Aggrekaatti ja puikkohitsi

Kertokaa´

Puikkohitsauskoneessani on tehonkulutukseksi ilmoitettu 2500w.
Puikkohitsi on normaaliin töpseliin liitettävä hitsauskone toimii siis valovirralla (?)

Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa.

Kysymys kuuluu, että paljonko aggrekaatin tehot tarvii olla?
Riittäisikö aggrekaattiksi, joka anatta maks tehoa 5,5 KVA/4,68kw ja jatkuvana 5,0 KVA/4,25kw?

Nykyinen antaa jatkuvaa 2800kw ja siitä sähähtää sulake syttymishetkellä.

8

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siihen

      etanasulake

      • aloittaja

        Minulla on muodostunut mielikuva, että puikkohitsauskoneen 2500w kertoo keskiarvo kulutuksen.
        Mielikuvani mukaan puikko vie syttyessään enemmän virtaa samoin kuin kuvaputkitelkkarikin.
        Tässä tapauksessa varmasti paljon enemmän kuin 2500w.

        Uuden aggregaatin osto on ajankohteainen joten kyselen tuota aggregaatin tehovaatimusta tämän takia.
        Mistä aggrekaatin pikasulakkeen tilalle saisi etanasulakkeen?


    • hepo..

      Puikon sytytys vie paljon virtaa, mutta uskoisin tuon kaavailemasi aggregaatin riittävän.

    • irtosähkö

      Kokelin vanhaa Kempin valovirtaMiggiä 2kw aggregaatilla. Poltti välttävästi.
      Saisi hyvin tehtyä ohuen raudan töitä.

      Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
      Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee.

      Etanasulakkeen takuun hävittävä viritys voisi olla hyväkin.
      Vauhtipyörien massoilla pysyy käynnissä syttymisen ajan.

      Invertterimallisissa aggregaateissa ei ehkä ole
      "sähköistä" massaa ylivirralle, niinkuin perinteisissä raskaissa.

      Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu.
      Pieni hiljainen salkkumalli (Kipor IG, 60dB) olisi nätti lisänä.

      • aloittaja

        "Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
        Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee."
        Minkähän kokoinen konkka mahtaisi olla sopiva?


        "Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu."
        Aggrekaatin tyhjäkäyntikulutusta olen toki miettinyt, mutta toisaalta aggregaatti on käynnissä vain kun työkaluja tai akkulaturia tarvitsee käyttää. Muuten sähköistys on järjestetty paneeleilla.

        Metelillä ei satunnaisella käytön ja sijoituspaikan vuoksi ole hirveää merkitystä.


    • Hitsari.,

      ”Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa”. Käytä ohuita nikkelipuikkoja, syttyvät herkästi ja palaa pienellä virralla, eikä sauma ruostu.

      • aloittaja

        Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
        Kiitos.


      • aloittaja kirjoitti:

        Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
        Kiitos.

        esim 60W hehkulamppu kiinni niin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe