liikenne onnettomuus

ei jaksa enää..

moi! olen uusi täällä mutta asiani voi olla monelle jollain tapaa tuttu, eli olen vuonna 2003 (olin 16v) jäänet auton alle ja minulle tuli avomustuma oikeaan sääreen, solisluu murtui ja nilkka sirpalaiksi. säärestä siis molemmat luut poikki ja säärenpäältä läpi ihosta, nilkani oli taittunut kaksin kerroin. sairaalaan päästyäni (ambulanssilta kului 7km matkalle 35min tulla paikalle) suoraan leikkaukseen jossa minulle laitettiin luuydinnaula sääreen ja fibula laitettiin kohdakkain, olkapää laitettiin myös kohdalleen ja minulla on ihonsiirteet nilkassa,ulkosääressä, sisä sääressä ja solisluu on kohollaan koska ei luutunut kunnolla. Minulle sanottiin että jalka tulee olemaan kuin ennen... jos silloin olisin tienny olisin pyytänyt suoraan amputaatiota koska nykyjään elämä on aikas helvettiä. olen tosin saannut kaikki maksamani lääkkeet takaisin ja lääkäristä tai fysiosta ei ole koskaan tarvinnut maksaa. Nykyjään kun olen 23 vaivat on vain pahentuneet, minulla on tukipohjalliset koska nilkkani on romahtanut ja polvituki koska polveni on yliliikkuva, sääressä/polvessa kovia kipuja koko ajan. kävin tässä yksityisellä lääkärillä 2kk sit ja hän sanoi että lähdetään jatko tutkimuksiin polven takia ja että hai maksusitoomusta vakuutusyhtiöltä. no sitä lähin hakemaan. nyt 2kk jälkeen sain vastauksen, polvi ei ole ollut onnettomuudessa!!! siinä sitten kysyin että missäs helevetissä se sitten on ollut? mähän sen otin tosissaan pois kun näin että auto oli tulossa. no siinä pyysin sitten kaikki henkilökohtaiset asiapaperini kopioina itselleni koska tahdon nähdä mitä siellä lopujen lopuksi sanotaan. henkinen ja fyysinen terveyteni pikki hiljaa hajalla koska 5v olen taistellut oman hyvinvointini takia. silloin kun tuntuu että asiat menee hyvin jostain kulmantakaa joku lyö metrikkäällä halolla takaraivoon. mitähän tilanteessa pitäisi tehdä. Olen opiskellut itselleni ravintolakokin ammatin ja myynnin ammattitutkinnon mutta en voi tehdä niitä töitä koska jalka ei kestä. nytten opiskelin amk kulttuuria koska se olisi istumatyötä suurimmaksi osaksi. se mikä tässä mättää on se että minulle ei ole katsottu tarpelliseksi maksaa uudelleen koulutusta koska tilani ei vaadi sitä!! lääkärit on sanoneet että en voi tehdä sitä työtä. auttakkee!!!!!!!!

5

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Moi, kukaan muu ei sinua voi auttaa kuin lakimies.

      Pyydä vanhemmiltasi tieto kotivakuutuksesta, missä vakuutus oli kuin olit liikenneonnettomuudessa.
      Ei haittaa, vaikkei he oikeasti muistakaan, kunhan vakuutusturva on ollut voimassa silloin kuin onnettomuus tapahtui. Kyse siis kotivakuutuksen oikeusturva-vakuutuksesta.
      Oikeusturva-vakuutus maksaa osan näistä lakimiehen palkkauksista ja oikeudenkäyntikuluista.
      Prosessi hoituu sitä kautta, oikeusturvakuutuksen päätöksellä voit hakea lakimiestä.
      Sieltä voidaan jopa suositella asiaasi sopivinta lakimiestä. Jos oikeusturva on joku muu kuin liikennevahingon aiheuttanut firma tai ei ole edes sisarfirma, varmasti kertovat mielellään, mitä lakimiehiä on heidän mielestään parhaita. Siis voittaneet juttuja ja heille ei ole tullut kuluja, koska vastapuoli korvaa oikeudenkäyntikulut.

      Jos on käynyt niin, ettei teillä ole vakuutusta ollut, yhteys oikeusaputoimistoon. Yleensä yhteystiedot löytyvät kunnan sivuilta, mutta myös googlella löytyy lista, missä niitä on. Mikä on lähin.
      Kun se homma selviää, otat paperit mukaan ja menet käymään. Homma hoituu siten.
      Siinä voi olla pieni omavastuu, luulenpa, että saat sen ilmaiseksi, koska et ole ollut töissä, toisaalta saat varmaan ansiomenetyskorvausta jonkun ammatin mukaan?? Se voidaan ehkä laskea tuloksi.

      Sinulla voi olla sekä kotivakuutuksen oikeusaputurva ja myös oikeusaputoimiston turva yhtä aikaa, niin olen kuullut.

      Et pärjää vakuutusyhtiön kanssa muuten. Jos asiat ovat nyt huonosti, ovat vielä huonommin tulevaisuudessa. Tsemppiä selvittelyihin. Nyt kun tartut asiaan, voi asiasi selvitä lakimiehen kautta nopeastikin.

      • mä vaan

        Kannattaa hakea säännöllisesti joka toinen vuosi Kelan harkinnan varaista kuntoutusta.
        Oman kunnan lääkinnälliseen työryhmään kannattaa viedä kuntoutustarpeet myös.

        Onhan sulla palvelusuunnitelma tehtynä kunnasta?? Sitä kautta voi saada kuntoutusta kunnan kautta pienellä rahalla. Samoin kuin julkisen puolen hoitoja. Tässä vain on oltava tarkka, ettei vakuutusyhtiö nappase muitakin liikenneonnettomuuden kuntoutuksia pois ja yritä laittaa niitä kunnan harteille.

        Ensimmäisestä ei-sanasta tulee jatkuva ei-ei-ei-ei ja äärettömästi ei, kunnes lakimies selvittää sotkun.


    • ||||||

      Kyllähän sen jalan voi vieläkin laittaa poikki.

      http://www.wthr.com/Global/story.asp?S=11662483

      Dannyn Peterson kärsi 18 vuotta moottoripyöräonnettomuudesta loukkaantuneesta jalastaan.
      "Dannyn tried braces, ankle fusion and pain medication."I had a lot of pain, a lot of really bad pain," she said. "It just wasn't a good way to live.""

    • räpyläkäpälä

      Mietin kanssa että saahan sen jalan poikki vieläkin. voi ja varmaan tuleekin jotain haamukipuja, mutta Ns. puujalat on nykyään hyviä. tuo kipuhan siinä se helvetti on.. rikki mikä rikki. Mieti miten hyväksyisit amputaation, vai onko se edes paha asia sinulle? Tutustu netissä vaikka googlella noihin amputaatiotarinoihin jonka tuolla alempanakin joku kertoi. Toinen ns. positiivinen tarina /vertaistukea voi löytyä facebookin pyörätuolissa...silti onnellinen- ryhmästä. Eikö julkinen terveydenhuolto ole osannut auttaa polviasiassasi, heillehän sen pitäisi oikeestaan kuuluakkin, vaikkakin sitten maksut (aika pienet kuitenkin) tulee itselle. jos olet tottunut asioimaan vakuutusyhtiön kautta yksitysellä, älä kuitenkaan unohda julkista terveydehuoltoa. Joskus sekin voi yllättää, ja nuoria ne kuitenkin ainakin yrittää korjata. lisäksi niillä voi vuodenvaiteen jälkeen olla uudet määrärahat ja ovat hövelimpiä? :)

      Muuten en voi oikein kuin toivoa kaikkea hyvää. Itsellä tuli oikeaan käteen paha vamma sirkkelissä, sormet jäivät mutta toiminta jäänee 30-40% invaliditeetin tasolle. olin aiemmin käsityöläinen vaikkakin nyttemmin muissa töissä. Jostain syystä en ole osannut harmistua "kohtalostani" lainkaan, olen keskittynyt lähinnä elämän hyviin puoliin, joita kieltämättä on tuo kivuttomuus. Itse olen asioinut vain julkisella puolella, mutta vammani hoidettiin jo alun pitäen yliopistollisessa sairaalassa, joka onkin ollut aivan huippukokemus. Aina on tarvittaessa saanut ajan, kokonaisvaltaisen hoidon ja apuvälineet, laskut on tulleet sairaalapäivistä, lausunnoista ja poliklinikkakäynneistä. Ne olen pääasiallisesti saanut takaisin vakuutusyhtiöstä, samoin matkakulut kelasta ja näiden omavastuut taas vakuutusyhtiöstä. Yliopistosairaalan reaalikuluthan ovat menneet kunnan maksettaviksi, yhden apuvälineen saan vakuutusyhtiöstä. Nyt olen palaamassa työelämään. Tsemppiä ja toivottavasti saat asian kuntoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7741
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3764
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe