Koskettavin/mieluisin

viivi-amaldiina

joululaulu sinulle,mikä se on.

Itselleni koskettavin on Konstan joululaulu.

84

1233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiltsa

pn yksi hyvä, sitten Taas kaikki kauniit muistot toinen, mutta koskettavin on Hanna Ekolan joululaulu,
      jossa on surulliset, itkettävät sanat.

• Sylvian joululaulu siinkohtaa kun lauletaan häkkiin suljetusta sirkuttajasta ja vaienneesta vaikerruksesta,pakko nieleskellä kun se tuo mulle läheisen sairaan mieleen.

• Sinimarjanen

Muutaman kerran olen kuullut Katri-Helenan laulaman joululaulun "Taivas sylissäin." Se on mielestäni kaunis.

• hyasintti*

• on,,, varpunen jouluaamuna, oliks se tän niminen? On se varmaan.

• meirikki
    • Heikunkeikku

Sydämeeni joulun teen. Ja ehdottomasti ja vain Loirin tulkitsemana.
      Toinen on Elviksen laulamana Santa Lucia.
      En etsi valtaa, loistoa on myös hyvin kaunis kappale.

• Loirin Sydämeeni joulun teen. Sen kuuntelemiseen ei kyllästy milloinkaan.

• Helga natt. Tässä hän nousee korkeaan C.hen loistavasti. http://www.youtube.com/watch?v=ufnjnwzz82k Jos et tunne Jussi Björlingin historiaa, niin tiedoksi, että hän oli eräs kaikkien aikojen suurimmista tenoreista. Ruotsalainen, mutta isoäitinsä kautta Tampereen Jussiksikin kutsuttu.

• anni**
      • Meriläinen

Ja kannatti kahlata läpi koko ketju, kauniita on paljon.
        mies-vm56 vaan laitoit ne mun suosikit, Oi jouluyö:n vaan laulaa moni hyvin, ehkä kikkailemattomimpia on Pentti Hietasen tulkinta.

• Meriläinen kirjoitti:

Ja kannatti kahlata läpi koko ketju, kauniita on paljon.
        mies-vm56 vaan laitoit ne mun suosikit, Oi jouluyö:n vaan laulaa moni hyvin, ehkä kikkailemattomimpia on Pentti Hietasen tulkinta.

voi aina luottaa, on sillä vaan niin pirun hyvä maku;) Paitsi joskus kun se laittaa jotain kamalia Leevi-linkkejä;)

• Meriläinen
        mies-vm56 kirjoitti:

voi aina luottaa, on sillä vaan niin pirun hyvä maku;) Paitsi joskus kun se laittaa jotain kamalia Leevi-linkkejä;)

Siis Leevin kappaleet on mahtavia, nyt en viitti hakea sun kiusaks mitään;))))
        Nautin vaan toisten laittamista linkeistä, mie peesaan tällä kertaa.
        Ja toisekseen sulla on kanssa toosi hyvä musamaku :)))))))))))

• Meriläinen kirjoitti:

Siis Leevin kappaleet on mahtavia, nyt en viitti hakea sun kiusaks mitään;))))
        Nautin vaan toisten laittamista linkeistä, mie peesaan tällä kertaa.
        Ja toisekseen sulla on kanssa toosi hyvä musamaku :)))))))))))

ne varmaan mahtavia, ei vaan sovi meikäläiselle;)

Vaan pannaas se musiikkimaku hieman koetukselle. Tämä on aina kuulunut kaiken muun hyvän musiikin lisäksi meikäläisen listoille. Riittääkö sinun musiikkihumööri?
        http://www.youtube.com/watch?v=kf8TM4CIk5g
        Samalta hepulta (musiikkinerolta?) vähän populaarimpaa meininkiä;)
        http://www.youtube.com/watch?v=kBQPkLuwy80

• mielipide :-)

Kanssasi samaa mieltä muuten, mutta vaihdan Hietasen Jussiin :-)

• RiisuArkihuoli

Uusia hyviä joululauluja tulee koko ajan, mutta tämä on kuitenkin mielestäni yhä edelleen se paras.
      Olen tämän laulun esittänyt monissa joulujuhlissa.. joskus muinoin :=))

http://www.youtube.com/watch?v=T5Us4svCwXQ

• G.J.

Monta ihanaa ja mieluista vaan ob yksi johon ei kyllästy:

http://www.youtube.com/watch?v=oDVc4tWwr3E&feature=related

• RosaLiiin

Koskettavin on Varpunen jouluaamuna,
      se tuo aina mieleen edesmenneen veljeni taivahassa.
      Itkemättä en saata sitä laulaa.

Mieluisin on lapsuuteni " Juhani ja Liisi ...kello löi jo viisi...nouskaa kannoille..."
      Koulun laulukirjassa oli niin soma kuva sen laulun kohdalla, siitä hyvästä se laulu
      on saanut. oman omituisen tärkeän merkityksensä.

• henri>|
    • Adria

Katri-Helenan se Puurokauha.

• itkettää

sama laulu, en löytänyt muiden esittämänä.

• itkettää

linkki, tässäpä.

• itkettää

• aina vaan enempi itk

• viivi-amaldiina

• hyvää joulua
      • viivatiina

mun mielestä tämä tulkoon joulu mutta vielä parempi petri laaksosen esittämänä tää naislaulaja lauloi vähän liian hätäisesti.

• kotihiiri
    • uk-ko

oikeastaan kaikista vanhoista joululauluista, mutta pakon edessä valitsen yhden:

Sylvian joululaulu

• wirniksi ejk
      • Video on järkyttävä mutta antaa miettimisen aihetta niille jotka vetävät mahat pullottaen ihraista kinkkua lisää ja lisää.....

• Olen taas monivuotiseen tapaani kuunnellut kuluneen viikon työssä joululauluja ja muutakin jouluaiheista lähinnä klassista musiikkia. Luulen että kestän hyvin kuunnella niitä vielä nämä jäljellä olevatkin työvuorot jouluun asti.

Suosikkini on perinteinen O Helganatt Jussi Björlingin esityksenä. Siitä ei esitys enää parane.

• viivi-amaldiina

kuultavaa, kuuntelin kaikki mitä oli ilmoitettu ketjussa.
      Kauniita on.

• Uuninlämmittäjä

Aikoinaan oli vanhanaikaisella joululaulukasetilla laulu josta tykkäsin hirveesti. Kasetti on hävinnyt ja laulun nimeä, esittäjää en tiedä. Sanatkin unohtuneet. "Paimenet jo kedollaan..." muistaakseni tuommoinen kohta siinä ainakin oli. Jos joku sen mulle keksis niin olisinpa onnellinen. Toivorikaana tätä ketjua selasin, paljon oli kaunista.

• jassumarketta
        Uuninlämmittäjä kirjoitti:

Aikoinaan oli vanhanaikaisella joululaulukasetilla laulu josta tykkäsin hirveesti. Kasetti on hävinnyt ja laulun nimeä, esittäjää en tiedä. Sanatkin unohtuneet. "Paimenet jo kedollaan..." muistaakseni tuommoinen kohta siinä ainakin oli. Jos joku sen mulle keksis niin olisinpa onnellinen. Toivorikaana tätä ketjua selasin, paljon oli kaunista.

Kyllä se on tämä, en viitsi koko ketjua lukea mutta ehdoton suosikkini.

http://www.youtube.com/watch?v=AKjfnBXTJC0

• jassumarketta

• etsijä...

Minulle kyllä ihan outo, haulla tuli tuo jossain kohdin. Youtubessa ei kylläkään ole.

http://lirama.net/song/183621?setlang=sv

Eli oliko se Paimeneten joululaulu, Kalevi Korpi

• Uuninlämmittäjä
        etsijä... kirjoitti:

Minulle kyllä ihan outo, haulla tuli tuo jossain kohdin. Youtubessa ei kylläkään ole.

http://lirama.net/song/183621?setlang=sv

Eli oliko se Paimeneten joululaulu, Kalevi Korpi

Minäkin etsin youtubesta eri hakusanoilla mutta ei tärpännyt. Nyt pitää taas tunnustaa tyhmyytensä, antamastasi linkistä ei varmaan saa soimaan sitä laulua..? Mutta kiitos vaivannäöstä, en osannut kunnolla käyttää muita kanavia kun youtubea.

• jassumarketta

• etsijä...

Minäkin etsin youtubesta eri hakusanoilla mutta ei tärpännyt. Nyt pitää taas tunnustaa tyhmyytensä, antamastasi linkistä ei varmaan saa soimaan sitä laulua..? Mutta kiitos vaivannäöstä, en osannut kunnolla käyttää muita kanavia kun youtubea.

mistään löytänyt laulettuna. Googleen vaan laitoin nuo antamasi sanat ja sieltä plarasin sopivan. Liekö tuota millään levyllä edes, taitaa olla aika vanha. Kalevi Korpea olen lapsena kuullut kyllä.

• kantsii lukea
        jassumarketta kirjoitti:

on kaunis, ekä en sitä tullut ajatelleeksi koska olen parikymmentä vuotta siellä asunut ja on tullut kuultua muutaman kerran.
        Tässä se nyt kuitenkin on

http://www.youtube.com/watch?v=GOyb4oMCnE0

ketjussa aikaisemmin.

• oree
        etsijä... kirjoitti:

mistään löytänyt laulettuna. Googleen vaan laitoin nuo antamasi sanat ja sieltä plarasin sopivan. Liekö tuota millään levyllä edes, taitaa olla aika vanha. Kalevi Korpea olen lapsena kuullut kyllä.

O helge natt. Sitten: Jo joutui armas aika. Siinäpä ne tärkeimmät.

• viivi-amaldiina
        kantsii lukea kirjoitti:

ketjussa aikaisemmin.

jokaisella on omatoive, ei haittaa ketään vaik useammanki kerran on jo ketjussa.
        Hyvää joulun odotusta.
        Nyt täytyy taas mennä, kakku uunissa ja ruoka tulossa. Ihan kuin ois joulu tulossa :))

• viivi-amaldiina
        viivi-amaldiina kirjoitti:

jokaisella on omatoive, ei haittaa ketään vaik useammanki kerran on jo ketjussa.
        Hyvää joulun odotusta.
        Nyt täytyy taas mennä, kakku uunissa ja ruoka tulossa. Ihan kuin ois joulu tulossa :))

rauhallinen, puhutteleva.

http://www.youtube.com/watch?v=zwO5mwEgNBw

• joululaulut.
      • 23

• joululaulut

• viivi-karoliina

Minulle koskettavin joululaulu on En etsi valtaa loistoa,se tuo kauniit,kipeätkin muistot vuosien takaa.

• 8+11
    • pakkasta on
    • 19
      • 1322=

On tosi kaunis. Olen joskus aikaisemmin ollut kauneimmissa joululauluissa ja siellä edessä silloin soitettiin uruilla ja mieslaulaja tulkitsi. Oli tosi mahtava.

• paatsama
    • viivi-amald.
    • Kaupunkilainen

Pakko laittaa monta, ei voi sanoa vain yhtä.

Melodia on minulle tärkein, siksipä ykkösjoululaulun sijasta kilpailevat Oi jouluyö (ei väliä, onko suomeksi vai ruotsiksi, ja laulajaksikin käy kuka tahansa laulutaitoinen) ja Carola Häggkvistin Himlen i min famn.

Muita mieleisiä ovat En etsi valtaa, loistoa, Loirin Sydämeeni joulun teen ja Rajattoman Pukki tietää. Nisse-polkasta tulee aina hyvälle tuulelle. Lapsena minua nauratti kamalasti kohta, jossa sanotaan, että hiirellä oli "lapsia mukanansa kaksikymmentäkuus", kun kenelläkään ei voinut olla niin monta lasta.

• joulua kaikille
    • sunnuntaita

kaunista jos nämä sais tallennettua itselle.

Köyhän lapsen joulukuusi on kaunis, vanha laulu.

• impi-lempi

se on varmaan "Varpunen jouluaamuna "

• Koskettavin joululaulu on ehdottomasti Sylvian joululaulu. Se laulettiin tänäänkin kirkossa ja kyynel tipahti silmäkulmaani. Se laulu vie ajassa taaksepäin nuoruuteen ja jouluihin sekä niihin tunteisiin, joita koin kun palasin kotiin lumiseen Korpeen Ruotsista Maraboun suklaatehtaan liukuhihnoilta. Itkettiin ja laulettiin Sylvian joululaulua jo laivalla Boren hytissä matkalla kotiin.

• jassumarketta

Mielestäni kuuntelun arvoinen.

http://www.youtube.com/watch?v=7Jr-2eyRtV4

• :)))
      • huonokuulo

tarkoitus kuuluakkin jotain, ei kuulu mitään.

• :)))
        huonokuulo kirjoitti:

tarkoitus kuuluakkin jotain, ei kuulu mitään.

kun volyymit laittaa täysille.
        On näköjään huono äänitystaso.

• _____________
      • joulu*=

Upea esitys Loirilta. Oli kiva kuunnella ja katsella samalla kuvia. Kiitos.

• joulumuori*
    • Marja Puska

Siitä tykkään ja Marian poika on erittäin kaunis laulu.

• Joulutar****

Hauli Brosia ja siksi laitan heidän uuden kauniin joululaulunsa tähän. Kyseisellä hautausmaalla lepää useita minulle hyvin rakkaita ihmisiä. Hyvää joulua kaikille!!

http://www.youtube.com/watch?v=Dnh-yRTktIc

• 20

tällaisen aika uuden Juha Metsäperän laulaman joululaulun jota olen kuunnellut radio suomesta ja tykkään :

http://www.youtube.com/watch?v=M51v8rqXVM4

• Relax_

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7199
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4594
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1758
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1277
    Aihe