Omatoimisesti Israeliin...

Suunnitelmissa ois olla Israelissa muutama viikko ja hyvät vinkit majoituksen,paikkojen ym. puitteilta otetaan mielihyvällä vastaan. Ajatuksissa ois myös piipahtaa Egyptin ja Jordanian puolella..onko kellään kokemuksia paikallisista matkatoimistoista ? Lieneekö rajoilla mitään "erikoisjuttuja",kun näinpäin sukkuloi edestakaisin ?
Elikkä, hyvät ja huonot kokemukset auttaa meitä suunnittelussa :)

1

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heineken2

      Matka Eilatista rajan yli Jordaniaan onnistuu kävellen. Israelin puolella tulee maksaa 89 sekelin vero
      ja takaisin tullessa Jordanian puolella n. 5€ suuruinen vero. Heti rajan jälkeen on takseja odottelemassa.
      Petran matka maksoi n.100€ sisältäen n.21€ lipun jonka taksikuski osti, kun minulla ei ollut paikallista valuuttaa. Taksi odotteli minua ,kun vierailin Petrassa ja matkankin maksoin vasta takaisin rajalla ollessa. Taksiin uskaltanee siis luottaa joskaa Israelin viranomaiset eivät "luota" sinuun.

      Egyptin puolella Tabaan pääsee myös kävellen ja mahdollisesti ilman 89 sekelin veroa. Itse Taban puolella ei ole juuri mitään. Mikäli ylittää n.1km päässä olevan tarkastuspisteen, tulee maksaa "veroa".
      Paikallinen linja-auto luostarille lähtee n.klo15. Paikalliset matkatoimistot Eilatista järjestää matkoja
      Pyhän Katariinan luostarille.

      Paikallisbussi Jerusalemiin maksaa ( meno-paluu ) 119 sekeliä. Jerusalemista voi ottaa vaikka taksin Betlehemiin. Oma kuskini piti huolta, että saan valokuvattua kaikki keskeiset paikat ja että ennätän
      takaisin Eilatin viimeiseen bussiin klo.17 n.300 sekeliä. Palestiinan puolella ei ollut tarkastuksia, vaan
      taksi päästettiin heittäen takaisin. Vähintään ajokortti tulisi olla mukana.

      Linja-auto asemalta ( kadun toiselta puolelta ) lähtee busseja Vanhaan Kaupunkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe