Ostin 4kk sitten käytetyn -07 Passatin 1.9Tdi koneella. No auto oli hyvässä kunnossa ajettu 90tkm ja sain siihen autoliikkeeltä vielä 20tkm takuun. Auto pelasi hyvin kylmiin keliin asti, jolloin oli hieman käynnistys ongelmia ja käytin 108tkm kohdalla sen huollossa, jossa vaihdettiin parit tulpat ja korjattiin webastosta kans joku tulppa, kun ei toiminut. Nyt autolla ajettu 112tkm (2tkm yli takuun), ja autosta levisi kone.
Korjaamon tuomio: Moottorin osalta; sylinteriryhmä vaurioitunut kiertokangen iskeytyessä sylinteriryhmän alareunaan murtaen seurannaisvauriona vaihteiston sekä turboahtimen ja välijäähdyttimen.
Vaurion todennäköisenä syynä kondesi-veden kertyminen välijäähdyttimen putkistoon ja kulkeutuminen sylintereihin.
Korjauksen kustannusarvio n. 14000eur. Tarkoittaa että uusi moottori,vaihteisto,turboahdin sekä jakopää ja lauhdutin. Myyjä liike/maahantuoja ei suostu korvaamaan koko vahinkoa, vaan on vaatimassa minulta reilu 3000eur ”omavastuuta”.
Autokaupassahan myyjäliikkeellä on 6kk vastuu virhetilanteessa, mutta vetoavat että kun lähes kaikki konepuolella uusitaan ja auto tulee parempaan kuntoon. Ei oikein käy minun järkeen. Onkos muilla vastaavanlaisesta kokemusta?
1.9tdi Passat -07 kone paskaksi
75
13193
Vastaukset
- 6+2
Periaatteessa ovat oikeassa siinä että auto tulee parempaan kuntoon kuin uutena eikä täysimääräistä korvausvelvoitetta itse vahingosta ole.
Kuitenkin tuotteessa on ollut selvä virhe uudesta asti, 100.000 km ei ole 2000-luvulla moottorin "normaali" kestoikä vaan puhutaan yli 300.000 km lukemista.
Sinulla lienee kuitenkin oikeus rahalliseen korvaukseen siltä ajalta minkä auto on poissa liikenteestä.
Lisätietoja saat parhaiten kuluttajaviranomaisilta.- kova luu
Voihan liike korjata sen siihen kuntoon mitä se oli ostettaessa. Käytännössä siis vaihto-osilla, jos ja kun eivät sitä halua tehdä niin korjaavat uusilla osilla ja ostajan EI siihen TARVITSE osallistua. Liikkeelle olisi edullisinta purkaa kauppa ja myydä romu jobbarille korjattavaksi.
- Moottoria vailla
On tuo sikäli ihan perusteltua myyjäliikkeen kannalta, että saat tosiaan ihan uuden moottorin, vaihteiston, turbon ja välijäähdyttimen (kirjoituksesi mukaan) - niiden vaihto nostaa autosi arvoa helposti tuon 3000e. Mutta on toki kohtuutonta vaatia asiakkaalta moista käteissuoritusta eli koita saada jotenkin maksuaikaa tuolla järjestettyä, jos se siitä on kiinni.
Toinen vaihtoehto on tietenkin kaupanpurku, mutta menetät helposti 3000e arvonalenemana, sillä myyjä voi laskea auton arvoa kun olet sillä ajanut kuitenkin yli 22tkm sen ostamisesta.- loppuun asti
Ota yhteys liikkeeseen. Vaadi kaupan purkua kaikki rahat takaisin, Tai kone kuntoon niin, että liike korvaa kaiken, itse et maksa mitään. Voithan Ensin ottaa yhteteyden kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat ohjeet. On selvää, että saat korvauksen, kuinka paljon se jää nähtäväksi. Sekin on selvää, että auto on rikkoutunut ennen aikojaan, niin ei olisi kuulunut tapahtua. Jolloin korvaus pitää tulla täysimääräisenä. Vaadi sitä ainakin. Tosin kaikki riippuu miten kuluttajasuojaa tulkitaan tessä tapauksessa.
- Loppuun asti
loppuun asti kirjoitti:
Ota yhteys liikkeeseen. Vaadi kaupan purkua kaikki rahat takaisin, Tai kone kuntoon niin, että liike korvaa kaiken, itse et maksa mitään. Voithan Ensin ottaa yhteteyden kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat ohjeet. On selvää, että saat korvauksen, kuinka paljon se jää nähtäväksi. Sekin on selvää, että auto on rikkoutunut ennen aikojaan, niin ei olisi kuulunut tapahtua. Jolloin korvaus pitää tulla täysimääräisenä. Vaadi sitä ainakin. Tosin kaikki riippuu miten kuluttajasuojaa tulkitaan tessä tapauksessa.
Ota yhteys kuluttajaneuvojaan. sieltä saat ohjeet. Vaadi korvaus täysimääräisenä. on selvää, että auto on mennyt rikki ennen aikojaan ja liike on korvausvelvollinen. Eihän liike suostu maksamaan ennen, kun sen on pakko, jolloin kuluttajaneuvoja voi kehoittaa liikkeen maksamaan. Riippuu siitä miten kuluttajasuojaa tässä tapaukseessa tulkitaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kone kuntoon, tai kaikki rahat rakaisin, itse et maksa mitään. Et edes niitä aikaisemmmin tehtyjä töitä. On olemassa tuotevastuulaki ja kuluttajasuoja. Kaikki ovat sinun puolellasi.
- 11+12
loppuun asti kirjoitti:
Ota yhteys liikkeeseen. Vaadi kaupan purkua kaikki rahat takaisin, Tai kone kuntoon niin, että liike korvaa kaiken, itse et maksa mitään. Voithan Ensin ottaa yhteteyden kuluttajaneuvojaan. Sieltä saat ohjeet. On selvää, että saat korvauksen, kuinka paljon se jää nähtäväksi. Sekin on selvää, että auto on rikkoutunut ennen aikojaan, niin ei olisi kuulunut tapahtua. Jolloin korvaus pitää tulla täysimääräisenä. Vaadi sitä ainakin. Tosin kaikki riippuu miten kuluttajasuojaa tulkitaan tessä tapauksessa.
Kannattaisiko itse tutustua niihin kuluttajaneuvojan ohjeisiin ennen kuin niistä vauhkoaa. Nimittäin sielläkin mainitaan, että tietyn iän tai kilometrien jälkeen auton ei voi olettaa olevan uuden veroinen ja jos siihen tehdään suuria korjauksia uusilla osilla voidaan 'takuunakin' tehdyistä korjauksista veloittaa asiakasta.
Kaupanpurkaminen autojen osalta http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=b41b292b-2ff8-431f-8d4f-2da434789fd7
Et voi vain purkaa kauppaa kun olet sitä mieltä ettei auto miellytä tai siinä on vikoja. Purku harvoin onnistuu alkuperäisellä hinnalla.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf tuolta lainattua:
"50 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu ilman, että olisi kyse käyt-tövirheestä tai muusta vastavasta ostajan puolella olevasta syystä. Vaihteisto on ollut huonommassa kunnossa kuin ostajalla on tämän verran ajetun auton osalta ollut aihetta edellyttää. Jos sama vika ilmenee 200 000 kilometriä aje-tussa autossa, korjaustarpeen voidaan katsoa johtuvan luonnollisesta kulumi-sesta. Korjauskustannukset jäävät tässä tapauksessa siis ostajan vastuulle."
Ja kun tämä alkuperäinen auto on juuri noiden 'raamien' väliltä niin on perusteltua myyjältä ehdottaa (ja vaatia) ostajaa osallistumaan kuluihin.
Kun selvittää asioita niin voi oppiakin joskus jotain eikä tarvitse turhaan vauhkota 'oikeuksistaan' ja 'taistelemisesta loppuun asti'. Taisteleminen oikeusteitse tulee maksamaan helposti enemmän kuin 3000e jos häviää ja kuitenkin sillä 3000e saa itselleen paremman auton kuin minkä osti.
- Laadukas autoilija
omistaa VAG- konsernin auto.
- loppuun asti
Sanoisin ihanan kalliille miehelle. että tehdas taakuu kattaa 2- 3 V. Tai 100000. Joten sekin voi olla vielä voimassa. Eikä se tarkoita sitä etteikö takuu korvaa vielä sen jälkeenkin. Tässä tapauksessa on selvää, että auto on rikkoutunut ennen aikojaan. Eikä oikeuteen tarvitse mennä, päätöksen tekee kuluttajasuojalautakunta. Joten olisi mukava tietää kuluttajaneuvojan kanta tässä asiassa. Ja sitten vasta ihannoida, mikäli on tarvetta.
- ....
vag:n laatua!!!!!!!! :))
- Asilla
Miksi joidenkin on, niin vaikeata ymmärää tosiasoita ja kuluttajasuojaa? Kyseessä on selvä rakenteelinen vika, minkä myyjä korvaa.
- erittäin laadukas
Asilla kirjoitti:
Miksi joidenkin on, niin vaikeata ymmärää tosiasoita ja kuluttajasuojaa? Kyseessä on selvä rakenteelinen vika, minkä myyjä korvaa.
VW takuu on 2-vuotta. Piste.
- laadun tuntu ei riit
erittäin laadukas kirjoitti:
VW takuu on 2-vuotta. Piste.
Onhan se 2-vuoden takuu tosin paljon parempi kuin korealaisen 5-7v? eiks je?
PS. Onko autossa hyvä laadun tuntu? Sitähän aina vagniikan maailmassa ja huulilasissa kehutaan! - - minä vain -
laadun tuntu ei riit kirjoitti:
Onhan se 2-vuoden takuu tosin paljon parempi kuin korealaisen 5-7v? eiks je?
PS. Onko autossa hyvä laadun tuntu? Sitähän aina vagniikan maailmassa ja huulilasissa kehutaan!Varmaan muutama saunailta ja hyvät mainossopimukset auttavat paremmin hahmottamaan sen laadun tunteen...
- peelo76
erittäin laadukas kirjoitti:
VW takuu on 2-vuotta. Piste.
toi kaks vuotta pitää kyllä täysin kutinsa!
- slfkjhh
Näitä kondensioveden kertymisiä on ollut muillakin, osasiko huolto sanoa mitään miten tuon ongelman saisi poistettua? Kuulostaa että näitä tapauksia tulee silloin tällöin näin talvella, minäkin ajan pitkiä matkoja pakkasissa ja yönselässä että ihan on alkanut pelottaan.
- Korvattava on
VW:n Takuu 2-vuotta. Aina takuun jelkeen on aika jonka normaali tuote kestää, jos juuri takuun jälkeen tuote rikkoutuu ja vika on sellainen, että sen ei kuulu rikkoutua normaalisti, vaan on ositettavissa selkeä vika, niin kuin ko. tapauksessa, on olemassa tuotevastuulaki, jolloin myyjä on vastuussa tuotteesta ja on myös korvaus velvollinen.
Eikö se viestin aloittaja voisi jo kertoa, että mitä sanoo kuluttajasuoja-asiamies, tai kuluttajaneuvoja. Asian ei tarvise mennä kuluttajariitalautakuntaan, vaan selvät tapaukset kuluttaja neuvoja pystyy sopimaan myyjän kanssa. Korostan, että myyjä on korvausvelvollinen. - gliyiugliu
varsin scania reikä välijäähdyttinen ala reunaan ei tarvii olla iso ei häviä ahtopaineet liikaa
- turpourpo
Yks vaihtoehto on kaivaa jostain ne kolmetonnia, laittaa auto kuntoon ja myydä samontein pois ja hakea jostain uusi auto tai vaikka T*yota uuden takuulla. -07 Passatille löytyy takuulla ostaja.
Uusi auto ei tule halvaksi, mutta ainakin tiedät mitä autoilu maksaa. Nyt sulla on autolainaa ja moottoriremonttilainaa. Kaverille kävi just näin kymmenen vuotta sitten, yllättäen on pysynyt uusissa tojoissa siitä lähtien eikä ole katunut.
Muutaman vuoden Passatilla ajaneena täytyy todeta, että nää perkeleet on rahamiesten vehkeitä. Kun takuu on ummessa, niin muutama tonni tai mieluummin kymppi pitää olla irtonaista, jos sattuu vaikka auto särkymään. Viimeisiä pennejään näihin ei kannata laittaa.- - minä vain -
Taidatpa olla hemmetin oikeassa! Se vaan volkkarikin sponsoroi niin sopivasti noita autolehtiä, että pysyy merkki vertailuissa keulilla. Ja taas kuluttajat ostavat ja kuvittelevat saavansa laatua.
Osui tuossa silmiin yksi Vagniikan Maailma-lehti, jossa oli korjaamovertailu. Siinähän oli volkkarin huolto pärjännyt oikeastaan parhaiten - olenpa melkein satavarma, että tiesivät etukäteen tuosta testistä... - turpourpo
- minä vain - kirjoitti:
Taidatpa olla hemmetin oikeassa! Se vaan volkkarikin sponsoroi niin sopivasti noita autolehtiä, että pysyy merkki vertailuissa keulilla. Ja taas kuluttajat ostavat ja kuvittelevat saavansa laatua.
Osui tuossa silmiin yksi Vagniikan Maailma-lehti, jossa oli korjaamovertailu. Siinähän oli volkkarin huolto pärjännyt oikeastaan parhaiten - olenpa melkein satavarma, että tiesivät etukäteen tuosta testistä...Lisäksi autoliikkeen ja kuluttajasenjasen kanssa taistelu on aika raskasta hommaa eikä lopputuloksesta ole tietoa. Auto seisoo pajalla, kulkeenkin pitäis päästä ja vitutus on koko ajan topparissa. Tonnin pari voi voittaa, mutta rahalla vaikeasti mitattavat kustannukset voi olla isommat.
- 19+4
"Muutaman vuoden Passatilla ajaneena täytyy todeta, että nää perkeleet on rahamiesten vehkeitä. Kun takuu on ummessa, niin muutama tonni tai mieluummin kymppi pitää olla irtonaista, jos sattuu vaikka auto särkymään. Viimeisiä pennejään näihin ei kannata laittaa."
Passattia on saanut uutena jollain 28.000 eurolla (1.9 TDI luxline). Miten helvetissä kukaan saa törsättyä tonnikaupalla rahaa korjauksiin per vuosi (jos niitä on edes ollut). Noita Passatteja on tuttavapiirissä eikä niissä mitään kovin ihmeellisiä vikoja ole ilmennyt, taksikäytössäkin näyttävät toimivan kohtuullisen mainiosti.
Vika on ollut joku korjaamon hinnoittelussa (ei oo pakko olla maahantuojan liike) tai valitussa autossa -> ei 200.000 km ajettua autoa kannata pitää jos itse ajaa 50.000 km vuodessa. - varmasti
19+4 kirjoitti:
"Muutaman vuoden Passatilla ajaneena täytyy todeta, että nää perkeleet on rahamiesten vehkeitä. Kun takuu on ummessa, niin muutama tonni tai mieluummin kymppi pitää olla irtonaista, jos sattuu vaikka auto särkymään. Viimeisiä pennejään näihin ei kannata laittaa."
Passattia on saanut uutena jollain 28.000 eurolla (1.9 TDI luxline). Miten helvetissä kukaan saa törsättyä tonnikaupalla rahaa korjauksiin per vuosi (jos niitä on edes ollut). Noita Passatteja on tuttavapiirissä eikä niissä mitään kovin ihmeellisiä vikoja ole ilmennyt, taksikäytössäkin näyttävät toimivan kohtuullisen mainiosti.
Vika on ollut joku korjaamon hinnoittelussa (ei oo pakko olla maahantuojan liike) tai valitussa autossa -> ei 200.000 km ajettua autoa kannata pitää jos itse ajaa 50.000 km vuodessa."Noita Passatteja on tuttavapiirissä eikä niissä mitään kovin ihmeellisiä vikoja ole ilmennyt"
Tämä palsta, ja varsinkin ultimatevw, on täynnä kirjoituksia kalliista vioista, joita VW:eissa on ilmennyt. Se tuntuu vain olevan vw-uskovaiselle erittäin vaikea ymmärtää. Ehkä nämä sokeat heräävät, kun täydellinen moottoriremontti odottaa omaakin autoa. - 15+16
varmasti kirjoitti:
"Noita Passatteja on tuttavapiirissä eikä niissä mitään kovin ihmeellisiä vikoja ole ilmennyt"
Tämä palsta, ja varsinkin ultimatevw, on täynnä kirjoituksia kalliista vioista, joita VW:eissa on ilmennyt. Se tuntuu vain olevan vw-uskovaiselle erittäin vaikea ymmärtää. Ehkä nämä sokeat heräävät, kun täydellinen moottoriremontti odottaa omaakin autoa.Tämä palstahan on täydellinen vitsi! Ihan totta varmaan jokaista autoa jossain vaiheessa odottaa koneremontti.
Passatistahan nyt puhutaan. Ja että jonkinsortin suhteellisuustaju pysyy, niin esimerkiksi 3C-mallin Passattia on Suomessa ensirekisteröity vuodesta 2005 lähtien yhteensä noin 15 000 kappaletta. Heitähän nyt sitten jokin esimerkki, että mikä kallis vika noita 15 000 kappaletta Passateita odottaa?
- "Onnellinen" omistaj
Tässäpä tilannekatsaus:
Kuluttajaneuvojalle otin yhteyden ja hän myös arvioitti suullisesti tilanteen lautakunnan autoasioista vastaavalla. Suositus että autoliikkeen ehdotus on kohtuullinen, mutta kannattaa neuvotella vielä liikkeen kanssa. Kun tehtaan takuu on ummessa samoin kuin liikkeen antama yliääräinen lisätakuu ei täydellista korvausvastuuta ole jos kaikki osat vaihdetaan uusiin.
Liikkeen kanssa neuvoteltiin ja lopullinen summa on jotain kahden ja kolmen tonnin välissä.
Uusille osille kahden vuoden tehdastakuu ilman km rajoitusta, joten eiköhän tuo ole ihan ok.
2 vuotta siis mottorin,turbon, vaihelaatikon ym osalta "huolettomia" kilometrejä kun takuu voimassa.
Hiemanhan vaikuttanee myös vaihtoarvoon, mutta sitä en itse osaa arvioida minkä verran.
Kondensioveden kertymistä on huollon ollu sekä Vw että Audin vastaavissa koneissa, mutta mitään yhtä keinoa ei huolto osannut antaa sen estämiseksi. Tehtaalta ei siihen ole myöskään tullu parannusta.- vw_cc
Noinhan se menee, kohtuullistahan se noin on. Vaihtoarvon sanoisin paranevan kun on ihan uusi kone, turbo ja laatikko. Jotkut on poranneet pari pientä reikää sinne letkuun. Jollekin huolto oli neuvonut vaan antamaan kunnolla hanaa.
- turpourpo
Ei muutakuin silmät kiinni ja nimi paperiin. Pieni takaisku, mutta elämä on. Aika hyvin näyttää liike tulevan vastaan.
Sen verran tarkentaisin, ettei mulla ole ollut -06 Passatissa vielä yhtään kallista vikaa, mutta voin luvata että lähellä on koko ajan. Varoitusvalot pitää sellaista pirstinkiä, ettei paremmasta väliä. Yksi päivä ei mitään, toisena päivänä melkein kaikki välkkyy. On aika siistiä lähteä pariksi tunniksi moottoritielle auto täynnä kokousväkeä, kun muka bensakorkki vuotaa, moottorinohjauksessa on vikaa, parkkijarru on paskana, ajovakaudenhallinta on tiltissä, jarruvalot ei muka toimi jne. Siinä sitte selittelet insinööreille, että anturivikaa vaan, onhan pojat pipo mukana, siellä on aika kova pakkanen. - pt.tre
turpourpo kirjoitti:
Ei muutakuin silmät kiinni ja nimi paperiin. Pieni takaisku, mutta elämä on. Aika hyvin näyttää liike tulevan vastaan.
Sen verran tarkentaisin, ettei mulla ole ollut -06 Passatissa vielä yhtään kallista vikaa, mutta voin luvata että lähellä on koko ajan. Varoitusvalot pitää sellaista pirstinkiä, ettei paremmasta väliä. Yksi päivä ei mitään, toisena päivänä melkein kaikki välkkyy. On aika siistiä lähteä pariksi tunniksi moottoritielle auto täynnä kokousväkeä, kun muka bensakorkki vuotaa, moottorinohjauksessa on vikaa, parkkijarru on paskana, ajovakaudenhallinta on tiltissä, jarruvalot ei muka toimi jne. Siinä sitte selittelet insinööreille, että anturivikaa vaan, onhan pojat pipo mukana, siellä on aika kova pakkanen.olen itse taksikuski ja ajan transporterilla.meillä on firmassa käytössä 2 sellaista tilataxina.ongelmia on ollut paljon vaikka molemmilla autoilla ei ole ajettu kuin n.80000km.sähkölaitteet reistailee,automaattilaatikot toimii välillä miten sattuu ja viimeisin eilen sähköisesti avattava luikuovi hajosi täysin, ja tässä vain muutama niistä vioista mitä ilmennyt.luulisi yht.arvoltaan noin 160000tuhannen hintaisten autojen kestävän paremmin.
- 16+14
pt.tre kirjoitti:
olen itse taksikuski ja ajan transporterilla.meillä on firmassa käytössä 2 sellaista tilataxina.ongelmia on ollut paljon vaikka molemmilla autoilla ei ole ajettu kuin n.80000km.sähkölaitteet reistailee,automaattilaatikot toimii välillä miten sattuu ja viimeisin eilen sähköisesti avattava luikuovi hajosi täysin, ja tässä vain muutama niistä vioista mitä ilmennyt.luulisi yht.arvoltaan noin 160000tuhannen hintaisten autojen kestävän paremmin.
Kannattanee muistaa, että suurin osa noista sähkölaitteista on jälkiasennettu sen bussivarustelijan toimesta, joten ei varsinaisesti kerro volsun laadusta niiden reistailu, mutta mitäpä sitä nyt ajattelemaan näin tarkasti asioita :)
Laatikoista en ole itse kuullut suhareita valitusta sitten T4:n eli väittävät T5:n laatikoiden toimivan paremmin. Nähtäväksi jää miten homma sujuu kun alkaa tulla niitä uusia DSG laatikollisia T5:ia.
- AVKlta
hae kamat romikselta tai Autovahinkokeskusesta saat tingattua puoleen hintaan.
- VW 310
MISSÄ HELVETIN TDI KONEESSA ON TULPAT..HALOO ???????
JA MITEN HELVETISSÄ KIERTOKANKI VOI SÄRKEÄ VÄLIJÄÄHDYTTIMEN TAI TURBON ??????
JA VIELÄ VAIHDELAATIKONKIN SIIHEN KAUPAN PÄÄLLE ???????
EHKÄ SITTEN JOS OLET AJANUT REKAN ALLE ?????????- asffk
Niin kyllä niitä tulppiakin löytyy siitä TDI;stäkin, et vaan ymmärrä kokonaisasiaa!
Joten on turhaa tulla tänne huutamaan senkin amis! Ja lopeta se kaljan kittaaminen! - kerran kusetettu
asffk kirjoitti:
Niin kyllä niitä tulppiakin löytyy siitä TDI;stäkin, et vaan ymmärrä kokonaisasiaa!
Joten on turhaa tulla tänne huutamaan senkin amis! Ja lopeta se kaljan kittaaminen!viedään myyjät ladon taakse .........2 vaihtoehtoo.......nappi tai .........
- 17+11
"MISSÄ HELVETIN TDI KONEESSA ON TULPAT..HALOO ???????"
Hehkutulpat. Koskaan kuullut semmoisista mitä dieseleissä käytetään?
"JA MITEN HELVETISSÄ KIERTOKANKI VOI SÄRKEÄ VÄLIJÄÄHDYTTIMEN TAI TURBON ??????"
Miksei voisi? Turbo nyt hajoaa ensimmäisenä jos öljynkierto estyy tai jotain ylimääräistä pääsee palotilaan - yleensä luulisi kiertokangen oireilun jotain ylimääräistä palotilaan tuovan.
Kun turbo laukeaa niin ei välijäähdytinkään välttämättä vaurioilta selviä jos vaikka turbon siviistä jotain irtoaa.
Siis oikeasti etkö tuon vertaa osaa ajatella itse?
"JA VIELÄ VAIHDELAATIKONKIN SIIHEN KAUPAN PÄÄLLE ???????"
Niin miksei voisi? Ei kait suurta yritystä tarvitse jos kone korkkaa ja vaihteet ovat päällä - noin järjellä ajateltuna.
"EHKÄ SITTEN JOS OLET AJANUT REKAN ALLE ????????? "
Jep ja hengissä on - kumpi nyt olisi todennäköisempää alkuperäisen kirjoittajan kuvaama tapahtuma vai sinun selityksesi rekan alle ajosta ja siitä hengissä selviytymisestä?
- Milari
varmaan aikamoinen pamaus ollu mikäli vähänkin ollu koneessa kierroksia... itellä kans tullu kiertokanki kurkkiin lohkon kylestä ja että sitä savun määrää :D
- köyhä autoilija
Miksi näitä passatteja pidetään laatu-autoina. Helvetin kalliita vikoja ilmaantuu alle 200tkm.
Lisäksi autot ovat kalleimmasta päästä. Ei se riitä jos on jämäkkä ajaa.
Aikoinaan markka aikaan,kaveri laitto 55 000mk lähes 200tkm ajettuun
passattiin. Passatin pito oli yhtä "huolto" kierrettä. Jarrut, kytkin, syyläri,
katalysaattori, moottorin öljyvuodo, pyörön laakerit ym ym..
Lopulta muutaman vuoden päästä oli ajettu vaille 300 tkm ja myi pois.
Sai just sen verran mitä katsastusremontti maksoi viimeisen katsastukseen
kun piti laittaa jarrut ympäri, raidetangon päät ja katalysaattori!
Totesin että eipä oo köyhän autoja kun itellä oli polo samaan aikaan ja
siinäkin aivan helkkaristi vikoja ennen 150tkm.
Ei kannata köyhän noihin volsuihin sotkeentua!!! - epävolkkari
köyhä autoilija kirjoitti:
Miksi näitä passatteja pidetään laatu-autoina. Helvetin kalliita vikoja ilmaantuu alle 200tkm.
Lisäksi autot ovat kalleimmasta päästä. Ei se riitä jos on jämäkkä ajaa.
Aikoinaan markka aikaan,kaveri laitto 55 000mk lähes 200tkm ajettuun
passattiin. Passatin pito oli yhtä "huolto" kierrettä. Jarrut, kytkin, syyläri,
katalysaattori, moottorin öljyvuodo, pyörön laakerit ym ym..
Lopulta muutaman vuoden päästä oli ajettu vaille 300 tkm ja myi pois.
Sai just sen verran mitä katsastusremontti maksoi viimeisen katsastukseen
kun piti laittaa jarrut ympäri, raidetangon päät ja katalysaattori!
Totesin että eipä oo köyhän autoja kun itellä oli polo samaan aikaan ja
siinäkin aivan helkkaristi vikoja ennen 150tkm.
Ei kannata köyhän noihin volsuihin sotkeentua!!!Joo samaa olen ihmetelly, että kovasti tuntuu volkkareissa olevan vikoja. Vikojahan toki ilmaantuu joka ainoaan autoon jossain vaiheessa, mutta kovasti kalliilta vaikuttaa nämä volkkarin viat. Itse joskus aikoinaan pidin bemaria sellaisena autona johon en koske kepilläkään, joka tosin johtui niinkin naurettavasta syystä kuin merkin ns. "imagosta". Tiedättehän, munanjatke ynnä muut sanonnat.
Omistin vm-99 passatin perus 1.6-koneella kaksi vuotta, ja kahdesti joutui uusimaan etutukivarret (sama ongelma kuulemma kuin audin ekassa A4-sukupolvessa). Muita ajoon/katsastuksen läpäisyyn vaikuttaneita vikoja ei muistaakseni ollut, mutta tuollaisetkin "kulutustavara-tukivarret" ns. laatuautossa ihmetyttivät kovasti.
Tein pienen repäisyn ja ostin sitten passatin tilalle auton josta kouluaikoina salaa haaveilen, E36 mallin bemari, 325 coupe. Vuosimalli 92, olen omistanut nyt reilut kaksi vuotta ja mittarissa reilut 280tkm. Viat: ajotietokoneen näyttö ei toimi, vaan näyttää tekstin pikselisotkuna. Siinä ne. Ei mitään mitä vaikuttaisi ajoon ja katsastuksesta mennyt aina läpi kerralla. Olen todella yllättynyt miten luotettavaksi tuollainen vanha bemari osoittautui. Ja onhan tuo rivikutonen aika kiva tuommosen 1.6-volkkarin jälkeen.
Mutta joo, ihmetellä täytyy VAG-konsernin autojen vikojen määrää. Tottakai jos haluaa pelkästään luotettavan auton ja muista ominaisuuksista viis veisaa, niin eiköhän se ole joku keski-ikäisten tuulipukuperheenäitien suosikki perus-corolla. Käsite "hyvä auto" ei minun mielestä tarkoita pelkästään sitä, että onko siinä vikoja vai ei. Passattikin oli mun mielestä ihan hyvä auto. - mf...
epävolkkari kirjoitti:
Joo samaa olen ihmetelly, että kovasti tuntuu volkkareissa olevan vikoja. Vikojahan toki ilmaantuu joka ainoaan autoon jossain vaiheessa, mutta kovasti kalliilta vaikuttaa nämä volkkarin viat. Itse joskus aikoinaan pidin bemaria sellaisena autona johon en koske kepilläkään, joka tosin johtui niinkin naurettavasta syystä kuin merkin ns. "imagosta". Tiedättehän, munanjatke ynnä muut sanonnat.
Omistin vm-99 passatin perus 1.6-koneella kaksi vuotta, ja kahdesti joutui uusimaan etutukivarret (sama ongelma kuulemma kuin audin ekassa A4-sukupolvessa). Muita ajoon/katsastuksen läpäisyyn vaikuttaneita vikoja ei muistaakseni ollut, mutta tuollaisetkin "kulutustavara-tukivarret" ns. laatuautossa ihmetyttivät kovasti.
Tein pienen repäisyn ja ostin sitten passatin tilalle auton josta kouluaikoina salaa haaveilen, E36 mallin bemari, 325 coupe. Vuosimalli 92, olen omistanut nyt reilut kaksi vuotta ja mittarissa reilut 280tkm. Viat: ajotietokoneen näyttö ei toimi, vaan näyttää tekstin pikselisotkuna. Siinä ne. Ei mitään mitä vaikuttaisi ajoon ja katsastuksesta mennyt aina läpi kerralla. Olen todella yllättynyt miten luotettavaksi tuollainen vanha bemari osoittautui. Ja onhan tuo rivikutonen aika kiva tuommosen 1.6-volkkarin jälkeen.
Mutta joo, ihmetellä täytyy VAG-konsernin autojen vikojen määrää. Tottakai jos haluaa pelkästään luotettavan auton ja muista ominaisuuksista viis veisaa, niin eiköhän se ole joku keski-ikäisten tuulipukuperheenäitien suosikki perus-corolla. Käsite "hyvä auto" ei minun mielestä tarkoita pelkästään sitä, että onko siinä vikoja vai ei. Passattikin oli mun mielestä ihan hyvä auto.Tälläiset viat ovat aina ongelmallisia .
Varsinkin kun viimeisin myyjä kyseistä autoa ei ole valmistanut !!
Vastuu on ensikädessä aina valmistajan hajosi auto sitten missä tahansa : - 18+10
köyhä autoilija kirjoitti:
Miksi näitä passatteja pidetään laatu-autoina. Helvetin kalliita vikoja ilmaantuu alle 200tkm.
Lisäksi autot ovat kalleimmasta päästä. Ei se riitä jos on jämäkkä ajaa.
Aikoinaan markka aikaan,kaveri laitto 55 000mk lähes 200tkm ajettuun
passattiin. Passatin pito oli yhtä "huolto" kierrettä. Jarrut, kytkin, syyläri,
katalysaattori, moottorin öljyvuodo, pyörön laakerit ym ym..
Lopulta muutaman vuoden päästä oli ajettu vaille 300 tkm ja myi pois.
Sai just sen verran mitä katsastusremontti maksoi viimeisen katsastukseen
kun piti laittaa jarrut ympäri, raidetangon päät ja katalysaattori!
Totesin että eipä oo köyhän autoja kun itellä oli polo samaan aikaan ja
siinäkin aivan helkkaristi vikoja ennen 150tkm.
Ei kannata köyhän noihin volsuihin sotkeentua!!!"Lopulta muutaman vuoden päästä oli ajettu vaille 300 tkm ja myi pois.
