Ylittikö isännöitsijä valtuudet?

Vainottu

Hei!

Asun paritalossa, tästä on jo aikaa kun olin ulkomaan reissulla kaksi viikkoa, tullessani kotiin ystävättäreni kertoi kastelleen kukat niin sisältä kuin ulkoa edellisenä päivänä. Kun sitten illalla klo 23 tulin kotiin keittääkseni ensimmäisen kerran kahteen viikkoon suomalaista kahvia. Huomasin kauhukseni ettei vettä tullut. Mistään hanasta ei tullut. Soitettuani taloyhtiön puheenjohtajalle ilmeni että isännöitsijä oli käynyt katkaisemassa vedet tietämättäni edellisenä päivänä. En tiennyt vielä tuolloin mistä vedet saa katkaistua. Olin tosi paniikissa tulessani kotiin. Kaikki maksuni on maksettu ajallaan. mitään muutakaan syytä ei pitäisi olla koska ei ollut edes postilaatikossa ilmoitusta että näin oli toimittu. Myöhemmin paljastui asia ilkeyden teoksi. Onko olemassa jotain lakia millä perusteella veden voi ilmoittamatta katkaista? Tietääkö joku. Kiitos etukäteen.

46

3979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei valtaa

näkemykseni. Vesilaitoksen vesilasku on talonyhtiökohtainen ja talonyhtiö perii sitten rahat asukkailta. Yleensä 10-16 eur/kk/henkilö. Jos jätät kahden kuukauden tai vaikkapa koko vuoden vesimaksut maksamatta niin ei siitä semmoinen summa kerry. Isännöitsijällä on usein aika rajalliset valtuudet. Hän hoitaa juoksevien asioiden lisäksi ne toimeeksiannot jotka hän saa talonyhtiön hallitukselta. Hänen tehtäviin kyllä kuuluu periä maksamattomia vastikkeita,vesimaksuja etc.. Jos joku asiakas jatkuvan häiriköinnin tai vastiikkeiden totaalisen hoitamattomuuden takia halutaaan rangaista,häätää tai pakkolunastaa osake niin se käsitellään lain puitteissa talonyhtiön hallituksen kokouksessa äänestyksellä.
      Isännöitsijä toimii sitten hallituksen päätöksen mukaisesti. Yhtiön hallitus tuskinpa päättää muutaman kympin laskun takia katkaisemaan veden. Tiedustele asiasta talonyhtiön hallituksen puheenjohtajalta. Hän saattaa vähän näpäyttää isännöitsijää valtuuksien ylittämisestä. Isännöitsijä saa kyllä katkaista vedet mikäli estää sillä vuodon tai putkihuollon takia mutta siitäkin on velvollinen ilmottaa etukäteen asukasta. Samoin kaikki tarpelliset käynnit asunnossa kun olet poissa.

• Vainottu

Meillä menee maksut mittarin mukaan kuukausittain, sama pätee myös sähköön. Yhtään maksua ei ollut rästissä.

• perustarpeet

Aina löytyy noita talonmiehiä ja isännöitsijöitä jotka kuvittelee olevansa heti jumalasta seuraavia...

• valta vai velvollisu

Olisiko mahdollista tässä tapauksessa, että vedet olisi laitettu suluista kiinni juuri sen takia, että olet ollut matkoilla. Tämä on ymmärtääkseni ihan yleinen käytäntö joissain taloyhtiöissä silloin kun asukas on poissa yli viikon asunnostaan. Asukkaalla on monesti myös ilmoitus velvollisuus isännöitsijälle tms. jos aikoo olla pidempään possa kotoa. Itse työskentelen alalla, jossa mm hoidetaan vesivahinkoja. Monet vesivahingot olisi tällä menettelyllä vältetty tai ainakin vahingon laajuus olisi ollut pienenpi. Pitkään käyttämättömät putket alkavat helposti vuotaa esim. liitoskohdista, jos putkistossa on jatkuva paine. Mielestäni isännöitsijä on toiminut vastuullisesti laittaessaan sulun kiinni, toki asiasta olisi voinut jonkinlaisen tiedotteen jättää.

• Ei kai

Ilmoittamatta jättämisestä? Ei voi katkaista ilmoittamatta

• Vesimies..

ikinä kuullut että olisi velvollisuus ilmoittaa veden sulkemisesta kun on pitempään poissa. Meidänkin perhe kesällä aina sen kuukauden poissa. Mutta sinäänsä olet ihan oikeassa niitten vesivahinkojen suhteen. Paljon säästyisi jos vedet suljettaisi matkojen ajaksi. Ihmiset kun eivät (myös vaimoni) ymmärrä että pesu ja tiskikoneen käytön jälkeen pitää sulkea se vesihana. Itse myyn sairaaloille suuria vettä käyttäviä laitteita. Ja toimituksen yhteydessä tapahtuvan koulutuksen aikan painotetaan vahvasti vesisulkujen käyttöä silloin kuin koneita ei käytä.

• voi voi
        Ei kai kirjoitti:

Ilmoittamatta jättämisestä? Ei voi katkaista ilmoittamatta

jos olet pois mennyt eikä tavoitettavissa, miten ilmoittaa, mihin?

• Vainottu
        voi voi kirjoitti:

jos olet pois mennyt eikä tavoitettavissa, miten ilmoittaa, mihin?

Minut kiinni saanut jos olisi vaivautunut soittamaan. Tai vaikka jättänyt postilaatikkoon viestin että näin hän on tehnyt ja mitä minun pitää tehdä.

• vainottu

... aina tiskikoneen ja pyykinpesukoneen hanat heti käytön jälkeen. Enkä jätä laitteita valvomatta kun ne ovat päällä :) Jonkun mielestä sekin on ylilyönti. Vakuutus yhtiö vastasi kerran minulle että, jos kyseisessä tilanteessa tulisi vesivahinko, se korvaa ei voida olettaa että elämä pystähtyy koneiden ympärille. Eli kaupassa voi sillä aikaa käydä. Itse en sitä juurikaan uskalla tehdä. Kuin erittäin pakottavasta syystä. Kiitos vastauksestasi.

• Ei vesivahinkoja

...vain asumisoikeuden, jos olet ostanut asunto-osakkeen. Kiinteistön omistaa taloyhtiö. Isännöitsijä on toiminut vastuullisesti sulkiessaan asuntokohtaisen veden päähanan ilmeisesti havaittuaan, että sinä mahdollisesti olet lähtenyt, eikä hänellä ehkä ole ollut tietoa paluustasi. Isännöitsijä piti siis huolta kiinteistöstä ja samalla valvoi myös sinun etujasi vahingon varalta osakkeenomistajana. Jos olet osakkeenomistaja, on sinullakin velvollisuuksia. Miksi et omatoimisesti aktiivisesti ottanut selvää missä on asunnon veden pääsulku?
      Taloyhtiössä asiaa voi kysyä turvallisuusvastaavalta, taloyhtiön puheenjohtajalta, isännöitsijältä ja hallituksen jäseniltä jo hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä. Tiedätkö ja tunnetko nämä henkilöt?
      Vettähän sinulta ei ole katkaistu, vesiliitäntäsi ei ole irtisanottu koska liitännän omistaa taloyhtiö. Kaikilla osakkeenomistajilla on pääsy siihen paikkaan missä oman osakkeen pääsulku sijaitsee. Omassa hallussa siis on myös käydä avaamassa sulku kun on kotiin palannut. Onko sinulla kotivakuutus? Jos poissaollessasi tapahtuu vesivahinko, joku liitäntä alkaa vuotaa tms. et mahdollisesti saa tapahtuneesta vahingosta sinun vastuullasi olevia asioita korvauksen piiriin. Isännöitsijä tai kukaan muukaan ei ole velvollinen valvomaan poissaolojasi. Sinun pitää itse katkaista sulku, jos lähdet pois pitemmäksi ajaksi.

• Vainottu

Kyseessä oli tahallinen ilkiteko, isännöitsijä kävi myöhemmin myöntämässä tämän minulle jälkikäteen. Enkä minä olisi asiasta näreissäni jos olisi toimittu pykälien mukaan. Kysessä on ensimmäinen asuntoni ja minulle ei oltu jätetty asianmukaisia ohjeita, eikä neuvottu tarkkaan missä mitäkin on.

• vesi-pää?
        Vainottu kirjoitti:

Kyseessä oli tahallinen ilkiteko, isännöitsijä kävi myöhemmin myöntämässä tämän minulle jälkikäteen. Enkä minä olisi asiasta näreissäni jos olisi toimittu pykälien mukaan. Kysessä on ensimmäinen asuntoni ja minulle ei oltu jätetty asianmukaisia ohjeita, eikä neuvottu tarkkaan missä mitäkin on.

Eli jos isännöitsijä on (?) laittanut sulun kiinni tahallaan, miksi kyselet onko hän ylittänyt valtuutensa?

Ja voiko olla, että edellinen asukas on pakannut mukaansa osakkeeseen kuuluvat ohjeet, kaikki eivät niitä jälkeensä jätä. Ohjeet voi pyytää milloinka vain isännöitsijältä tai joltain muulta kuka niistä on vastuussa.

• kaikkea hyvää Sinull
        Vainottu kirjoitti:

Tahallisella ilkiteolla tarkoitetaan tuottaa harmia, vahinkoa yms. Isännöitsijän toiminta osoittaa kuitenkin asioista huolehtimista ja riskien välttämistä.
        Tähän nyt varmaan liittyy sinulla jotakin henkilökohtaista kaunaa isännöitsijää kohtaan. Toimitko itse kaikessa aina pykälien mukaan? Et kai käännä hyvää pahaksi ?
        Pienissä taloyhtiöissä talonmiehet, isännöitsijät yms. tekevät toisten asukkaiden puolesta todella paljon töitä korvauksetta ja omalla ajallaan. Useimmiten se, että joku tekee asioita toisten puolesta korvauksetta tarkoittaa sitä, että koko taloyhtiön asukkaat maksavat kohtuullista/pientä yhtiövastiketta.

Joulu tulee - ihmisillä hyvä tahto. Hyvää ja rauhallista Joulua Sinulle ja kaikille talonmiehille ja isännöisijöille ja muille, jotka meitä palvelevat!

• H2O-09
        kaikkea hyvää Sinull kirjoitti:

Tahallisella ilkiteolla tarkoitetaan tuottaa harmia, vahinkoa yms. Isännöitsijän toiminta osoittaa kuitenkin asioista huolehtimista ja riskien välttämistä.
        Tähän nyt varmaan liittyy sinulla jotakin henkilökohtaista kaunaa isännöitsijää kohtaan. Toimitko itse kaikessa aina pykälien mukaan? Et kai käännä hyvää pahaksi ?
        Pienissä taloyhtiöissä talonmiehet, isännöitsijät yms. tekevät toisten asukkaiden puolesta todella paljon töitä korvauksetta ja omalla ajallaan. Useimmiten se, että joku tekee asioita toisten puolesta korvauksetta tarkoittaa sitä, että koko taloyhtiön asukkaat maksavat kohtuullista/pientä yhtiövastiketta.

Joulu tulee - ihmisillä hyvä tahto. Hyvää ja rauhallista Joulua Sinulle ja kaikille talonmiehille ja isännöisijöille ja muille, jotka meitä palvelevat!

Täysin samaa mieltä tästä, hyvin sanottu!

• naapuriapu
        Vainottu kirjoitti:

etkä siis mennyt kysymään neuvoja? Mikä esti kysymästä? Tämähän on ihan välttämätöntä, että menee kysymään, jos ei tiedä. Mitenkä sinä elämässä pärjäät, kun odotat että sinulle tullaan valmiiksi neuvomaan ja näyttämään ohjeistamaan asiat?
        Taloyhtiöissä eletään niin pienissä yhteisöissä, että tavallinen ihmistenvälinen vuorovaikutus kysyminen, vastaaminen, auttaminen vastavuoroisesti on normaalia toimintaa ja tekee talossa asumisen helpoksi ja mukavaksi kaikille. Jos menee sillä asenteella taloon, että palvelkaa mua ja neuvokaa mua ja auttakaa mua, minä en kysy, en auta, en ymmärrä enkä ota selvää, niin voi olla varma että tukalaa on elämä.

• Vainottu
        naapuriapu kirjoitti:

etkä siis mennyt kysymään neuvoja? Mikä esti kysymästä? Tämähän on ihan välttämätöntä, että menee kysymään, jos ei tiedä. Mitenkä sinä elämässä pärjäät, kun odotat että sinulle tullaan valmiiksi neuvomaan ja näyttämään ohjeistamaan asiat?
        Taloyhtiöissä eletään niin pienissä yhteisöissä, että tavallinen ihmistenvälinen vuorovaikutus kysyminen, vastaaminen, auttaminen vastavuoroisesti on normaalia toimintaa ja tekee talossa asumisen helpoksi ja mukavaksi kaikille. Jos menee sillä asenteella taloon, että palvelkaa mua ja neuvokaa mua ja auttakaa mua, minä en kysy, en auta, en ymmärrä enkä ota selvää, niin voi olla varma että tukalaa on elämä.

Tunnen kaikki osakkeen omistajat, ohjeita olin saanut kaikesta muusta. Erittäin hyvä ystäväni on asunut taloyhtiössä yli 10 vuotta ja on turvallisuuspäälikkönä talossa. Hän kyllä kertoin hyvin paljon asoista. Ilmeisesti tuo veden katkaisu häneltä unohtui. Mutta ei sitä tee meillä kukaan muukaan. Ja ei heiltä isännöitsiä katko vesiä vaikka he ovat ilmoittamatta poissa. Minulla oli olettamus paikasta missä mahdollisesti saattaisi tuo veden pääkatkaisia olla, mutta ei tietoa kennellä on sinne pääsy ja millä avaimilla. Ohi mennen asiasta mainittiin. Edellisen reissun minkä tein ja olin silloin kuukauden poissa ja toisen 2 viikon matka, ei kukaan silloin tullut katkaissemaan vesiä eikä tullut sanomaan että näin olisi pitänyt tehdä.

Pelustussuunnitelman oli edellinen asukas vienyt. Kaksi vuotta joudin pyytämään ja rukoilemaan että milloin minä sen saan. tein töitä kyllä sen eteen, että sain sen itselleni. Isännöitsiä ei voinut jostakin syystä sitä hoitaa. Pyysin monet kerrat. Vasta kun annoin asian hallituksen puheenjohtajan tehtäväksi alkoi onnistua.sitten ei mennyt kuin kuukausi. Mutta jo tuon tapauksen jälkeen onnekseni toinen hallituksen jäsen lainasi omaa kappalettaan, jonka sitten luinkin tarkka. Erityisen tarkkaan. Ennenkuin oman kappaleeni sain.

Siellä ei puhuta kyseisesta asiasta muuta kuin, että jos talvella asunto jätetään tyhjilleen on syytä tyhjentää putket ja katkaista vedet. Asunto oli koko ajan kaverini valvonnassa, (ei ollut talvi) sekä hallituksen jäsenen valvonnassa tuon ajan, turvallisuuspäällikkö kävi asunnossa päivittäin, jolloin hän kasteli kukat sisältä ja ulkoa. Tämän Isännöitsiä huomasi, ja sitten vedet katkaistiin vajaata vuorokautta ennen, kuin tulin kotiin.

Kukaan muu ei kerro matkoistaan isännöitsiälle, jos reissuaa, eikä puolet porukasta katkaise vesiään. Säännöissä ei mainita että isännöitsiälle olisi ilmoitettava. Minulla ei ole mitään kaunaa isännöitsiää kohtaan. Ei vieläkään. Hän on vain jostakin syystä tuolloin "pimahti" (ilmeisesti haluaisi tietää tarkkaan mitä teen ja kenen kanssa) On hän tehnyt minulle muutakin. Mutta ne eivät vielä riko lakia. Kuten tuo ensimmäinen tempaus. Mutta en ala niitä tässä ruotimaan. Pyynnöistäni huolimatta en ole saanut asua täällä aivan rauhassa.

Keskustelun avatessani halusin van varmistuksen tälle lakipykälälle joka tulikin ensimmäisessä vastauksessa selville. Itse olen siitä lukenut ollessani aikoinaan vuoden kerrostalonyhtiön hallituksen puheenjohtajana. siitä että millaiset oikeudet ja velvollisuudet isännöitsiällä on että häne ei voi jos kaikki on kunnossa ILMOITTAMATTA katkaista vesiä. Eikä ILMOITTAMATTA tulla kotiini. Oli hän sitten miten pahalla päällä minulle mistä tahansa. Mutta onhan tuokin laki tietysti voinut muuttua 15 vuoden jälkeen jolloin olin vuoden itse näissä kuvioissa. En minä ihan untuvikko ole tässä :D

Minä en edelleenkään ole tehnyt hänelle mitään pahaa. Eikä ole mitään syytä minun puoleltani, miksi näin tapahtui. Olen pärjännyt 40 votta elämästäni loistavasti tähän mennessä ja varmasti pärjään jatkossakin. Koska olen jotutunut elämään suurimman osan elämääni jopa ilman vanhempiani. :) Pärjään myös loistavasti kaikkien naapureitteni kanssa, paitsi tämän isännöitsiän.Olen harkinnut vaihtaa paikkakuntaa mutta pari naapuria eivät päästäisi minua pois kun olen heidän mielestään loistava naapuri ja hyvä ystävä. Kaikkia kun ei kertakaikkiaan voi aina miellyttää.

En ole hankala ihminen, vältän riitaa viimeiseen asti. Halusin vain itselleni sisäisen rauhan. Samaa toivoin teille jotka kommentoitte tätä keskustelua. Eiköhän pistetä piste tälle.
        Okein hyvää ja rauhallista joulua. Minä aijon nauttia kodissani rakkitteni kanssa rauhallisen joulun.

• Vainottu
        kaikkea hyvää Sinull kirjoitti:

Hyvää pahaksi, kohtelu ei ole tasapuolinen muihin osakkaisiin nähden.

• Vainottu
        Vainottu kirjoitti:

Tunnen kaikki osakkeen omistajat, ohjeita olin saanut kaikesta muusta. Erittäin hyvä ystäväni on asunut taloyhtiössä yli 10 vuotta ja on turvallisuuspäälikkönä talossa. Hän kyllä kertoin hyvin paljon asoista. Ilmeisesti tuo veden katkaisu häneltä unohtui. Mutta ei sitä tee meillä kukaan muukaan. Ja ei heiltä isännöitsiä katko vesiä vaikka he ovat ilmoittamatta poissa. Minulla oli olettamus paikasta missä mahdollisesti saattaisi tuo veden pääkatkaisia olla, mutta ei tietoa kennellä on sinne pääsy ja millä avaimilla. Ohi mennen asiasta mainittiin. Edellisen reissun minkä tein ja olin silloin kuukauden poissa ja toisen 2 viikon matka, ei kukaan silloin tullut katkaissemaan vesiä eikä tullut sanomaan että näin olisi pitänyt tehdä.

Pelustussuunnitelman oli edellinen asukas vienyt. Kaksi vuotta joudin pyytämään ja rukoilemaan että milloin minä sen saan. tein töitä kyllä sen eteen, että sain sen itselleni. Isännöitsiä ei voinut jostakin syystä sitä hoitaa. Pyysin monet kerrat. Vasta kun annoin asian hallituksen puheenjohtajan tehtäväksi alkoi onnistua.sitten ei mennyt kuin kuukausi. Mutta jo tuon tapauksen jälkeen onnekseni toinen hallituksen jäsen lainasi omaa kappalettaan, jonka sitten luinkin tarkka. Erityisen tarkkaan. Ennenkuin oman kappaleeni sain.

Siellä ei puhuta kyseisesta asiasta muuta kuin, että jos talvella asunto jätetään tyhjilleen on syytä tyhjentää putket ja katkaista vedet. Asunto oli koko ajan kaverini valvonnassa, (ei ollut talvi) sekä hallituksen jäsenen valvonnassa tuon ajan, turvallisuuspäällikkö kävi asunnossa päivittäin, jolloin hän kasteli kukat sisältä ja ulkoa. Tämän Isännöitsiä huomasi, ja sitten vedet katkaistiin vajaata vuorokautta ennen, kuin tulin kotiin.

Kukaan muu ei kerro matkoistaan isännöitsiälle, jos reissuaa, eikä puolet porukasta katkaise vesiään. Säännöissä ei mainita että isännöitsiälle olisi ilmoitettava. Minulla ei ole mitään kaunaa isännöitsiää kohtaan. Ei vieläkään. Hän on vain jostakin syystä tuolloin "pimahti" (ilmeisesti haluaisi tietää tarkkaan mitä teen ja kenen kanssa) On hän tehnyt minulle muutakin. Mutta ne eivät vielä riko lakia. Kuten tuo ensimmäinen tempaus. Mutta en ala niitä tässä ruotimaan. Pyynnöistäni huolimatta en ole saanut asua täällä aivan rauhassa.

Keskustelun avatessani halusin van varmistuksen tälle lakipykälälle joka tulikin ensimmäisessä vastauksessa selville. Itse olen siitä lukenut ollessani aikoinaan vuoden kerrostalonyhtiön hallituksen puheenjohtajana. siitä että millaiset oikeudet ja velvollisuudet isännöitsiällä on että häne ei voi jos kaikki on kunnossa ILMOITTAMATTA katkaista vesiä. Eikä ILMOITTAMATTA tulla kotiini. Oli hän sitten miten pahalla päällä minulle mistä tahansa. Mutta onhan tuokin laki tietysti voinut muuttua 15 vuoden jälkeen jolloin olin vuoden itse näissä kuvioissa. En minä ihan untuvikko ole tässä :D

Minä en edelleenkään ole tehnyt hänelle mitään pahaa. Eikä ole mitään syytä minun puoleltani, miksi näin tapahtui. Olen pärjännyt 40 votta elämästäni loistavasti tähän mennessä ja varmasti pärjään jatkossakin. Koska olen jotutunut elämään suurimman osan elämääni jopa ilman vanhempiani. :) Pärjään myös loistavasti kaikkien naapureitteni kanssa, paitsi tämän isännöitsiän.Olen harkinnut vaihtaa paikkakuntaa mutta pari naapuria eivät päästäisi minua pois kun olen heidän mielestään loistava naapuri ja hyvä ystävä. Kaikkia kun ei kertakaikkiaan voi aina miellyttää.

En ole hankala ihminen, vältän riitaa viimeiseen asti. Halusin vain itselleni sisäisen rauhan. Samaa toivoin teille jotka kommentoitte tätä keskustelua. Eiköhän pistetä piste tälle.
        Okein hyvää ja rauhallista joulua. Minä aijon nauttia kodissani rakkitteni kanssa rauhallisen joulun.

Kyllä minulla on erittäin hyvät vakuutukset. Vahinko ei tule kellokaulassa, vesivahinko voi sattua nukkuessani, tai töissä ollessani...

Siis aion viettää kodissani rakkaiden läheisteni kanssa rauhallisen joulun :)

• ihmeessä
        Vainottu kirjoitti:

Kyllä minulla on erittäin hyvät vakuutukset. Vahinko ei tule kellokaulassa, vesivahinko voi sattua nukkuessani, tai töissä ollessani...

Siis aion viettää kodissani rakkaiden läheisteni kanssa rauhallisen joulun :)

pois jos taloyhtiössäsi on noin ilkeä isännöitsijä. Ties mitä hän ensi kerralla keksii kun olet vähän pidempää poissa.

• Joulurauhaa
        Vainottu kirjoitti:

Voisitko laittaa sen lakipykäkän, saattaisin tarvita sitä omassa pulmatilanteessa talonmiehen toiminnasta minua kohtaan? Kun lakipykälästä puhutaan tarkoitetaan eduskunnan säätämää Suomen laki-ja asetuskokoelmaa. Arvostaisin tosi paljon, jos olet niin perehtynyt asiaan, että voisit muillekin sen pykälän lähettää. Kiitos.

• carrie too
        Vainottu kirjoitti:

siis kuitenkin henkilöasia? kirjoitit, että kohtelu ei ollut tasapuolista...olitko mustis kun et saanut riittävästi huomiota tai kuten muut? Epäilit, että hän haluaa tietää missä olet ja kenen kanssa...????!
        Paljon näyttää tunteita liittyvä vesihanaan.

• Vainottu
        carrie too kirjoitti:

siis kuitenkin henkilöasia? kirjoitit, että kohtelu ei ollut tasapuolista...olitko mustis kun et saanut riittävästi huomiota tai kuten muut? Epäilit, että hän haluaa tietää missä olet ja kenen kanssa...????!
        Paljon näyttää tunteita liittyvä vesihanaan.

...Olla mustis, isännöitsiä korjaa ja hoitaa muiden osakkaiden asiat mutta ei minun. :D Meillä vaihdettiin ulkoovet, muille isännöitsiä vaihtoi, mutta minulle ilmoitti että hommaa vaihtaja. Ynm... En ole lähtenyt näistä riitelemään, enkä taatusti lähde. Ovi vaihdetaan keväällä kunhan ilmat lämpenevät ja vaihajan olen jo sopinut kuten minun käskettiin tehdä :) Edelleenkin kyse on vain pykälistä.

Rauhaa rakastava :)

• vainottu
        ihmeessä kirjoitti:

pois jos taloyhtiössäsi on noin ilkeä isännöitsijä. Ties mitä hän ensi kerralla keksii kun olet vähän pidempää poissa.

Ja vaikka mitä, mutta niissä ei ole lakia rikottu, enkä edes viitsi hänelle asioista mainita. Antaa hänen tehdä mitä haluaa, kyllä siihen hallitus puuttuu kohta. :D

• kannattais varmaan
        vainottu kirjoitti:

Ja vaikka mitä, mutta niissä ei ole lakia rikottu, enkä edes viitsi hänelle asioista mainita. Antaa hänen tehdä mitä haluaa, kyllä siihen hallitus puuttuu kohta. :D

Onhan se mahdollista,että vaihdatte isännöitsijän. Miten muut asukkaat sitten sen tyypin kans tulee juttuun? Tulevatko he sinun puolelle, ja valitsette toisen miehen/naisen ?

• vainottu
        kannattais varmaan kirjoitti:

Onhan se mahdollista,että vaihdatte isännöitsijän. Miten muut asukkaat sitten sen tyypin kans tulee juttuun? Tulevatko he sinun puolelle, ja valitsette toisen miehen/naisen ?

ole valinneet puolta... Ovat kuten arvostan olleet puuttumatta. Joku on hienovaraisesti vihjannut että toimiiko isännöitsiä oikein. Kun selvästi on havaittavissa että minut jätetään ulkopuolelle asoista, toisiin osakkaisiin nähden. Kaikki muut ovat tavallaan jollain lailla asoita päättämässä hallituksessa, paitsi minä. En halua ketään syytellä, enkä syyllistää. Kuitenkin olen saanut selviä kommentteja siitä että, jos haluan he puuttuvat. Osa porukasta näkee mikä on asioiden todellinen laita, eivätkä halua mitään tappelua kuitekaan isännöitsijän kanssa. Kuten en minäkään. Eikä ole tarpeenkaan. Haluan vain ja ainoastaan että kaikki kohdellaan samalla tavalla. Suurimmaksi osaksi porukka tulee tämä isännöitsiän kanssa toimeen, on hän hieman omalaatuinen, mutta ei paha ihminen. :D

• armoa, tikahdun!
        Vainottu kirjoitti:

Turvallisuuspäällikkö käy hoitamassa kukkia, isännöitsijä näkee sen ja pimahtaa? Mikä ihmeen saippuaooppera teillä on menossa? Mitähän tuo kuuma kahva, nuppi tai vipu (se vesihana) oikein symboloi? Ja mistä sinä nämä tiedät kun kerran olit pois? Ja kun tulet kotiin saat paniikin ja olet kauhuissasi, raukka ilman suomalaista kahvia! Välillä tullaan kylään ilman lupaa! Hallitus seuraa tilannetta! Tehkää ihmeessä tästä tosi-TV sarja, voitatte Jussipatsaan koko sakki! Näytelmänne tullaan valitsemaan Suomen edustajaksi kansainväliseen kilpailuun! Saa koko maailma taas nauraa suomalaiselle elämänmenolle! Minä tulen ehdottamaan SINULLE URHEA SUOMALAINEN NAINEN TALVISODAN HENGESSÄ URHOOLLISUUSMITALLIA! PIDÄ LUJAA KIINNI KAHVASTA KUN SE KERRAN ON HALLUSSASI !

• carrie three
        armoa, tikahdun! kirjoitti:

Turvallisuuspäällikkö käy hoitamassa kukkia, isännöitsijä näkee sen ja pimahtaa? Mikä ihmeen saippuaooppera teillä on menossa? Mitähän tuo kuuma kahva, nuppi tai vipu (se vesihana) oikein symboloi? Ja mistä sinä nämä tiedät kun kerran olit pois? Ja kun tulet kotiin saat paniikin ja olet kauhuissasi, raukka ilman suomalaista kahvia! Välillä tullaan kylään ilman lupaa! Hallitus seuraa tilannetta! Tehkää ihmeessä tästä tosi-TV sarja, voitatte Jussipatsaan koko sakki! Näytelmänne tullaan valitsemaan Suomen edustajaksi kansainväliseen kilpailuun! Saa koko maailma taas nauraa suomalaiselle elämänmenolle! Minä tulen ehdottamaan SINULLE URHEA SUOMALAINEN NAINEN TALVISODAN HENGESSÄ URHOOLLISUUSMITALLIA! PIDÄ LUJAA KIINNI KAHVASTA KUN SE KERRAN ON HALLUSSASI !

lol.

Tää on oikeesti jo aika parasta viihdettä!

Onko isännöitsijä ex-rakastaja vai sukulainen kun tunteet leimahtelee näin?

saippuaooppera ainesta!

• valta vai velvollisu
        Vainottu kirjoitti:

...Olla mustis, isännöitsiä korjaa ja hoitaa muiden osakkaiden asiat mutta ei minun. :D Meillä vaihdettiin ulkoovet, muille isännöitsiä vaihtoi, mutta minulle ilmoitti että hommaa vaihtaja. Ynm... En ole lähtenyt näistä riitelemään, enkä taatusti lähde. Ovi vaihdetaan keväällä kunhan ilmat lämpenevät ja vaihajan olen jo sopinut kuten minun käskettiin tehdä :) Edelleenkin kyse on vain pykälistä.

Rauhaa rakastava :)

Nii noh, kuten tuolla jo aikasemmin kerroin, että se on sinun velvollisuus ilmoittaa isännöitsijälle tms kun lähdet matkalle PIDEMMÄKSI aikaa tai nythän osaat itsekkin mennä sulkkemaan sen hanan. Ja kun tuolla jossain kerroit että sinulla on mahtavan kattava ja laaja kotivakuutus, niin sillä ei tosiaan ole merkitystä siinä vaiheessa kun olet itse laiminlyönyt velvollisuutesi. Tuolloin vahinko luokitellaan itseaiheutetuksi. Vakuutus korvaa tälläisissä tapauksissa vain osan vahingosta. (kannattaisi lukea se vakuutussopimuskin, ettei siitäkin tarvi tulla kohta itkemään tänne)
        Terve järjenkäyttö on ihan sallittua! Kun kerran väität ette ole untuvikko näissä asioissa, pitäisi sinun kyllä sitten tietää oikeutesi ja ne VELVOLLISUUDET. Ja isännöitsijällä on oikeus mennä asuntoon silloin kun näkee sen tarpeeliseksi eli taloyhtiön etujen muaiseksi (kuten tässä tapauksessa) Jotenkin näiden tekstien perusteella epäilen että tässä ei nyt ole kyse pelkästään sulkujen laittamisesta kiinni sinun ollessa matkoilla. Henkilökohtaiset kaunat kannattaisi selvittää niiden henkilöiden kanssa joita kohtaan sitä on, eikä tulla tänne julkisesti vatvomaan.

