Olen asunut vaimoni kanssa Yhdysvalloissa muutaman vuoden ja nyt olisi aika muuttaa takaisin Suomeen.
Tavaroita on kertynynt monenmoista: huonekaluja, peilejä, tauluja, pöytiä, elektroniikkaa paljon, vaatteita joka sorttia varmaan 3 kuutio metriä, kirjoja, työkaluja ja vaikka mitä, mutta huoleni ei ole saada tavarat Suomeen meriteitse, vaan se mitähän Suomen tulli sanoo. Siis kyse on nyt lähes koko 120m² neliömetrin asunnon tavaroista, jotka ovat suurimmilta osin USAsta hankittu pitkin vuosia. Tullivirkailijoita on jokseenkin vaikea tavoittaa täältä käsin.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Kaikki tieto olisi suuresti avuksi.
MUUTTO USAsta SUOMEEN
2
1011
Vastaukset
- wysig
Tullin kotisivut auttavat www.tulli.fi
Lisäksi olet laittanut 6 samaa viestiä tänne palstalle. Varmaan yksi olisi riittänyt. Rekisteröitymällä palveluun saat viestin, että viestiisi on vastattu.
Elektroniikka kannattaa jättää sinne, ellei laitteen kilvissä ole mainintaa 110v/240v ja 50/60Hz, jolloin selviät pelkällä johdon vaihtamisella. Käyttämällä konverttereita tietenkin pystyisit käyttämään tietenkin muitakin laitteita, mutta häviät äkkiä sähkölaskussa isonkin summan.
Työkaluissa huomioi kiintoavaimet ym, sillä ne ovat myös usein eri mitoitukselle kun eurooppalaiset.- no problem
Ei mitään ongelmaa. Kun olet asunut siellä muutaman vuoden niin voit tuoda kaikki tavarat muuttotavarana Suomeen. Tullissa näytät vaan listan mitä tavaroita tuot ja todistuksia että olet asunut siellä yli vuoden (esim. vuokrasopimus, työtodistus, tms). Itse toin Yhdysvalloista marraskuussa viisi kuutiota. Tullin tiskillä vaan esitin paperit ja ne teki saman tien päätöksen että maksettavaa 0.00 euroa kun ne on muuttotavarat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831489Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671275Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2281246Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041246Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121070Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65933- 85863
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818