Vuoroin vieraissa

satu50

Aloitin vastaavan keskustelun äitien puolella, mutta pohtisin asiaa mielelläni täälläkin eli:

Nykyään tuntuu olevan muodikasta paheksua sitä, ettei enää nykyään kyläillä "kuin ennen" eli spontaani piipahtaminen naapureiden ja ystävien luokse ei tunnu sopivan moderniin elämänmenoon.
Tuohon en osaa ottaa kantaa, koska en itse koe noiden vähenneen sinä aikana mihin oma muistini riittää...

Sen sijaan olen miettinyt paljon muuunlaisia, järkätympiä ja sovitumpia, vierailuja.
Jotenkin tuntuu kuin moni ei pitäisi niistäkään?
Onko näin vai kuvittelenko vain?
Käykö teillä vieraita (ystäviä, sukua, naapureita tms) brunssilla, päivällisellä tai iltaa istumassa?
Käyttekö itse ystävillänne tai tutuillanne?
Jos käy/tte niin missä merkeissä ja ellei käy niin miksi ei käy?
Koetteko tuollaisen sosiaalisuuden tarpeelliseksi vai riittääkö teille työn/harrasteiden kautta tulevat kontaktit parisuhteen ja perheen lisäksi?

1

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna35

Kyllä minulla on muutama ystävä, joka käy kutsumatta ja tulee joskus jopa auttamaan lapsenvahtina. On sitten sovittuja vierailuja sukulaisten kesken. Lasten kummit saattavat piipahtaa silloin tällöin ja joskus pääsee kummilapsi heidän mukanaan jollekin matkalle tai yökylään. Itse käyn naapurissa piipahtamassa nuorimpien kanssa, koska heillä on samanikäisiä lapsia. Leikkivät monesti joko meillä tai heillä. Jos on ruoka-aika, niin tarjotaan ruokaa naapurin lapsille. Samoin meidän lapset pistetään pöytään naapurissa ruoka-aikana. Olemme yhdessä näin sopineet ja lapset kyllä ilmoittavat, jos ovat juuri kotona syöneet.

Saamme naapuriapua myös silloin, kun haluamme mennä omille asioille. Sekin tapahtuu vuorotellen.

Järjestetyt vierailut aiheuttavat joidenkin tuttujen kohdalla hiukan ylimääräistä vaivaa, mutta silti pidän niitäkin suhteita yllä. Emme koskaan mene kyläilemään koko porukalla kutsumatta.

Tämän päivän nettikiintiö on kuulemma äiskällä tullut täyteen ja mennään iltapalalle, pesulle ja petiin vähitellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      19
      4276
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3184
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3087
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2388
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1206
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      216
      981
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe