Puikkohitsauskoneessani on tehonkulutukseksi ilmoitettu 2500w.
Puikkohitsi on normaaliin töpseliin liitettävä hitsauskone toimii siis valovirralla (?)
Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa.
Kysymys kuuluu, että paljonko aggrekaatin tehot tarvii olla?
Riittäisikö aggrekaattiksi, joka anatta maks tehoa 5,5 KVA/4,68kw ja jatkuvana 5,0 KVA/4,25kw?
Nykyinen antaa jatkuvaa 2800kw ja siitä sähähtää sulake syttymishetkellä.
Aggrekaatti ja puikkohitsi
8
738
Vastaukset
- siihen
etanasulake
- aloittaja
Minulla on muodostunut mielikuva, että puikkohitsauskoneen 2500w kertoo keskiarvo kulutuksen.
Mielikuvani mukaan puikko vie syttyessään enemmän virtaa samoin kuin kuvaputkitelkkarikin.
Tässä tapauksessa varmasti paljon enemmän kuin 2500w.
Uuden aggregaatin osto on ajankohteainen joten kyselen tuota aggregaatin tehovaatimusta tämän takia.
Mistä aggrekaatin pikasulakkeen tilalle saisi etanasulakkeen?
- hepo..
Puikon sytytys vie paljon virtaa, mutta uskoisin tuon kaavailemasi aggregaatin riittävän.
- irtosähkö
Kokelin vanhaa Kempin valovirtaMiggiä 2kw aggregaatilla. Poltti välttävästi.
Saisi hyvin tehtyä ohuen raudan töitä.
Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee.
Etanasulakkeen takuun hävittävä viritys voisi olla hyväkin.
Vauhtipyörien massoilla pysyy käynnissä syttymisen ajan.
Invertterimallisissa aggregaateissa ei ehkä ole
"sähköistä" massaa ylivirralle, niinkuin perinteisissä raskaissa.
Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu.
Pieni hiljainen salkkumalli (Kipor IG, 60dB) olisi nätti lisänä.- aloittaja
"Lisäämällä kondensaattori muuntajan rinnalle, saisi loisvirtaa korjattua.
Jaksaa paremmin, kun cosinifii paranee."
Minkähän kokoinen konkka mahtaisi olla sopiva?
"Suuremmalla koneella on suurempi tyhjäkäyntikulutus, ja melu."
Aggrekaatin tyhjäkäyntikulutusta olen toki miettinyt, mutta toisaalta aggregaatti on käynnissä vain kun työkaluja tai akkulaturia tarvitsee käyttää. Muuten sähköistys on järjestetty paneeleilla.
Metelillä ei satunnaisella käytön ja sijoituspaikan vuoksi ole hirveää merkitystä.
- Hitsari.,
”Tarkoitus olisi mökillä käyttää hitsiä ohuilla puikoilla pikku heppauksissa”. Käytä ohuita nikkelipuikkoja, syttyvät herkästi ja palaa pienellä virralla, eikä sauma ruostu.
- aloittaja
Laitetaan vinkkikorvan taakse :)
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131043
- 103977
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29580Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481