Olen asunut vaimoni kanssa Yhdysvalloissa muutaman vuoden ja nyt olisi aika muuttaa takaisin Suomeen.
Tavaroita on kertynynt monenmoista: huonekaluja, peilejä, tauluja, pöytiä, elektroniikkaa paljon, vaatteita joka sorttia varmaan 3 kuutio metriä, kirjoja, työkaluja ja vaikka mitä, mutta huoleni ei ole saada tavarat Suomeen meriteitse, vaan se mitähän Suomen tulli sanoo. Siis kyse on nyt lähes koko 120m² neliömetrin asunnon tavaroista, jotka ovat suurimmilta osin USAsta hankittu pitkin vuosia. Tullivirkailijoita on jokseenkin vaikea tavoittaa täältä käsin.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Kaikki tieto olisi suuresti avuksi.
MUUTTO USAsta SUOMEEN
apuHelp
2
727
Vastaukset
- tiimbba
mulla ei oo tietoo mutta mitä hommia teit jenkeissä?
- mexicana18888
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp
sivun alareunasta kohta muuttotavaroiden ja muuttoauton tuominen suomeen, kannattaa ehdottomasti tuoda auto tullessaan, joku mika maksaa maltaita suomessa ja siella normi hinta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6258247Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3483168Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4142223- 1281347
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151245Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081155- 931103
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46933