tohtoreille luu kurkkuun

Yksinkertainenveli

Tässä on eräs niistä Nettiruukun Siionin viisaista, joka viimeiseen asti estävät evankeliumin sanaa pääsemästä ihmismetelin alta esiin. Heti kun joku yrittää, alkaa vyörrytys:

>>"Kolmonen"
"kun syntinen saa ehtoollisessa Jeesuksen ruumiin ja veren, se on Jeesuksen ruumis ja veri ja synnit annetaan anteeksi.

sorry vaan, saarnaajien vallanhimo ei tänne asti riitä. tällä alttarilla ei ihminen ole päällepäsmäri eikä avainten vallan omistaja."

Onko Kristuksen neuvojen seuraaminen vallanhimoa? >>>>>>

Joh.20:23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Ei ihme, ettei pappilasta ole löytynyt apua sielun hätään, kun siellä ei seurata Jeesuksen neuvoja. Mitä sanoo Luther?

Hän neuvoo ripin jälkeen menemään ehtoolliselle, uskon vahvistukseksi.
--------------------------
Mihin perustuu usko?
Vikkelä täytyy miehen olla kun on pystynyt kaikki Suomen pappilat tsekkaamaan ettei niistä löydy Jumalan sanaa ja valtaa antaa syntejä anteeksi.
Minulla on aivan päinvastainen ja omakohtainen kokemus.

Mihinkään - ei edes Laestadiuksen opetuksiin perustu tämä ilkeä inttäminen avainten yksinvallasta esikoislestadiolaisuudessa.
Sitten vedotaan Lutheriin, joka opetus on täysin tämän perinneopin vastainen!!
Kolmosen (ja Lapinvanhinten?) opin mukaan synnit annetaan anteeksi ripissä, mikä toimenpide käydään sitten ehtoollisella vahvistamalla.
Kuinka voidaan tuollaista järkioppia perustella vielä Lutherilla?
ja syntien anteeksisaamista!!

75

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu

Es lesta porukat, on niin syvällä kyntämässä lain sarkaa, että Lahja vanhurskaudesta ei ole oikein
      mittään selvyyttä . Se luku jonka parivuotta hetin lonkalta , on osittautunut erittäin paikkaansa
      pitäväksi, luku 65 % nyt sanoisin että yli 65 % on lakihenkisiä .

• holttia

Tämän ymmärtäminen on ydinkysymys liikkeen tulevaisuudelle, että Kristuksen sana koskee KAIKKIA Jeesukseen uskovia, ei vain lestadiolaisia. Lestadiolaisilla ei ole mitään etuoikeutta tai paremia edellytyksiä kun muilla Jeesukseen uskovilla.

Muut pois sulkeva seurakuntaoppi ei ole Jumalasta lähtöisin. Tällaisia mänttejä näkyy kaikilla palstoilla jotka omisivat Kristuksen yksin itselleen. Piru on ovela, kaikella tapaa se lietsoo ristiriitoa kristittyjen välille että se saa kristityt pois keskinäisestä rakkaudesta. Kaikki sotivat kaikkia vastaan, voimat ja varat kuluvat siihen kun joka poppoolla on ama järjestelmänsä.

Autuutta etsivä ei tiedä mistä avun saisi (Jeesuksen löytäisi), kun kilvan omia poppoitaan kehuvien poppoiden mainosvalot vilkkuvat niin räikeinä silmiin.

• bobitza
        holttia kirjoitti:

Tämän ymmärtäminen on ydinkysymys liikkeen tulevaisuudelle, että Kristuksen sana koskee KAIKKIA Jeesukseen uskovia, ei vain lestadiolaisia. Lestadiolaisilla ei ole mitään etuoikeutta tai paremia edellytyksiä kun muilla Jeesukseen uskovilla.

Muut pois sulkeva seurakuntaoppi ei ole Jumalasta lähtöisin. Tällaisia mänttejä näkyy kaikilla palstoilla jotka omisivat Kristuksen yksin itselleen. Piru on ovela, kaikella tapaa se lietsoo ristiriitoa kristittyjen välille että se saa kristityt pois keskinäisestä rakkaudesta. Kaikki sotivat kaikkia vastaan, voimat ja varat kuluvat siihen kun joka poppoolla on ama järjestelmänsä.

Autuutta etsivä ei tiedä mistä avun saisi (Jeesuksen löytäisi), kun kilvan omia poppoitaan kehuvien poppoiden mainosvalot vilkkuvat niin räikeinä silmiin.

Onneksi essuissa on vielä oikein uskoviakin,mielestäni iso liuta,minun lähipiirissäni.Tosin on Kristuksen Rakkautta rakastaa kaikkia,vaikka erilailla ajattelisivatkin.En tarkoita että vääryyttää pitäisi hyväksyä mutta ihmisiä.Minä kyllä koen itseni syntiseksi mutta Armoon turvautuen,uskossa.Haluan rukoilla vielä uutta heräyksen voimaa meille essuille,sekä kaikille muillekkin.Heräyksen voima on jonnekkin kadonnut mielestäni.Ihmiset enempi kaikkoavat kuin tulevat essujen ,ainakin arkikokouksiin.Mielestäni tiukka seurakuntaoppi tekee porukasta jotenkin niin sisäänpäin lämpiävän omine tiukkoine sääntöineen.Anteeksi kun arvostelen mut tämä on minun ymmärrykseni Raamatun Valossa.peppiina

• teuta

Kysymys kuuluu , mihin perustuu usko.?
      Avainten valta ?
      Lapinvanhinten ? Järki oppi !
      Perustella Lutherilla ?
      ja syntien anteeksisaamisella !
      Enemmin aloituksesta !

• jot PAA MIELEES

Tuollaista oppineita halveksivaa pulshittia, - heti alusta asti.

Ei TODELLAKAAN anna mitään aiheta asialliseen keskusteluun

• teu
        jot PAA MIELEES kirjoitti:

Jos se on noin ok sitten.

• näi se mennee
        teu kirjoitti:

Jos se on noin ok sitten.

Esikoislestadiolaisuudessa on tullut suuri ongelma oppineiden halveksimisesta.

Vast,ikään eräs veli avasi minulle ennetsään minulle tuntematton seikan Lestadiuksen saarnakartoista.
        Lestadiuksen saarnat joita seuroissamme luetaan ovat saarnakartoja, eivät saarnoja.

Kukaan ei siis tiedä millaisia saarnoja Lestadius näiden saarnakarttojensa pohjalta piti silloisessa kirkossa.
        Nyt seuroissamme luetaan aina ensimmäiseksi Lestadiuksen saarnakartta, sitten luetaan paikka Raamatusta.
        Ja sen jälkeisessä saarnassa halveksien haukutaan ne viisaat ja asialliset julistajat jotka valmistellessaan saarnaansa tekevät saarnakartan.

Kun tätä "oppirakennelmaa" pöyhii, niin jatkuvasti nousee esiin toinen toistaan kummallisempia ristiriitaisuuksia. Kukkakin muuttuu synniksi ylittäessään sisään tuotaessa asunnon kynnyksen.
        Ikinä en oole kuullut asiallista dokumentein perustelua selitystä siihen miksi näin tapahtuu joidenkin mielestä.

Aina enemmän minulle käy selväksi, että liikkeessämme pidetään monia ihmisten kehittelemiä löpinöitä Kristuksen sanan julistamisen sijasta. Tämä ei sitten ole mikään läpihuutojuttu, koska kysymyksessä on Jumalan autuaaksi tekevän sanan vääristely.

• Yksinkertainenveli
        jot PAA MIELEES kirjoitti:

Nimimerkki "paaMIELEES".
        Aloituksen tekijänä kummeksun viestisi ehdotonta ja hyökkäävää sävyä.
        Missä teksti tarjoaa "tohtoreille luuta"???
        Aloituksesta olisi voinut paljonkin keskutella, elleivät eräät toiset kirjoittajat omilla kommenteilla sotkisi koko palstaa.

• yx ihmettelee
        Yksinkertainenveli kirjoitti:

Nimimerkki "paaMIELEES".
        Aloituksesta olisi voinut paljonkin keskutella, elleivät eräät toiset kirjoittajat omilla kommenteilla sotkisi koko palstaa.

Uskotko itse satuihisi?

Sama käppänä joka teit äskettäin avauksen kuuliaisuudesta lapin harhaopille. Terveisiä vaan.
        Kunhan vielä tapaisit ennen kuolemaasi Jeesuksen ja saisit suuret syntisi ja valehtelusi anteeksi.
        Huvittavaa tuo sun touhus netti-Ruukussa, se on jo selvitetty, että tiedoks vaan. :-)

• Yksinkertainenveli
        yx ihmettelee kirjoitti:

Uskotko itse satuihisi?

Sama käppänä joka teit äskettäin avauksen kuuliaisuudesta lapin harhaopille. Terveisiä vaan.
        Kunhan vielä tapaisit ennen kuolemaasi Jeesuksen ja saisit suuret syntisi ja valehtelusi anteeksi.
        Huvittavaa tuo sun touhus netti-Ruukussa, se on jo selvitetty, että tiedoks vaan. :-)

Hienoa, että osaaat keskustella!

• tee parannus

Hienoa, että osaaat keskustella!

Jo on aikoihin eletty iisaksonilaisuuden kanssa. Pimeämpää henkilöä en ole tunnustavissa kristityissä vielä tavannut.

• bobitza

Nimimerkki "paaMIELEES".

veli voi kyllä jatkaa aloittajalle huolimatta sekoittajista.Eihän muut kommentit niin äkkiä pitäisi päätä sekoittaa jos on varmuus Kristuksen Rakkaudesta.Minä en kyllä itse ole aina varma mistään.Tulee jopa lakihenkisyyttä et maailman rakkautta.Minä itsessäni olen poukkoillut sinne sun tänne.Onneksi Taivaan Rakas Isä on aina vetämällä vetänyt minua takaisin suuren Rakkautensa tähden minua kohtaan,juuri minua heikkoa mutta Kristukseen uskovaa.Ilman Häntä en elää saata.lämmöllä minä taas

• varovaisuutta
        bobitza kirjoitti:

veli voi kyllä jatkaa aloittajalle huolimatta sekoittajista.Eihän muut kommentit niin äkkiä pitäisi päätä sekoittaa jos on varmuus Kristuksen Rakkaudesta.Minä en kyllä itse ole aina varma mistään.Tulee jopa lakihenkisyyttä et maailman rakkautta.Minä itsessäni olen poukkoillut sinne sun tänne.Onneksi Taivaan Rakas Isä on aina vetämällä vetänyt minua takaisin suuren Rakkautensa tähden minua kohtaan,juuri minua heikkoa mutta Kristukseen uskovaa.Ilman Häntä en elää saata.lämmöllä minä taas

Jokainen terve ihminen rakastaa Jumalan luomaa maailmaa josta hän saa elämänsä ilonsa happensa puolisot lapset ystävät ja elantonsa.

Lestadiolaisten puhe (siis käsitys) maailmanrakkaudesta on kieroutunut omavanhurskauden harjoittamisen peittämiseksi.
        - Kun Jeesuksen opetuslapset ylistävät kuorolaulullaan Kristusta se on lakihenkisille esikoilsestadiolaisille "maailmanrakkautta".
        - Kun Jumalan lapsi kantaa huoneeseensa Jumalan luoman kukan ja hoitaa sitä kuten Jumalan luomaa hoidetaan, niin se on lakihenkiselle esikoislestadiolaiselle maailmanrakkautta.
        - Kun Jumalan lapsi soittaa erilaisia soittimia säestäen niillä riemulauluja Kristukselle, niin se on lakihenkiselle esikoislestadiolaiselle maailmanrakkautta.

Puhe maailmanrakkaudesta voi siis olla pahimmillaan sairaan kieroutuneen ahdasmielisen ihmis- ja Jumalakäsityksen tuote, langenneen eristäytyneen ihmisparan päässä.

• 1xUskova
        tee parannus kirjoitti:

Jo on aikoihin eletty iisaksonilaisuuden kanssa. Pimeämpää henkilöä en ole tunnustavissa kristityissä vielä tavannut.

Siinä asia tuotu esiin oikeassa hengessä. Onko sinulla vaikea ymmärtää tuollaista vähän pidempää tekstiä? Hiukan ihmettelen kiivailuasi.

• Trajanus,
        varovaisuutta kirjoitti:

Jokainen terve ihminen rakastaa Jumalan luomaa maailmaa josta hän saa elämänsä ilonsa happensa puolisot lapset ystävät ja elantonsa.

Lestadiolaisten puhe (siis käsitys) maailmanrakkaudesta on kieroutunut omavanhurskauden harjoittamisen peittämiseksi.
        - Kun Jeesuksen opetuslapset ylistävät kuorolaulullaan Kristusta se on lakihenkisille esikoilsestadiolaisille "maailmanrakkautta".
        - Kun Jumalan lapsi kantaa huoneeseensa Jumalan luoman kukan ja hoitaa sitä kuten Jumalan luomaa hoidetaan, niin se on lakihenkiselle esikoislestadiolaiselle maailmanrakkautta.
        - Kun Jumalan lapsi soittaa erilaisia soittimia säestäen niillä riemulauluja Kristukselle, niin se on lakihenkiselle esikoislestadiolaiselle maailmanrakkautta.

Puhe maailmanrakkaudesta voi siis olla pahimmillaan sairaan kieroutuneen ahdasmielisen ihmis- ja Jumalakäsityksen tuote, langenneen eristäytyneen ihmisparan päässä.

Ja missä , ja mihin sen sanan SAIRAUTEEN viittaavat tekstit laittaa . Toivon että tullet
        sellaiseksi että et enää voisi kirjoittaa . Kai silloin voisit tunnistaa tilasi , mutta
        kaikesta siitä voi oppia liian myöhään .

• Yksinkertainenveli
        1xUskova kirjoitti:

Siinä asia tuotu esiin oikeassa hengessä. Onko sinulla vaikea ymmärtää tuollaista vähän pidempää tekstiä? Hiukan ihmettelen kiivailuasi.

Täällä ei kait saa keskustella, vaan pitää riidellä.
        1xUskova on ihan oikeassa sanoessaan, että aloitus on kohdallaan. Jostain kumman syystä "tee parannus" "yx ihmettele" ei osaa lukea koko tekstiä vaan tarttuu pariin sanaan ja vääntää sitten juttua niistä. En viitsi lähteä riitelemään. Jokainen tajuaa kyllä tekstin jos niin tahtoo.

• Yksinkertainenveli
        Trajanus, kirjoitti:

Ja missä , ja mihin sen sanan SAIRAUTEEN viittaavat tekstit laittaa . Toivon että tullet
        sellaiseksi että et enää voisi kirjoittaa . Kai silloin voisit tunnistaa tilasi , mutta
        kaikesta siitä voi oppia liian myöhään .

No niin, sinulla on taas uusi nimimerkki! Annoin jo tuossa ylempänä sinulle vastauksen.

• teutatess

Täällä ei kait saa keskustella, vaan pitää riidellä.
        1xUskova on ihan oikeassa sanoessaan, että aloitus on kohdallaan. Jostain kumman syystä "tee parannus" "yx ihmettele" ei osaa lukea koko tekstiä vaan tarttuu pariin sanaan ja vääntää sitten juttua niistä. En viitsi lähteä riitelemään. Jokainen tajuaa kyllä tekstin jos niin tahtoo.

Kai silloin menee pieleen kun viestiä , tai muuta ei lueta näin on.

