Aggrekaatti ja puikkohitsi

Kertokaa´

Puikkohitsauskoneessani on tehonkulutukseksi ilmoitettu 2500w.
Puikkohitsi on normaaliin töpseliin liitettävä hitsauskone toimii siis valovirralla (?)

Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa.

Kysymys kuuluu, että paljonko aggrekaatin tehot tarvii olla?
Riittäisikö aggrekaattiksi, joka anatta maks tehoa 5,5 KVA/4,68kw ja jatkuvana 5,0 KVA/4,25kw?

Nykyinen antaa jatkuvaa 2800kw ja siitä sähähtää sulake syttymishetkellä.

8

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siihen

      etanasulake

      • aloittaja

        Minulla on muodostunut mielikuva, että puikkohitsauskoneen 2500w kertoo keskiarvo kulutuksen.
        Mielikuvani mukaan puikko vie syttyessään enemmän virtaa samoin kuin kuvaputkitelkkarikin.
        Tässä tapauksessa varmasti paljon enemmän kuin 2500w.

        Uuden aggregaatin osto on ajankohteainen joten kyselen tuota aggregaatin tehovaatimusta tämän takia.
        Mistä aggrekaatin pikasulakkeen tilalle saisi etanasulakkeen?


    • hepo..

      Puikon sytytys vie paljon virtaa, mutta uskoisin tuon kaavailemasi aggregaatin riittävän.

    • irtosähkö

      Kokelin vanhaa Kempin valovirtaMiggiä 2kw aggregaatilla. Poltti välttävästi.
      Saisi hyvin tehtyä ohuen raudan töitä.

      Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
      Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee.

      Etanasulakkeen takuun hävittävä viritys voisi olla hyväkin.
      Vauhtipyörien massoilla pysyy käynnissä syttymisen ajan.

      Invertterimallisissa aggregaateissa ei ehkä ole
      "sähköistä" massaa ylivirralle, niinkuin perinteisissä raskaissa.

      Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu.
      Pieni hiljainen salkkumalli (Kipor IG, 60dB) olisi nätti lisänä.

      • aloittaja

        "Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
        Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee."
        Minkähän kokoinen konkka mahtaisi olla sopiva?


        "Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu."
        Aggrekaatin tyhjäkäyntikulutusta olen toki miettinyt, mutta toisaalta aggregaatti on käynnissä vain kun työkaluja tai akkulaturia tarvitsee käyttää. Muuten sähköistys on järjestetty paneeleilla.

        Metelillä ei satunnaisella käytön ja sijoituspaikan vuoksi ole hirveää merkitystä.


    • Hitsari.,

      ”Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa”. Käytä ohuita nikkelipuikkoja, syttyvät herkästi ja palaa pienellä virralla, eikä sauma ruostu.

      • aloittaja

        Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
        Kiitos.


      • aloittaja kirjoitti:

        Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
        Kiitos.

        esim 60W hehkulamppu kiinni niin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe