Olen kokeillut montaa eri cpu-z ohjelmaa,mutta se näyttä että core speed on 1998.2mhz.Eli kellotajuutta näyttää vain 2 ghz.Katsoin netistä muiden kuvia,niin niillä oli se core speed 2.2939mhz.Muuta eroa oli,että muilla oli voltit korkeammat ja multiplier oli 8.5.Eli pitääkö mun biosin kautta laittaa jotain?
CPU-Z näyttä prossun nopeuden väärin?
15
268
Vastaukset
- tuota noin ikkään
Kerroin 8.5
laita kerrointa ylöspäin pykälä kerrallaan.
Mikäs prossu on koneessa.- ---
q9550 tai q9550s
- ---
--- kirjoitti:
q9550 tai q9550s
Laitoin sen kertoimen 8.5x,mutta cpu-Z näyttää,että kerroin on 6.0x ja näyttää edelleen,että nopeus on 1998mhz
- mitä tä
--- kirjoitti:
q9550 tai q9550s
onko se kaksi ytiminen vai neliytiminen
paljos sille luvataan ghz:jä
2.2
2.8
3.8 --- kirjoitti:
q9550 tai q9550s
on ihan normaalia tuossa prossussa. se pudottaa taajuuttaa idlenä virransäästösyistä ja kohoaa heti normaaliin, kun alat tehdä jotain.
- ---
mitä tä kirjoitti:
onko se kaksi ytiminen vai neliytiminen
paljos sille luvataan ghz:jä
2.2
2.8
3.8neliytiminen ja ghz pitäs olla 2.8.Asensin levyltä AI Suiten ja se näyttää myös kellotaajudeksi 1998mhz ja kertoimeksi 6.0x.Ilmeisesti mulla on jokin asetus päällä,että se ei anna käyttää koko prosessorin tehoa.
- ---
harrastelijakirurgi kirjoitti:
on ihan normaalia tuossa prossussa. se pudottaa taajuuttaa idlenä virransäästösyistä ja kohoaa heti normaaliin, kun alat tehdä jotain.
Eipä näytä olevan oikeen normaalia,koska vaikka mitä ohjelmaa käytän tai peliä pelaan,niin se pysyy koko ajan 1998mhz ja kerroin 6.0x.Bus speed on myös koko ajan 333mhz
- jos vaika
harrastelijakirurgi kirjoitti:
katot että on automaatilla.
Mitä biosissa näyttää kertoimeksi. - ropsista
jos vaika kirjoitti:
katot että on automaatilla.
Mitä biosissa näyttää kertoimeksi.kerroin pitäis olla tuo 8.5
jos et oo muuta säädellyt. - ---
ropsista kirjoitti:
kerroin pitäis olla tuo 8.5
jos et oo muuta säädellyt.bios näyttää,että kerroin on 8.5 ja se kerroin on automaatilla,mutta AI-suite ja cpu_z näyttää,että kellotaajuus on 1998mhz ja kerroin 6.0
- ---
--- kirjoitti:
bios näyttää,että kerroin on 8.5 ja se kerroin on automaatilla,mutta AI-suite ja cpu_z näyttää,että kellotaajuus on 1998mhz ja kerroin 6.0
Olen huomannut,että cpu voltit ovat 1.072V,kun kellotaajuus näyttää 1998mhz,mutta välillä kellotaajuus nousee noin 3 sekunniksi 2830mhz ja silloin voltit ovat 1.080-1.088.Eli luulen,että volttien takia kellotaajuus on 1998mhz.Bios näytti,että cpu voltit ovat automaattiset,eli voin vaan huoletta laittaa voltit tohon 1.080?
- kellotusta
--- kirjoitti:
Olen huomannut,että cpu voltit ovat 1.072V,kun kellotaajuus näyttää 1998mhz,mutta välillä kellotaajuus nousee noin 3 sekunniksi 2830mhz ja silloin voltit ovat 1.080-1.088.Eli luulen,että volttien takia kellotaajuus on 1998mhz.Bios näytti,että cpu voltit ovat automaattiset,eli voin vaan huoletta laittaa voltit tohon 1.080?
tekee justiinsa tuon ilmiön pudottaa ja nostaa käytön mukaan volteja.
Joten ei kannata muuttaa. - mää vaan
--- kirjoitti:
Vaikka muuta väitit, niin kyllä tässä on ihan virransäästöstä kysymys. Nykyprosessorit säätää sitä kerrointam, kellotaajuutta ja voltteja todella tiheästi. Vaikka sulla on mitä käynnissä, niin prosessori enimmäkseen idlaa työpöytäkäytössä. Lataa prime95 ja laita se laskemaan, niin varmasti nousee pysyvästi tuonne 2.83 GHz:aan. Pelitkään eivät vaadi prossalta paljon mitään, jos ne on pienennettyinä alapalkissa.
Itselläni 3.0 GHZ Phenom II X4 osaa tiputtaa itsensä jopa 800 MHz:iin kun ei ole tekemistä. Virrankulutusmittarilla olen mitannut, että ero wateissa on huomattava. Toisaalta mulla pyörii koko ajan BOINC kaikilla neljällä ytimellä, eli käytännössä toi prossu pääsee käyttämään virransäästöominaisuuksiaan hyvin harvoin ;) - ---
mää vaan kirjoitti:
Vaikka muuta väitit, niin kyllä tässä on ihan virransäästöstä kysymys. Nykyprosessorit säätää sitä kerrointam, kellotaajuutta ja voltteja todella tiheästi. Vaikka sulla on mitä käynnissä, niin prosessori enimmäkseen idlaa työpöytäkäytössä. Lataa prime95 ja laita se laskemaan, niin varmasti nousee pysyvästi tuonne 2.83 GHz:aan. Pelitkään eivät vaadi prossalta paljon mitään, jos ne on pienennettyinä alapalkissa.
Itselläni 3.0 GHZ Phenom II X4 osaa tiputtaa itsensä jopa 800 MHz:iin kun ei ole tekemistä. Virrankulutusmittarilla olen mitannut, että ero wateissa on huomattava. Toisaalta mulla pyörii koko ajan BOINC kaikilla neljällä ytimellä, eli käytännössä toi prossu pääsee käyttämään virransäästöominaisuuksiaan hyvin harvoin ;)Toi Prime95 ei auttanu yhtään.Pitänee käydä myymälästä vaihtaa toi prossu ku ongelma ei ratkea.
- ei ole..
--- kirjoitti:
Toi Prime95 ei auttanu yhtään.Pitänee käydä myymälästä vaihtaa toi prossu ku ongelma ei ratkea.
mitään vikaa, et vain osaa. Se ei ole syy vaihtaa prossaa, myyjälläkin oikeutensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1363145Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2712768Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641728Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2111712- 601618
- 481299
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831259Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781232Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3121107Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391042