Jetta 2006 kiemurtelee

JuSu 78

Malli siis jetta -06 sportline, kesällä oli leveämmät renkaat (225/45/R17) ja auto tuntui uraherkältä. Pistin tietysti renkaitten piikkiin. Nyt sitten laitoin talvirenkaat alle ja auto veteli vieläkin urissa.
Renkaat tasapainotettiin ennen alle laittoa, ja nyt on pyöräkulmat säädetty kohilleen (oli aikalailla kohillaan ennestääkin), ja esim motarilla auto on edelleen hiukan levoton.
Voiko matalampi alusta tehdä tuon? onko muilla samoja onkelmia sporlinen kanssa?

7

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Renkasiin enemmän painetta, niin kyllä rauhoittuu, sellaset ehkä o,3-0,4 baaria lisää.

    • melelelelelel

      Nuo mexikaanit kiemurtelevat kuin anakondat motarilla. ihme kun et tiennyt. Ja sit melua sisällä pisaa. Ei hyvä.

      • koloosi

        häpeämään tyhmyyttäsi


      • m...

        Osta Turkkilainen Toyota tai Venäläinen Ooppeli tai vaikka Slovenialainen Audi Q7...


    • - minä vain -

      Taitavat olla sinun Jetta ja minun Passatti sisaruksia - molemmissa on sama vaiva, ovat levottomia ajaa. Niin kuin varmaan olet huomannutkin, huollossa eivät ole koskaan kuulleetkaan moisesta asiasta, eikä ainakaan kukaan muu ole valittanut huonosta ajettavuudesta. Missään tapauksessa mitään korjauskeinoa siihen ei tunnu olevan olemassa.

      Minun käsityksen mukaan syy on kuluneissa tai löysissä alatukivarren puslissa. Ne puslat antavat periksi eivätkä ajon aikana jaksa pitää pyöriä oikeassa suunnassa. Se tuntuu vetelynä kiihdytettäessä ja jarrutettaessa sekä ajon aikana löysyytenä ja levottomuutena.

      Vähäisen volkkarikokemukseni perusteella pahin virhe, mitä volkkarin kanssa voi tehdä, on mennä muuttamaan rengaskokoa suuremmaksi - ja jos vielä offsetti poikkeaa alkuperäisestä, saa varmasti tuskailla erikoisen ajettavuuden kanssa. Kun tuo alakerta ei tahdo kestää edes niitä vakiorenkaita...

    • Jettt

      Tuossa vuosimallissa pystyy muistaakseni ohjaustehostimen tehostusta säätäämään, olisiko siitä apua.

    • jets

      meillä on myös kakkosautona -06 mallin jetta, siinä ajotuntuma oli pienillä nopeuksilla tunnoton ja suuremmilla hieman veteli.

      Autolle tehtiin pyörän suuntaus ja homma parani paljon, ennen suuntausta suuntaukset olivat rajoissa, mutta silti niitä säädettiin hieman ja vaikutus oli todella suuri.

      Auton muuttui huomattavasti paremmaksi ajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe