Puikkohitsauskoneessani on tehonkulutukseksi ilmoitettu 2500w.
Puikkohitsi on normaaliin töpseliin liitettävä hitsauskone toimii siis valovirralla (?)
Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa.
Kysymys kuuluu, että paljonko aggrekaatin tehot tarvii olla?
Riittäisikö aggrekaattiksi, joka anatta maks tehoa 5,5 KVA/4,68kw ja jatkuvana 5,0 KVA/4,25kw?
Nykyinen antaa jatkuvaa 2800kw ja siitä sähähtää sulake syttymishetkellä.
Aggrekaatti ja puikkohitsi
8
738
Vastaukset
- siihen
etanasulake
- aloittaja
Minulla on muodostunut mielikuva, että puikkohitsauskoneen 2500w kertoo keskiarvo kulutuksen.
Mielikuvani mukaan puikko vie syttyessään enemmän virtaa samoin kuin kuvaputkitelkkarikin.
Tässä tapauksessa varmasti paljon enemmän kuin 2500w.
Uuden aggregaatin osto on ajankohteainen joten kyselen tuota aggregaatin tehovaatimusta tämän takia.
Mistä aggrekaatin pikasulakkeen tilalle saisi etanasulakkeen?
- hepo..
Puikon sytytys vie paljon virtaa, mutta uskoisin tuon kaavailemasi aggregaatin riittävän.
- irtosähkö
Kokelin vanhaa Kempin valovirtaMiggiä 2kw aggregaatilla. Poltti välttävästi.
Saisi hyvin tehtyä ohuen raudan töitä.
Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee.
Etanasulakkeen takuun hävittävä viritys voisi olla hyväkin.
Vauhtipyörien massoilla pysyy käynnissä syttymisen ajan.
Invertterimallisissa aggregaateissa ei ehkä ole
"sähköistä" massaa ylivirralle, niinkuin perinteisissä raskaissa.
Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu.
Pieni hiljainen salkkumalli (Kipor IG, 60dB) olisi nätti lisänä.- aloittaja
"Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee."
Minkähän kokoinen konkka mahtaisi olla sopiva?
"Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu."
Aggrekaatin tyhjäkäyntikulutusta olen toki miettinyt, mutta toisaalta aggregaatti on käynnissä vain kun työkaluja tai akkulaturia tarvitsee käyttää. Muuten sähköistys on järjestetty paneeleilla.
Metelillä ei satunnaisella käytön ja sijoituspaikan vuoksi ole hirveää merkitystä.
- Hitsari.,
”Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa”. Käytä ohuita nikkelipuikkoja, syttyvät herkästi ja palaa pienellä virralla, eikä sauma ruostu.
- aloittaja
Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511