Mikä noista nastarenkaista paras ESP:llä varustettuun etuvetoiseen autoon? Nokiaa ja Micheliniä tehdään myös Venäjällä; millainen lie niiden laatu?
Conti 2, Misukka vai Hakkis 5?
13
629
Vastaukset
- ryssät
ja hyvin epätodennäköistä että huomaisit niissä mitään eroa.
Tehdäänhän mm. iPhonet ja macbookitkin Kiinassa ja kuitenkin monen mielestä ne on maailman parhaita joten kai sitä venäjälläkin renkaita osataan tehdä. - Testaaja.
Hakkis 5 on jo niin vanha malli ettei kannata harkita jos hyvää haluat, ääni on kuin sirkkelissä. Noista paras on Conti, jos parhaan haluat niin Gislaved NF 5 on ehdoton valinta ja hiljaisin ääneltään.
- Samaa mieltä...
Hakkapeliitta 5 on melkoinen ulinarengas. Tulivat auton matkassa ostaessa, mutta seuraavat talvirenkaat eivät ole Nokialaiset.
- kpg1
Samaa mieltä... kirjoitti:
Hakkapeliitta 5 on melkoinen ulinarengas. Tulivat auton matkassa ostaessa, mutta seuraavat talvirenkaat eivät ole Nokialaiset.
Meidän perheessä on toisessa autossa (Ocu) Nokia 5 ja toisessa (Ave) Contin nastalliset.
Eka toimii kaikilla alustoilla, mutta on hivenen äänekkäämpi. Toka on ok asfaltilla, mutta surkea uudella lumella ( auraamatonta lunta tiellä), polanteella meneetuokin. Kokemusta yht. n 90 000 Km/vuosi yht. - Testaaja..
Gislavedin pito jäällä ja osin lumellakin lähellä kiinalaisia halpiksia. Continental myös onneton jäällä. Michelin ja Hakkapeliitta tällä hetkellä markkinoiden parhaita pidon suhteen. Hiljaisuus ei taida olla renkaissa turvallisuuden kannalta se ykköskriteeri. Mielummin ajaa turvallisella renkaalla ... kääntää vaikka stereoita vähän lujemmalle
- volsu-ukkeli
Testaaja.. kirjoitti:
Gislavedin pito jäällä ja osin lumellakin lähellä kiinalaisia halpiksia. Continental myös onneton jäällä. Michelin ja Hakkapeliitta tällä hetkellä markkinoiden parhaita pidon suhteen. Hiljaisuus ei taida olla renkaissa turvallisuuden kannalta se ykköskriteeri. Mielummin ajaa turvallisella renkaalla ... kääntää vaikka stereoita vähän lujemmalle
...ja sanon kyllä että myös jääpito erinomainen! Olipa alla lunta, jäätä tai lumipolannetietä niin pitoa löytyy kivasti. Ja myös asfalttiajettavuus erinomainen. Hiljainen vieläpä. Ei ne turhaan ole lehdissä CV2:sta kehuneet erittäin tasapainoiseksi talvirenkaaksi.
- on kehuttu
volsu-ukkeli kirjoitti:
...ja sanon kyllä että myös jääpito erinomainen! Olipa alla lunta, jäätä tai lumipolannetietä niin pitoa löytyy kivasti. Ja myös asfalttiajettavuus erinomainen. Hiljainen vieläpä. Ei ne turhaan ole lehdissä CV2:sta kehuneet erittäin tasapainoiseksi talvirenkaaksi.
Missä lehdessä kehuttu ... jossain perähikiän paikallis-sanomissa?
- Oikea testaaj
Testaaja.. kirjoitti:
Gislavedin pito jäällä ja osin lumellakin lähellä kiinalaisia halpiksia. Continental myös onneton jäällä. Michelin ja Hakkapeliitta tällä hetkellä markkinoiden parhaita pidon suhteen. Hiljaisuus ei taida olla renkaissa turvallisuuden kannalta se ykköskriteeri. Mielummin ajaa turvallisella renkaalla ... kääntää vaikka stereoita vähän lujemmalle
Paljonkin päässyt testaamaan renkaita. Jännä että Gisla taas voitti testin.
- Oikea testaaj
Testaaja.. kirjoitti:
Gislavedin pito jäällä ja osin lumellakin lähellä kiinalaisia halpiksia. Continental myös onneton jäällä. Michelin ja Hakkapeliitta tällä hetkellä markkinoiden parhaita pidon suhteen. Hiljaisuus ei taida olla renkaissa turvallisuuden kannalta se ykköskriteeri. Mielummin ajaa turvallisella renkaalla ... kääntää vaikka stereoita vähän lujemmalle
Sillä on ihan hyvä pito kun ajetaa suoraan jäällä. Ajo-ominaisuudet onkin sitten aivan perseestä, ja se kauhea ulvonta.. Turvallisin on Gislaved, kaikki ominaisuudet kuosissa, onnistuu se hirven väistökin.
- qerfghyk
on kehuttu kirjoitti:
Missä lehdessä kehuttu ... jossain perähikiän paikallis-sanomissa?
oli kolmas tänä syksynä TM:n testissä, muistaakseni kolmas tai neljäs Tuulilasin testissä ja voitti Autobildin testin. Useana vuonna siitä asti kun sitä mallia on tehty on se ollut joka talvirengastesteissä monena vuonna esimmäinen, toinen tai kolmas. Ainoa huono puoli siinä on se, että nastat irtoaa ennen aikojaan/ei pysy (monelle käynyt näin) ja se on talviteillä uraherkempi kuin Nokian tai Michelin. Myöskään jäällä se ei ole ihan yhtä hyvä kuin nuo kaksi muuta.
Uusi Michelin X-Ice North2 on testien mukaan loistava rengas: kevyesti rullaava, polttoainetaloudellinen, hiljainen, helppo ajettava, erinomainen uraisilla teillä, hyvä jääpito yms. Ainoa missä Nokian on parempi on hieman lyhyempi jarrutusmatka jäällä. Nokian taas on vastaavasti äänekkäämpi ja kalliimpi ja lötkömpi sekä surkeampi ajaa paljaalla asfaltilla (tai yleensä maantiellä). Nokian ja Michelin taas ovat kumpikin huonompia ajaa paljaalla asfatilla kuin Conti ja samoin on myös märällä asfaltilla, että Conti vie noista voiton.
conti2 paras noista vaistoehdoista
- kyl nyt kelpaa
miselinit ja 2viikon kokemuksella ihan hyvät koko 185,65,15 340 e asennettuna alle
ja ajoin hiljaa sisään ajon nyt on vuosiksi renkaat - miseliini mies
kyl nyt kelpaa kirjoitti:
miselinit ja 2viikon kokemuksella ihan hyvät koko 185,65,15 340 e asennettuna alle
ja ajoin hiljaa sisään ajon nyt on vuosiksi renkaatennen oli conti 2 set alla, nyt alla uudet misukat, pakko sanoa että enpä ole paremmilla renkailla koskaan ajanut, loistava ajotuntuma tiehen kokoajan ja ei vetele urissa juuri lainkaan, aivan loistava rengas, pito jäällä on todella hyvä ja nyt voi taas ajella jännittämättä hartioita toisin kuin ennen continentaleilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442978Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232874- 462693
- 562548
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582458Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482450On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532191Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782128- 692038
- 452032