• bobitza

Minulla oli noin pari viikkoa sitten keskustelutuokio erään kirkkoherran kanssa(elävässä uskossa).Siihen uskoon johdatti minut Pyhä Henki.Juttelimme Raamatun valossa uskon asioista,noin 2 tuntia.Senssit taas uudelleen.Hän puhui kauniisti essuista ym.seurakuntamuodoista.Hänellä oli niin paljon syvällistä tietoa esim.synnistä ym.Olin tasan tarkkaan samaa mieltä.Vähän töppäsin siinä lopussa.Sanoin hänelle et olen niin vapaa että voisin vaikka lentää.Kävelin rappuja alas ja olin hilkulla kaatua ja lentää ne raput alas.Nauroimme yhdessä ja totesimme,lentää se lintunen joskus alaspäinkin.
      Tämä kertomani on sitä varten ettei meidän oppineisuutta kannata leimata sen enempää kuin muitakaan.On heillä ainakin Sana hallussaan,ei turhia perinnäissääntöjä,esim.kuorot ja urut ym.Hän myös inhimillisesti ja kauniisti puhui että ei Jeesus ole tullut tuomaan meille rauhaa vaan miekan.En vaan muistanut kysyä mitä se tarkoittaa.Joka tapauksessa hän sanoi että joka seurakuntamuodossa on ristiriitoja,niitä on ollut alusta alkaen.Ihmisen henk.koht.usko pelastaa,ei mikään nimellinen seurakuntayhteisö,ei kirkkomme siinä kuin muutkaan.mietittävää monelle,lämmöllä peppiina

• bobitza

;sairaskin; saa tänne kirjoittaa.Kuka meistä voi leuhkia terveydellään,en ainakaan minä.Anna arvo sairaallekkin,köyhällekkin.Kenen luona Jeesus vieraili ja jutteli eniten?Jospa mietitte,koittaa siunaus,jospa mietitte,koittaa varjelus.lämmöllä peppiina

• bobitza
        bobitza kirjoitti:

;sairaskin; saa tänne kirjoittaa.Kuka meistä voi leuhkia terveydellään,en ainakaan minä.Anna arvo sairaallekkin,köyhällekkin.Kenen luona Jeesus vieraili ja jutteli eniten?Jospa mietitte,koittaa siunaus,jospa mietitte,koittaa varjelus.lämmöllä peppiina

luonnollista että asiat vähän poukkoilevat.Tietysti olisi hienoa että pysyttäisiin asiayhteydessä.lämmöllä minä joka kovastikkin töppäilen.Onneksi se ei ole sentään synti vaan tietämättömyyttä.En minä tyhmä ole,muuten vaan ajattelematon.Ei ota kunnian päälle enkä edes osaa moitteista loukkaantua.Siitä vaan,Totuus vapauttaa,korjatkaa ihmeessä virheeni,olenhan sitä pyytänytkin moneen kertaan.lämpöä aina,aina vaan!

• Yksinkertainenveli

Oppineisuuden leimaaminen lähtee ammattikateudesta ja hengellisestä ylpeydestä. Jumalan sana ei sellaista opeta. Sinulla oli mukava keskustelu kirkkoherran kanssa. Niitä kannattaa jatkaa, koska aina keskustelussa oppii.

• yxnelonen

Mihinkään - ei edes Laestadiuksen opetuksiin perustu tämä ilkeä inttäminen avainten yksinvallasta esikoislestadiolaisuudessa.
      Sitten vedotaan Lutheriin, joka opetus on täysin tämän perinneopin vastainen!!
      Kolmosen (ja Lapinvanhinten?) opin mukaan synnit annetaan anteeksi ripissä, mikä toimenpide käydään sitten ehtoollisella vahvistamalla.
      Kuinka voidaan tuollaista järkioppia perustella vielä Lutherilla?
      ja syntien anteeksisaamista!!

Tässä on selkeäsi ja suoraan sanottuna isomman sortin kummajainen. Herätys!

• oikias olet

Me jokka tuosa tilasa oomme aikanans elänee, tiedämme miten vaikiata on murtaa lapsest asti mieleen piirtyneitä muureja.
        Vaikka on ollu vaikiaa, elämää pelos, hengellise ravinnon (Kristus) puuttees, mut ei ol helppo hylät.
        Kaloleipää on syöty ja ahdasmielisten kädestä jokunen pisara armookin saatu, niin ei ol helppoo todet sillon vallinnu surkia tilanne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5508
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      485
      2509
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1329
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1255
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1039
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      954
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      61
      868
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      843
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      827
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      796
    Aihe