Kysymys Skypen tietoturvasta?

naaanaaa

Tuli vain mieleen, että ei kai keskustelujen perässä näy aina oma Skype nimimerkki tai soittomahdollisuus omaan Skypeen, esimerkiksi tällaisilla keskutelupalstoilla? Ei olisi kovin kivaa, koska tavalaan ei olis turvassa nimimerkkinsä takana, kun Skype paljastais kuka olet. Olis aika törkeää, jos noin olis. Skypen tietoturvassahan on kohta, mihin voi painaa raksin kohtaan "Salli online-tilani näyttö web-sivuilla" ja "Hyväksy Skype keksit", en ole painanut noihin rakseja, mutta jos painaisin, niin ei kai minun soittolinkkini näkyisi pitkin nettien keskustelupalstoilla, minne olen ikinä kirjoitelluitkin? Itse epäilen, että soittolinkki näkyisi varmaan omilla kotisivuilla vaan. Miten on?

2

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Skypen tietoturvasta ei oikeasti voi sanoa yhtään mitään. Ohjelmakoodi on salainen joten kukaan muu kuin ohjelman tekijä ei tiedä mitä ohjelma todellisuudessa tekee. Käyttäjän omaan harkintaa sitten jää missä määrin ohjelmaan voi luottaa vai luottaako ollenkaan.

      Skypeä ei ole tehtykään henkilöllisyyden häivyttämiskoneeksi vaan ihmisten väliseen kommunikointiin vertaisverkkotekniikalla. Jokainen Skypen käyttäjä on mahdollista jäljittää eikä ohjelma sovellu rötöstelyyn. Tosin muut käyttäjät saavat ne tiedot, jotka olet nimimerkin rekisteröinnissä antanut. Ei siis välttämättä oikeita.

    • ..niin..iin..

      Mitä mieltä olet yleensäkin langattomien yhteyksien tietoturvasta nykypäivänä, kännykät, tietokoneet ym, eiköhän ne kaikki turvajutut pysty ohittamaan, kuka sen homman hallitsee, en minä ainakaan suuria "salaisuuksia huutele" skypessä, kännykässä, tai missään langattomissa tai muissakaan yhteydenpitovälineissä, vaikkakaan minulla mitään sellaista ole mikä jotakin voisi kiinnostaa, mutta omaa harkintaa käyttäen, ja yhteystietoja harkitusti jaellen pärjää aika pitkälle, ei se sinun skypenimesi tai soittolinkkisi missään keskustelupalstoilla näy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe