http://www.iltalehti.fi/helsinki/2009121010753648_hi.shtml
Mistähän tällainen välinpitämättömyys kertoo, - mikään ei enää liikuta...
Tässäkö "kasvatuksen" tulokset?
46
673
Vastaukset
- meirikki
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1808491
Kun katsellaan joko pelejen kautta tai telkun välityksellä näitä raakuuksia, nuoret ei miellä et todellakin oikeassa elämässä sattuu.
Kun menee katseleen pienten junioiren jalkapallo tai jääkiekkopelejä, ei voi kuin kauhistella aikuisten huutokannustuksia...ja valitettavasti siellä äidiksi itseään nimittävät osallistuvat mitä suurimmalla äänivolyymillä tähän skabaan. Eksykääpä joskus paikalle! Se on karmaisevaa, san vaan.
Olin kuuntelemassa luentoa, jossa mm. käsiteltiin lapsen minäkuvan kohentamista, luennoitsija oli jotain 35v nainen, hän lohkaisi mielestään ´kivasti´, et jos tämä olisi suurelle ikäluokallekin opetettu ei mielenterveys-, ja psykologit olisi niin ruuhkautuneita, salissa kohahti, joku kysyi että mitä tarkoitat?
Hän totesi et puhuu vain faktatietoja, totuus satuttaa, ja hän luennoi pienestä...murrosikäisten kehityksen tukemiseen työkaluja.
Väliajalla kävi kato, ...pokka oli pitänyt koska oli todennut et pitäisi laittaa ikärajoitus, mummot eivät pysy tässäajassa, me kasvatamme lapsemme tähänaikaan.ihmiset vain muuttuvat; jostain syystä lähes lapset ovat ihmeen tunnottomia, säälimättömiä toisiaan kohtaan..olisiko se tätä ikäluokkaa joka on aloittanut elämänsä ekat työt jo puolivuotiaana, vai onko syy liian pienissä perheissä, lapset eivät opi oikeanlaista vastavuoroisuutta yhen ja kahen lapsen perheissä..
Jostain psyyken ongelmista agressio ja väkivalta tulee, sekä sen hiljainen hyväksyntä..
- 15+1
Onneksi on jo näin vanha ja pahimmillaan elää parikymmentä vuotta.
Tuollaisten hoidettavaksi jos joutuu...- kylmä maailma
Kommenttihan tuokin ja hyvin minäkeskeinen.
- 11+19
kylmä maailma kirjoitti:
Kommenttihan tuokin ja hyvin minäkeskeinen.
Mutta ei muutakaan tullut mieleen.
Jos nuorempi sukupolvi pärjää paremmin kaltaistensa kanssa.
En usko olevani sen minäkeskeisempi kuin ihmiset yleensä. Hoidan äitiäni, autan naapuriani joka on sairas, kannan huolta lapsistani vaikka ovat aikuisia...
Ei olisi kiva tulla avuttomana vanhuksena pahoinpidellyksi. - SaijaF
Kiitän luojaa ja olen onnellinen,että yksi lapsistani valitsi ammatikseen lainvalvojan työn.
- 2+17
11+19 kirjoitti:
Mutta ei muutakaan tullut mieleen.
Jos nuorempi sukupolvi pärjää paremmin kaltaistensa kanssa.
En usko olevani sen minäkeskeisempi kuin ihmiset yleensä. Hoidan äitiäni, autan naapuriani joka on sairas, kannan huolta lapsistani vaikka ovat aikuisia...
Ei olisi kiva tulla avuttomana vanhuksena pahoinpidellyksi.Väärin ajatella itseään.
Tietenkin on peloittavaa kuinka lapset eivät tunne empatiaa kiusattua kohtaan.
Ihminen on laumasielu, harva uskaltaa poiketa joukosta.
Olin itse koulu ja kotikiusattu, ei kukaan silloinkaan asettunut heikomman puolelle. - 5y
Meinaatko, että nuorten vastuuntunto ei parane iän myötä? Pitäisihän sinun se tietää. Tätä se on nykyajan vanhusten ajattelu, että kun nuorena oli typerä niin vanhempana on vieläkin typerämpi. Tästä voidaan vaan päätellä, että teillähän se pahin typeryys kolkuttelee jo ovella. Voi Herra meitä armahda... HAH.
- sain naurut
5y kirjoitti:
Meinaatko, että nuorten vastuuntunto ei parane iän myötä? Pitäisihän sinun se tietää. Tätä se on nykyajan vanhusten ajattelu, että kun nuorena oli typerä niin vanhempana on vieläkin typerämpi. Tästä voidaan vaan päätellä, että teillähän se pahin typeryys kolkuttelee jo ovella. Voi Herra meitä armahda... HAH.
niin on.
Typerille vanhemmille syntyy typeriä lapsia...
Kunhan kiusasin, käyttätymismalli on usein opittu kotona.
Joillekin tulee vastuuntuntoa, mutta tulee myös työpaikkakiusaajia, vanhuksia huonosti kohtelevia ym..
Kyllä noita on ollut maailman sivu, ja tulee olemaan.
Ihmettelen näitä keskustelupalstoja, haukutaan ihmisiä typeräksi, asian voisi ilmaista muutenkin.
Onko mielestäsi tuollainen keskustelutyyli on osoitus korkeasta älykkyydestä? Toivottavasti verenpaineesi laskee että ei käy huonosti:)
- 1947
Se on tätä maallistumista, luopumista uskon asioista. Hedelmänä tulee itsekkyys ja välinpitämättömyys.
Pahan valta kasvaa vaan, ellei kansa käänny väärältä tieltään.
Nämä asiat on sanottu Raamatussa ja tosia ne on. Niinkuin nuo maanjäristykset ja meren raivoamiset yms.
Kouluista aina pienennetään uskontotuntien määriä, eikä joulujuhlaakaan muka saisi viettää kristillisten tavoin. Huippuna kirkon luopumus Raamatun opeista. Voi meitä.
Noista uutisista tulee surulliseksi. Liian sallivaa on maailman meno.- tasa-arvoisuutta
Jos ei usko samalla lailla, niin hylkivät. Ja mitä uskovaiset ovat tehneet kanssaihmisilleen jo muutaman vuosituhannen? Joten ei se toisen ihmisen arvostaminen ole uskonnosta kiinni, kotoaan soisin jokaisen saavan eväät tasa-arvoiseen elämään muiden kanssa.
- vihainen äiti
Kuopukseni oli tasan 2 viikkoa seurakunnan kerhossa. Onneksi tajusin nopeasti hänen hätänsä ja lopetin kyseisen pelleilyn.
Pari iltaa tytär itki nukkumaan mennessä ja lopulta kertoi syyn, pelkäsi kuolemaa, koska sitä oli paasattu kyseisessä kerhossa.
Tuotako on se uskovaisten "ei itsekkyys" vihainen äiti kirjoitti:
Kuopukseni oli tasan 2 viikkoa seurakunnan kerhossa. Onneksi tajusin nopeasti hänen hätänsä ja lopetin kyseisen pelleilyn.
Pari iltaa tytär itki nukkumaan mennessä ja lopulta kertoi syyn, pelkäsi kuolemaa, koska sitä oli paasattu kyseisessä kerhossa.
Tuotako on se uskovaisten "ei itsekkyys"meidän nuorimmainen kävi "monta" vuotta seurakunnan kerhossa ja piti siitä kovasti, kerhopäivä oli viikon kohokohta. Kerhoonne on sattunut lapsen mieltä ymmärtämätön ohjaaja, ei tuota voi muuten tulkita.
- 12+3
Siellä sitä raakuutta vasta löytyykin, olen nimittäin lukenut.
Mutta en missään nimessä puolustele kiusaamista, olen itse ollut koulu ja kotikiusattu tiedän miltä se tuntuu.
Vanhempani käyttivät henkistä ja fyysistä väkivaltaa, olivat nimittäin uskovaisia! - vihainen äiti
Pirrejuupas kirjoitti:
meidän nuorimmainen kävi "monta" vuotta seurakunnan kerhossa ja piti siitä kovasti, kerhopäivä oli viikon kohokohta. Kerhoonne on sattunut lapsen mieltä ymmärtämätön ohjaaja, ei tuota voi muuten tulkita.
Joo, taisi olla liian uskovainen täti siellä ohjaamassa,pelotteli kuolemalla. Minun lapseni ei ollut ainut, joka siellä säikähti. Ei tosin niin paljoa, etteikö olisi todistuksessa uskonto ollut kymppi. (äidin kauhuksi :-))
- vihainen äiti
Pirrejuupas kirjoitti:
meidän nuorimmainen kävi "monta" vuotta seurakunnan kerhossa ja piti siitä kovasti, kerhopäivä oli viikon kohokohta. Kerhoonne on sattunut lapsen mieltä ymmärtämätön ohjaaja, ei tuota voi muuten tulkita.
jatkan vielä marmatustani :-).
Olin sunnuntaina taloyhtiön pikkujouluissa ja siellä oli useampi lapsi, iältään 3-5. Toiset heistä päiväkodeissa päivät, toiset äidin hoivassa ja ero oli suuri. Kovin herkästi nämä laitoshoidossa olevat lapset löivät. vihainen äiti kirjoitti:
jatkan vielä marmatustani :-).
Olin sunnuntaina taloyhtiön pikkujouluissa ja siellä oli useampi lapsi, iältään 3-5. Toiset heistä päiväkodeissa päivät, toiset äidin hoivassa ja ero oli suuri. Kovin herkästi nämä laitoshoidossa olevat lapset löivät.syynä, - olisiko päiväkodeissa liian suuret ryhmät, ja on pakko tapella että tulisi huomioon otetuksi, kotona vanhemmat eivät kerkiä, eikä jaksa, ja/tai kotona ei oikeastaan tule semmoista tilannettakaan oikeasti jossa lyömättömyyttä voisi lapselle opettaa, - vai onko lapset vain niin tressaantuneita ja väsyneitä hälyyn että siksi ovat agressiivisia..
Sitten yksi huono kasvattaja on lasten elokuvat, monet niistä ovat suoraa huutoa ja surutonta mäiskimistä päin naamaa, ja kai pienet lapset luulee että oikeastikin voi lyödä, - ettei se satu kerta telkun piiroshahmokaan ei itkenyt eikä lyöjää moitittu..- dfertq
sitten kirkko alkoi miekalla ja verellä levittää uskoa pakkopullana poistaakseen pakanuuden.
Sitten siihen iskivät kyntensä markkinamiehet.
Siinä sulle joulua.
Niin ja se tähti...voi kun nyt muistaisin sen linkin, voisit käydä katsomassa...Kaikki nämä jeesus-jutut sun muut ovat vain luonnon kiertokulkua sepitettyinä kauniiksi saduksi! - päiväkotitäti
Pirrejuupas kirjoitti:
syynä, - olisiko päiväkodeissa liian suuret ryhmät, ja on pakko tapella että tulisi huomioon otetuksi, kotona vanhemmat eivät kerkiä, eikä jaksa, ja/tai kotona ei oikeastaan tule semmoista tilannettakaan oikeasti jossa lyömättömyyttä voisi lapselle opettaa, - vai onko lapset vain niin tressaantuneita ja väsyneitä hälyyn että siksi ovat agressiivisia..
Sitten yksi huono kasvattaja on lasten elokuvat, monet niistä ovat suoraa huutoa ja surutonta mäiskimistä päin naamaa, ja kai pienet lapset luulee että oikeastikin voi lyödä, - ettei se satu kerta telkun piiroshahmokaan ei itkenyt eikä lyöjää moitittu..vanhempien OMALLA vastuulla kuinka lapsensa kanssa aikaa viettävät päiväkodin jälkeen!
Jos pizzapalan kanssa työnnetään telkkarin eteen... - jocus*
Profeetta Elisa manasi kaksi karhua raatelemaan kuoliaiksi 42 pikkupoikaa, jotka pilkkasivat hänen kaljua päätään, niin että osattiin sitä ennenkin olla julmia. Ja eikö se vedenpaisumus Nooan aikaan ollut tsunamiakin pahempi luonnonmullistus?
- jalmari 13vee
päiväkotitäti kirjoitti:
vanhempien OMALLA vastuulla kuinka lapsensa kanssa aikaa viettävät päiväkodin jälkeen!
Jos pizzapalan kanssa työnnetään telkkarin eteen...syytetään. Se on tätä nykyajan vanhempien ja vanhusten narsismia, kun vika ei koskaan ole ollut itsessä. Ensiksi syytetään nuoria, sitten heidän vanhempiaan ja lopuksi jotain puusta repäistyä. On se jumalauta kumma, kun koskaan ei viitsitä peiliin katsoa.
- 1943
keskustelua tapauksesta. Yksi aikuisista soittajista sanoi, että kautta aikain on kiusattu, vahvempi voittaa. Itse en hyväksy minkäänlaista kiusaamista saati sitten pahoinpitelyä. Mistähän nämä lisääntyneet mielenterveysongelmat johtuvat? Ihmisen pitäisi olla korkeammalla tasolla kuin eläimen, joka useimmiten tappaa elääkseen itse. Luultavasti melko moni hyväksyy mitkä keinot tahansa, pitää kiusattua syyllisenä.Heikompaa pitää puolustaa.
- Pirre*
minunkin oikeustajuni mukaan..
Olihan niitä tappelun nujakoita meidänkin kouluaikaan, muttei kai noin systemaattista vainoamista että ihan järjestetään pieksäjäiset toisaalle..eikä tappelut muistaakseni syntyneet yksipuolisesti, vaikka - silloin kyllä osattiin kaikki tapellakin, olimme oppineet pitämään puolemme.
Muistan kun joku pojan kolli kiusasi siskoani räkyttämällä milloin mistäkin, sisareni kun otti laukkusa ja kumautti sillä poikaa, niin kiusaaminen loppui siihen paikkaan.
Siihen aikaan oli tavallisia eri kyläkulmien kuppikunnat, ja niitten välillä oli sitten pieniä kahakoita..
- beessi
kerro vanhan totuuden; porukassa tyhmyys tiivistyy.
Aika harvinaislaatuinen tapaus kaiken kaikkiaan. Tuskin se kuitenkaan sitä kertoo, että noin 40 nuoren kasvattajat ovat olleet onnistuneet kasvattamaan tuollaisen lauman välinpitämättömiä, tunnekylmiä, myötätuntoon kykenemättömiä lapsia.
Olen joskus miettinyt, miten yleensä voi olla mahdollista, että esim. kokonainen kylä voi mennä joukkopsykoosiin ja kivittää kuoliaaksi aviorikoksesta syytetyn, syyttömyyttään vakuuttavan 14-vuotiaan tytön.
Vähän nyt meni kauaksi aiheesta, huonoista kasvattajista ?, - vai meniköhän sittenkään...- 4+11
Monta muuta vastaavaa asiaa..
- Pirre*
ns. joittenkin kansojen kulttuuriin "kuuluvia", perinteisiä rangaistuksia, toivottavasti emme Suomessa taannu sille asteelle..onhan täälläkin aikoinaan poltettu naisia roviolla, jos hän on käynyt hankalaksi miehen näkökulmasta katsoen..
Ei jostakin tunneköyhyydestä tuo suhtautuminen kertoo, mistä se sitten liekin peräisin.... - beessi
Pirre* kirjoitti:
ns. joittenkin kansojen kulttuuriin "kuuluvia", perinteisiä rangaistuksia, toivottavasti emme Suomessa taannu sille asteelle..onhan täälläkin aikoinaan poltettu naisia roviolla, jos hän on käynyt hankalaksi miehen näkökulmasta katsoen..
Ei jostakin tunneköyhyydestä tuo suhtautuminen kertoo, mistä se sitten liekin peräisin....40 nuoren joukossa välttämättä yhtään tunneköyhää, välinpitämätöntä ja myötäelämiseen kykenemätöntä? Luulisi edes rangaistuksen pelon tai epäreiluun toimintaan osallistumisesta johtuvan häpeän tunteen aiheuttavan sen, ettei halua osallistua ja yrittää estellä muitakin.
Onko kysymyksessä niin voimakas tarve kuulua porukkaan, että lähtee mukaan vaikka mihin, jopa vastoin omantunnon ääntään? - Pirre*
beessi kirjoitti:
40 nuoren joukossa välttämättä yhtään tunneköyhää, välinpitämätöntä ja myötäelämiseen kykenemätöntä? Luulisi edes rangaistuksen pelon tai epäreiluun toimintaan osallistumisesta johtuvan häpeän tunteen aiheuttavan sen, ettei halua osallistua ja yrittää estellä muitakin.
Onko kysymyksessä niin voimakas tarve kuulua porukkaan, että lähtee mukaan vaikka mihin, jopa vastoin omantunnon ääntään?arvomaailma, jos niin on..
- beessi
Pirre* kirjoitti:
arvomaailma, jos niin on..
kai kysymys ihan tavallisista lapsista...
Aika omituista ja vääristynyttä, pinnallisuutta, (laumahenkistä) kilpailuhenkisyyttä, vapautta ilman velvollisuuksia, ylenpalttisesti kaikkia aisteja ärsyttävää, ristiriitaisia viestejä antavaa, elämyshakuista, "ystävien" suurta määrää ym. ym. maailmaa he ympärillään näkevät.
Voisi hyvin ajatella arvomaailman vääristyvän, tuon ikäisten ajattelukyvyllä ja kritiikillä varsinkin.
Varmaan tähän tapaukseen osallistuneilta saadaan nyhdettyä totuus tapahtuneesta ja mikä siihen johti, miksi mopo karkasi käsistä.
En osaa uskoa, että tuollainen määrä tunteettomia lapsia olisi ollut kerralla koolla, pelkureiden määrää ihmettelen kyllä, vaikka olisikin ollut voimakkaat johtajat. - beessi
beessi kirjoitti:
kai kysymys ihan tavallisista lapsista...
Aika omituista ja vääristynyttä, pinnallisuutta, (laumahenkistä) kilpailuhenkisyyttä, vapautta ilman velvollisuuksia, ylenpalttisesti kaikkia aisteja ärsyttävää, ristiriitaisia viestejä antavaa, elämyshakuista, "ystävien" suurta määrää ym. ym. maailmaa he ympärillään näkevät.
Voisi hyvin ajatella arvomaailman vääristyvän, tuon ikäisten ajattelukyvyllä ja kritiikillä varsinkin.
Varmaan tähän tapaukseen osallistuneilta saadaan nyhdettyä totuus tapahtuneesta ja mikä siihen johti, miksi mopo karkasi käsistä.
En osaa uskoa, että tuollainen määrä tunteettomia lapsia olisi ollut kerralla koolla, pelkureiden määrää ihmettelen kyllä, vaikka olisikin ollut voimakkaat johtajat.siis ym. ym. korostavaa maailmaa jne.
Mulla nyt tuppaa olemaan aina vähän huolimattomia ja siksi(kin) epäselviä nämä kirjoitukset. - Pirre*
beessi kirjoitti:
siis ym. ym. korostavaa maailmaa jne.
Mulla nyt tuppaa olemaan aina vähän huolimattomia ja siksi(kin) epäselviä nämä kirjoitukset.selviä, mutta minä olen ollut tänään kiinni niin leipomis ynms. hommeleissa että en ole saanut oikein juonenpäätä tähän kirjoitusasiaan.
Parit lapsenlapsetkin tulit yökylään, joten touhua on riittänyt, - nyt on mummon paukut vähissä ..taijjan lähteä tuonne peiton alle minäkin, eikun Hyvää yötä Sinulle beessi ja muillekin myös, - nukutaan hyvin.
- aasatrtredsa
Kuinka monta sotaa on Suomi käynyt? Ei ollut vihaa matkassa.
Tappoja ja murhia jne. on ollut myös aikaisemmin, mutta tällaista tapaa keskustella ei ole ollut kauaa.
Koulut eivät saa raahaa kuin ennen, sillä maan johtajat, yleensä hallinto ja armeija saa kuinka paljon haluaa. Mitä tulee kehitysapuun ne ovat maan omia tuotteita pääasiassa, joita saaja maat myyvät ja ostavat aseita ja avaavat tilejä varmoissa paikoissa. - Jkukkjhduhgfsrf
On maailmassa pahin tappaja ja on aina ollut.
Ei ole pappiin luottamista. - turpiin
Kautta aikojen on kouluissa ollut kiusaamista ja tappeluita, siitä ei vaan ennen paljon puhuttu. Itse olin niitä kiusattuja. Olin köyhemmästä kodista kuin useat muut ja olin aika hiljainen. Vaatteni olivat usein sukulaisilta saatua kierrätyskamaa, ja varsinkin punainen pusero herätti eritystä huomiota. Kuorossa lauloivat "punainen pusero tyttöjen väri". Isäni puukapulalla korjaama katkennut sukseni myös aiheutti hilpeyttä. Polkupyöräni renkaat puhkottiin usein ja kerran minut tönittiin jäällä nuriin niin että solisluu katkesi. Nauroivat vielä, että kalliiksi tulee, kun sairaalaan joudut.
Olin melko isonkokoinen ja ehkä myös fyysisesti vahva. Kolmannella luokalla mittani täyttyi, enkä enää kiusaamista suvainnut. Pari kaveri vielä yritti, mutta annoin turpiin niin, että itkevinä ja vertavuotavina menivät opettajalle valittamaan mitä olin tehnyt. Puhutteluun tietysti jouduin, mutta periksi en antanut, olin vihainen. Sanoin että tämä oli vasta alku, lisää tulee.
Kiusaaminen loppui.- Pirre*
ihminen on jo syntyjään, huonompaa ja jo muutenkin kärsivää pitää vielä kurittaa, ihan kuin ei muuten oisi kestämistä, - ihminen on kuin petoeläin, sitä kurjintahan ne eläimetkin nokkivat, ja - hyvä kun pystyit puolustamaan itseäsi..
- jocus*
Pirre* kirjoitti:
ihminen on jo syntyjään, huonompaa ja jo muutenkin kärsivää pitää vielä kurittaa, ihan kuin ei muuten oisi kestämistä, - ihminen on kuin petoeläin, sitä kurjintahan ne eläimetkin nokkivat, ja - hyvä kun pystyit puolustamaan itseäsi..
Rikkaiden veroja alennetaan, sosiaaliturvaa puretaan ja jollakin oudolla silmänkääntötempulla syyllisiksi ongelmiin saadaan kaikkein heikoimmilla olevat eli maahanmuuttajat. Heidän mukiloimisensa voi sitten ulkoistaa siihen erikoistuneelle puolueelle.
Olen seurannut aika paljon nyt taas tuota koulukiusaamisasiaa. Ja kummasti koulu aina pesee kätensä siitä asiasta. Aina vaan sanotaan että vastuu on kodin. Mutta miten koti ja vanhemmat voi vahtia koulussa olevaa lasta? Olihan niitä kiusaamisjuttuja ennekin, aina on ollut. Ennen oli isot luokat, paljon lapsia mutta myös erilainen kuri ja opettajan auktoriteetti. Kyllä opettaja sai välitunnilla nujakat loppumaan kun oli pihalla valvomassa eikä istunut opettajanhuoneessa kahvilla.
Ymmärrän kyllä opettajiakin. Heidän on vaikea puuttua mihinkään kun vanhemmat on aina puolustelemassa omaa lastaan, ei se meidän kullannuppu ainakaan ketään kiusaa. Opettaja siinä joutuu huonoon valoon.
Mutta tämä lehtijuttu oli kamala! Mikä siinä on ettei uskalleta puuttua? Onko se välinpitämättömyyttä vai pelkoa? Olenko minä seuraava uhri? Mikä se mies oli joka yhteen aikaan kiersi kouluissa ja puhui kiusaamisen kauheudesta? Näytti kuvia miten pahasti voi käydä? Jotain shokkihoitoa kai nämä kiusaajat tarvitsisivat. Tai sitten kovaa kuria, mutta kun kurittaa ei enää saa. Ja tässä on tulos!!!- viloSOHVI ,,
meillä monen sadan lapsen koulu, yksi poika oli häirikkö opettajille.
Oma lapsuus ja koulunkäynti oli mukavaa, kaverisuhteet mukavia, kaikki oli siihen aikaan ihanaa....
Mistä kiusaaminen ON saanut alkunsa ,, ihmettelen ...
Muistan työelämässä , seitkyt luvun alussa, kun tuli ammattiliitot, silloin alkoi työnantaja puolelta "kiusaaminen", ja työtekijöitten tressaaminen, aina, luottamus henkilöstä löytyi jotain valittamista, ja hänen tukijoistaan. Luottamus henkilöt jättivät työpaikansa, menivät muihin hommiin,
tressi kävi liian raskaaksi, ainaiset huomautukset , ainaiset moitteet, jotka lähinnä oli keksittyjä .
Luulenkin vahvasti , että tässä on kiusaamisen alku, ja syy, joka pikkuhiljaa alkoi heijastua kodin kautta lapsiin ja kouluihin.....
Poliittisen ilmapiirin muutos yhteiskunnassa ON KIUSAAMISEN SYY. Eriarvoisuuden kasvattaminen yhteiskunnassa OLI PAHA VIRHE , lapsiemme kannalta katsottuna . NYT niitämme hedelmää ,,
vanha sanonta ----- "mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää" ------ tässä on ELÄMÄN VIISAUS.
Olen elänyt juuri tämän yhteiskunnan muutoksen ajan, ollut työ elämässä noin neljäymmentä vuotta, nähnyt työpaikka kiusaamisen ja sen seuraukset, --- heijastumat lapsiin.
Oliskin tärkeää päättäjien alkaa vetää INHIMILLISEMPÄÄ POILTIIKKAA ,, se heijastuu lapsiin ja kouluihin.
NYT menee kymmeniä vuosia ennenkuin saadaan ihmiset rauhoittumaan , niin työssä kuin kotonaki, niin pahoin on eriarvoisuus ja suvaitsemattomuus päässyt kasvamaan yhteiskunnassamme.- haavoitettu¨'
Vanhempani olivat helluntailaisia, siinä yksi syy, en saanut pukeutua niinkuin muut, toinen syy, olin kotikiusattu ja alistettu, olin kyyryssä ikäänkuin lyöntiä odottaen, iskuja tulikin koulussa henkisiä, kotona lyötiin oikeasti ja nujerrettiin henkisesti.
Tulosvastuullisuus ja rahan palvonta on pilannut ihmiset. Empatia ja lähimmäisten kunnioittaminen katsotaan heikkoudeksi.
- enm
- Kyllä ennenkin kouluissa kiusattiin ja tapeltiinkin... Mutta silloin oli vielä voimassa se kirjoittamaton sääntö että maassa makaavaan ei saanut koskea, silloin toiset puuttuivat peliin ja tiukasti.
Luin jostain että tämä kyseinen pahoinpidelty olikin paremmasta perheestä ja hakattiin ihan vaan pelkästä kateudesta !?- ihmettelijä ..
kaikki " rymyäminen" välitunnilla oli LEIKKIÄ, jotkut kirkui ja juoksi pakoon sitten naurettiin porikalla myös kirkuja nauroi se oli hauskaa kaikille , se oli jotain hippasilla oloa , ei midän koulussa kukaan kannellu kenestäkään ... muistan vain hauskan pidon erilaisine leikkeineen... ja kilpailuineen ....
NYKYÄÄN ihmiset on tullu sairaiksi, ei ymmärretä LEIKEISTÄ enään mitään, kaikki on vain kiusaamista, suomi on sairastunut pahoin, PSYYKE on sairastunut......
KOKO SUOMI PSYKIATRISEEN HOITOON ,, muuten ei suomi selviä SOTKUISTAAN....
IHMISYYS kunniaan, OIKEUDENMUKAISUUS kunniaan ... REHELLISYYS kunniaan ....
siinä aluksi perus ohjeita ihmiskunnalle ..... - ....
ihmettelijä .. kirjoitti:
kaikki " rymyäminen" välitunnilla oli LEIKKIÄ, jotkut kirkui ja juoksi pakoon sitten naurettiin porikalla myös kirkuja nauroi se oli hauskaa kaikille , se oli jotain hippasilla oloa , ei midän koulussa kukaan kannellu kenestäkään ... muistan vain hauskan pidon erilaisine leikkeineen... ja kilpailuineen ....
NYKYÄÄN ihmiset on tullu sairaiksi, ei ymmärretä LEIKEISTÄ enään mitään, kaikki on vain kiusaamista, suomi on sairastunut pahoin, PSYYKE on sairastunut......
KOKO SUOMI PSYKIATRISEEN HOITOON ,, muuten ei suomi selviä SOTKUISTAAN....
IHMISYYS kunniaan, OIKEUDENMUKAISUUS kunniaan ... REHELLISYYS kunniaan ....
siinä aluksi perus ohjeita ihmiskunnalle .....ja moksimista. Minutkin, pikkutytön, tyrkkäsi suuri pojamkolli ihan syyttä suotta päin koulun korkeaa kivijalkaa. Vieläkin silmänurkassa on arpi muistona.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ - kummastelija ...
.... kirjoitti:
ja moksimista. Minutkin, pikkutytön, tyrkkäsi suuri pojamkolli ihan syyttä suotta päin koulun korkeaa kivijalkaa. Vieläkin silmänurkassa on arpi muistona.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@onkohan yhteiskunta todella vanhempia myöten tullu " hulluksi" siis sairastuttu henkisesti ???
Mielestäni koko yhteiskunta "HOITOON" toinen ei oo hullumpi toistaan,, vaan kaikki on yhtä hulluja ...
mua ei koskaan ole kisattu ,, jos olen jonkun asian kokenut uhkaavaksi olen poistunut paikalta ....
ei ihmisten tarvitse lyödä , eikä tulla kiusatuksi , voi juosta pakoon,, ainaki minä teen niin ....
lapsena en kokenut kiusaamista meillä "rouvikin leikki" oli vain leikkiä, joskus joku pikkupoika minut kaato ja istupäällä nykki tukasta mä huusin siinä se ,ei se sen kummempaaollut, se oli omanlaista leikkiä eikä siitä kukaan suuttunu, se kuului asiaan, eläin maailmassakin eläinet hakee paikkaansa "NAHISTELLEN" ja heikompi juoksee pakoon, eikä kumpikaan vahingoitu ... kyllä nyt on yhteiskunta tullu sairaaksi aivan KAIKKI ,, HOITOON....... - ....
kummastelija ... kirjoitti:
onkohan yhteiskunta todella vanhempia myöten tullu " hulluksi" siis sairastuttu henkisesti ???
Mielestäni koko yhteiskunta "HOITOON" toinen ei oo hullumpi toistaan,, vaan kaikki on yhtä hulluja ...
mua ei koskaan ole kisattu ,, jos olen jonkun asian kokenut uhkaavaksi olen poistunut paikalta ....
ei ihmisten tarvitse lyödä , eikä tulla kiusatuksi , voi juosta pakoon,, ainaki minä teen niin ....
lapsena en kokenut kiusaamista meillä "rouvikin leikki" oli vain leikkiä, joskus joku pikkupoika minut kaato ja istupäällä nykki tukasta mä huusin siinä se ,ei se sen kummempaaollut, se oli omanlaista leikkiä eikä siitä kukaan suuttunu, se kuului asiaan, eläin maailmassakin eläinet hakee paikkaansa "NAHISTELLEN" ja heikompi juoksee pakoon, eikä kumpikaan vahingoitu ... kyllä nyt on yhteiskunta tullu sairaaksi aivan KAIKKI ,, HOITOON.......miten minä olisin juossut pakoon poikaa, jota ei edes huomannut, kun itse seisoin rauhassa koulutalon vieressä?
Ei kannata yksinkertaistaa vaikeita ja monimutkaisia asioita.
Ei yhteiskunta ole tullut hulluksi, mutta moni yhteiskunnan jäsen voi huonosti, syystä tai toisesta. - puska on puhunut
.... kirjoitti:
miten minä olisin juossut pakoon poikaa, jota ei edes huomannut, kun itse seisoin rauhassa koulutalon vieressä?
Ei kannata yksinkertaistaa vaikeita ja monimutkaisia asioita.
Ei yhteiskunta ole tullut hulluksi, mutta moni yhteiskunnan jäsen voi huonosti, syystä tai toisesta.suomessa muuttui poliittinen ilmapiiri jossain vaiheessa noin seitkytluvun alussa, alkoi valtava eriarvoitaminen, ja pikkuhiljaa muuttui markkina taloudeksi ,
markkinatalous oli ja on kilpaiu yhteiskunta , siinä kylmästi "poljetaan" heikommat jalkoihin,
ja suomen kansa ei henkisesti ole ehtinyt kasvaa , vahvistua , kestämään kilpailua elämästä ja hyvin voinnista.
Siinä on kokonaiset perheet joutuneet valtavaan myllytykseen,, työttömyyksineen, epävarmoine tulevaisuuksineen, suurine velkoinee, konkursseineen , SIIS syyllinen suomen pahoinvointiin on nykyinen KYLMÄ PIITTAAMATON POLITIIKKA ..
Lapset oirehtii kouluissa kotien pahoinvoinnista .
EI ole muuta mahdollisuutta kuin muuttaa yhteiskuntaa INHIMILLISEMPÄÄN suuntaan ,
TYÖTÄ kaikille, kuten KEKKONEN aikoinaan oivalsi. Siinä alku uudelle suomelle .. - Pirre*
puska on puhunut kirjoitti:
suomessa muuttui poliittinen ilmapiiri jossain vaiheessa noin seitkytluvun alussa, alkoi valtava eriarvoitaminen, ja pikkuhiljaa muuttui markkina taloudeksi ,
markkinatalous oli ja on kilpaiu yhteiskunta , siinä kylmästi "poljetaan" heikommat jalkoihin,
ja suomen kansa ei henkisesti ole ehtinyt kasvaa , vahvistua , kestämään kilpailua elämästä ja hyvin voinnista.
Siinä on kokonaiset perheet joutuneet valtavaan myllytykseen,, työttömyyksineen, epävarmoine tulevaisuuksineen, suurine velkoinee, konkursseineen , SIIS syyllinen suomen pahoinvointiin on nykyinen KYLMÄ PIITTAAMATON POLITIIKKA ..
Lapset oirehtii kouluissa kotien pahoinvoinnista .
EI ole muuta mahdollisuutta kuin muuttaa yhteiskuntaa INHIMILLISEMPÄÄN suuntaan ,
TYÖTÄ kaikille, kuten KEKKONEN aikoinaan oivalsi. Siinä alku uudelle suomelle ..siis toivokaamme diktatuuriaa Suomeen..ja lapset pelastuuuu..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883