Paras virustorjuntaohjelma?

hakusessanyt

Itselläni oli Norton, mutta totesin sen melko epäluotettavaksi, joten vaihdoin f-secureen. Onko kuitenkin jotain mikä olisi f-securea luotettavampi vaihtoehto?

6

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virustorjuntaohjelmistot tunnistaa 20-30% haittaohjelmaliikenteestä, eli ne on lähinnä humpuukia, kaikki, mikäli jossain uskotellaan että ne hoitaisi turvallisuuden. Itse sinun pitää se käyttöjärjestelmä ja verkkoa käyttävät tai vieraita tiedostoja avaavat lisäohjelmat päivittää kuukausittain. Tarvittaessa vaikka asentamalla lisäohjelma uudestaan. Ja itse pitää olla sen verran järkeä päässä, että ei avaa mitään vierasta ajettavaa ohjelmatiedostoa (Windowsissa .msi, .exe, .scr tai .com -päätteiset).

Jokainen virustorjunta ohjelmisto toimii kuitenkin Windowsissa ajurin tavoin, että lisäävät järjestelmän epäluotettavuutta kun vika virustorjunnassa voi kaataa koko käyttöjärjestelmän blue screeniin tai aiheuttaa muita ongelmia. Esimerkiksi tälläisiä: http://www.tietokone.fi/uutiset/2009/f_securen_bugi_rikkoi_vistan

• Klonkku.

No.......alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että ilmaisista Avira ja Avast! Maksullista ohjelmista ( ja naisista ) ei ole kokemusta mutta NOD lienee yksi parhaimmista. Niin ja maksulliset versiot Avirasta ja Avastista ovat alan huippuja.

• Mättää ??

Itse olen todella tyytyväinen 2009 ja 2010 versioihin, moninkertaisia testivoittajia, erittäin kevyt ja hyvä tunnistuskyky vähillä väärillä positiivisilla. Mutta, kysymykseen niin, Av-Comparativ testaa säännölisesti ja on arvostettu testiorganisaatio. Tuolla tuloksia

http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews

• olli43

olen tyytyväinen.Siinä kaikki mitä norttoneissa ja f-securessa vaan parampana ja halvemmalla.Itse seikkailen sivuilla joilla viirusturva huutaa välillä punaista viiruksista vaan ei ole ikinä koneelle päässyt ellet itse halua niitä asentaa:=)

• Tarkennusta
        olli43 kirjoitti:

olen tyytyväinen.Siinä kaikki mitä norttoneissa ja f-securessa vaan parampana ja halvemmalla.Itse seikkailen sivuilla joilla viirusturva huutaa välillä punaista viiruksista vaan ei ole ikinä koneelle päässyt ellet itse halua niitä asentaa:=)

Varmaan on hyvä, mutta ihan turha väittää että parempana kuin jossakin.

Viimeisimmissä testeissä

On-demand Comparative:
        Norton ja F-Secure Advanced

Avira Advanced

Retrospective/Proactive Test

F-Secure: Advanced

Avira Advanced

• J. Salama

Virustentorjunta löytyy omien korvien välistä. Se on fakta se! Mitkää virustorjuntaohjelmat eivät auta jos itse hölmöilee.

Jos haluaa hölmöillä ihan tarkoituksella, niin siihen täytyy varautua, että paskaa tulee koneelle.

Siinäpä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      148
      3642
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      95
      3584
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3133
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      17
      2490
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      181
      2142
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      24
      1356
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      90
      1165
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1041
    9. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      69
      978
    10. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      947
    Aihe