Tulen Tallinnaan ekaa kertaa ja olen kolme päivää.
Antakaa omiin kokemuksiin pohjautuvia vinkkejä, että
minun kannattaa tehdä ja minne mennä että näen
parhaat palat monipuolisesti tästä kaupungista.
Olen ikiliikkuja, ehdin kaikkialle!
Virowebit ja muut ovat niin ympäripyörietä ettei niistä
saa tolkkua.
Parhaita paloja kaupungista
9
744
Vastaukset
- Maarit H
ei kannata jättää väliin tätä:
http://www.edmfk.ee/dmbaar/
aika harvinaista että joku yhtye on saanut oikein nimikkobaarin jossa soi sen musiikki mutta näin on tosiaan ja paikkaan on helppo mennä- aivan ydinkeskustassa !
hauskaa lomaa sulle!- sinne nyt ainakin
katsoin kotisivut, mutta valitettavasti vain eestiksi eikä ollut esim. milloin esiintyjä/esiintyjiä. Millanen meininki siellä on? Onko se ns. rikkaiden paikka vaiko ihan tavallisten baaripulliaisten...ja onko hintataso miten shokeeraava, taitaa olla Vanhassa kaupungissa...
- ja jatka
http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/nahtavyydet
http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/liikkeella
http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/tapahtumat/tallinnanyossa/musiikki
http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/tapahtumat/tallinnanyossa
Bussilla 2 satamista Virun kupeeseen A Laikmaa
tai ilmais brismabussilla - mat-kalainen
Bussilinja not18 ja 34 kulkee meren rantaa Piritaan n.6km.Aja niillä näet paikallisuutta ja merimaisema.
Ja no34 menee kasvitieteellisen puutarhan ohi joka on Piritasta muutama km eteenpäin.Bussiasema on
Viru-hotellin vieressä ostarin alla.Hyvä opastus Eestiksi.- Viimsi vald
Pirita tee kohti Viimsiä
ja vimpainten aikataulut http://soiduplaan.tallinn.ee/index.php
Matkan varrella TBA eli kasvitieteellinen
http://www.tba.ee/index.php?lang=fin
Jos taide kiinnostaa, niin kävele KUMUn taidemuseoon, samalla näet kauniin Kadriorgin kaupunginosan, jonka puutalot ovat hyvin säilyneet, osa niistä remontoituja. Vanhan kaupungin kuppiloista suosittelen paikallistenkin suosimaa Karja Kelderiä (Väike-Karja), josta saat edulliset juomat ja ruuat. Oma suosikkini hieman keskustan ulkopuolella on Asian Aroma (Süda 1), ei kovin viihtyisä paikka, mutta ruoka on hyvää ja sitä on runsaasti. Jos pelmeneistä tykkäät, niin niitä syö edullisesti Café Eatissa (Väike-Karja 3, löytyy paremmin Sauna-kadun varrelta) tai Kuus Pelmeenissä (Narva mnt 6).
Jos haluat katsella tuoreita kuvia Tallinnasta, ota yhteyttä.
[email protected]- lankakoreista
lipuntarkistuksen jälkeen se nappaa , saatat ehdä omia löytöjä
http://www.balticguide.ee/index.php?s=1&as=7&n=185
- löytöretkeilijä-
Ensikertalaiselle suosittelisin: Pällistele satamaan saavuttuasi ensiksi keskiaikaisen kaupungin siluettia - joskus muinoin meri ulottui muuriin saakka. Siis silloin, kun Tallinna oli jo kaupunki, meitä hallinnut Tukholma kaupunkipahanen ja suomalaisia asui lähinnä nykyisen Suomen sisämaan metsissä.
Sitten voisit kiertää Vanhaa kaupunkia, josta löydät monenlaista. Tallinnassa ei ole yhtä selkeää keskustaa Vanhan kaupungin lisäksi, eli ei nuorien suomalaiskaupunkien ruutukaavaa keskivertotarjontoineen, ellei sitten Viru-keskusta, Kaubamajaa, Stockmannia jne. pidetä selkeänä kaupungin keskustana. Jos jalat kantavat, matkaa ei ole satamasta paljoa taitettavaksi näihin paikkoihin, joten taksitkin voi halutessaan unohtaa.
Tallinnassa on kauppakeskuksia kuten Suomessakin. Satamasta kulkee ilmainen (ns. Prisma-)bussi isoon Rocca al Maren kauppakeskukseen, jota voi verrata ehkä Helsingin Itäkeskukseen. Muitakin on.
Tai hyppää vaikka ratikkaan. Tai pyydä taksia kuljettamaan kierroksen ympäri kaupunkia - pyydä nähdä vaikka muutakin kuin nähtävyyksiä - vaikka neukkuaikaisia lähiöitä, Lasnamäe on suurin. Jos haluat nähdä rikkaiden taloja, voit ajaa taksilla Piritan ja Viimsin niemen suuntaan. Jäävät suomalaiset tönöt toiseksi...- kolmeksi päiväksi
ja niihin julkisilla http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/matka/paikallisliikenne
lippuja saat R-kioskeista mm satamissa A-terminaal ja D -terminaal.
Lippunippu = "talonk" 10 matkaa, kolmen päivän lippu (72h) maksaa 100 eek
Kadriorigiin ratikat 1 ja3 niiden päättäriltä olet jo puiston laidalla.
Siitä ei pitkä matka Kadriorg linnaan. Kumuun jatkat tuon ohi , samoin presidentin linnan ja kaarrat oikealla ja pääset sivuovesta Kahvilan kautta sisään. http://www.ekm.ee/eng/ekm.php
Luonnikast Reissu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625