Tarkoitus on rakentaa ennen kesähelteitä kahden auton autokatos jonka päähän tulisi n. 18 neliön betonilattiainen varasto/verstas. Verstas käytön takia päätyosaan on tarkoitus tehdä myös viemäröinti ja vesipiste.
Minkälaista edullista perustusratkaisua suosittelisitte? Aion tehdä mahdollisimman paljon itse.
Autokatos/varasto
3
2152
Vastaukset
- ööö
Ainakin kaava-alueella jonkinlainen lupa tarpeen.
Ja lupaa varten tarvitaan suunnitelmat, suunnittelija voisi käydä tontilla ja katsoa miten se perustetaan.
Jos taas et tarvitse lupia niin aja vaikka sepeliä muutama kuorma ja pystytä katos ja varasto harkkojen varaan sepelin päälle.
Harkot voi latoa alle ilman muurausta ja anturaa kustannusten säästämiseksi.- Eero
Vaikka voisitkin rakentaa ilman lupaa niin suosittelen valamaan betonianturan lujalle pohjalle ja muuraat siihen harkoista sokkelin päälle. Nukut paljon paremmin yösi kun ei tarvi pelätä kahden auton jäävän sortuvan katoksen alle...
- konnari
kova pohja jos et tee anturaa. Jos et kalliolle rakenna, niin tee antura.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849