Sai just sen verran mitä katsastusremontti maksoi viimeisen katsastukseen
kun piti laittaa jarrut ympäri, raidetangon päät ja katalysaattori!"
Mikähän noistakin asioista on varsinaisia "vikoja". Ei jumalauta miten yksinkertaista väkeä täällä pyörii, kyllähän 300 tkm ajettuun autoon on varmasti jarrulevyt, -palat, -kengät jne. vaihdettu moneen kertaan ympäri autoa, samoin kyllä raidetangon päätkin. Myöskin katalysaattori tuossa kohti kilometrimittaria menee kategoriaan "odetettavissa olevat viat".
Nykyautot ovat sitä paitsi mekaanisesti erittäin kestäviä ja vähän huoltoa vaativia, 20 vuotta sitten 10 tkm oli normaali huoltoväli vs. nykyinen 30 tkm. Kyllä nuo "ylimääräiset" huollotkin hintoihinsa tulivat. Oikeastaan ainoa asia mikä itseäni nykyautoissa vituttaa, on merkistä riippumatta kustannussyistä halvimmalta alihankkijalta tulevat sähköosat. Vittumaisia anturi-, maadoitus-, katkaisin- ja ohjainlaitevikoja on todella turhauttavaa (ja kallista) korjauttaa merkkihuollossa. Tosin mukavuudella on aina hintansa.
En ole vielä viatonta ja kulumatonta autoa tavannutkaan. Jos esim. uuden Passatin arvosta lähtee vuodessa 5000 euroa pois vastineeksi siitä että ei joudu korjauslaskuja maksamaan niin kyllä se käytettynä ostetun pitäminen maksaa myös korjauksien osalta helposti tonnin tai pari vuodessa vastineeksi pienemmistä pääomakuluista. Tosin eipä täällä uusien omistajat olekaan valittamassa vaan persaukiset. - varmasti
18+10 kirjoitti:
"Lopulta muutaman vuoden päästä oli ajettu vaille 300 tkm ja myi pois.
Sai just sen verran mitä katsastusremontti maksoi viimeisen katsastukseen
kun piti laittaa jarrut ympäri, raidetangon päät ja katalysaattori!"
Mikähän noistakin asioista on varsinaisia "vikoja". Ei jumalauta miten yksinkertaista väkeä täällä pyörii, kyllähän 300 tkm ajettuun autoon on varmasti jarrulevyt, -palat, -kengät jne. vaihdettu moneen kertaan ympäri autoa, samoin kyllä raidetangon päätkin. Myöskin katalysaattori tuossa kohti kilometrimittaria menee kategoriaan "odetettavissa olevat viat".
Nykyautot ovat sitä paitsi mekaanisesti erittäin kestäviä ja vähän huoltoa vaativia, 20 vuotta sitten 10 tkm oli normaali huoltoväli vs. nykyinen 30 tkm. Kyllä nuo "ylimääräiset" huollotkin hintoihinsa tulivat. Oikeastaan ainoa asia mikä itseäni nykyautoissa vituttaa, on merkistä riippumatta kustannussyistä halvimmalta alihankkijalta tulevat sähköosat. Vittumaisia anturi-, maadoitus-, katkaisin- ja ohjainlaitevikoja on todella turhauttavaa (ja kallista) korjauttaa merkkihuollossa. Tosin mukavuudella on aina hintansa.
En ole vielä viatonta ja kulumatonta autoa tavannutkaan. Jos esim. uuden Passatin arvosta lähtee vuodessa 5000 euroa pois vastineeksi siitä että ei joudu korjauslaskuja maksamaan niin kyllä se käytettynä ostetun pitäminen maksaa myös korjauksien osalta helposti tonnin tai pari vuodessa vastineeksi pienemmistä pääomakuluista. Tosin eipä täällä uusien omistajat olekaan valittamassa vaan persaukiset."Oikeastaan ainoa asia mikä itseäni nykyautoissa vituttaa, on merkistä riippumatta kustannussyistä halvimmalta alihankkijalta tulevat sähköosat."
Voin kertoa sinulle salaisuuden: kaikissa autoissa ei ole sähkövikoja. Tuntuu varmasti uskomattomalta, koska mielestäsi VW:n laatu on huippua ja muut tulevat perässä.
"En ole vielä viatonta ja kulumatonta autoa tavannutkaan"
VW:llä ajelevana et varmasti olekaan. Mutta katsopa vaikka uusinta AutoBildiä ja Fiat GrandePunton 100tkm testiä. Moottori on täysin uuden veroinen, eikä ylimääräisiä vikoja ollut muutenkaan. Uskomatonta, ei vain? - perttttiili
epävolkkari kirjoitti:
Joo samaa olen ihmetelly, että kovasti tuntuu volkkareissa olevan vikoja. Vikojahan toki ilmaantuu joka ainoaan autoon jossain vaiheessa, mutta kovasti kalliilta vaikuttaa nämä volkkarin viat. Itse joskus aikoinaan pidin bemaria sellaisena autona johon en koske kepilläkään, joka tosin johtui niinkin naurettavasta syystä kuin merkin ns. "imagosta". Tiedättehän, munanjatke ynnä muut sanonnat.
Omistin vm-99 passatin perus 1.6-koneella kaksi vuotta, ja kahdesti joutui uusimaan etutukivarret (sama ongelma kuulemma kuin audin ekassa A4-sukupolvessa). Muita ajoon/katsastuksen läpäisyyn vaikuttaneita vikoja ei muistaakseni ollut, mutta tuollaisetkin "kulutustavara-tukivarret" ns. laatuautossa ihmetyttivät kovasti.
Tein pienen repäisyn ja ostin sitten passatin tilalle auton josta kouluaikoina salaa haaveilen, E36 mallin bemari, 325 coupe. Vuosimalli 92, olen omistanut nyt reilut kaksi vuotta ja mittarissa reilut 280tkm. Viat: ajotietokoneen näyttö ei toimi, vaan näyttää tekstin pikselisotkuna. Siinä ne. Ei mitään mitä vaikuttaisi ajoon ja katsastuksesta mennyt aina läpi kerralla. Olen todella yllättynyt miten luotettavaksi tuollainen vanha bemari osoittautui. Ja onhan tuo rivikutonen aika kiva tuommosen 1.6-volkkarin jälkeen.
Mutta joo, ihmetellä täytyy VAG-konsernin autojen vikojen määrää. Tottakai jos haluaa pelkästään luotettavan auton ja muista ominaisuuksista viis veisaa, niin eiköhän se ole joku keski-ikäisten tuulipukuperheenäitien suosikki perus-corolla. Käsite "hyvä auto" ei minun mielestä tarkoita pelkästään sitä, että onko siinä vikoja vai ei. Passattikin oli mun mielestä ihan hyvä auto.katsastusmies katsonut läpi sormien kun läpi päästi,
vaikka ajotietokone ei toiminut.
kaikki pitää toimia mitkä on autoon tehtaalla laitettu
- hjalmari
hmm...4 kuukautta ja 22tuhatta mittariin,missäs välissä tää kiesi on kerenny kondensoimaan vesiä moottoriin?
- Arvibraattori
Trollilta haiskahtaa koko juttu.
- sdftd
"hmm...4 kuukautta ja 22tuhatta mittariin,missäs välissä tää kiesi on kerenny kondensoimaan vesiä moottoriin?"
Ajoitpa sillä kiesilläs millätyylillä vaan niin se vesi kyllä sinne putkiin kondensoituu jos ilmat on siihen suotuisat, tai pidät autoa talvipakkasilla aina lämpimässä tallissaa ajon jälkeen , ja huonolla tuurilla sitä vettä on sitten kertynyt jo liikaa!
- diesel huolto
Kuinka kiertokanki voi osua sylinteriryhmän alaosaan. Jos se olisi mahdollista olisi sen pitänyt osua tehtaalla moottorin pyörähtäessä ensimmäistä kertaa tai sitten männän täytyisi olla palasina. Vaikka kondensivettä tulisi moottoriin välijäähdyttimestä haihtuisi se palamistapahtumassa. Eri asia jos auto on ajettu järveen. Koneremontti 14000€?? vaihdata mielummin uusi moottori. En epäile moottorin hajoamista, mutta epäilen korjaamon vedätystä, jos asiakkaaseen uppoaa oheinen vikasisältö ja hinta.
- !!!!!!!
No siten kun se katkeaa niin varmasti osuu. Moottorihan on pakko vaihtaa, kun lohkosta puuttuu tod. näk pala.
- 10+16
Tiedäthän, että uusi tehdaskone maksaa n. 8000e, turbo 1000e, laatikko varmaan 2000e ja vielä päälle välijäähdytintä yms. Kyllä siitä tulee töineen helposti 14000e ja se siis sisältää uuden moottorin ei mitään kunnostusta.
- ralli-talli
Jos kiertokanki katkeaa täytyy siinä olla valmistusvika ja silloin kyllä valmistajan takuun täytyy tulla vastaan.
Ei muuta kuin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Vaikka koneella ajettaisiin ilman öljyä ja se leikkaisi kiinni ei kiertokangen pitäisi katketa. - oikeutta autoilijat
Jenkeissä valmistaja haastettaisiin jo oikeuteen jos moottori näin hajoaisi ja aiheuttaisi vaaratilanteen liikenteessä.
- fghjb
ralli-talli kirjoitti:
Jos kiertokanki katkeaa täytyy siinä olla valmistusvika ja silloin kyllä valmistajan takuun täytyy tulla vastaan.
Ei muuta kuin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Vaikka koneella ajettaisiin ilman öljyä ja se leikkaisi kiinni ei kiertokangen pitäisi katketa.Se kiertokanki kyllä katkeaa tai vääntyy kun sinne männänpäälle pääsee sitä vettä mistä oli alunperinkin kyse!
Näin kerran satamassa kun nostivat nosturilla laivasta päämoottorin kiertokankea oli noin 2 metriä pitkä ja tuon laakeripesän halkaisijakin noin 30 sm mutkalle oli vääntynyt 30-40 ast, syynä oli männän päälle päässyt vesi, se kanki oli muuten hirvee rautamöhkäle mutta mutkalle oli vaan mennyt. - yhteiskanne fin
oikeutta autoilijat kirjoitti:
Jenkeissä valmistaja haastettaisiin jo oikeuteen jos moottori näin hajoaisi ja aiheuttaisi vaaratilanteen liikenteessä.
Ongelmia on esiintynyt ainakin:
VW Passat 1.9Tdi, 2006, 2007
Seat Altea 1.9Tdi, 2008
Seat Leon 1.9Tdi, 2007, 2008
siis sellaisia joissa kone on saanut vaurioita. Kampi vääntynyt kun vesi on kulketunut palotilaan. Varmaan muissakin mutta taitavat olla vielä takuun piirissä....
- vag talvea
Näyttää olevan ongelma VAG konsernin autoissa. Ei niitä ole suunniteltu suomen ilmastoon.
Vika kuvaus sopii hyvin siihen, että kondessivesi on kulketunut palotilaan.
tyyppivika jonka maahantuoja saisi korvata.- Talvitesti
Minua askarruttaa miten on tuo onkelma estetty muissa merkeissä, koska tuo lauhduttajan putki kulkee kaikissa samallalailla siellä keulassa, että miksi se VAG autojen putki huurtuu,sulaa, huurtuu,sulaa, kunnes sitä vettä on jossain vaiheessa jo liikaa, ja turbo pukkaa sitä moottoriin tuhoisin seurauksin??
Ihmettelen vaan kauhiasti miten on se kuuluisa "talvitesti" tehty, jos ollenkaan?? - varmennus asiasta
Talvitesti kirjoitti:
Minua askarruttaa miten on tuo onkelma estetty muissa merkeissä, koska tuo lauhduttajan putki kulkee kaikissa samallalailla siellä keulassa, että miksi se VAG autojen putki huurtuu,sulaa, huurtuu,sulaa, kunnes sitä vettä on jossain vaiheessa jo liikaa, ja turbo pukkaa sitä moottoriin tuhoisin seurauksin??
Ihmettelen vaan kauhiasti miten on se kuuluisa "talvitesti" tehty, jos ollenkaan??lukiessani auto päätökseni selkis sillä ajattelin ostaa passatin 2.0tdi:n ,mutta kyllä nyt valinta kaatui toiseen ehdokkaaseen joka minulla oli eli accordin dieseliin-kuiteskin itse ajan 30tkm vuodessa ja vaihdan auton 3v välein niin ainaskin hondassa on koko ajan takuu ja vielä bonuksena onhan honda helkutin hyvän näköinen auto....no ehkä ensi kerralla sit passat tai sitten ei.
- Palstaseuraaja
varmennus asiasta kirjoitti:
lukiessani auto päätökseni selkis sillä ajattelin ostaa passatin 2.0tdi:n ,mutta kyllä nyt valinta kaatui toiseen ehdokkaaseen joka minulla oli eli accordin dieseliin-kuiteskin itse ajan 30tkm vuodessa ja vaihdan auton 3v välein niin ainaskin hondassa on koko ajan takuu ja vielä bonuksena onhan honda helkutin hyvän näköinen auto....no ehkä ensi kerralla sit passat tai sitten ei.
Sitten tuolla Hondapalstalla valittamassa, kyselemässä ja haukkumassa sitä hondaa, näinhän se menee!
- - minä vain
varmennus asiasta kirjoitti:
lukiessani auto päätökseni selkis sillä ajattelin ostaa passatin 2.0tdi:n ,mutta kyllä nyt valinta kaatui toiseen ehdokkaaseen joka minulla oli eli accordin dieseliin-kuiteskin itse ajan 30tkm vuodessa ja vaihdan auton 3v välein niin ainaskin hondassa on koko ajan takuu ja vielä bonuksena onhan honda helkutin hyvän näköinen auto....no ehkä ensi kerralla sit passat tai sitten ei.
Ei ole huono ratkaisu tuo Hondan osto...
- 4+6=?
varmennus asiasta kirjoitti:
lukiessani auto päätökseni selkis sillä ajattelin ostaa passatin 2.0tdi:n ,mutta kyllä nyt valinta kaatui toiseen ehdokkaaseen joka minulla oli eli accordin dieseliin-kuiteskin itse ajan 30tkm vuodessa ja vaihdan auton 3v välein niin ainaskin hondassa on koko ajan takuu ja vielä bonuksena onhan honda helkutin hyvän näköinen auto....no ehkä ensi kerralla sit passat tai sitten ei.
Ei Hondassa ole mitään muuta vikaa kuin oman paikkakunnan huollot on Vehon käsissä -> huolto ei pelaa lainkaan. Huolto-organisaatio kun voi pilata monet autokaupat.
Pk-seudulla on vähän sama ongelma Volsujen kanssa - maahantuoja ei ole vieläkään saanut Stokka-auton henkeä kitkettyä tai ei sitä halua. Sama tunarointi jatkuu mikä oli jo vuosituhannen vaihteessa, josta se kuuluisa Stokka-auton mainekin tuli. - hondaan päätyvä
- minä vain kirjoitti:
Ei ole huono ratkaisu tuo Hondan osto...
en tiedä sit onko honda huono ratkaisu,mut kyllä uskon että sen haen ja jätän tän passatin kyllä hommaamatta...luotan kuitenkin hondan laatuun...en tie kyllä sitten millainen toi tampereen vehon huolto mahtaa olla vai pitääkö huollattaa vaikka sjoella.
- Passat -08 Luxline
Olisi kiva tietää, millainen ilmansuodatin ko. autossa on ollut käytössä ? Uudemmissa (mm.vm 2008) on käytössä ns. kylmään (pohjolan) ilmastoon soveltuva suodatin, jossa ilmansuodattimessa on tuollainen ns. suodatinmatto, ennen tavallista paperista suodatinta.
- ddfhh
Kun katsoin tuon ilmanputsarin omassa 06 TDI Passatissani siellä oli myös tuo valkoinen matto liimattuna ihmettelin sitä koska en ole sellaiseen vielä törmännyt, ja olen näitä putsareita käsitellyt autoissani 45vuotta?
Mitä hyötyä tuolla matolla haetaan eikö normaali putsari riitä?
- Passat, Altea ym.
Kun vaihdat joskus autoa myy/vaihda se liikkeeseen. Ongelmahan ei poistu korjaamalla mootoria vaan vialle on myös tehtävä jotakin. Ratkaisuja siihen löytyy kyllä mutta mielestäni ne pitää hoitaa valmistajan toimenpitein ei kuluttajan.
Jos myyt ajoneuvon joskus yksityiselle saatat joutua korjausvastuuseen kun takuuta ei ole jäljellä. Ainakin kannattaa kertoa selvä sanaisesti uudelle ajoneuvolle volkkarin talviajo-ohjeet:
Kylmällä ei talliin vaan taivasalle, käytä suojaa estämään virtaus cooleriin, reikien porausta en uskalla suositella mutta varmaan ihan käypä ratkaisu, tarkista heti ajon jälkeen kondensoituminen sekä ennen ajoa mahdollinen veden kerääntyminen.
Helppoa eikö :-)
"Ensisijainen vastuu auton virheistä on myyjällä." Kuluttajan oikeudet autokaupassa, Kuluttajaneuvonta.- viimeinen volkkari
Volkkarilla ajettu 233 tkm, josta itse olen ajanut 33 tkm. Vein auton huoltoon Webaston korjauksen takia (sisukset palaneet) sekä lohkolämmittimen asennusta varten. Kaikki hyvin kunnes yrittivät huollon jälkeen käynnistää autoa. Moottori jumahti kiinni heti ja päivän purkamisen jälkeen tuomio oli että turbon välijäähdyttimestä päässyt mäntien päälle vettä/jäätä, jolloin kiertokanki vääntynyt. Moottorista menee ainakin alaosa vaihtoon (4700 €) ja jos kansi on vääntynyt niin koko kone uusitaan (7500 €). Autoa on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä. Tässä menee vielä pari päivää selvitellessä kustannusten jakoa. Auton korjaus kestää jopa viikon jos moottoria ei löydy Suomesta. Ilmeisesti talvella ei kannata viedä volkkaria lämpimään halliin vaan korjaukset on tehtävä ulkosalla -25 asteen pakkasessa.
Miten voi olla mahdollista että tällaista tyyppivikaa ja ajoturvallisuuten vakavasti vaikuttavaa virhettä ei ole millään tavalla noteerattu VW:n puolelta? Ei luulisi olevan suuri eikä kallis ponnistus estää kondenssiveden pääsy välijäähdyttimeltä eteenpäin kun siihen on muutkin merkit pystyneet. Rautaa saa rahalla mutta entä jos tämän takia tulee onnettomuuksia liikenteessä. - jepjep...
viimeinen volkkari kirjoitti:
Volkkarilla ajettu 233 tkm, josta itse olen ajanut 33 tkm. Vein auton huoltoon Webaston korjauksen takia (sisukset palaneet) sekä lohkolämmittimen asennusta varten. Kaikki hyvin kunnes yrittivät huollon jälkeen käynnistää autoa. Moottori jumahti kiinni heti ja päivän purkamisen jälkeen tuomio oli että turbon välijäähdyttimestä päässyt mäntien päälle vettä/jäätä, jolloin kiertokanki vääntynyt. Moottorista menee ainakin alaosa vaihtoon (4700 €) ja jos kansi on vääntynyt niin koko kone uusitaan (7500 €). Autoa on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä. Tässä menee vielä pari päivää selvitellessä kustannusten jakoa. Auton korjaus kestää jopa viikon jos moottoria ei löydy Suomesta. Ilmeisesti talvella ei kannata viedä volkkaria lämpimään halliin vaan korjaukset on tehtävä ulkosalla -25 asteen pakkasessa.
Miten voi olla mahdollista että tällaista tyyppivikaa ja ajoturvallisuuten vakavasti vaikuttavaa virhettä ei ole millään tavalla noteerattu VW:n puolelta? Ei luulisi olevan suuri eikä kallis ponnistus estää kondenssiveden pääsy välijäähdyttimeltä eteenpäin kun siihen on muutkin merkit pystyneet. Rautaa saa rahalla mutta entä jos tämän takia tulee onnettomuuksia liikenteessä.Viime viikolla merkkiliikkeessä kävin asioimassa ja samalla sanoin tästä moottorien rikkoutumisista. Minun paikkakunnalla on ollut yksi tapaus. Sanoivat näin: Jos autolla on ajettu esim: 1000km yhtäsoittoa ja auto ajetaan talliin sulamaan, on vaarana käydä juuri näin kun on sinulle käynyt. Kun auto startataan sulanneena niin vesi syöksyy männän päälle ja aiheuttaa tuhon. Kysyin heiltä, että miten vältän tai ehkäisen sen. He sanoivat, että tuo autosi meille perjantaina ja antaa sen sulata kunnolla niin me sitten maanantaiaamuna irroitamme välijäähyltä tulevan letkun ja kuivaamme parhaamme mukaan järjestelmän. Sen jälkeen porataan oikeaan paikkaan millin reikä. Reikä letkussa tai välijäähdyssä ai aiheuta tehohäviöitä tai muutakaan häiriötä, ainoastaan hiukan sotkee paikkoja ja merkkaa paikkansa pienellä öljytipalla silloin tällöin. Kustannusarvio työlle on 30-60€. Toivon, että autoni kestää kesään ja teen tuon homman itse koska autoni ei jouda makaamaan koko viikonloppua korjaamolla.
- -Kuluttaja-
ei koske yksityishenkilöiden välisiä autokauppoja,ainoastaan liikkeen myydessä auton yksityishenkilölle!
- ....
On tämä, automyyjä saa kuitattua tuolla summalla omat kulut pois ja todennäköisesti tuosta 3 tonnista niillä jää vielä muutama prosentti viivan alle. Eli sinä maksat tuolla koko 3 tonnilla kaikki korjaamon kulut.
Tässä nähdään suurinpiirtein se kate, minkä liikkeet/korjaamot ottaa asiakkailtaan.- varmasti
"Kysyin heiltä, että miten vältän tai ehkäisen sen. He sanoivat, että tuo autosi meille perjantaina ja antaa sen sulata kunnolla niin me sitten maanantaiaamuna irroitamme välijäähyltä tulevan letkun ja kuivaamme parhaamme mukaan järjestelmä"
Eli Passatilla ei voi ajaa pidempiä matkoja tai auto pitää viedä suoraan huoltoon vaikkapa Lapin reissulta? Kuulostaa laadukkaalta autolta tämä Passat... - 10cc
varmasti kirjoitti:
"Kysyin heiltä, että miten vältän tai ehkäisen sen. He sanoivat, että tuo autosi meille perjantaina ja antaa sen sulata kunnolla niin me sitten maanantaiaamuna irroitamme välijäähyltä tulevan letkun ja kuivaamme parhaamme mukaan järjestelmä"
Eli Passatilla ei voi ajaa pidempiä matkoja tai auto pitää viedä suoraan huoltoon vaikkapa Lapin reissulta? Kuulostaa laadukkaalta autolta tämä Passat...Eksä lukenut loppuun? Ne poraa reiän ahtoletkuun veden poistamiseksi ja ongelma häviää.
Itse en kyllä mielelläni antaisi porata reikiä, eikös tuohon ongelmaan auta maskisuoja mitään? - Grille, paroni
10cc kirjoitti:
Eksä lukenut loppuun? Ne poraa reiän ahtoletkuun veden poistamiseksi ja ongelma häviää.
Itse en kyllä mielelläni antaisi porata reikiä, eikös tuohon ongelmaan auta maskisuoja mitään?Siis sitä vettähän saa mennä aikalailla männän päälle jotta kone tuhoutuu. EI luulis muutaman tipan haittaavan mutta puolidesiä jos lorahtaa palotilaan ja mäntä tulee ylöspäin yrittäen puristaa vettä kasaan....eihän se onnistu kuten ilman puristaminen joten joku paikka hajoaa ja tuho on valmis.
- jepjep...
varmasti kirjoitti:
"Kysyin heiltä, että miten vältän tai ehkäisen sen. He sanoivat, että tuo autosi meille perjantaina ja antaa sen sulata kunnolla niin me sitten maanantaiaamuna irroitamme välijäähyltä tulevan letkun ja kuivaamme parhaamme mukaan järjestelmä"
Eli Passatilla ei voi ajaa pidempiä matkoja tai auto pitää viedä suoraan huoltoon vaikkapa Lapin reissulta? Kuulostaa laadukkaalta autolta tämä Passat...Voi toki ajaa pidempiä matkoja, jopa yhtäsoittoa 1300km. Noin pitkästi pääsee tankillisella. Minusta tuo toimenpide on halpa ja kannattava jos sillä välttää moottorin totaali tuhon. Laadukkuudesta voin kertoa, että autollani on ajettu n.80000km kahden vuoden aikana ja kertaakaan ei ole jättänyt tielle. Ainoa rikkoutunut osa on oikean puoleisen peilinlämmitys. Maksoin autostani 25990€ 3000km ajettuna (esittelyauto) ja samaan rahaan kuului toiset renkaat ja lohkolämmitin. Takuukin alkoi kauppapäivästä. Pidän edelleen kauppaa hyvänä ja edullisena. Seuraava auto ei kuitenkaan ole Passatti vaan Audi A6 ja bensa moottorilla eli konsernin sisältä kuitenki.
- Reikä?
jepjep... kirjoitti:
Voi toki ajaa pidempiä matkoja, jopa yhtäsoittoa 1300km. Noin pitkästi pääsee tankillisella. Minusta tuo toimenpide on halpa ja kannattava jos sillä välttää moottorin totaali tuhon. Laadukkuudesta voin kertoa, että autollani on ajettu n.80000km kahden vuoden aikana ja kertaakaan ei ole jättänyt tielle. Ainoa rikkoutunut osa on oikean puoleisen peilinlämmitys. Maksoin autostani 25990€ 3000km ajettuna (esittelyauto) ja samaan rahaan kuului toiset renkaat ja lohkolämmitin. Takuukin alkoi kauppapäivästä. Pidän edelleen kauppaa hyvänä ja edullisena. Seuraava auto ei kuitenkaan ole Passatti vaan Audi A6 ja bensa moottorilla eli konsernin sisältä kuitenki.
Mikäli porataan reikä moottorin imujärjestelmään tehdään samalla mahdolliseksi hiekkapölyn imeytyminen moottoriin. Minusta moottorin ikä lyhenee varmasti!
Olen lukenut, että tänään asiasta on juttua Ylen TV1:n ohjelmassa klo 19.30.
Toivottavasti tämä tieto leviää ja tehdas saadaan maksajaksi. Ei tunnu kivalta jos joku asuntolainainen nuori perhe pannaan maksumieheksi tehtaan virheen takia. Yksi on kuitenkin selvää, ikinä en osta Volkkaria dieselmoottorilla! - Painepuoli
Reikä? kirjoitti:
Mikäli porataan reikä moottorin imujärjestelmään tehdään samalla mahdolliseksi hiekkapölyn imeytyminen moottoriin. Minusta moottorin ikä lyhenee varmasti!
Olen lukenut, että tänään asiasta on juttua Ylen TV1:n ohjelmassa klo 19.30.
Toivottavasti tämä tieto leviää ja tehdas saadaan maksajaksi. Ei tunnu kivalta jos joku asuntolainainen nuori perhe pannaan maksumieheksi tehtaan virheen takia. Yksi on kuitenkin selvää, ikinä en osta Volkkaria dieselmoottorilla!tulee sinne painepuolelle eikä siitä ole juuri haittaa, ei kuulemma tule juuri sitä painehävikkiäkään!
- 1.9TDI -08 passat
Painepuoli kirjoitti:
tulee sinne painepuolelle eikä siitä ole juuri haittaa, ei kuulemma tule juuri sitä painehävikkiäkään!
ajoin -28`C pakkasilla auton talliin ensimmäistä kertaa sulamaan, kun ei takaluukku mennyt enää jäiden takia kiinni. Otin auton vuorokauden päästä ulos, jolloin auto pätki ja sammui kaksi kertaa ennen kuin alkoi pysymään käynnissä.
Tästä 3 viikkoa, niin auto oli -20`C pakkasella merkkikorjaamolla muusta syystä päivän remontissa, jolloin olivat oma toimisesti tyhjentäneet ahtoputken ja sieltä oli kuulemma tullut jonkin verran vettä.
Joten on merkkikorjaamoilla tiedossa, että vettä kertyy, kun auton ottaa lämpimään. - susmiksus
1.9TDI -08 passat kirjoitti:
ajoin -28`C pakkasilla auton talliin ensimmäistä kertaa sulamaan, kun ei takaluukku mennyt enää jäiden takia kiinni. Otin auton vuorokauden päästä ulos, jolloin auto pätki ja sammui kaksi kertaa ennen kuin alkoi pysymään käynnissä.
Tästä 3 viikkoa, niin auto oli -20`C pakkasella merkkikorjaamolla muusta syystä päivän remontissa, jolloin olivat oma toimisesti tyhjentäneet ahtoputken ja sieltä oli kuulemma tullut jonkin verran vettä.
Joten on merkkikorjaamoilla tiedossa, että vettä kertyy, kun auton ottaa lämpimään.Tämä on Passatin luonnollinen ominaisuus, eikä valmistaja ole tekemään mitään vastaantuloa asian suhteen.
- viimeinen volkkari
Reikä? kirjoitti:
Mikäli porataan reikä moottorin imujärjestelmään tehdään samalla mahdolliseksi hiekkapölyn imeytyminen moottoriin. Minusta moottorin ikä lyhenee varmasti!
Olen lukenut, että tänään asiasta on juttua Ylen TV1:n ohjelmassa klo 19.30.
Toivottavasti tämä tieto leviää ja tehdas saadaan maksajaksi. Ei tunnu kivalta jos joku asuntolainainen nuori perhe pannaan maksumieheksi tehtaan virheen takia. Yksi on kuitenkin selvää, ikinä en osta Volkkaria dieselmoottorilla!Kuningasvalittaja ohjelmassa neuvottu konsti pahvin laittamisesta etumaskiin ei poista ko. ongelmaa. Se auttaa ainoastaan moottorin ja sisätilan lämpenemiseen. VAG:n edustaja myönsi ongelman olevan tiedossa mutta eivät viitsi hermostuttaa asiakkaista turhilla varoituksilla kun vika on promillessa autoista. Varmaan ovat sitten varautuneet kustantamaan nämä koneremontit promilleen näistä autoista. Kuulemma merkkihuollossa on ohjeistettu puhdistamaan välijäähdytin nykyisin aina huollon yhteydessä.
Itse jouduin lopulta maksamaan koneremontista 59 %, mutta laitoin maahantuojalle laskun menemään. Remontin jälkeenkin moottorin käymisvikoja on vieläkin "sopivalla ilmalla". En uskalla pitää tätä autoa enää ensi talveen vaan vaihdan sen johonkin toiseen merkkiin jossa edes moottori kestää Suomen olosuhteet. Muut viat on halvempia korjata. Asuntolainaakin on ihan tarpeeksi. VAG konsernin autoa ei meidän perheeseen enää tule, olkoon uusi auto sitten vaikka japanilainen.
Suosittelen muillekin vastaavan vian kärsijöille laskun laittamista suoraan maahantuojalle sillä ei tähän asiaan muuten saada muutosta aikaiseksi. En muista kuka sen ryhmäkanteen voi Suomessa nykyään nostaa. - Jermu753
viimeinen volkkari kirjoitti:
Kuningasvalittaja ohjelmassa neuvottu konsti pahvin laittamisesta etumaskiin ei poista ko. ongelmaa. Se auttaa ainoastaan moottorin ja sisätilan lämpenemiseen. VAG:n edustaja myönsi ongelman olevan tiedossa mutta eivät viitsi hermostuttaa asiakkaista turhilla varoituksilla kun vika on promillessa autoista. Varmaan ovat sitten varautuneet kustantamaan nämä koneremontit promilleen näistä autoista. Kuulemma merkkihuollossa on ohjeistettu puhdistamaan välijäähdytin nykyisin aina huollon yhteydessä.
Itse jouduin lopulta maksamaan koneremontista 59 %, mutta laitoin maahantuojalle laskun menemään. Remontin jälkeenkin moottorin käymisvikoja on vieläkin "sopivalla ilmalla". En uskalla pitää tätä autoa enää ensi talveen vaan vaihdan sen johonkin toiseen merkkiin jossa edes moottori kestää Suomen olosuhteet. Muut viat on halvempia korjata. Asuntolainaakin on ihan tarpeeksi. VAG konsernin autoa ei meidän perheeseen enää tule, olkoon uusi auto sitten vaikka japanilainen.
Suosittelen muillekin vastaavan vian kärsijöille laskun laittamista suoraan maahantuojalle sillä ei tähän asiaan muuten saada muutosta aikaiseksi. En muista kuka sen ryhmäkanteen voi Suomessa nykyään nostaa.Lieneekö tuo olla selitys, että 1.9 TDI:tä ei enään tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851