Alustariippumattomuus

Pentti Nelonen

Kun te ette ymmärrä tietotekniikasta mitään, niin teitä täytyy opettaa.

Mikä kumma siinä on että olen porukan viisain ja herrasmies.
Hieno ja kallis Old Spice tuoksuu kun kävelen naisten seurassa, hehhee

ASIAAN!

"Näin esimerkiksi yksinkertainen tekstinkäsittelyohjelmisto voidaan toteuttaa helpohkosti alustariippumattomasti, kunhan huomioidaan eri käyttöjärjestelmissä olevat rajoitukset hakemisto- ja tiedostonimille sekä levyasematunnuksille (jos sellaisia käytetään).
[muokkaa] "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alustariippumaton

Windowskin voidaan asentaa mihin vaan, onko se alustariipumaton? Siinäpä Linux käyttäjille päänraapimista.

17

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alustariippumattomuus ei koske käyttöjärjestelmiä vaan sovelluksia, ohjelmointikieltä, ajoympäristöä tai kirjastoja. Windowsin kirjastot ja ajoympäristöt ovat huonosti alustariippumattomia.

• Penguin

Luulin että koskee.

Mutta eihän se mene kuin x86-rautaan, ei Linuxkaan ihan riippumaton ole muttei montaa prossutyyppiä löydy johon se ei menisi.

• 12+8

SÄÄ OLET AIVAN PIMEE !

• Pentti Nelonen

"SÄÄ OLET AIVAN PIMEE"

Olenko siis alustariippumaton? HOHHHOOOO

• Nollåtta

>>Windowskin voidaan asentaa mihin vaan, onko se alustariipumaton?>>

no tule kokeeksi asentamaan vaikka mun digiboksiin. niin että se toimiikin vielä. tällä hetkellä siinä on käyttiksenä linux.

• ................

linux ei ole käyttis

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        ................ kirjoitti:

linux ei ole käyttis

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• Nollåtta
        ................ kirjoitti:

linux ei ole käyttis

vaikka alunperin linuxilla tarkoitettiinkin ydintä, nykyään sitä käytetään myös käyttöjärjestelmästä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Linux
        näin se kieli muuttuu, mikset sinäkin.

• hohhoo..
        Nollåtta kirjoitti:

vaikka alunperin linuxilla tarkoitettiinkin ydintä, nykyään sitä käytetään myös käyttöjärjestelmästä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Linux
        näin se kieli muuttuu, mikset sinäkin.

Wikipedia ei tähän auta yhtään mitään. Linux ei ole käyttöjärjestelmä.

• Penguin
        hohhoo.. kirjoitti:

Mitähän mieltä Linus on asiasta? Onko koskaan kommentoinut?

• kjdslkdsjlksjd
        Penguin kirjoitti:

Mitähän mieltä Linus on asiasta? Onko koskaan kommentoinut?

Linus ei liity nykyään Linuxiin mitenkään. Hädin tuskin on koskaan edes liittynytkään.

• Nollåtta
        hohhoo.. kirjoitti:

ihan sama mitä M-Karistit sanovat :)

• Nollåtta kirjoitti:

ihan sama mitä M-Karistit sanovat :)

Mitä helvettiä nuo taas alkoivat puliveivaamaan tätä itkuvirttä??

Taitaa olla niin että kun a) järki loppuu niin jakoavain suurenee tai b) kun järki loppuu aletaan puliveivaamaan linuxin olemuksella?

• Nollåtta
        exergy kirjoitti:

Mitä helvettiä nuo taas alkoivat puliveivaamaan tätä itkuvirttä??

Taitaa olla niin että kun a) järki loppuu niin jakoavain suurenee tai b) kun järki loppuu aletaan puliveivaamaan linuxin olemuksella?

no voihan täällä sotia siitäkin että onko linux kerneli vai käyttöjärjestelmä. omasta mielestäni se on sekä että. ja muuten koneellani on tällä hetkellä ei-LTS ubuntu. mahtaa M-Kar siitäkin vetää herneen nenään.

"mun iskä voittaa sun iskän ja mun iskällä on isompi pippeli ku sun iskällä"

• Penguin
        kjdslkdsjlksjd kirjoitti:

Linus ei liity nykyään Linuxiin mitenkään. Hädin tuskin on koskaan edes liittynytkään.

Eipä trollata, liittyy hyvinkin vahvasti ja on aina liittynyt. Saa tietenkin antaa myös todisteita päinvastaisesta.

• tehdään niin, että mä tuon raudan, niin sä asennat siihen ensin haluamasi nykyisin kaupasta ostettavissa olevan LAILLISEN windowsin, niin mä asennan siihen sen jälkeen vastaavasti LAILLISEN GNU/Linuxin!
      Eli, mihin tuon laitteet? ;-P

• .........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe