Parhaita paloja kaupungista

sinne ja tänne

Tulen Tallinnaan ekaa kertaa ja olen kolme päivää.
Antakaa omiin kokemuksiin pohjautuvia vinkkejä, että
minun kannattaa tehdä ja minne mennä että näen
parhaat palat monipuolisesti tästä kaupungista.
Olen ikiliikkuja, ehdin kaikkialle!
Virowebit ja muut ovat niin ympäripyörietä ettei niistä
saa tolkkua.

9

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maarit H

      ei kannata jättää väliin tätä:

      http://www.edmfk.ee/dmbaar/

      aika harvinaista että joku yhtye on saanut oikein nimikkobaarin jossa soi sen musiikki mutta näin on tosiaan ja paikkaan on helppo mennä- aivan ydinkeskustassa !

      hauskaa lomaa sulle!

      • sinne nyt ainakin

        katsoin kotisivut, mutta valitettavasti vain eestiksi eikä ollut esim. milloin esiintyjä/esiintyjiä. Millanen meininki siellä on? Onko se ns. rikkaiden paikka vaiko ihan tavallisten baaripulliaisten...ja onko hintataso miten shokeeraava, taitaa olla Vanhassa kaupungissa...


    • mat-kalainen

      Bussilinja not18 ja 34 kulkee meren rantaa Piritaan n.6km.Aja niillä näet paikallisuutta ja merimaisema.
      Ja no34 menee kasvitieteellisen puutarhan ohi joka on Piritasta muutama km eteenpäin.Bussiasema on
      Viru-hotellin vieressä ostarin alla.Hyvä opastus Eestiksi.

    • Jos taide kiinnostaa, niin kävele KUMUn taidemuseoon, samalla näet kauniin Kadriorgin kaupunginosan, jonka puutalot ovat hyvin säilyneet, osa niistä remontoituja. Vanhan kaupungin kuppiloista suosittelen paikallistenkin suosimaa Karja Kelderiä (Väike-Karja), josta saat edulliset juomat ja ruuat. Oma suosikkini hieman keskustan ulkopuolella on Asian Aroma (Süda 1), ei kovin viihtyisä paikka, mutta ruoka on hyvää ja sitä on runsaasti. Jos pelmeneistä tykkäät, niin niitä syö edullisesti Café Eatissa (Väike-Karja 3, löytyy paremmin Sauna-kadun varrelta) tai Kuus Pelmeenissä (Narva mnt 6).
      Jos haluat katsella tuoreita kuvia Tallinnasta, ota yhteyttä.
      [email protected]

      • lankakoreista

    • löytöretkeilijä-

      Ensikertalaiselle suosittelisin: Pällistele satamaan saavuttuasi ensiksi keskiaikaisen kaupungin siluettia - joskus muinoin meri ulottui muuriin saakka. Siis silloin, kun Tallinna oli jo kaupunki, meitä hallinnut Tukholma kaupunkipahanen ja suomalaisia asui lähinnä nykyisen Suomen sisämaan metsissä.

      Sitten voisit kiertää Vanhaa kaupunkia, josta löydät monenlaista. Tallinnassa ei ole yhtä selkeää keskustaa Vanhan kaupungin lisäksi, eli ei nuorien suomalaiskaupunkien ruutukaavaa keskivertotarjontoineen, ellei sitten Viru-keskusta, Kaubamajaa, Stockmannia jne. pidetä selkeänä kaupungin keskustana. Jos jalat kantavat, matkaa ei ole satamasta paljoa taitettavaksi näihin paikkoihin, joten taksitkin voi halutessaan unohtaa.

      Tallinnassa on kauppakeskuksia kuten Suomessakin. Satamasta kulkee ilmainen (ns. Prisma-)bussi isoon Rocca al Maren kauppakeskukseen, jota voi verrata ehkä Helsingin Itäkeskukseen. Muitakin on.

      Tai hyppää vaikka ratikkaan. Tai pyydä taksia kuljettamaan kierroksen ympäri kaupunkia - pyydä nähdä vaikka muutakin kuin nähtävyyksiä - vaikka neukkuaikaisia lähiöitä, Lasnamäe on suurin. Jos haluat nähdä rikkaiden taloja, voit ajaa taksilla Piritan ja Viimsin niemen suuntaan. Jäävät suomalaiset tönöt toiseksi...

      • kolmeksi päiväksi

        ja niihin julkisilla http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/matka/paikallisliikenne
        lippuja saat R-kioskeista mm satamissa A-terminaal ja D -terminaal.
        Lippunippu = "talonk" 10 matkaa, kolmen päivän lippu (72h) maksaa 100 eek
        Kadriorigiin ratikat 1 ja3 niiden päättäriltä olet jo puiston laidalla.
        Siitä ei pitkä matka Kadriorg linnaan. Kumuun jatkat tuon ohi , samoin presidentin linnan ja kaarrat oikealla ja pääset sivuovesta Kahvilan kautta sisään. http://www.ekm.ee/eng/ekm.php
        Luonnikast Reissu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe