Korvaako se asianajajan palkkion, vaikka olen syytettynä parista pahoinpitelystä ja huumausainerikoksesta. kaksi eri juttua. Minulla ei siis ole mitään mahdollisuutta voittaa juttuja. Korvaako Kotivakuutuksen oikeusturva silti?
Kotivakuutuksen oikeusturva
7
783
Vastaukset
- 12 **18
Taitaa korvata, kun otetaan ensin omavastuu pois. Kun/jos sinut määrätään korvaamaan jotain pahoinpitelemällesi henkilölle, niin sitä kotivakuutuksen oikeusturva ei korvaa.
- olli43
joissa vakuutuksen ottaja syytteessä rikoksesta.Lueppa vakuutuspaperisi tai soita vakuutusyhtiöösi.Mikset ota ilmaista oikeusavustajaa jos kerran tiedät jotta häviät.
- Mokaaja
olli43 kirjoitti:
joissa vakuutuksen ottaja syytteessä rikoksesta.Lueppa vakuutuspaperisi tai soita vakuutusyhtiöösi.Mikset ota ilmaista oikeusavustajaa jos kerran tiedät jotta häviät.
Hyvää ja ilmaista ei ole. Tiedän että häviän, mutta on lieventäviä asianhaaroja joilla tuomio toivottavasti tippuu.
Itse en jaksa ruveta sössöttää oikeudessa, siksi on asianajajat.
- kypsänä
kun olet itse syytettynä. Oma kokemukseni on, että ollessani asianomistajana ja rikoksen uhrina oikeudessa, hain tietysti laajan kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta korvausta neljän tonnin lakimiehenpalkkioihin apua. Omavastuun vähentämisen jälkeen maksoivat hurjat 350 euroa korvausta. Loput jäivät itselleni maksettaviksi. Myöhemmin kun voitin jutun kokonaisuudessaan ja vastapuoli määrättiin maksamaan laskuni, oikeus vahvisti kohtuullisiksi kuluiksi (siis oikeuden mielestä kohtuullisiksi, siitä huolimatta todellinen lasku oli nelisen tonnia) noin puolet lakimiehen palkkiosta. Käytännössä maksoin siis itse koko neljä tonnia, sain vakuutuksesta 350€ ja tuota noin 2000 euroa, joka vastapuoli määrättiin maksamaan niin karhuan nyt sitten tulevat vuodet vastapuolelta, jolla ei ole tuloja. Loput jäivät omaan piikkiini, vaikka voitin ilman epäilyksen häivää.
Käytännössä Suomessa uhri siis maksaa kaikki viulut. Jos olisi niin tuloton, että saisin oikeusapua, valtio olisi maksanut nuo vahvistetut kulut heti ja karhunnut niitä vastapuolelta, oma tappioni olisi silti ollut 1700 euroa. Ei oikeusapukaan korvaa mitä tahasa, siellä on luodut taulukot "kohtuullisista kuluista" ja jos palkkaa niin kalliin hepun että lasku sen ylittää, maksaa itse loput joka tapauksessa (tai ehkä saa syylliseltä vähän perittyä) Sama periminen koskee myös mahdollisia vahingonkorvauksia, vaikka oikeus määräisi syyllisen maksamaan, ei ne mistään taivaasta tipu jos toinen on luottotiedoton ja tuloton.
Tilanteessa jossa olet itse syyllinen, vakuutus ei korvaa mitään. Ainoastaan silloin, kun olet uhri, vakuutus tulee sen verran vastaan että saat hakemisen vaivan ilon jonottaessasi vakuutusyhtiöön. itse summa on olematon. - gööööööööö
Pääsääntöisesti vakuutus ei korvaa. Jos syytteet hylätään ja jos valtiota ei ole velvoitettu korvaamaan kulujasi, niin jotkut vakuutusyhtiöt korvaavat tällöin.
- Vastaaaja
Entä jos olet oikeutettu maksuttomaan oikeudenkäyntiin?
Mitä silloin täytyy maksaa itse jos olet vastaajana ja syytteet hylätään? - vastauksia
Vastaaaja kirjoitti:
Entä jos olet oikeutettu maksuttomaan oikeudenkäyntiin?
Mitä silloin täytyy maksaa itse jos olet vastaajana ja syytteet hylätään?"Entä jos olet oikeutettu maksuttomaan oikeudenkäyntiin?"
Nykyisin ei ole olemassa maksutonta oikeudenkäyntiä, on olemassa vain maksuton oikeusavustaja. Oikeusavustajasta ei tarvitse maksaa, sen sijaan sakot ja/tai korvaukset pitää maksaa. Samoin tulevat maksettavaksi myös mahdolliset todistajanpalkkiot ja esim. päihdetutkimuskulut.
"Mitä silloin täytyy maksaa itse jos olet vastaajana ja syytteet hylätään?"
Ei mitään, silloin on voittanut juttunsa. Hävinnyt osapuoli maksaa viulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904