Mitä on miehekkyys?
Omasta mielestäni miehekäs mies tuntee itsensä hyvin, vahva ja miehekäs olo ikään kuin loistaa hänestä ulospäin. Itseluottamus ja tinkimättömyys tavoitteiden saavuttamiseksi on miehekkyyttä. Miehellä on myös spontaaniutta ja valmiutta suuriinkin uhrauksiin tehtäessä vaikeita päätöksiä.
Miehekäs mies pitää huolen naisestaan ja lapsistaan. Tämä ei tarkoita, että miesten pitäisi kituuttaa huonoissa suhteissa, vaan lähinnä sitä, että jopa eron sattuessa mies muistaa vastuunsa ja on suoraselkäinen.
Miehekkyys
143
1385
Vastaukset
teit analyysin miehekkäästä miehestä.Itse ajattelisin sen olevan juuri tuollainen.Tuollaisia ei varmaan ole kumminkaan yhtään olemassa..
- tomppa2006
...täyttyvät hyvin monessa miehessä...
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi...Sauli Niinistö. - justjajoo
tomppa2006 kirjoitti:
...täyttyvät hyvin monessa miehessä...
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi...Sauli Niinistö.pelkuri ja raukka.
Tsunamissa kiipes puuhun ja koitti sen jälkeenesittäämeistä joka otti vastuun.
Hän ei tsunamin aikana pelastanut ketään.piste.
Nain kertoivat thaimaalaiset ystävät, miehellä oli kiire pelastaa vain itsensä. - tomppa2006
justjajoo kirjoitti:
pelkuri ja raukka.
Nain kertoivat thaimaalaiset ystävät, miehellä oli kiire pelastaa vain itsensä....olisit varmasti pelastanut jonkun muunkin kuin itsesi...
- Arvaa mitä
justjajoo kirjoitti:
pelkuri ja raukka.
Nain kertoivat thaimaalaiset ystävät, miehellä oli kiire pelastaa vain itsensä.Sauli Niinistö myös huolehti itse paikanpäällä. Ja tämä on tosi tarina. Sukulaismiehen tsumaniaalto myös kuljetti kauas rannalta. Selvisi hengissä. Kuitenkin. Sauli Niinistö oli se henkilö joka huolehti tällekin miehelle sydänlääkkeet. Kun olivat hukassa. Ihminen on pitkään shokissa kun joutuu luonnonkatastrofi uhriksi. Toiset pystyvät toimimaan, toiset eivät. Auttoi sieltä pois, monia muitakin myös tämän sukulaismiehen..järjestemällä kuljetuksen Suomeen. Suotta mollaat.
- hihiiii
nimimerkillä rekyyli?
Ihan sama millä nimmarilla kirjoitat, helppo on tunnistaa.
Mies voi kuvitellä miehisyydestään mitä haluaa.
Mutta oletko tullut ajatelleeksi että onko sellaista asiaa kuin miehisyys enää olemassakaan.?
Naiset hoitaa puolet jollei enemmänkin taloudesta, mukaanlukien palkka.
Mikä on miehenrooli.suojelija?
Miltä?
Nainen hoitaa monesti jopa yli puolet talouden kuluista, tekee töitä pitempään kuin mies?Tienaa enemmän,Hoitaa suuremman osan kotitalouden asioista, putkihommat, sähkötyöt, sillä koti-iskä ei niistä mitään ymmärrrä.NAinen neuvottelee ne urakoitsijoiden kanssa.Mies ei osaa enää autoaan korjata.
Nainen ei tarvitse suojelijaa ja rahan kotiin tuojaa?
Miksei mies vois istua kotona ja hoitaa kotirouvan hommia, veiskö se miehisyyden?
Kyllä kai...- tomppa2006
...korjaa häneen kohdistuvat vääryydet ja kirjoittaa VAIN yhdellä rekatulla nimimerkillä...
Olen ajatellut tuota naisekkuuden muuttumista ja, jos haluaisin siitä keskustella nyt, tekisin siitä oman avauksen. Miehekkyyttä on aivan varmasti vielä olemassa ja tulee aina olemaan. Ei miehet ole kuolemassa sukupuuttoon. - Birdie num num
tomppa2006 kirjoitti:
...korjaa häneen kohdistuvat vääryydet ja kirjoittaa VAIN yhdellä rekatulla nimimerkillä...
Olen ajatellut tuota naisekkuuden muuttumista ja, jos haluaisin siitä keskustella nyt, tekisin siitä oman avauksen. Miehekkyyttä on aivan varmasti vielä olemassa ja tulee aina olemaan. Ei miehet ole kuolemassa sukupuuttoon.mikä merkitys miehisyydellä on enää tässä yhteiskunnassa?
Tasa-arvo on kulkenut niin pitkälle että perhe-elämässä ei ole suurta arvoa naisen tai miehen rooleilla?Isi ja isi on perhe ja homoilla, lesboilla on samat oikeudet kuin kaikilla muillakin.
Kummatkin on ihmisiä.
Mikä itseisarvo on miehellä olla mies?
Mitä se sillä saavuttaa?
Mitä arvokasta sillä on yhteiskunnan kannalta?
Miksi miehen pitää olla mies ;))
Keerotko tämän minulle
onko sillä muuta arvoa kuin että ihminen voi perustella jotenkin olemassa olonsa...itselleen...olemalla mies :D :D :D - tomppa2006
Birdie num num kirjoitti:
mikä merkitys miehisyydellä on enää tässä yhteiskunnassa?
Tasa-arvo on kulkenut niin pitkälle että perhe-elämässä ei ole suurta arvoa naisen tai miehen rooleilla?Isi ja isi on perhe ja homoilla, lesboilla on samat oikeudet kuin kaikilla muillakin.
Kummatkin on ihmisiä.
Mikä itseisarvo on miehellä olla mies?
Mitä se sillä saavuttaa?
Mitä arvokasta sillä on yhteiskunnan kannalta?
Miksi miehen pitää olla mies ;))
Keerotko tämän minulle
onko sillä muuta arvoa kuin että ihminen voi perustella jotenkin olemassa olonsa...itselleen...olemalla mies :D :D :D...jotain, mutta en vastaa kaikkiin kysymyksiisi...
Vain mies osaa opettaa poikalapselleen, miten tämän tulee pissata seisaallaan. tomppa2006 kirjoitti:
...jotain, mutta en vastaa kaikkiin kysymyksiisi...
Vain mies osaa opettaa poikalapselleen, miten tämän tulee pissata seisaallaan.paikkaansa..Minä opetin kyl meidän pojalle..:))))
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
paikkaansa..Minä opetin kyl meidän pojalle..:))))
...kun olen pitänyt sitä ihan kunnia-asiana...
No, opetitko myös sen pojan ajamaan polkupyörää. Älä vaan sano että...
*hymyilee* tomppa2006 kirjoitti:
...kun olen pitänyt sitä ihan kunnia-asiana...
No, opetitko myös sen pojan ajamaan polkupyörää. Älä vaan sano että...
*hymyilee*herrajee..minähän olen tehnyt näköjään kaiken...:P
Näin se vaan on mennyt...- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
herrajee..minähän olen tehnyt näköjään kaiken...:P
Näin se vaan on mennyt......kerroitko mistä sen tietää, koska tyttö on ihastunut poikaan...
- Hauskaajoo
tomppa2006 kirjoitti:
...jotain, mutta en vastaa kaikkiin kysymyksiisi...
Vain mies osaa opettaa poikalapselleen, miten tämän tulee pissata seisaallaan.opettaa mummikin.
Ja on opettanutkin.
Ei siihenkään miestä tarvita. - tomppa2006
Hauskaajoo kirjoitti:
opettaa mummikin.
Ja on opettanutkin.
Ei siihenkään miestä tarvita....ettei miestä tarvita kuin suvunjatkamiseen...
Onpa joku mies kohdellut sinua tylysti. Ei silti kannata yleistää. Aika monet naiset valitsevat yksinolon sijasta seuralaisekseen sellaisen "tarpeettoman" mieskumppanin. tomppa2006 kirjoitti:
...kerroitko mistä sen tietää, koska tyttö on ihastunut poikaan...
vielä tarvinnut kertoa..Kerrotko mulle,niin voin sitten kertoa kun sen aika tulee..;)
tomppa2006 kirjoitti:
...ettei miestä tarvita kuin suvunjatkamiseen...
Onpa joku mies kohdellut sinua tylysti. Ei silti kannata yleistää. Aika monet naiset valitsevat yksinolon sijasta seuralaisekseen sellaisen "tarpeettoman" mieskumppanin.tähän väliin sanomaan,että mies voi olla tärkeä ihan sillä vain,että on siinä olemassa.Vähän niinku henkisenä tukena..:)
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
vielä tarvinnut kertoa..Kerrotko mulle,niin voin sitten kertoa kun sen aika tulee..;)
...tämä on omakirjoittama runoni juuri siitä ajasta...
NUORI POIKA
Nuori mies kysyy
neuvoa minulta
Mistä sen tietää
koska tyttö on rakastunut
Katseesta poikani
katseesta
Entä jos en huomaa merkkiä
jos en näe sitä katsetta
Miehet on aina huomanneet sen
älä pelkää
sinä näet
ja ymmärrät merkin rakkauden - tomppa2006
mii-su kirjoitti:
tähän väliin sanomaan,että mies voi olla tärkeä ihan sillä vain,että on siinä olemassa.Vähän niinku henkisenä tukena..:)
...jos et muun syyn takia vakituista naista itsellesi halua, niin...
Ota edes juttukaveriksi, ihmisen ei ole hyvä olla yksin. tomppa2006 kirjoitti:
...tämä on omakirjoittama runoni juuri siitä ajasta...
NUORI POIKA
Nuori mies kysyy
neuvoa minulta
Mistä sen tietää
koska tyttö on rakastunut
Katseesta poikani
katseesta
Entä jos en huomaa merkkiä
jos en näe sitä katsetta
Miehet on aina huomanneet sen
älä pelkää
sinä näet
ja ymmärrät merkin rakkaudenitsekkö olet tuon kirjoittanut?Se oli tosi nätti!!
Tuosta oli paljon apua..Tänks..:))- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
itsekkö olet tuon kirjoittanut?Se oli tosi nätti!!
Tuosta oli paljon apua..Tänks..:))...se oli ihan sataprosenttisesti oma...
Mukava kun pidit.
- tyytyväinen nainen.
rakastava, huomioiva, auttava, kuuliainen, uskollinen, ahkera, joustava, keskustelutaitoinen, antava, ottava, oman elämän hallitseva, hyvä isä, suuttuessaan karhu tietää mitä tahtoo,
ulkoinen olemus: parransänki, jykevä, isot olkapäät, harteikas, voimakas, siisti, pörröhiuksinen, reippaat otteet, osaa korjata, paikata, remontoida, järjestely taitoinen, siis yleiskone, onko tälläistä olemassa, -on minulla.- toinen nainen
vielä oma aloitteinen on sitten minullakin tälläinen mies.
- tomppa2006
...tuo oli pakko poimia listastasi...
Mies leikkii ja pelaa lastensa kanssa, on hauska ja seurallinen. Antaa lapsilleen esimerkin miehen roolista ja miehekkyydestä.
- Luotain-56
Ainakin vaimoni käski mun kirjoittaa näin...
- koti-si
sunmiehisyys määrräytty sen mukaan mitä vaimo käskee.
Voi olla ihan hyvä taktiikka - tomppa2006
...kotitöitä tulee tehtyä pyytämättäkin...
Tämä asia on muuttunut, kun vertaan omaan isääni.
- kivellä.istuja
Miehekkyys on kuvaamasi kaltaista ;-) Miehekkyys on myös myös miehisten psykofysiologisten ominaispiirteiden cocktail, joka saa kustakin miehestä esille erisävyisiä fibraattoja ja nainen tuntee itsensä naiseksi, monella tapaa.
- tomppa2006
...on, jos mies saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi...
Kirjoitan itse jonkin verran runoja ja tämän lauseen painan korvan taakse. Nimenomaan sekoituksista on kyse, toisessa miehessä toista piirrettä enemmän, toisessa vähemmän.
- '''''
nykyisin, tapaa miehekkään miehen. Hän ei turkin turise, kehu tekemättömiä töitään.
- tomppa2006
...turhan nauraja...
- ''''''
tomppa2006 kirjoitti:
...turhan nauraja...
mieheni ei ole missään nimessä puupökkelö, joka vaikenee kaikilla kielillä. Huumorin kukan on kukittava.
- tomppa2006
'''''' kirjoitti:
mieheni ei ole missään nimessä puupökkelö, joka vaikenee kaikilla kielillä. Huumorin kukan on kukittava.
...asia ei tunnu miehestä yhtä mukavalta...
Kuin saada nainen helisevän herkkään nauruun. Se on kuin kehräystä korvissamme ja viestii - Kerro lisää hauskoja ja iloisia juttuja. Ole ihan oikeasti huumorintajuinen.
- jokujostain
mieleen tuosta suoraselkäisyydestä.
En ole vielä koskaan tavannut misestä joka seisoo ja sanoo, minun vika.
Silloinkuin tarpeeksi vakavassa asiassa pyydetään sitä suoraselkäisyyttä.
Yleensä vika on aina jonkun naisen tai olsssuhteiden, ei koskaan miehen...että..älä viitsi- tomppa2006
...kenenkään muun toimintaa tai tapoja ei voi muuttaa...
Kuin itsensä ja omaa käyttäytymistään. - Arvaa mitä
suomalaisena 52 naisena. Suoraselkäisyys löytyy vain siinä että, MINUSSA (miehenä) ei VOI olla mitään vikaa;)) Sen sanoman takana kyllä seistään ryhdikkäästi... Eikä jousteta. Koska, joustamaninen on sama asia kuin akkamainen lällyttely. Suomalainen mies ei ole lälly. Viimeiseen saakka. Olkoon sitten seuraus vaikka ero. Periksi ei anneta;)) Se on sitä suomalaista sisukkuutta parhaimillaan...
- MeSelf
näin joulun alla kuuluu?
- tomppa2006
...hyvää kuuluu, entäpä itsellesi?
- MeSelf
tomppa2006 kirjoitti:
...hyvää kuuluu, entäpä itsellesi?
Ihka kohtalaista kuuluu, kävin täs juuri hoidos ja sit perjantaina ne viimeisetkin.. juuret :)
Pitäs toi kinkku purkittaa ja laittaa sinappi suolaan jouluksi muutama laatikkokin pitäisi tehdä, ehkä omena laatikkokin.. kelosta ehkä tulis kätevästi :))
Rauhallista joulun odotusta sinulle :)
kun on omana itsenään.
Mihekkyys loistaa tai on loistamatta, kauneus on kuitenkin katsojan silmissä.
Tuo spontaanius kuuluu nuoremmille, on aikaa korjata virheet. Tässä iässä kannattaa olla jo varovaisempi suuria uhrauksia välttäen.
Rahan perässä reppaseminen on opettanut, että tavoitteet kannattaa asettaa realistiselle tasolle, ja jos ei niitä saavuta, ei maailma siihen kaadu.
Myönnän olevani kyyninen, kun näitä uljaita miehekkyyden tuntomerkkejä aletaan luetella.
Yksi miehisyyden mitta on omien virheiden myöntäminen, ei huono asia naisillekkaan, niitä kun tulee. Jos niitä ei myönnä, ei kyllä elämässä opikkaan mitään.- tomppa2006
...viisikymppinen mies liian vanha johonkin...
Mielestäni vielä riittää virtaa, ehkä tosiaan harkitsevaisuus on hieman lisääntynyt, mutta onnistuu ne äkkinäiset päätökset vieläkin. Esimerkiksi se, että ostin elämäni ensimmäisen omakotitalon hyvin pienellä varoitusajalla. Tuntui vain siltä, että nyt on se hetki.
Omien virheiden myöntäminen on tärkeätä ja myös se, että pystyy joskus jopa nauramaan itselleen. tomppa2006 kirjoitti:
...viisikymppinen mies liian vanha johonkin...
Mielestäni vielä riittää virtaa, ehkä tosiaan harkitsevaisuus on hieman lisääntynyt, mutta onnistuu ne äkkinäiset päätökset vieläkin. Esimerkiksi se, että ostin elämäni ensimmäisen omakotitalon hyvin pienellä varoitusajalla. Tuntui vain siltä, että nyt on se hetki.
Omien virheiden myöntäminen on tärkeätä ja myös se, että pystyy joskus jopa nauramaan itselleen.Niin ikää on liian paljon suuriin uhrauksiin,enää ei ole aikaa korjata virheitä.
Minä en edes haluaisi olla miehekäs mies, mulle riittää kun olen mies, siinäkin on tarpeeksi. Mitä enemmän ikää tulee, sen pienemmiksi tavoitteet käy, ja näin pitää olakkin.- tomppa2006
k-kotton kirjoitti:
Niin ikää on liian paljon suuriin uhrauksiin,enää ei ole aikaa korjata virheitä.
Minä en edes haluaisi olla miehekäs mies, mulle riittää kun olen mies, siinäkin on tarpeeksi. Mitä enemmän ikää tulee, sen pienemmiksi tavoitteet käy, ja näin pitää olakkin....menee ajatukset J.Leskisen sanoin...
Ei oo helppoa olla mies? tomppa2006 kirjoitti:
...menee ajatukset J.Leskisen sanoin...
Ei oo helppoa olla mies?mitä se on.
Naisethan innostuksissaan tekee pitkän listan miestoiveita, ja miehet jatkaa toisen mokoman. No mieskuva on sitten sellainen, ettei kukaan sitä täytä. Sitten kun katsotaan omaa kumppania, tai tarjokkaita, selvää kakkoslaatua ja sekundaa ne on.
Koko kansalle ei tarvitse olla täydellinen mies,riittää, kun on niille muutamalle läheisimmille.- Arvaa mitä
k-kotton kirjoitti:
mitä se on.
Naisethan innostuksissaan tekee pitkän listan miestoiveita, ja miehet jatkaa toisen mokoman. No mieskuva on sitten sellainen, ettei kukaan sitä täytä. Sitten kun katsotaan omaa kumppania, tai tarjokkaita, selvää kakkoslaatua ja sekundaa ne on.
Koko kansalle ei tarvitse olla täydellinen mies,riittää, kun on niille muutamalle läheisimmille.Suomalainen nainen; Käy tasa-arvoisena työ-elämässä yhdessä miehensä kanssa. Lisäksi hänen pitää hoitaa koti. Hoitaa mies...olla, äiti, vaimo ja rakastajatar. Ja kun vanhenee. Niin saa olla kotisiivooja. Mies asuu sitten ikäänkuin hotellissa täysihoidossa....Ja jos, erehdyt sanomaan voisitko kulta joskus tuoda kukkakimpun. Vastaus: Osta itse. Se on sitä tasa-arvoa;)) Sitten ihmetellään kavereiden kanssa...että, mikä sille meidän äidykälle nyt tuli? Nainen kun vihdoin älyää lähteä...kälppimään. Ei hätää. Mies on onnistunut vuosikymmenien aikana säästämään itselleen sievoisen pesämunan pahan päivän varalle. Nainen jää tyhjän päälle, kun on ollut tarpeeksi hölmö ja uskonut mieheensä...Että, näin Suomessa;)) lapset ilman muuta jäävät naiselle...Eihän mies pysty ottamaan kokopäivävastuuta lapsista...Ne ovatkin sitten kummasti vaan naisen lapsia ja kakaroita, joille pitää vielä maksaa elatusmaksuja....siis miehen. Voi mies raukkaparkaa... Miehen palkasta kun ei jää tarpeeksi suremiseen eikä uuden suhteen valloittamiseen. Eihän suomalainen mies nyt ilman perhettä ja naista ole edes yhteiskuntakelpoinen... Jokuhan sinne sukulaisten pällistettäväksi täytyy viedä...ainakin kerran vuodessa. Siis joku;))
Arvaa mitä kirjoitti:
Suomalainen nainen; Käy tasa-arvoisena työ-elämässä yhdessä miehensä kanssa. Lisäksi hänen pitää hoitaa koti. Hoitaa mies...olla, äiti, vaimo ja rakastajatar. Ja kun vanhenee. Niin saa olla kotisiivooja. Mies asuu sitten ikäänkuin hotellissa täysihoidossa....Ja jos, erehdyt sanomaan voisitko kulta joskus tuoda kukkakimpun. Vastaus: Osta itse. Se on sitä tasa-arvoa;)) Sitten ihmetellään kavereiden kanssa...että, mikä sille meidän äidykälle nyt tuli? Nainen kun vihdoin älyää lähteä...kälppimään. Ei hätää. Mies on onnistunut vuosikymmenien aikana säästämään itselleen sievoisen pesämunan pahan päivän varalle. Nainen jää tyhjän päälle, kun on ollut tarpeeksi hölmö ja uskonut mieheensä...Että, näin Suomessa;)) lapset ilman muuta jäävät naiselle...Eihän mies pysty ottamaan kokopäivävastuuta lapsista...Ne ovatkin sitten kummasti vaan naisen lapsia ja kakaroita, joille pitää vielä maksaa elatusmaksuja....siis miehen. Voi mies raukkaparkaa... Miehen palkasta kun ei jää tarpeeksi suremiseen eikä uuden suhteen valloittamiseen. Eihän suomalainen mies nyt ilman perhettä ja naista ole edes yhteiskuntakelpoinen... Jokuhan sinne sukulaisten pällistettäväksi täytyy viedä...ainakin kerran vuodessa. Siis joku;))
hartiapankilla,naiset harvemmin rakentaa, ja jos ero tulee, nainen jää lasten kanssa asumaan taloon. Mies muuttaa vuokrayksiöön, ja maksaa elatusmaksuja. Näitä tapauksia on aika paljon.
Mitä tuokin kodinhoito tarkoittaa, kyllä se on mies, kun vetää telalla maalia joka vuosi uuden kerroksen, aina sen mukaan, miten vaimo sanoo, naulaa uudet keittiökaapit vähintään viiden vuoden välein.
Entäs tuo miehenhoito sitten. Suomalaiset naiset on niin pölhöjä, että äidistä lähtien opettavat miehet sellaisiksi, ettei ne osaa ostaa edes sukkia jalkaansa. Jos naisille kasvais parta, ne ajais miehiltä parrankin. Se kuitenkin alkaa kasvaa silloin, kun mies on itsenäisimmillään, eli murkkuiän jälkeen. Siihen hommaan ei ole äiteellä asiaa.
Sitten tuo siivoushomma, onko se niin, että jos nainen sanoo, että kerran päivässä imuroidaan, ja tampataan matot. Saa siinä sitten olla marttyyrina, jos mies ei tuollaiseen hullunmyllyyn lähde mukaan, vaan ajattelee järkevästi, että riittää, kun homman tekee kerran viikossa.
Niin mies todella on täysihoidossa, ilman minkäänlaista sananvaltaa. Jos nainen ostaa rumat verhot, ei miehen auta, kun kirota hiljaa mielessään.- Arvaa mitä
k-kotton kirjoitti:
hartiapankilla,naiset harvemmin rakentaa, ja jos ero tulee, nainen jää lasten kanssa asumaan taloon. Mies muuttaa vuokrayksiöön, ja maksaa elatusmaksuja. Näitä tapauksia on aika paljon.
Mitä tuokin kodinhoito tarkoittaa, kyllä se on mies, kun vetää telalla maalia joka vuosi uuden kerroksen, aina sen mukaan, miten vaimo sanoo, naulaa uudet keittiökaapit vähintään viiden vuoden välein.
Entäs tuo miehenhoito sitten. Suomalaiset naiset on niin pölhöjä, että äidistä lähtien opettavat miehet sellaisiksi, ettei ne osaa ostaa edes sukkia jalkaansa. Jos naisille kasvais parta, ne ajais miehiltä parrankin. Se kuitenkin alkaa kasvaa silloin, kun mies on itsenäisimmillään, eli murkkuiän jälkeen. Siihen hommaan ei ole äiteellä asiaa.
Sitten tuo siivoushomma, onko se niin, että jos nainen sanoo, että kerran päivässä imuroidaan, ja tampataan matot. Saa siinä sitten olla marttyyrina, jos mies ei tuollaiseen hullunmyllyyn lähde mukaan, vaan ajattelee järkevästi, että riittää, kun homman tekee kerran viikossa.
Niin mies todella on täysihoidossa, ilman minkäänlaista sananvaltaa. Jos nainen ostaa rumat verhot, ei miehen auta, kun kirota hiljaa mielessään.Enhän minä tosissani;))...Kyllä minä tässä omaa IHANAA miestä todella arvostan. Ei meillä riitaa tule...jos, toinen on väsynyt toinen ymmärtää. Ja ammattisiivoojana kun nuorena olen joskus ollut..niin nopsaan se käy . Ei riitaa töiden jakamisesta ole koskaan ollut..Minulla tuo herra (oma mies) tässä vaan tosissaan niin laiskaksi jo tullut..että, joskus vähän niinku..nyppäsee...tyhjät röökiaskit kun jäävät siihen pöydälle ja astiat...Eli tosissaan asuu hotellissa missä täysi ylöspito;)) Joskus, sitten vähä niinku hermostun ja sanon minäkin...muuta Hotelliin...en ole hotellinpitäjä....Joo, ihan tyhjille seinille...ei meillä mikään muutu. Saavututeista eduista ei mies luovu...kovin herkästi. Oma vika. Mitä OLIN höhlä...nyt saan maksaa...
Kanssasi oikeesti samaa mieltä. Kyllä useimmat naiset "putsaavat" eron tullen kumppaninsa putipuhtaaksi. Mikä ei ole reilua minustakaan. En oikein ymmärrä...sitä ahneutta minäkään... Yhdessähän tuo omaisuus on hankittu..joku tasapuolisuus siinä erotilanteessakin olisi suotavaa..Miksi katkeroittaa ex-mies...ei yhteisten lasten etujen mukaista toimintaa kuitenkaan.
ei mun mielestäni loista miehisyyttä, hän huokuu sitä.:) Miehekkyys liippaa läheltä machoutta, mutta ei ole niin testotseronilla kyllästettyä öykkäröintiä. Toisaalta minua aina vähän huvittaa tuo miehekkyyden, samoin kuin naisellisuuden määritteleminen, makuasioita.
Itse käyttäisin noista sinun määritelmistäsi termiä kunnollinen mies.- tomppa2006
...haluaa olla hyvä ja kunnollinen mies...
Voi olla, että on kyse makuasioista, jopa vanhoista traditioista vai mitä mieltä olet väittämästä: - Miehet eivät itke?
Samaa mieltä tuosta miehekkyyden huokumisesta, huomasin vasta nyt itsekin, että olisi pitänyt käyttää sitä verbiä. tomppa2006 kirjoitti:
...haluaa olla hyvä ja kunnollinen mies...
Voi olla, että on kyse makuasioista, jopa vanhoista traditioista vai mitä mieltä olet väittämästä: - Miehet eivät itke?
Samaa mieltä tuosta miehekkyyden huokumisesta, huomasin vasta nyt itsekin, että olisi pitänyt käyttää sitä verbiä.en ole koskaan käsittänyt enkä sisäistänyt ja se ettei mies itke, lienee niin aataminaikuinen ajattelutapa ettei sitä enää kukaan pidä ainakaan miehekkyyden merkkinä. Mun tuttavapiiriini lukeutuvat miehet itkevät silloinkun itkettää enkä koskaan ole omia poikiani kasvattanut siihen ettei miesten sopisi itkeä.
Mutta.....haluaakohan jokainen mies olla hyvä ja kunnollinen, sitä en tiedä.- tomppa2006
TaikisN kirjoitti:
en ole koskaan käsittänyt enkä sisäistänyt ja se ettei mies itke, lienee niin aataminaikuinen ajattelutapa ettei sitä enää kukaan pidä ainakaan miehekkyyden merkkinä. Mun tuttavapiiriini lukeutuvat miehet itkevät silloinkun itkettää enkä koskaan ole omia poikiani kasvattanut siihen ettei miesten sopisi itkeä.
Mutta.....haluaakohan jokainen mies olla hyvä ja kunnollinen, sitä en tiedä....etteivät miehet itke, sitä hoettiin jatkuvasti lapsuudessani...
Tuota perinnettä en ole kyllä mitenkään viemässä eteenpäin. Itselleni se jäi syvälle ajatusmaailmaan, eikä kyyneleitä tule silmiini, kuin yksin ollessa. Pojasta polvi paranee ja hän näyttää tunteensa, eikä muutenkaan ole niin hiton pidättyväinen kuin isänsä.
Tottakai kaikki haluaa olla kunnon miehiä. Ei rentut halua olla renttuja, ei edes Nykäsen Matti, niistä on vaan tulleet sellaisia ja joskus ei enää olekaan paluuta. TaikisN kirjoitti:
en ole koskaan käsittänyt enkä sisäistänyt ja se ettei mies itke, lienee niin aataminaikuinen ajattelutapa ettei sitä enää kukaan pidä ainakaan miehekkyyden merkkinä. Mun tuttavapiiriini lukeutuvat miehet itkevät silloinkun itkettää enkä koskaan ole omia poikiani kasvattanut siihen ettei miesten sopisi itkeä.
Mutta.....haluaakohan jokainen mies olla hyvä ja kunnollinen, sitä en tiedä.kyllä itkee mutta haluaako näyttää sitä tjn
kuka pystyy määrittelee kunnollisen miähen?
helpompi on näyttää toteen kiristystä harrastawa nainen :=)
sää oletkin luamutoate :=)
- impi-lempi
että mies on MIES isolla ämmällä ;))
Ja jos ny pakko on jotain kriteerejä luokitella, jotka täyttää miehen mitat, niin...Siisti, kohtelias, hyväkäytöksinen, hyvätapainen, huomaavainen, kärsivällinen, toiset huomioonotttava, likaa kätensä MYÖS kotitöissä, turvallinen, itsetuntoinen, voimakas, luotettava...Sellainen , jonka kanssa haluaa jakaa elämän myötätuulet sekä vastoinkäymiset...johon voi turvata hädän hetkellä...
Tässä tämä nyt oli typistettynä ;)))- tomppa2006
...sanoit typistettynä niin paljon, että voi vain kuvitella mitä kaikkea kerrot, jos vastaat tyhjentävästi...
Miehen pitää olla sellainen, että nainen haluaa jakaa elämän myötä- ja vastamäet tämän kanssa. Parisuhteen toinen osapuoli, ei kauniimpi, vaan miehekkäästi komeampi. Se maskuliinisempi. - impi-lempi
tomppa2006 kirjoitti:
...sanoit typistettynä niin paljon, että voi vain kuvitella mitä kaikkea kerrot, jos vastaat tyhjentävästi...
Miehen pitää olla sellainen, että nainen haluaa jakaa elämän myötä- ja vastamäet tämän kanssa. Parisuhteen toinen osapuoli, ei kauniimpi, vaan miehekkäästi komeampi. Se maskuliinisempi.Ja muuten, moikka vaan tomppa...ollaan ennenkin juteltu ja paljonkin...tämän mun kotikupunkini palstalla, en tiedä onko enää sun...Ja silloin kun olin eri persoona, kuin ny...Ja vuosi oli 2006(muistaakseni )...ja joskus sen jälkeenkin kävin kurkkaamassa sua toisella palstalla ;)
- tomppa2006
impi-lempi kirjoitti:
Ja muuten, moikka vaan tomppa...ollaan ennenkin juteltu ja paljonkin...tämän mun kotikupunkini palstalla, en tiedä onko enää sun...Ja silloin kun olin eri persoona, kuin ny...Ja vuosi oli 2006(muistaakseni )...ja joskus sen jälkeenkin kävin kurkkaamassa sua toisella palstalla ;)
...onko sitäkin porukkaa vielä kanavilla...
Olipa mukava viesti, olen monasti kaivannut teitä. Aivot raksuttaa nyt, että ketä sää oot? - impi-lempi
tomppa2006 kirjoitti:
...onko sitäkin porukkaa vielä kanavilla...
Olipa mukava viesti, olen monasti kaivannut teitä. Aivot raksuttaa nyt, että ketä sää oot?aakkosissa, sanoisinko, ihan alussa...;)))
- tomppa2006
...ja huomata ettei dementia vielä jyllää...
Tämä selkee homma.
*hymyilee* - impi-lempi
tomppa2006 kirjoitti:
...ja huomata ettei dementia vielä jyllää...
Tämä selkee homma.
*hymyilee*Olin ihan innoissani, kun näin nikkisi, tuttu vuosien takaa...;))
Ei se dementia onneksi vielä ole täälläkään päässä alkanu vaivaamaan :)
- Meriläinen
Toi on oikeesti niin hankala kysymys etten mie osaa vastata siihen.
Miehekkyyttä on kai se kun mies uskaltaa olla oma itsensä.
Itseään kehuvia on liian paljon kun sitten kuitenkaan todellisuudessa ne ei usein pidä paikkaansa.
Empä osaa todellakaan listata sellaisia ominaisuuksia.- tomppa2006
...valheella on lyhyet jäljet ja jos itseään kehumaan alkaa, niin kyllä tulee suomalaisilta nokkaan...
Omana itsenä oleminen on paljon helpompaa kuin jonkun roolin vetäminen.
- Adria
Kun vielä tinkimättömän oikeudenmukaisuuden laittaa mahtumaan miehenkuoreen niin siinäpä naaraksille tavoiteltavaa.
- tomppa2006
...uurastaja ja puurtaja nimikkeen voisi myös lisätä ihannemiespakkaukseen.
- Arvaa mitä
Tompalle, ja Tompan perheelle minäkin naisena toivotan Oikean Rauhallista Joulua.
Tompan kanssa kohdattiin tälläpalstalle mekin pari vuotta sitten...kun ensikertaa tuli käymään;)- tomppa2006
...oikein hyvää ja rauhallista joulua myös sinulle...
Ei sen tarvii kinata naisten kanssa kellä housut on,se tulee huoneeseen ja ottaa tilan haltuunsa.
Se liikkuu turvallisen rauhallisesti niin et kaikki näkee tulevaisuuren olevan turvatun.
Ei sen tarvi pullistella ja kehua ittiään sil on varaa hymyillä muut hiljaseks,sillai ymmärtävän hyväksyen.
Sil on myös sellanen iso kainalo johon naisen on turvallista käpertyy,se myös ymmärtää et rahan tuominen perheeseen on sen työ ja naisen homma on sen sijoittaminen.
Tiukan paikan tullen se keittää jopa perunat ja hämmästyttää naisen pesukoneen ohjelmointi taidoillaan.
Ei se sekaannu maton väriin eikä sohvan paikkaan,kantaa vaan nöyrästi ohjeitten mukaan.
Sit on viel sellanen kun klapin pituus se on sellaista harmaata aluetta johon naisen ei passaa sekaantua joku raja sentään.- impi-lempi
Siinä se tuli ...upeasti kerrottu millainen on mies, kun se on MIES !! ;)
impi-lempi kirjoitti:
Siinä se tuli ...upeasti kerrottu millainen on mies, kun se on MIES !! ;)
helppo kertoo,tietenkin puolueettomasti
- Meriläinen
Mutta saahan sen nainen edes joskus lämmittää sen saunan ja sytyttää ne puut niinkun itse haluaa ja nautinnolla antaa sille miehelleen oikein hyvät löylyt ja hieronnan saunan päälle.
Eihän kai se vie miehen miehekkyyttä mihinkään, eihän? - kivellä.istuja
Muistan ku oli meil liiterissä piilossa sellainen vanha kirves jonka terän ja varren väliin oliin laitettu puutukkuja. En niitä parempiakaan kirveitä saanu yksin käyttää. vaan kerran oli tilaisuus ja menin ihan ulos ja aloin harjotteleen sillä vanhalla. Teki terä ku oikein innostuin niin melkoisen ilmalennon ja hitaalla kierteellä, hups.
- tomppa2006
...hyvin olet sisäistänyt miehen roolin...
Osui ja upposi, ihan jokainen väittämäsi. Ei pullistella ja kehua itseään, tässä on tosi hieno miesarviointi. - k/k
Meriläinen kirjoitti:
Mutta saahan sen nainen edes joskus lämmittää sen saunan ja sytyttää ne puut niinkun itse haluaa ja nautinnolla antaa sille miehelleen oikein hyvät löylyt ja hieronnan saunan päälle.
Eihän kai se vie miehen miehekkyyttä mihinkään, eihän?Lämmittää saunan ja tarjota rentouttavan selänpesun,lapaluitten välistä rapsuttaen,sillai hellästi kynsillä.
Ainakin minä ryntäisin kiljuen parkuen sellaiseen käsittelyyn,jos se sitten merkittis miehisyyrestä luopumista mitä välii.
Saisinhan olla hetken hemmoteltavana. - k/k
kivellä.istuja kirjoitti:
Muistan ku oli meil liiterissä piilossa sellainen vanha kirves jonka terän ja varren väliin oliin laitettu puutukkuja. En niitä parempiakaan kirveitä saanu yksin käyttää. vaan kerran oli tilaisuus ja menin ihan ulos ja aloin harjotteleen sillä vanhalla. Teki terä ku oikein innostuin niin melkoisen ilmalennon ja hitaalla kierteellä, hups.
Sellaset tikkuvarret,itse kun olen paljon kirvestä käyttänyt opin jo pienenä miten varsi katkee.
Kesäsiirtolassa kun teki mieli uimaan kesken urakan sain aina varren katkeamaan lyömällä terän juuren pölkyn kulmaan.
Se oli laaki ja uintivapaa,opettajat ihmetteli pojan voimia, - Meriläinen
k/k kirjoitti:
Lämmittää saunan ja tarjota rentouttavan selänpesun,lapaluitten välistä rapsuttaen,sillai hellästi kynsillä.
Ainakin minä ryntäisin kiljuen parkuen sellaiseen käsittelyyn,jos se sitten merkittis miehisyyrestä luopumista mitä välii.
Saisinhan olla hetken hemmoteltavana.Mie tiesin että sinuun voi luottaa tässäkin ;))
- Samilja
Siihen sisältyy kaikki myönteiset ominaisuudet, joista miehekkyys on yksi.
Miehekkyyteen kätkeytyy, minusta, jotain kielteistäkin, väkivaltaista?
"Oksan haaraan nostaa voisin naaraan", kuin nainen olisi puutteellinen ilman miehen avustusta?
Naisellisuuskin yhdistetään useinmiten ulkonaisiin ominaisuuksiin, miehekkyydestäkin tulee mieleen karvaisuus.- :=O
.- tomppa2006
...tuon jotain väkivaltaisuutta tilalla käyttää sanaa...
Brutaalisuus?
Miehinen mies on seksikäs eikä muita löpinöitä sitten tarvitakaan. Kun seksikäs mies astuu tilaan hän vetää huomion itseensä miehekkyydellään.
- tomppa2006
...on sellainen piirre, jota miehet eivät tunnista itsessään...
Ihan totta! En ole koskaan tavannut miestä, joka väittäisi olevansa seksikäs. Tiedän paljon miehiä jotka sitä ovat. Toisaalta numeron tekeminen itsestään ja kehuminen eivät ole miehekkyyttä, joten voivat ne kumotakin toisiaan. - Korppis
tomppa2006 kirjoitti:
...on sellainen piirre, jota miehet eivät tunnista itsessään...
Ihan totta! En ole koskaan tavannut miestä, joka väittäisi olevansa seksikäs. Tiedän paljon miehiä jotka sitä ovat. Toisaalta numeron tekeminen itsestään ja kehuminen eivät ole miehekkyyttä, joten voivat ne kumotakin toisiaan.Moni on listannut kaikki kliseet miehestä, mutta sana miehekkyys kuvaa maskuliinisuutta. Ei sitä tarvitse maskuliinisen miehisyyden omaava edes kehua se vain näkyy ulospäin.
Miehisyys ei ole sitä, että mies tiskaa, vaihtaa vaippoja, tekee lumitöitä ja huolehtii perheestään. Ne ovat enemmänkin hyvän perheenisän ja aviopuolison ominaisuuksia ja niillä ei ole mitään tekemistä miehekkyyden kanssa. - tomppa2006
Korppis kirjoitti:
Moni on listannut kaikki kliseet miehestä, mutta sana miehekkyys kuvaa maskuliinisuutta. Ei sitä tarvitse maskuliinisen miehisyyden omaava edes kehua se vain näkyy ulospäin.
Miehisyys ei ole sitä, että mies tiskaa, vaihtaa vaippoja, tekee lumitöitä ja huolehtii perheestään. Ne ovat enemmänkin hyvän perheenisän ja aviopuolison ominaisuuksia ja niillä ei ole mitään tekemistä miehekkyyden kanssa....kyllä, nimenomaan maskuliinisuus on miehekkyyttä, eikä sitä tarvitse kehua...
Sitä vaan voi olla niin monella eri tavalla maskuliinen. Esimerkiksi puolison kuolessa miehen hoitaessa pieniä lapsia ja koko taloutta voi myös isänä ja äitinä oleminen olla miehekästä. Raskaampien töiden tekeminen esim. puiden hakkaaminen metsässä talon lämmitystarpeisiin, on miehekästä. Niin ja yleensä se talon rakentaminen.
Me essolaiset olemme miehekkäitä miehiä, ja sen näkee jokainen baariin tuleva ihminen jo ensimmäisellä silmäyksellä. Punakat kasvomme kertovat jokaiselle sen, että verenkiertomme on kunnossa ja elinvoimamme on hyvä, vaikka ikääkin meillä alkaa jo olla.
Me olemme myös tavoitteissamme tinkimättömiä. Jos Einari aikoo joskus myydä meille tavallista pilsneriä tai limskaa, niin tinkimättömästi me vaihdatamme sen keskaripulloon, sillä me emme riskeeraa terveydellämme.
Me myös pidämme hyvää huolta naisistamme ja lapsistamme istumalla päivät Essolla. Näin menetellen vaimomme saavat päivisin toteuttaa kotona itseään ilman meidän tuottamaa häiriötä. Seksi-Sulo on kaikkein pyyteettömin tässä naisten palvelemisessa, sillä hän haluaa ihan vapaaehtoisesti huolehtia jopa useiden naisten hyvinvoinnista.
Emme myöskään elää kituuta huonossa parisuhteessa. Vaikka aamulla Essolle lähtiessämme olisi miten kova perheriita tahansa, niin siitäkin huolimatta katselemme Essolla kaiken aikaa simpsakoita neitoja. Emme anna kipakan vaimoväen häiritä hyvää harrastustamme.- Däppädää
Minustapa tuntuu, että jos naisille annettaisiin kaksi vaihtoehtoa mistä valita: kiltti, hellä ja huomaavainen mies tai essolainen niin kyllä' essolainen ei paljon häviäisi. Tulos olisi fifty-sixty.
- tomppa2006
...huumorintaju ja kyky irvailla jopa itselleen kuuluu miehelle...
Satiiri ei pelkästään huvita, vaan siinä otetaan myös kantaa asioihin.
Miehekkyyteen ei kuulu sellainen että kyselee jatkuvasti itseltään ja muilta millainen hänen pitäisi olla ollakseen mies. Sellainen on naisellinen piirre.
- tomppa2006
...ja asioista keskusteleminen ja kirjoittaminen on mukavaa puuhaa...
Mielestäni Havukka-ahon ajattelijassa ei ole mitään naisellisia piirteitä. - Heikunkeikku
"....ei kuulu sellainen että kyselee jatkuvasti itseltään ja muilta millainen hänen pitäisi olla...
Sellainen on naisellinen piirre."
On oletettavaa, että tahdoit pläjähyttää vitsin, mutta siltä varalta, että et pläjäyttänytkään, niin kysyn:
Ajatteletko, että naiset kyselevät jatkuvasti itseltään ja muilta, millainen hänen pitäisi olla?
Jos ajattelet, niin Mistä tällaisia ajatuksia olet saanut?
Pirhana viete, ku näin aamusella rupes pistämään vihaksi. - Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
"....ei kuulu sellainen että kyselee jatkuvasti itseltään ja muilta millainen hänen pitäisi olla...
On oletettavaa, että tahdoit pläjähyttää vitsin, mutta siltä varalta, että et pläjäyttänytkään, niin kysyn:
Ajatteletko, että naiset kyselevät jatkuvasti itseltään ja muilta, millainen hänen pitäisi olla?
Pirhana viete, ku näin aamusella rupes pistämään vihaksi.Moi Heikku!
Tarviitkohan sie nyt sitä siun vihakoulutusta ja koulun ympäri juoksua.
Noin 30 kertaa koulun ympäri, sen jälkeen sanomalehden revintää kolme viikonlopun hesarin verran ja sitten kunnon naurut.
Eihän me merten tyttäret välitetä tuollaisista ajatuksista. - Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
Moi Heikku!
Tarviitkohan sie nyt sitä siun vihakoulutusta ja koulun ympäri juoksua.
Noin 30 kertaa koulun ympäri, sen jälkeen sanomalehden revintää kolme viikonlopun hesarin verran ja sitten kunnon naurut.
Eihän me merten tyttäret välitetä tuollaisista ajatuksista.Hei Meriläiskä:)
Ei emmää vihakoulutusta tartte. Mun vihaksipistämiset haihtui, kun menin parvekkeelle kahvikupin kans. Sormet meinas jäätyä, täälä on 17 astetta pakkasta ja oudoksesta se tuntuu Hurrrrjan paljolta.
Meikäläinen täälä juo vasta aamukahvia. Nousin vasta puoli kymmeneltä. Eilisen päivän hosuin kaikenmoista ja sitte paiskasin itteni sänkyyn kirjan kans. Yritin patistella itseäni sammuttamaan valot, mutta ittepäisesti vaan luin, enkä uskonut, mitä mä sanoin. Niinpä valot sammui vasta vartin yli 4.
Vaan eipä tuo haittaa, on joululoma ja sillee.
Palatakseni asiaan, niin en itte oo, enkä tunne Ainuttakaan naista, joka kyselis, miten pitäis olla tai käyttäytyä. Äsh.... taidan kuitennii mennä juoksahtamaan muutamat ympyrät tonne pihaan.
Sen jälkeen alan jatkamaan joulusiivouksia. tomppa2006 kirjoitti:
...ja asioista keskusteleminen ja kirjoittaminen on mukavaa puuhaa...
Mielestäni Havukka-ahon ajattelijassa ei ole mitään naisellisia piirteitä.Olen vissiin lukenut huonosti sen kirjan (vaikka tuossa hyllyssäni edelleen se on) kun en muista missä Konsta itseltään tai muilta kyseli millainen hänen on oltava mieheksi kelvatakseen.
Eikä tainnut kuulua Huovisenkaan luonteenpiirteisiin.Heikunkeikku kirjoitti:
Pirhana viete, ku näin aamusella rupes pistämään vihaksi.No vaikka tuosta aloituksesta tuossa ihan vieressä, pitääkö naisihmisen meikata vai kelpaako ilman, pitääkö olla sitä tai tätä vai kelpaako muutenkin jne jne. Ihan tyypillisiä aloituksia naiselle, ei miehelle.
- ?
yohuuhkaja kirjoitti:
Olen vissiin lukenut huonosti sen kirjan (vaikka tuossa hyllyssäni edelleen se on) kun en muista missä Konsta itseltään tai muilta kyseli millainen hänen on oltava mieheksi kelvatakseen.
Eikä tainnut kuulua Huovisenkaan luonteenpiirteisiin.huuhkajillakin menkat?
- tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
Olen vissiin lukenut huonosti sen kirjan (vaikka tuossa hyllyssäni edelleen se on) kun en muista missä Konsta itseltään tai muilta kyseli millainen hänen on oltava mieheksi kelvatakseen.
Eikä tainnut kuulua Huovisenkaan luonteenpiirteisiin....kenellekään, en minä sen vuoksi näitä kyssäreitä tänne laita...
Miesmäistä on myös se, ettei soita poskeaan varsinkaan, jos siihen ei ole aihetta. Mies vastaa kysyttäessä, eikä esitä mitään ihmeellisiä kommentteja kysyjän motiiveista kysymyksen esittämiseen. Näillä keskustelupalstoilla on aivan riittävästi eripuraisuutta, miehinen mies ei kylvä lisää tarpeetonta mielipahaa. - Meriläinen
Kuka täällä on jatkuvasti sellaista kysellyt?
Miusta ei sen paremmin naisetkaan jatkuvasti sellaisia kysele, sie lähit nyt liiottelun tielle.
Ja kyllä miehetkin kyselee.
Pitää ola parempaa autoa kun naapurilla ja parempaa sitä ja tätä, sehän on sitä vertailua: kelpaanko mie.
Ja yks tapa on selittää kuinka monta naista selättää jne jne.
Kyllä miehille merkitsee ihan samoin toisten ajattelu :))))))) ? kirjoitti:
huuhkajillakin menkat?
No ei mutta pitää poikaa mieheksi opettaa, kaikkea vielä...
- Heikunkeikku
yohuuhkaja kirjoitti:
No vaikka tuosta aloituksesta tuossa ihan vieressä, pitääkö naisihmisen meikata vai kelpaako ilman, pitääkö olla sitä tai tätä vai kelpaako muutenkin jne jne. Ihan tyypillisiä aloituksia naiselle, ei miehelle.
Ai tarkotatko sitä alotusta, johon itsekin vastasit monia kertoja.
Mukavaa, että vastasit ja perustelit mielipiteesi. On aina mukavaa, kun tietää, millä perusteilla mitäkin ajattelee. Perustelut yleensä kertoo enemmän, kuin se varsinainen mielipide. tomppa2006 kirjoitti:
...kenellekään, en minä sen vuoksi näitä kyssäreitä tänne laita...
Miesmäistä on myös se, ettei soita poskeaan varsinkaan, jos siihen ei ole aihetta. Mies vastaa kysyttäessä, eikä esitä mitään ihmeellisiä kommentteja kysyjän motiiveista kysymyksen esittämiseen. Näillä keskustelupalstoilla on aivan riittävästi eripuraisuutta, miehinen mies ei kylvä lisää tarpeetonta mielipahaa.Tuliko mieli pahaksi? No, sitten pitää pyytää anteeksi, on sulla kovaa ollut.
- tomppa2006
Meriläinen kirjoitti:
Kuka täällä on jatkuvasti sellaista kysellyt?
Miusta ei sen paremmin naisetkaan jatkuvasti sellaisia kysele, sie lähit nyt liiottelun tielle.
Ja kyllä miehetkin kyselee.
Pitää ola parempaa autoa kun naapurilla ja parempaa sitä ja tätä, sehän on sitä vertailua: kelpaanko mie.
Ja yks tapa on selittää kuinka monta naista selättää jne jne.
Kyllä miehille merkitsee ihan samoin toisten ajattelu :)))))))...kantaaottavan kommentin, jos hänellä itsellä olisi näyttöä sellaisista aloituksista...
Millainen sen kunnollisen kysymyksen 50 palstalle pitäisi olla.
Mistä täällä saa ja pitää keskustella.
Toisten näkemysten lukeminen ja omien ajatusten kirjoittaminen on parhaimmillaan todella mukavaa puuhaa. Minä ajattelen keskustelupalstoista tällä tavoin. Apulanta yhtyeen sanoin: - Viisaus ei asu meissä. Ei täällä mitään suuria totuuksia ja ajatelmia kirjoiteta. Heikunkeikku kirjoitti:
Ai tarkotatko sitä alotusta, johon itsekin vastasit monia kertoja.
Mukavaa, että vastasit ja perustelit mielipiteesi. On aina mukavaa, kun tietää, millä perusteilla mitäkin ajattelee. Perustelut yleensä kertoo enemmän, kuin se varsinainen mielipide.Juu eikä tuo nyt varsinaisesti taida olla naisten tai miesten vika, niitä vain on ihmisiä jotka eivät luota liikoja itseensä ja ovat aina pelaamassa jotakin roolipeliä. Ei tämmöinen perussika sellaisia paineita ymmärrä, menee vaan.
- Meriläinen
tomppa2006 kirjoitti:
...kantaaottavan kommentin, jos hänellä itsellä olisi näyttöä sellaisista aloituksista...
Millainen sen kunnollisen kysymyksen 50 palstalle pitäisi olla.
Mistä täällä saa ja pitää keskustella.
Toisten näkemysten lukeminen ja omien ajatusten kirjoittaminen on parhaimmillaan todella mukavaa puuhaa. Minä ajattelen keskustelupalstoista tällä tavoin. Apulanta yhtyeen sanoin: - Viisaus ei asu meissä. Ei täällä mitään suuria totuuksia ja ajatelmia kirjoiteta.Miusta täällä saa ja pitää keskustella kaikesta.
Hän nyt ilmeisesti haluaa provoilla.
Kun on kuunnellut oikeita miehiä ihan livessä niin tiedän että te pohditte miehuutta ja miehekkyyttä ihan oikeastikin ,))
Ja minusta se on hyvä asia.
Ehkäpä hänen miehekkyyteensä nyt jotenkin kolahti, ja hän päätti sen näin.
itse en aina vastaa jokaiseen, mutta usein jotain jään miettimään.
Paljon en enää vastaile noihin pitääkö naisen ja kuuluuko naisen ja onko naisen sitä vai tätä.
Mutta sinne keskuteluun voin ottaa osaa jos siellä on jotain sellaista.
Minä olen naisena se mikä olen ja viihdyn itsessäni jos tähän ikään ei tunne itseään niin sitten ei voi mitään.
Missiä minusta ei saa, eikä tarviikaan. Meriläinen kirjoitti:
Miusta täällä saa ja pitää keskustella kaikesta.
Hän nyt ilmeisesti haluaa provoilla.
Kun on kuunnellut oikeita miehiä ihan livessä niin tiedän että te pohditte miehuutta ja miehekkyyttä ihan oikeastikin ,))
Ja minusta se on hyvä asia.
Ehkäpä hänen miehekkyyteensä nyt jotenkin kolahti, ja hän päätti sen näin.
itse en aina vastaa jokaiseen, mutta usein jotain jään miettimään.
Paljon en enää vastaile noihin pitääkö naisen ja kuuluuko naisen ja onko naisen sitä vai tätä.
Mutta sinne keskuteluun voin ottaa osaa jos siellä on jotain sellaista.
Minä olen naisena se mikä olen ja viihdyn itsessäni jos tähän ikään ei tunne itseään niin sitten ei voi mitään.
Missiä minusta ei saa, eikä tarviikaan.Heh, ei yhtään kostonhaluinen repliikki. Nyt minä en sitten ole mies lainkaan jne jne...
Mahtaisiko tämä kostonhalukin olla naisellinen piirre.- tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
Heh, ei yhtään kostonhaluinen repliikki. Nyt minä en sitten ole mies lainkaan jne jne...
Mahtaisiko tämä kostonhalukin olla naisellinen piirre....tuon mussuttamisen...
Viesteissäsi ei ole mitään miehekästä, vaan ne menevät lapsellisuuden puolelle. Mene haastamaan riitaa johonkin muuhun avaukseen. Tämä oli hyvä keskustelu siihen saakka, kun sinä saavuit. - Meriläinen
yohuuhkaja kirjoitti:
Heh, ei yhtään kostonhaluinen repliikki. Nyt minä en sitten ole mies lainkaan jne jne...
Mahtaisiko tämä kostonhalukin olla naisellinen piirre.Koston haluinen???????
Pikemminkin miuta naurattaa;)))
Oletko mies? Ja minkälainen on sinun miesmallisi?
Oikeasti.
Puhuit tuolla jossain sikamaisuudesta vai miten se oli?
Sovinismi ei iske minuun, minun mielestäni se ei ole oikea Mies. - Heikunkeikku
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu eikä tuo nyt varsinaisesti taida olla naisten tai miesten vika, niitä vain on ihmisiä jotka eivät luota liikoja itseensä ja ovat aina pelaamassa jotakin roolipeliä. Ei tämmöinen perussika sellaisia paineita ymmärrä, menee vaan.
Yleensä minua harmittaa asioitten Yleistäminen.
Kirjoitit, että niitä on vain ihmisiä, jotka eivät luota liikaa itseensä... Tuo oli ihan ok-kommentti, koska varmasti on myös sellaisia ihmisia, jotka eivät luota itseensä, mutta ei voisi yleistää, että Ketkään eivät luota itseensä.
Ehkä tarkertuilen liikaa joihinkin sanamuotoihin tai sen sellaisiin...
Se ei aina ole hyvä juttu. Varsinkin, jos jostakin pikkuruisesta saivartelusta äidyn nostamaan selekäni kaarelle ja nostan huulimättään supulle, että kulmahampaat välkehtivät. Pehmoisten tassujen sisältä pötkähtää pihalle terävät kynnet, sihinämäisen äänen ja murahtelujen siivittämänä alan flätkimään molemmilla tassuilla, takajaloilla seisten. Ei oo kivaa, ei oo, ei kivaa oo.
Nyt en toki sähähtele, eikä kurkunperältä kuulu mitään. Kuhan vaan olla möllötän. Oottelen alkavaa inspistä, saadakseni tämän päivän suunnitelmat suoritettua. - ?
yohuuhkaja kirjoitti:
Mahtaisiko tämä kostonhalukin olla naisellinen piirre.onko miehekästä?
tomppa2006 kirjoitti:
...tuon mussuttamisen...
Viesteissäsi ei ole mitään miehekästä, vaan ne menevät lapsellisuuden puolelle. Mene haastamaan riitaa johonkin muuhun avaukseen. Tämä oli hyvä keskustelu siihen saakka, kun sinä saavuit.Mutta pitihän tähänkin ketjuun tuoda ripaus totuutta mukaan. Tuntui aiheuttavan kovaa paniikkia.
Meriläinen kirjoitti:
Koston haluinen???????
Pikemminkin miuta naurattaa;)))
Oletko mies? Ja minkälainen on sinun miesmallisi?
Oikeasti.
Puhuit tuolla jossain sikamaisuudesta vai miten se oli?
Sovinismi ei iske minuun, minun mielestäni se ei ole oikea Mies.Nokkiinsa ottava nyt vähintään ainakin olit. Enkä tiedä mistä, varsinkaan jos viestissä ei ollut mitään joka olisi sinua kuvannut.
? kirjoitti:
onko miehekästä?
En tiedä, mutta veikkaan näitä puskapiikittelyjä naisten ja naismaisten miesten aikaansaannoksiksi.
Heikunkeikku kirjoitti:
Yleensä minua harmittaa asioitten Yleistäminen.
Kirjoitit, että niitä on vain ihmisiä, jotka eivät luota liikaa itseensä... Tuo oli ihan ok-kommentti, koska varmasti on myös sellaisia ihmisia, jotka eivät luota itseensä, mutta ei voisi yleistää, että Ketkään eivät luota itseensä.
Ehkä tarkertuilen liikaa joihinkin sanamuotoihin tai sen sellaisiin...
Se ei aina ole hyvä juttu. Varsinkin, jos jostakin pikkuruisesta saivartelusta äidyn nostamaan selekäni kaarelle ja nostan huulimättään supulle, että kulmahampaat välkehtivät. Pehmoisten tassujen sisältä pötkähtää pihalle terävät kynnet, sihinämäisen äänen ja murahtelujen siivittämänä alan flätkimään molemmilla tassuilla, takajaloilla seisten. Ei oo kivaa, ei oo, ei kivaa oo.
Nyt en toki sähähtele, eikä kurkunperältä kuulu mitään. Kuhan vaan olla möllötän. Oottelen alkavaa inspistä, saadakseni tämän päivän suunnitelmat suoritettua.No, yleistyksiähän nämä aloitukset hakevat.
Ja minä hain omalla vastauksellani yksilöllistä erottautumista. Täytyy sanoa, että erotuit kyllä hienosti eduksesi näistä muista vastaajista. Sulla on kanttia.- Meriläinen
yohuuhkaja kirjoitti:
Nokkiinsa ottava nyt vähintään ainakin olit. Enkä tiedä mistä, varsinkaan jos viestissä ei ollut mitään joka olisi sinua kuvannut.
Luin pariinkiin kertaan oman viestini enkä löytänyt sieltä sellaista.
Mutta jos sinä niin koit niin se on sinun kokemuksesi ;))
Ja mistä se kenties kertoo, ehkä juuri sinusta ;))
Ehkä nyt vain haluat pistää meidät kaikki naiset samanlaisiksi jota me emme todellakaan ole.
Esim. Minuun ei mies tee mitään vaikutusta vaikka veisi kalleimpaan ravintolaan syömään.
Mutta jos tarjoaa kunnon kahvit laavulla niin siitä voi jo olla jotain eteenpäin menoa.
Ja tämä nyt oli vain yksi esimerkki meidän naisten erilaisuudesta :))))) - Miehen Nainen
yohuuhkaja kirjoitti:
En tiedä, mutta veikkaan näitä puskapiikittelyjä naisten ja naismaisten miesten aikaansaannoksiksi.
alentamalla naisia aina kun siihen näkee mahdollisuuden. Jos joskus on saanut siipeensä joltain naiselta, niin sen seurauksena jatkuva naisten aliarvostaminen saa kyseisen miehen vaikuttamaan todella pieneltä mieheltä (ei löydy tarpeeksi pientä fonttia)
Samoin on myös naisen ja Naisen kanssa. - tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
Mutta pitihän tähänkin ketjuun tuoda ripaus totuutta mukaan. Tuntui aiheuttavan kovaa paniikkia.
...näkemys, ei mikään varma tieto tai korkeampi totuus...
- tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
Tuliko mieli pahaksi? No, sitten pitää pyytää anteeksi, on sulla kovaa ollut.
...minun mieleni pahoittamiseen...
Eikä ole ollut kovaa. Olen onnellinen mies. tomppa2006 kirjoitti:
...minun mieleni pahoittamiseen...
Eikä ole ollut kovaa. Olen onnellinen mies.No jokainen tehköön reaktioistasi johtopäätöksensä. Ongelmasi ovat joka tapauksessa yksilöllisiä eivätkä poistu opettelemalla jotakin roolia.
tomppa2006 kirjoitti:
...näkemys, ei mikään varma tieto tai korkeampi totuus...
Kyllä tässä erottui välittömästi kaksi koulukuntaa kommenteissa. Toinen kysyi perusteluja ja kun niitä käytiin läpi huomattiin olevamme samaa mieltä. Toinen taas kiisti kaiken ja vieritti heti syitä minun päälleni ja alkoi haukkua puskasta päälle. Sentapaisten ressukoiden kanssa ei koskaan pääse alkua pidemmälle. Sinä nyt olet tässä jälkijoukossa. Tälläkin käyttämälläsi nikillä.
- 3+18
yohuuhkaja kirjoitti:
Kyllä tässä erottui välittömästi kaksi koulukuntaa kommenteissa. Toinen kysyi perusteluja ja kun niitä käytiin läpi huomattiin olevamme samaa mieltä. Toinen taas kiisti kaiken ja vieritti heti syitä minun päälleni ja alkoi haukkua puskasta päälle. Sentapaisten ressukoiden kanssa ei koskaan pääse alkua pidemmälle. Sinä nyt olet tässä jälkijoukossa. Tälläkin käyttämälläsi nikillä.
toisista nikeistä alkaa siitten pikku hiljaa riittämään. mitä vittua sen on väliä, millä kirjoittaa. pääasia että kirjoittaa
- Meriläinen
yohuuhkaja kirjoitti:
Nyt täytyy tulla kysymään kun minä en ymmärrä.
Minuako tarkoitit syyn vierittäjällä ja puskaan menijällä?
Olen koko ajan kirjottanut rekattuna ja kirjoitan rekattuna.
Mutta kenties olen ollut vain eri mieltä kanssasi, vai ketä tarkoitit ??? 3+18 kirjoitti:
toisista nikeistä alkaa siitten pikku hiljaa riittämään. mitä vittua sen on väliä, millä kirjoittaa. pääasia että kirjoittaa
Paitsi ettet tuotakaan uskaltanut nikilläsi kirjoittaa, huonoa imagonrakennusta, nääs.
Mutta kyllä me sut kaikki tunnetaan kuitenkin. Asialinja paljastaa.- 12+3
yohuuhkaja kirjoitti:
Paitsi ettet tuotakaan uskaltanut nikilläsi kirjoittaa, huonoa imagonrakennusta, nääs.
Mutta kyllä me sut kaikki tunnetaan kuitenkin. Asialinja paljastaa.ei ole miehekästä. eikä vainoharhainen muitten panettelu. sinä olet väärässä kuten tavallista.
Meriläinen kirjoitti:
Nyt täytyy tulla kysymään kun minä en ymmärrä.
Minuako tarkoitit syyn vierittäjällä ja puskaan menijällä?
Olen koko ajan kirjottanut rekattuna ja kirjoitan rekattuna.
Mutta kenties olen ollut vain eri mieltä kanssasi, vai ketä tarkoitit ???Jaa, ei kai sulla ole ongelmaa ollut miehuutesi kanssa. Joillakin minulle vastanneilla näyttäisi olevan. Naisasiat tuolla ylempänä jo kaverisi kanssa selvitettiin, koulun ympäri juoksu on näkemystä avartavaa.
12+3 kirjoitti:
ei ole miehekästä. eikä vainoharhainen muitten panettelu. sinä olet väärässä kuten tavallista.
Ja kuka sulle tuollaista on uskotellut? Uskoisit itseesi ja omaan höpötykseesi etkä viitsisi tehdä pelleä itsestäsi.
- Meriläinen
yohuuhkaja kirjoitti:
Jaa, ei kai sulla ole ongelmaa ollut miehuutesi kanssa. Joillakin minulle vastanneilla näyttäisi olevan. Naisasiat tuolla ylempänä jo kaverisi kanssa selvitettiin, koulun ympäri juoksu on näkemystä avartavaa.
No ei ole, halusin vain selvennystä;))
Kysyn aina kun joku jää vaivaamaan.
Ei mulla muuten ole ongelmia naiseudenkaan kanssa. Naisen hyvä puoli on että voi olla moneksi ;)) Meriläinen kirjoitti:
No ei ole, halusin vain selvennystä;))
Kysyn aina kun joku jää vaivaamaan.
Ei mulla muuten ole ongelmia naiseudenkaan kanssa. Naisen hyvä puoli on että voi olla moneksi ;))Juu, siinä se, ei kannata ottaa ongelmia mistään rooleista vaan olla reilusti oma itsensä. Teeskentelijät putoavat näillä testeillä nopeasti kyykkyyn, kuten nyt joillekin näkyy jo käyneen.
- tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
...mutta kenen kanssa sinä olet samaa mieltä ja mistä?
- Adria
Miehekkyys? Tarkoittaakohan se lopuksi jotain sellaista jonkalainen yksikään mies ei käytännössä ole. Tuossa yllä on listattu monenmoisia hyveitä ja miehekkään miehen piirteitä. Alkaa tuntumaan, että miehekästä miestä ei todella ole. Toiset ehkä vain miehekkäämpiä kuin toiset.
- tomppa2006
...lausetta toistettiin nuoruudessani moneen kertaan...
Mielestäni miehekkyys esiintyy eri hepuilla erilaisissa muodoissa ja olen itse ajatellut tavattuani jonkun tyypin, että olipa miehekäs. Siis yhdellä sanalla analysoituna. - Adria
tomppa2006 kirjoitti:
...lausetta toistettiin nuoruudessani moneen kertaan...
Mielestäni miehekkyys esiintyy eri hepuilla erilaisissa muodoissa ja olen itse ajatellut tavattuani jonkun tyypin, että olipa miehekäs. Siis yhdellä sanalla analysoituna.Periaatteessa en pane hanttiin, mutta saattaa olla, että ulkoisesti miehekkään oloinen saattaa jollain osa-alueella olla täysi neiti.
- tomppa2006
Adria kirjoitti:
Periaatteessa en pane hanttiin, mutta saattaa olla, että ulkoisesti miehekkään oloinen saattaa jollain osa-alueella olla täysi neiti.
...miehelle on kutsua tätä neitimäiseksi...
En pane hanttiin, etteikö kieltämättä joidenkin kohdalla näin olisi. Pelkästään ulkoiset piirteet eivät riitä tekemään miestä, vaan siihen tarvitaan paljon muutakin. - jassumarketta
tomppa2006 kirjoitti:
...miehelle on kutsua tätä neitimäiseksi...
En pane hanttiin, etteikö kieltämättä joidenkin kohdalla näin olisi. Pelkästään ulkoiset piirteet eivät riitä tekemään miestä, vaan siihen tarvitaan paljon muutakin.Se on sitten ihan yksi ja sama mimmosen aloituksen tekee. Lunta tulee tupaan ja jotkut ovat asiallisia. Täältä ei löydy sellaisia aloituksia jotka miellyttävät kaikkia.
Alkuun palataakseni mies seisoo sanojensa takana ihan kuin nainenkin. On valmis myöntämään virheensä kuten nainenkin. Kykenee kompromisseihin, kuten nainenkin. Tuntee vastuunsa, kuten nainenkin ja elää ihan normaalia elämää. Ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella.
Tämä nyt oli vain yksi vertaus. Me olemme ihmisiä kaikki ja inhimillisyys kunniaan. Täydellisyydentavoittelijat ovat tosiasiassa tylsiä tyyppejä. Kaikkea ei voi saada mutta antaa paljon, niin mies kuin nainenkin. - tomppa2006
jassumarketta kirjoitti:
Se on sitten ihan yksi ja sama mimmosen aloituksen tekee. Lunta tulee tupaan ja jotkut ovat asiallisia. Täältä ei löydy sellaisia aloituksia jotka miellyttävät kaikkia.
Alkuun palataakseni mies seisoo sanojensa takana ihan kuin nainenkin. On valmis myöntämään virheensä kuten nainenkin. Kykenee kompromisseihin, kuten nainenkin. Tuntee vastuunsa, kuten nainenkin ja elää ihan normaalia elämää. Ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella.
Tämä nyt oli vain yksi vertaus. Me olemme ihmisiä kaikki ja inhimillisyys kunniaan. Täydellisyydentavoittelijat ovat tosiasiassa tylsiä tyyppejä. Kaikkea ei voi saada mutta antaa paljon, niin mies kuin nainenkin....voisivat miettiä yksin hiljaa niitä letkautuksiaan...
Eikä tuoda tänne kaikkien luettavaksi ja näyttää typeryyttään. Eiköhän kuka tahansa pysty vänkäämään ja kirjoittamaan jotain irvailevaa lähes jokaisesta täällä näkyvästä viestistä. Se ei ole eduksi tai saavutus kenellekään.
Inhimillisyys kunniaan, samaa mieltä olen, kuten näistä yhtäläisyyksistä mitä on, sekä naisilla että miehillä. Kuitenkin eroavaisuuksissa on myös sellaisia piirteitä, jotka ikäänkuin täydentävät kahden ihmisen välistä parisuhdetta. Esimerkiksi itse olen hyvin vähän empaattinen, kun taas vastakappale on sitä hyvinkin paljon. Se mielestäni kuuluu enemmän naisellisuuteen. Voin olla väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta *hymyilee* - jassumarketta
tomppa2006 kirjoitti:
...voisivat miettiä yksin hiljaa niitä letkautuksiaan...
Eikä tuoda tänne kaikkien luettavaksi ja näyttää typeryyttään. Eiköhän kuka tahansa pysty vänkäämään ja kirjoittamaan jotain irvailevaa lähes jokaisesta täällä näkyvästä viestistä. Se ei ole eduksi tai saavutus kenellekään.
Inhimillisyys kunniaan, samaa mieltä olen, kuten näistä yhtäläisyyksistä mitä on, sekä naisilla että miehillä. Kuitenkin eroavaisuuksissa on myös sellaisia piirteitä, jotka ikäänkuin täydentävät kahden ihmisen välistä parisuhdetta. Esimerkiksi itse olen hyvin vähän empaattinen, kun taas vastakappale on sitä hyvinkin paljon. Se mielestäni kuuluu enemmän naisellisuuteen. Voin olla väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta *hymyilee*Joo eroavaisuuksia pitääkin olla, tuossa luettelin vain niitä yhteneväisyyksiä jotka olisi hyvä olla kaikilla ihmisillä. Ei tosin minullakaan aina, mutta Life is life ja kuten ruotsiksi käännetään, sellaiset on liivit.
Taitaa lähteä poistoon:)) - Adria
tomppa2006 kirjoitti:
...voisivat miettiä yksin hiljaa niitä letkautuksiaan...
Inhimillisyys kunniaan, samaa mieltä olen, kuten näistä yhtäläisyyksistä mitä on, sekä naisilla että miehillä. Kuitenkin eroavaisuuksissa on myös sellaisia piirteitä, jotka ikäänkuin täydentävät kahden ihmisen välistä parisuhdetta. Esimerkiksi itse olen hyvin vähän empaattinen, kun taas vastakappale on sitä hyvinkin paljon. Se mielestäni kuuluu enemmän naisellisuuteen. Voin olla väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta *hymyilee*En kai minä lunta tupaan tuonut?
- tomppa2006
Adria kirjoitti:
En kai minä lunta tupaan tuonut?
...ei todellakaan ollut kyse sinusta...
Oikein mukavaa näkökulmaa ja mielipidettä sinulta, kiitos siitä. - tomppa2006
jassumarketta kirjoitti:
Joo eroavaisuuksia pitääkin olla, tuossa luettelin vain niitä yhteneväisyyksiä jotka olisi hyvä olla kaikilla ihmisillä. Ei tosin minullakaan aina, mutta Life is life ja kuten ruotsiksi käännetään, sellaiset on liivit.
Taitaa lähteä poistoon:))...että ihminen muuttuu iän myötä...
Ja ehkä oppiikin elämän varrellaan jotakin, myös niistä virheistä.
Ei mihinkään poistoon, eikai täällä nyt niin pikkumaisia olla.
- handek
- Miehekäs mies ei tarvitse olla isokoikoinen tai viisas.
miehekäs mies huolehtii perheestään, ei käy vieraissa ja on rehellinen.
- Hänelle voi kasvaa hiiren viikset tai jyrisevä parta, hän voi olla heinähattu tai Professori, kunhan on aito.
- Mies huolehtii lapsistaan, vaikka ovat jo muualla. Kirjoittaa, muistaa kuuntelee. Laittaa rahaa silloin tällöin.
Muistelee mitä oli olla köyhä opiskelija.
- Mies eri yritä olla muuta kuin on.- tomppa2006
...merkitystä miehisyyteen...
Ei tarvitse yrittää olla mitään muuta, riittää kun on vain mies. jesss :=)
miehen ei tarwi olla kuin oma itsensä :=)
on sullakin jotain järkee jäljellä tjn
juu en ole wiisas mut olen isokokoinen :=)
- 7+9
Maskuliininen testosteronintuoksuinen jalat alta vievä pöksyt kostuttava könsikäs
- 33
on olleet Joosefit, ynnä muut naistennaurattajat. Tule Gabriel takaisin ....
- tomppa2006
...erittäin paljon pystyvät naiset asioita hoitamaan, mutta on sentään miehillekin vielä käyttöä, heh...
- seiska..
Kuin ketjustasi vain osallistujat ja se kertoi paljon eöi MIEHETKIN oli mukana, vaan ei ne miesten nikillä olevan onnettomat, heh.
- tomppa2006
...miesten kirjoittamana tähän keskusteluun...
Naiset ovat enemmistönä keskustelupalstojen osallistujina, siitä kaikki kunnia heille.
- mitäkä mies
Mies muuttu elämänsä aikana paljonkin,jos nyt pari kymppistä voi mieheksi tituleerata.
Ainakin minulle on käynyt juuri näin,kun kaks kymppisenä olin suunnilleen sellainen että en arvostanut toista sukupuolta juurikaan,tietysti pidin naisista ja tein kaikkeni naisen eteen,ostin kukkia,käyttäydyin herrasmiesmäisesti ja pidin aina lupaukseni,enkä koskaan pettänyt ketään.Suoraan sanottuna palvoin maata naiseni jalkojen alla,MUTTA,silloin kun minua oli loukattu,jätin rakastamani naisen silmää räpäyttämättä heti,en sitten keskustellut lainkaan siitä että voidaanko sopia,tai että olisin ottanut anteeksipyynnön vataan,ei,out,oli mun motto,ja jäi vaan pari mustaa rantua asfalttiin poistuessani.
Pahin mahdollinen tekoni on se että jopa myin!! pettävän tyttöystävän ensimmäiselle kiinnostuneelle,ja rahat kouraan saatuani sanoin että oleppas hyvä hän on sinun..Hävettää se että olen ollut tuollainen tulipäinen paska.
Nyt olenkin jo sitten aikuinen ja olen oppinut antamaan anteeksi,ja myöskin pyytämään anteeksi,mutta edelleenkin olen aika päättäväinen ja pysyn aina päätöksessäni,ja yritän olla niin rehellinen kuin mahdollista,mutta rehellisyydessä täytyy kyllä käyttää diplomatiaa jotta ei kukaan tulisi loukatuksi.
Tuntuu joskus siltä että miehen mitta riippuu ken miehen haluaa,ja jokainen nainen haluaisi hiukan erilaisen miehen..Toinen haluaa miehen jossa on särmää,ja toinen sellaisen nallekarhun,kiltin ja turvallisen,ja sitten on myös sellaisia tapauksia että halutaan mies jossa on särmää ja hänen pitäisi olla vielä hissukka ja turvallinen..he,hee,minä ainakin olen hissukka,mutta turvallisuudesta ja vauhdista sekä vaarallisista tilanteista en menisi takuuseen.
Mieluummin keskustelisin naisen naisellisuudesta:) tuollaisia kyselee........
on itsetunnoltaan heikko ja wahtii naistaan mustasukkaisesti :=)
tuleekohan panni taas :=)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017503
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?945328- 834977
- 1364354
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113120- 522739
- 462732
- 552322
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112299Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211900