Miten ihmeessä läppärissä (jossa webkamera on "sisäänrakennettu") saa näyttöön webkameran? Ainoastaan messengerin välityksellä olen saanut nähdä webkamerakuvaa omalta koneelta, mutta muuten en saa sitä mistään?
Läppärin webkameran käyttö
9
9658
Vastaukset
- asus-läppärissä
löytyy sen oma kamera
apuohjelmat/scannerit ja kamerat -kohdasta- buby
Multa ei löydy apuohjelmista tuota "skannerit ja kamerat"-kohtaa.
- asus-läppärissä
buby kirjoitti:
Multa ei löydy apuohjelmista tuota "skannerit ja kamerat"-kohtaa.
kuin turvautua vihoviimeiseen temppuun jota normaali
kansalainen inhoaa sydämensä pohjasta
-Lue koneen käyttöohje
Riippuu ohjelmistoista. Ainakin Ubuntu Netbook Remixissä on Muikku -niminen ohjelma heti suosikeissa millä pääsee käyttämään webkameraa. Asusken omassa käyttiksessä oli myös joku kamera toiminto isona kuvakkeena heti tyrkyllä.
- kone inhokki
siellä ei edes puhuta siitä web kamerasta siis asus koneiden käyttö ohjeissa
- anonyymi hyypiö
mulla sama ongelma
- yifuvgobihpökjl
Mulla on vm. -09 läppäri jossa on web camera ja kun kursorin vie ruudun yläreunaan, ilmestyy webkameran hallintapalkki esille, kannattaa kokeilla kuljettaa kursoria ruudun reunoilla, ehkä se ponnahtaa esiin jostain reunasta.
Toinen vaihtoehto on katsella alapalkin kellon vieressä olevat kuvakkeet josko siellä olisi kameran kuvake.
Jos mistään muualta ei löydy niin käynnistä valikosta kaikki ohjelmat esille ja käy ne läpi.
Itse en kylläkään käytä kameraa juuri koskaan, oikealla digikameralla saa parempia kuvia. - ItselläJustÄskenSama
Etsi-toiminnolla haet vaan kirjoittamalla KAMERA. Hakutuloksista etsit tuplaklikkaamalla, että millä lähtee toimimaan. Jos tulee musta kameran ruutu, niin kokeile VAIHDA KAMERA.
- VLC-löytää
VLC soittimessa on sellainen vika että se löytää Web-kamerat jos vain on kytketty. Kameran kuvaa taas pääsee katsomaan:
Avaa kaappauslaite --> Video camera --> Toista
Live stream lähetys Web-kamerasta VLC ohjelmalla saat tällä ihmeellisellä komentoputkella:
cvlc v4l2:// :v4l2-vdev="/dev/video0" --sout '#transcode{vcodec=x264{keyint=60,idrint=2},vcodec=h264,vb=400,width=368,heigh=208,acodec=mp4a,ab=32 ,channels=2,samplerate=22100}:duplicate{dst=std{access=http{mime=video/x-ms-wmv},mux=asf,dst=:8082/stream.wmv}}' --no-sout-audio
Ja tuota livelähetystä voit katsoa puskurointi viivellä näin:
mplayer http://127.0.0.1:8082/stream.wmv
Tämä live ohje löyty tuolta: LinuxQuestions.org sivulta. En itse noiden kanssa juurikaan touhua, mutta tuon testasin ja kyllä se toimii.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linux Mint 17.3 Rosa
Xfce 64-bit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562791
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541709Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461694Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501443- 711407
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3221292The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut181211- 1561016
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m62977Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25975