• olen ottanut selvää
        carrie three kirjoitti:

lol.

saippuaooppera ainesta!

Sinulla siis oli aavistus siitä missä vesien sulut sijaitsevat mutta et tiennyt millä avaimella sinne pääsee... Tuliko kertaakaan mieleen kokeilla omaa vainta. Kai sentään osakkeen omistajana olet tietoinen miltä tuo sulku näyttää ja myös osakkeen omistajana sinun pitäisi ottaa selvää missä sulku sijaitsee ja millä sinne pääsee. Kun tuolla nyt on aijemmin mainittu niistä vesivahingoista, niin mitä olet ajatellut tehdä jos sinun asunnostasi halkeaa käyttövesiputki ja vesi lentää ympäriinsä??? Tuletko sillonkin tänne kyselemään ihmisiltä, että mitä tehään? Vai kannattaisko mennä katkaisemaan vedet sieltä pääsuluista. (ihan vaan vinkkinä) Ja näin talvisaikaan kun on tota pakkasta, joka ei yleensä ole noiden vesiputkien paraskaveri, suosittelen että ota nyt ihmeessä selvää siitä, missä se sulku sijaitsee ja mikä teillä on paikallinen/ lähin /vakuutusyhtiön suosittelema vahinkosaneeraus firma.
        Ja täytynee sanoa että vakuutuksesi on sangen erikoisessa yhtössä, jos sieltä sanotaan, että pesukoneen / tiskikoneen voi jättää yksinään pyörimään. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!!! Oletko tietoinen paljonko ne aiheuttavat vesi- ja palovahinkoja???

• kalliksi tulee riita
        vainottu kirjoitti:

ole valinneet puolta... Ovat kuten arvostan olleet puuttumatta. Joku on hienovaraisesti vihjannut että toimiiko isännöitsiä oikein. Kun selvästi on havaittavissa että minut jätetään ulkopuolelle asoista, toisiin osakkaisiin nähden. Kaikki muut ovat tavallaan jollain lailla asoita päättämässä hallituksessa, paitsi minä. En halua ketään syytellä, enkä syyllistää. Kuitenkin olen saanut selviä kommentteja siitä että, jos haluan he puuttuvat. Osa porukasta näkee mikä on asioiden todellinen laita, eivätkä halua mitään tappelua kuitekaan isännöitsijän kanssa. Kuten en minäkään. Eikä ole tarpeenkaan. Haluan vain ja ainoastaan että kaikki kohdellaan samalla tavalla. Suurimmaksi osaksi porukka tulee tämä isännöitsiän kanssa toimeen, on hän hieman omalaatuinen, mutta ei paha ihminen. :D

Kirjoitit, että eivät vielä ole valinneet puolta. Mitä, jos isännöitsijä ei enää haluakaan jatkaa? Pienessä yhtiössä isännöitsijät ovat hakusassa. Kukaan ei halua tehtävää, jota kyylätään ja johon menee paljon omaa aikaa. Kaikki haukkuu selän takana. No, jos sinusta tulee isännöitsijä, pystytkö korvaamaan tämän entisen, esim. jos pitää vaihtaa ovia tms. teknistä työtä? Käykö teille niin, että kun aikanne pykälöitte, niin viimein ei kukaan halua taloyhtiön tehtäviä. Isännöintitomisto hyötyy tästä, jos tehtävä menee ulkopuolelle yhtiön. meillä se on n. 6.500 €. Miten monta maksajaa teillä tälle summalle löytyy? Laskepa mitä se vaikuttaa yhtiövastikkeisiin!
        Kuule, ootko sittenkin loukannut tätä arvostelemaasi ihmistä, jos hän ei tule sinun oveasi vaihtamaan?

• ...
        olen ottanut selvää kirjoitti:

Sinulla siis oli aavistus siitä missä vesien sulut sijaitsevat mutta et tiennyt millä avaimella sinne pääsee... Tuliko kertaakaan mieleen kokeilla omaa vainta. Kai sentään osakkeen omistajana olet tietoinen miltä tuo sulku näyttää ja myös osakkeen omistajana sinun pitäisi ottaa selvää missä sulku sijaitsee ja millä sinne pääsee. Kun tuolla nyt on aijemmin mainittu niistä vesivahingoista, niin mitä olet ajatellut tehdä jos sinun asunnostasi halkeaa käyttövesiputki ja vesi lentää ympäriinsä??? Tuletko sillonkin tänne kyselemään ihmisiltä, että mitä tehään? Vai kannattaisko mennä katkaisemaan vedet sieltä pääsuluista. (ihan vaan vinkkinä) Ja näin talvisaikaan kun on tota pakkasta, joka ei yleensä ole noiden vesiputkien paraskaveri, suosittelen että ota nyt ihmeessä selvää siitä, missä se sulku sijaitsee ja mikä teillä on paikallinen/ lähin /vakuutusyhtiön suosittelema vahinkosaneeraus firma.
        Ja täytynee sanoa että vakuutuksesi on sangen erikoisessa yhtössä, jos sieltä sanotaan, että pesukoneen / tiskikoneen voi jättää yksinään pyörimään. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!!! Oletko tietoinen paljonko ne aiheuttavat vesi- ja palovahinkoja???

Tällaiselle ilkeydelle on tehtävä stoppi. Teidän täytyy pistää liikkelle juttua isännöitsijän vaihtamisesta, Minusta tuo on aivan liikaa jo.

• hookoonblöö
        carrie three kirjoitti:

lol.

saippuaooppera ainesta!

se on kummiski sun isä josta et pidä, koska se ei huomio sinua niinkuin itse haluat..
        Selvitä asiat puhumalla eikä sättimällä selän takana..

Hyvää Joulua! :)

• inssi'

Tässä on taas sarjassamme ihmeellinen on elämä.

Paritalo, jossa on isännöitsijä. Mihin sitä tarvitaan. Kuulostaa vähän oudolta. Montako osaketta tuossa paritalossa oikein on. Aika monesti siinä on pari, eli kaksi. Onko sinun tapauksessasi kyseessä jokin erimallinen paritalo.

Vettähän ei saa kukaan mennä katkaisemaan missään yhtiömuodossa ilman osakkeenomistajan lupaa. Jos osakas lähtee pitkälle matkalle eikä hoida kaikkia hänelle kuuluvia velvoitteita, esim. vedenkatkaisua ja tapahtuu vanhinko, niin osakkeenomistaja voi joutua vastuuseen. Riippuu tietysti vahingon syystä, joutuuko.

• Rivitaloasukas...

voi käsittää vaikka 10 paritalo rakennusta joten osakkaita sen verran että tarve on isännöitsijälle.

• Yksi utelias

Hei Vainottu!

Kuinka asia on edennyt, eli onko asiat saatu selvitettyä ja saiko tarina onnellisen lopun?

• Vainottu

mutta valitettavasti totta...
        Vastaan muutamaan kysymykseen, vaikka olin jo ajatellut että näitä kannanottoja on tullut sopivasti suuntaan ja toiseen. Mutta palkitsen tiedon nälkänne :D

Eipä ole hetkeen kuulunut mitään. Hallitus taisi joutua puuttumaan asiaan. En ole nyt kysellyt, koska on ollut hiljaista. Joulu rauha oli, ja muita naapureita nähtyäni ei ainakaan kukaan ole sanonut että tällä hetkellä isännöitsijällä olisi mitään hampaankolossa. Kaiken minkä yksin pystyn olen hoitanut niinkuin kuuluu. Uskoisin että kyseinen henkilö olisi saanut huomautuksen toiminnastaan ja ottanut opikseen ei asioita tempuilla hoideta, vaan oikeuden mukaisella toiminnalla. Kyllä se varmaankin on niin päin että minä en ehkä riittävästi ole kysellyt hänen kuulumisia, jos hän syystä tai toisesta olisi kaivannut minulta huomiota. Kun ei minusta ole tarpeellista ihan kaikkea kertoa naapureille saati isänöisiälle. :D Kukapa tietää mitä hänellä oli takana kun en sitä vastausta koskaan saanut.

Isännöitsijä ei ole minulle mitään sukua. Ja ihan oikeasti tarkoitukseni ei ole täällä ketään haukkua, halusin vaan keskustella asiasta, kuulla näkemyksiä ihmisiltä, jotka eivät ole juuri tässä tilanteessa mukana. Vastaavia varmasti on. Muutenkin halusin ihan vaan kysellä, mitä mieltä muut ovat tästä tapauksesta. Muuten tämä henkilö on hoitanut asiat, ainahan ei kaikkia voi miellyttää. En ole kosto meiningillä ollut missään vaiheessa. Anteeksi jos joku on käsittänyt väärin!

Noita paritaloja tässä taloyhtiössä on useampi. Siksi meillä on isännöitsijä.

Vakuutusyhtiö asia, kolmelta eri vakuutusyhtiöstä olen saanut saman vastauksen, pyykinpesukoneen ja astiapesukoneen voi jättää päälle. Vakuutus korvaa. Näin sanottiin. Elämää saa olla näidenkin laitteiden ympärillä oli vastaus. Toki voi olla muitakin vastauksia mutta tällaisen vastauksen olen itse saanut. Kolmelta eri vakuutusyhtiön tarkastajalta. Siitä huolimatta en jätä laitteita päälle yksikseen. Voi olla näkemys eroja erivakuutusyhtiöiden kesken. En väitä vastaan. :D

Pääsulun tiedän se selvisi samana yönä kun tulin kotiin.

Kyllä tässä todellakin olisi mielenkiintoisen Tositv:n aineksia! Täytyy pistää harkintaa jos meno jatkuu. Joistakin asioista olen toki ollut itsekin pihalla, mutta hyväystäväni joka on myös tämän taloyhtiön turvallisuuspäällikkö on minua opastanut ja vastannut kysymyksiin. Kun en silloin muuttaessa saanut asuntoon kuuluvia oppaita. Vaikka kyselin. ja Huom. eipä päällikkökään sanonut että vedet pitää katkaista. Ei täällä vieläkään kukaan katkaise lähdettyään reissuun. :D

Tilanne on tällä hetkellä sen verran rauhallinen että toivoisin voivani jatkaa rauhassa omaa elämääni ja samaa toki toivon tuolle isännöitsijälle.

Kiitän värikkäistä kommenteista joita olette jaksaneet tänne kirjoitella. On ollut hauskaa lukea niitä. Kaikkea hyvää teille ja oikein mukavaa vuoden vaihdetta.

Näihin sanoihin päätän omalta osaltani keskustelun. KIITOS vielä kerran.

• DEV/NULL

Keskustelun säännöt ja kirjoittajan vastuu

Suomi24 tarjoaa maksuttoman kanavan julkiseen keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Jotta keskustelupalstojen ilmapiiri säilyisi miellyttävänä ja kaikille sopivana, on kaikkien kirjoittajien noudatettava palstoja koskevia sääntöjä. Muistathan, että olet vastuussa omasta kirjoituksestasi ja sen sisällöstä. Kirjoittajaa sitoo Suomen laki ja lakia rikkovien viestien kirjoittaja voi joutua teksteistään oikeudelliseen vastuuseen ja saada sakkoja.

Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten. Keskustelu ei ole chattailua tai samojen viestien lähettelyä jokaikiselle palstalle. Yrityksiä saa markkinoida keskustelupalstoilla vain Suomi24:n luvalla.

Yksityinen henkilö voi jättää myynti- tai markkinointi ilmoituksen Suomi24 Torille. Jos haluat yrityksellesi medianäkyvyyttä Suomi24:ssä, katso mainonta-osiosta lisätietoja.

Keskustelusivuilla sanomasi tavoittaa suuren yleisön. Pidä mielessäsi muutama tärkeä asia, kun kirjoitat palstoille.

Valitse oikea palsta aiheellesi. Jos haluat kirjoittaa esim. uskonnosta, käytä uskontoon liittyviä palstoja. Viestit jotka eivät mitenkään liity palstan aiheeseen poistetaan tai siirretään oikeaan paikkaan.

Keskusteluissa on noudatettava voimassa olevaa lainsäädäntöä, mm. henkilökohtaisen tietosuojan ja tekijänoikeuksien osalta.
        Keskusteluissa ei saa:

* - Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        * - Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        * - Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        * - Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        * - Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        * - Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        * - Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        * - Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        * - Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24:n lupaa
        * - Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.

Suomi24 pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.

Emme velvoita sheriffejä kommentoimaan toimiaan tai viestien poistoa palstalla. Yksittäisiä sheriffejä koskevat keskustelut voidaan poistaa keskustelupalstoilta. Epäasiallisesti käyttäytyvistä sheriffeistä voi ilmoittaa palautteen kautta.

Suomi24 ei ota minkäänlaista vastuuta keskusteluissa esitetyistä väitteistä tai niiden aiheuttamista seurauksista.

Keskusteluja käydään keskustelijoiden omalla vastuulla.

Suomi24:n käyttäjäehdot

• Muuta...

Enpä ole kuullu että lomamatkoista pitäisi ilmoitella isännöitsijälle ja katkaista asunnosta vesi. Miksi ihmeessä?

Entä sähkö? Pitäisiköhän sekin varmuudne vuoksi katkaista?

Naurettavaa.

Mutta käsittääkseni siitä veden katkaisusta ei nyt kovin ihmeellistä vahinkoa syntynyt. Kannattaa varmaan muuttaa pois, jos on noin ahdasmielinen yhtiö.

• Kasva karma

paljon kirjoittajaa...
        Et ole huomannut että kyseinen henkilö on poistunut palstalta, eikä mieleesi ole juolahtanut että ylläpito poistaa asiattomat viestit. Tämä ei ole kenenkään hakukkumis palsta, kirjoittaja ei ole henkilöinyt ihmisiä täällä, joten koits kuule Karma lopettaa ihmisten nimeäminen. Mistä ylipäätään tiedät onko hän luulemasi ihminen? Ylläpito saattaa tehdä muitakin toimen piteitä jos et nyt rauhoitu. Toivottavasti Vainottu ei näe tuota mitä olet kirjoittanut. Tulee ihan paha mieli että joku on noin lapsellinen kuin sinä karma.

• _Karma_
        Kasva karma kirjoitti:

paljon kirjoittajaa...
        Et ole huomannut että kyseinen henkilö on poistunut palstalta, eikä mieleesi ole juolahtanut että ylläpito poistaa asiattomat viestit. Tämä ei ole kenenkään hakukkumis palsta, kirjoittaja ei ole henkilöinyt ihmisiä täällä, joten koits kuule Karma lopettaa ihmisten nimeäminen. Mistä ylipäätään tiedät onko hän luulemasi ihminen? Ylläpito saattaa tehdä muitakin toimen piteitä jos et nyt rauhoitu. Toivottavasti Vainottu ei näe tuota mitä olet kirjoittanut. Tulee ihan paha mieli että joku on noin lapsellinen kuin sinä karma.

en vihaa, lähinnä ärsyttää koko touhu. Ja olen 150% varma että tiedän kuka tämä henkilö on. Ja kyllä uskon, että hän itse poistelee viestit. Olisin ollut sanomatta mitään, mutta en pidä siitä kun valehdellaan ja ollaan tekopyhiä. Ja silloin kun puolustaa toisia, niin ei rauhotuta. Ja todellakin toivon että "vainottu" näkee tämän.

• Kasva karma
        _Karma_ kirjoitti:

en vihaa, lähinnä ärsyttää koko touhu. Ja olen 150% varma että tiedän kuka tämä henkilö on. Ja kyllä uskon, että hän itse poistelee viestit. Olisin ollut sanomatta mitään, mutta en pidä siitä kun valehdellaan ja ollaan tekopyhiä. Ja silloin kun puolustaa toisia, niin ei rauhotuta. Ja todellakin toivon että "vainottu" näkee tämän.

Hei ei niitä viestejä pysty itse poistamaan. Kokeile jos et usko! :D

Sinuna rauhoituisin silti, kannattaa lukea säännöt, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Ja jos todella kuvittelet tietäväsi. Mene ja sano se hänelle itselleen. Ei se riehuminen täällä auta :D

• älyhoiiiii...
        Kasva karma kirjoitti:

Hei ei niitä viestejä pysty itse poistamaan. Kokeile jos et usko! :D

Sinuna rauhoituisin silti, kannattaa lukea säännöt, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Ja jos todella kuvittelet tietäväsi. Mene ja sano se hänelle itselleen. Ei se riehuminen täällä auta :D

jokainen saa ilmaista mielipiteensä. jos joku ei tykkää niin omapahan on asiansa. kuka itse olet sanomaan muille että kasvaa aikuiseksi jos asiaa puhutaan..? kasva itse kun noin hoet sitä.

no mutta miten tälle ns. vainotulle on käynyt näin vähän ajan jälkeen..? tuskinpa tuloo vastausta mutta kumminki..

• HarriSalosta
        älyhoiiiii... kirjoitti:

jokainen saa ilmaista mielipiteensä. jos joku ei tykkää niin omapahan on asiansa. kuka itse olet sanomaan muille että kasvaa aikuiseksi jos asiaa puhutaan..? kasva itse kun noin hoet sitä.

no mutta miten tälle ns. vainotulle on käynyt näin vähän ajan jälkeen..? tuskinpa tuloo vastausta mutta kumminki..

..kuulla Vainotun tämän hetken kuulumiset?

• BennyHill345
        HarriSalosta kirjoitti:

Kuulostaa että ko. taloyhtiö ja sen asukkaat kautta hallinto on jostain jukujukumaasta :D. Joukossa hulluus tiivistyy.

• ___
        HarriSalosta kirjoitti:

Kertoisin käänteet, mutta minut käytiin jo tähän mennessä kirjoitetun tiimoilta haukkumassa oikein taloyhtiön puheenjohtajan voimilla. Tein jo tammikuulla rikosilmoituksen häiriköstä, joka tällä sivustolla kävi. Aikaa voi mennä mutta oikeus voittaa vielä.

Katsotaan sitten voinko kertoa millaiseksi helvetiksi tämä elämä tässä taloyhtiössä minua kohtaan on mennyt.

• Miinuliina
        ___ kirjoitti:

Kertoisin käänteet, mutta minut käytiin jo tähän mennessä kirjoitetun tiimoilta haukkumassa oikein taloyhtiön puheenjohtajan voimilla. Tein jo tammikuulla rikosilmoituksen häiriköstä, joka tällä sivustolla kävi. Aikaa voi mennä mutta oikeus voittaa vielä.

Katsotaan sitten voinko kertoa millaiseksi helvetiksi tämä elämä tässä taloyhtiössä minua kohtaan on mennyt.

Mulla meni nyt yli??? siis missä täällä mainitaan taloyhtiö ja paikkakunta? miks taloyhtiön puheenjohtaja on vetänyt tuhkat sieraimiin, kun mistään ei ole tunnustettavissa että missä koko paritalokompleksi edes sijaitsee.... tuskin lienee ainut paritalo Suomessa :-)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1568
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1540
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1274
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe