Pippelistä vuotaa kelta-valkoista paksua töhnää

Apua pojalle

Uroskoira ja ikää 7kk. Ihmettelin jo muutamana päivänä kun koiran vatsanaluskarvat ovat kovan tuntuiset ja takkuiset. Luulin että pissinyt jotenkin omituisesti ja karvat siksi töhkäiset. Tänään kiinnitin huomiota ensimmäistä kertaa että pippelistä tuli keltavalkoista paksua nestettä. Onko joku tulehdus vai kuuluuko pojan ikään? En ole huomannut ihmeempiä nuolemisia ja antoi pestessäkin koskea kyllä. Vihreää ei tuo erite ollut mutta määrällisesti sitä on paljon jos sotkee alavatsan turkkiakin. Itse pippeliä ei pidä enää ulkona vaikka nuorempana innostuessaan saattoi vilahtaa, onko normaalia? Varaanko ajan lääkäriin vai mitä?

13

25363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä?

Ehkäpä esinahan tulehdus, joka on melko tavallista nuorella uroksella. Kokeile itse ensin hoitaa sitä ja jos ei parane, käy lääkärissä. Täällä http://koti.mbnet.fi/~viilis/sairaudet.htm ohjeet, miten sitä hoidetaan. Eli käy ostamassa apteekista Betadinea ja ruisku ja laimenna Betadinia lämpimään veteen ja ruiskuta 2-3 kertaa päivässä esinahan alle kylppärissä kolmen neljän päivän ajan. Jos ei parane, mene lääkäriin.

• kuka lie. Silti

minäkin ehdotan esinahantulehdusta eli lääkärin silloin tarvit varmistamaan. Haiseeko pissa, onko sameaa (voit ottaa kuppiin näytteen) tms? Voi olla myös raju pissatulehdus. Kyllä veisin ite heti lekurille, voi olla tosi kipeä, ja koirathan eivät kipuaan näytä.

• asiallinen...

Tuollaisen kaikella todennäköisyydellä olevan esinahan tulehduksen takia ei heti kannata mennä lääkärille, vaan hoitaa itse, koska lääkäriltä saa kuitenkin ne samat ohjeet kuin yllä oli. Sen sijaan jos koira tuntuu tuskaiselta, pitää lääkäriin mennä heti. Virtsarakon tulehduksessa on ihan erilaiset oireet, koira pissii usein ja ehkä sisällekin.

Jos jotain neuvoo, toivoisi neuvon olevan asiallinen eikä nimittelevä.

• lääkäriltä, hän osaa
        asiallinen... kirjoitti:

Tuollaisen kaikella todennäköisyydellä olevan esinahan tulehduksen takia ei heti kannata mennä lääkärille, vaan hoitaa itse, koska lääkäriltä saa kuitenkin ne samat ohjeet kuin yllä oli. Sen sijaan jos koira tuntuu tuskaiselta, pitää lääkäriin mennä heti. Virtsarakon tulehduksessa on ihan erilaiset oireet, koira pissii usein ja ehkä sisällekin.

Jos jotain neuvoo, toivoisi neuvon olevan asiallinen eikä nimittelevä.

arvioida mikä on tilanne, mahdoll neuvoo jo puhelimessa ilman käyntiä ja ilmaiseks. Ennen kaikkea OIKEIN! Paljon muutakin voi olla kuin esinahka ja pissatulehdus. Jos menet pumppaapaan piliin esinahantulehdus-putsaus ainetta turhaan, mitä luulet sen tekevän koiralle ja osaatko edes ilman neuvoja. Soita siis ja kysy asiantuntijalta.

• Lootsi

se voipi olla sitä, että uroksesi testosteronin tuotto tai sen määrä on runsasta. Siskon uros leikattiin 2 vuotiaana, juuri mm. tuon tipottelun takia. sitä oli lattiat ja seinät täynnä (ravistellessa). keltaista tököttiä joka siivotessa haisi aivan kaameelle. Kastroinnin jälkeen se homma loppui siihen. ..
      Tämä mun mielipide, kun tutulta kuulosti.

• hurtanoma

Ollaanpa sitä tohtoreita täällä foorumilla kaikki.

Rauhoitu rakas lapsi, niin ällöä ku se onkin, se mähtärä on ihan sitä samaa eritettä mistä vauvelit syntyy. Siemennestettä

Koirillakin fyysinen kiihoittuminen saattaa tapahtua ei mistään erityisestä syystä. Syynä voi olla yhtä hyvin into leikittäessä tai ilo omistajan saapumisesta kotiin. 4 poikakoiraa kasvattaneena, en näe mitään syytä huoleen. Ei koiran terveys mitään astrofysiikkaa ole.

• Et ole edes nähnyt
        hurtanoma kirjoitti:

Ollaanpa sitä tohtoreita täällä foorumilla kaikki.

Rauhoitu rakas lapsi, niin ällöä ku se onkin, se mähtärä on ihan sitä samaa eritettä mistä vauvelit syntyy. Siemennestettä

Koirillakin fyysinen kiihoittuminen saattaa tapahtua ei mistään erityisestä syystä. Syynä voi olla yhtä hyvin into leikittäessä tai ilo omistajan saapumisesta kotiin. 4 poikakoiraa kasvattaneena, en näe mitään syytä huoleen. Ei koiran terveys mitään astrofysiikkaa ole.

ko koiraa etkä tiedä missä tilanteissa töhnää tulee. Älä mene sanomaan noin kun et teidä varmaksi, joku joka haluaa vain säästää rahojaan eikä ajattele koiransa parasta, voi uskoa ja antaa olla... Koira kipuilee, tulehdus etenee.

• -
        Et ole edes nähnyt kirjoitti:

ko koiraa etkä tiedä missä tilanteissa töhnää tulee. Älä mene sanomaan noin kun et teidä varmaksi, joku joka haluaa vain säästää rahojaan eikä ajattele koiransa parasta, voi uskoa ja antaa olla... Koira kipuilee, tulehdus etenee.

juu, mut jossei se on antanu hippulansa pestä se koiraotus, ei oo ollu mitään omituista pissassa/pissaamisessa ja juonu ja syöny normaalisti, ni ei nyt kuulosta niin kovin vaaralliselta. On tietenkin eri asia jos töhnää vuotaa niin paljon, että se tiputtaa töhnää jatkuvasti esim kävellessään tipoittais, mut jos sitä on siinä pippelin päässä ni olen aika 100% varma tästä mun lähtökohdasta.

Lääkärissä käydään kun on tarve, mutta tuskin sellainen ihminen joka foorumilla kysyy asiasta, odottaa että saa vain yhdenlaatuisia vastauksia esim. esinahkatulehdus/pissatulehdus. Uskon että jos on varma koiransa tarpeesta käydä lääkärillä, menee sinne suoraan eikä rupea foorumilla kyselemään tavallisen tallaajan diagnooseja koiran tilastaan. Tai ainakin näin toivon.

Ei syytä huoleen oli minun kantani
        Hullu mene heti lääkäriin, oot paska omistaja ku et oo menny jo oli jonkun toisen
        Keskustelun aloittaja päättänee mihin uskoo ja mihin ei.

Huvitteleva asenne edellisessä viestissäni johtuu ärsyyntymisestä näihin"kuolemantuomioihin" joita porukka täällä latelee arkisistakin vaivoista.

• -
        - kirjoitti:

juu, mut jossei se on antanu hippulansa pestä se koiraotus, ei oo ollu mitään omituista pissassa/pissaamisessa ja juonu ja syöny normaalisti, ni ei nyt kuulosta niin kovin vaaralliselta. On tietenkin eri asia jos töhnää vuotaa niin paljon, että se tiputtaa töhnää jatkuvasti esim kävellessään tipoittais, mut jos sitä on siinä pippelin päässä ni olen aika 100% varma tästä mun lähtökohdasta.

Lääkärissä käydään kun on tarve, mutta tuskin sellainen ihminen joka foorumilla kysyy asiasta, odottaa että saa vain yhdenlaatuisia vastauksia esim. esinahkatulehdus/pissatulehdus. Uskon että jos on varma koiransa tarpeesta käydä lääkärillä, menee sinne suoraan eikä rupea foorumilla kyselemään tavallisen tallaajan diagnooseja koiran tilastaan. Tai ainakin näin toivon.

Ei syytä huoleen oli minun kantani
        Hullu mene heti lääkäriin, oot paska omistaja ku et oo menny jo oli jonkun toisen
        Keskustelun aloittaja päättänee mihin uskoo ja mihin ei.

Huvitteleva asenne edellisessä viestissäni johtuu ärsyyntymisestä näihin"kuolemantuomioihin" joita porukka täällä latelee arkisistakin vaivoista.

Ja kyllä olen usean koiran omistajana sitä mieltä ettei joka pienestä kysymysmerkistä kannata lähteä retuuttamaan koiraansa lääkärille, koira viedään lääkärille sillon kun se lääkäriä tarvitsee. Sanotaan nyt vaikka, että se töhnä on sitä mitä uskoisin sen olevan. Omistaja on maksanut itsensä kipeäksi, ja koira sai jonkun toisen koiran ajan, joka olis saattanu tarvita sitä enemmän. Esim. märkäkohtupotilas, auton alle jäänyt, synnytysongelmainen...

Vastaavasti esim. jos koira on syönyt jotain sopimatonta tai saanut viillon tassuunsa/repäissyt kyntensä, hoidan koirani mielellään itse koska osaan, ainakin tähän asti hyvillä tuloksilla.

• praksi

olipa kerrankin järkevää tekstiä!!! itellä valk.paimenkoira poitsu koht 5 kk, ja nyt viikon verran ollut "töhnäinen" pippeli. Ajattelin kuitenkin odottaa kun ne sanoo et turha putsaaminenkaan ei ole hyväksi. Jos mönjä muuttuu vihreäksi tai koira tuntuu jatkuvasti noulevan kohtaa varaan lääkäriajan. Kysyin vettorissa kun kävelin yx päivä ohi, ne ei edes kattonut koiraa, vaan sanoi että VOI putsata betadiiniliuoxella, tai sitten antaa olla. Mikäli esinahkatulehdus sen kyllä kai erottaa sitten, ulkonäöstä, hajusta, koiran voinnista.
      Mutta totta kai jokainen tekee niin kun luulee parhaaksi.

• c-darius

Kellertävä töhnä on normaalia. Ei pidä mennä esinahan alle ruiskuttelemaan mitään "varmuuden vuoksi". Tulehdukseen kuuluu paha haju, runsas vuoto, punoitus ja turvotus, kipukin.

• veeeeeera

Niinpä, kannattaa varmistaa, että kyseessä on jonkinmoinen tulehdus ennenkuin alkaa pippeliä putsailla. Itse olen pari vuottan sitten koiran esinahan tulehdusta betadinellä putsaillut. Lääkärin ohjeet oli juuri tuo betadinen laimennus haaleaan veteen, sitä sitten apteekista saatavaan ruiskuun. Esinahkaa voi hellästi vetää eteen päin joilloin koiran siitinluu jää hieman taaemmas ja esinahkaan tulee "tyhjää tilaa" Sitten vaan ruiskun pää pippelin päästä sisään ja betadinea sisään hitaasti. Samalla voi vähän liikutella esinahkaa, jotta aine pääsee joka paikkaan. Me tehtiin toimenpide ihan keittiössä, laitoin vaan koiran makuulle kyljelleen ja talouspaperia pippelin alla. Eli sen suurempaa siivoa ei tästä pitäisi syntyä.

• mak9

moi oli teillä oikein pippeli ajatuksia! no oli kivA käyä täälä moikka!:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5821
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      57
      3155
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2675
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2462
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2169
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2131
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1836
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1508
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1364
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1205
    Aihe