Mitä pitäisi tehdä kissalle, joka jo kahtena peräkkäisenä päivänä on mennyt loukkuun.
Itsekseni olen miettinyt, että jos vielä kolmannen kerran menee, niin päästän kissan kissojen taivaaseen.
Perustelut: Loukku on maaseudulla paikassa, josta lähimpään ihmisasuntoon on matkaa 700 m.
Olen myös miettinyt olisiko kissa jonkun hoidokki. Toisaalta jos kissa nälissään mene loukkuun repimään syöttinä olleita hirven perkeitä, antaa se viitteitä siitä että kissalla ei ole hoitoperhettä. Eli kissa on ns. kulkukissa.
Mielipiteitä asiasta kaivataan.
Kissa kettuloukussa.
6
667
Vastaukset
- Mä täs
Mitähän noille tavataan tehdä... Jo ekalla kerralla. ;-)
- lemmikkikö?
700m eikä huomattavasti pitempikään matka ei ole mikään ongelma kissalle. Loukussasi ollut eläin voi siis ihan hyvin olla jonkin tavallisen (=HOLTITTOMAN HUOLIMATTOMAN ÄÄLIÖMÄISEN LAKIA TUNTEMATTOMAN LEMMIKKINSÄ HEITTEILLEJÄTTÄVÄN TORVELON) kotikissa.
Ja kotikissaahan EI SAISI tappaa.
Toisaalta, jotta tappamisesta joutuisi vaikeuksiin, siitä täytyy ensin jäädä kiinni.
Sittenkin voit hyvin väittää luulleesi niin kaukana asutuksesta ollutta eläintä villiintyneeksi. Asia menee pahimmillaan oikeuteen, joka päättää, kumpi oli enemmän väärässä; sinä vai kissanomistaja. Ja kumpi maksaa kummalle ja paljonko. Plus oikeudenkäyntikulut.
Toisaalta voit soittaa kuntasi alueella löytöeläimistä huolehtivalle yrittäjälle ja kutsua hänet noutamaan heitteiltä löytämäsi eläin. Nouto- ja hoitokulut maksaa joko kotikuntasi tai sitten lemmikin omistaja hakiessaan elikkonsa löytölästä. Huonoimmassa tapauksessa sama eläin on loukussasi alta viikon päästä, parhaassa tapauksessa se pääsee kissojen taivaaseen ilman, että sinä syyllistyisit mihinkään laittomuuksiin.
Siinä muutamia vaihtoehtoja mietittäväksi. - kertoo
Poistunut omistajan tontilta, eli villiintynyt, eli vahinkoeläin siinä missä supi ja minkkikin.
- mehtästäjä
Kissa on lain mukaan villiintynyt vasta kun se hankkii ravintoa itse luonnosta. Pelkkä omistajan tontilta poistuminen ei tee kissasta villiintynyttä. Eli jos se on kerran loukun syötit syönyt niin nappi ottaan, koska selvästi etsi ravintoa.
- vepemisee
Ota nirri pois.
- metsämies 57v
kissa vielä kissojen taivaaseen. Taisi kissa kahdesta kertaa oppia. Kissa jatkaa maallista taivallustaan.
Toivottavasti on löytänyt isäntäperheensä, tai sitten joutunut ilveksen suuhun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067