Subwoofer ei soi... :-(

hessu551

Osaako joku teistä viisaista neuvoa.

Ostin Audio Pro B1.35 MKII subwooferin. Testasin laitetta kaverin halpis kotiteatteri 5.1. järjestelmässä ja basso soi helkkarin vahvana ja hyvin. Kun kotona kiinnitin saman subbarin omaan vahvistimeeni (Pioneerin muutaman vuoden vanha vahvari, en muista tyyppiä, mutta VSX-jotain), soundi on paljon mitättömämpi. Ja siis samaa CD:tä kuunneltaessa. Kaverin luona volumea ei tarvinnut laitta kuin hieman minimiasennosta kovemmalle ja bassot olivat jo liian vahvat. Kotona taas saan laittaa melkein täysille, että edes huomaan subbarin olemassaolon.

Subbari on kytketty Subwoofer Pre-out kytkentään perus RCA-kaapelilla. Kaiuttimet (2 kpl. Q-acoustics) on kytketty vahvariin, ei subbarin kautta.

4

1719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesus.

useimmiten vahvarin menuvalikossa voi säätää subbarin tasoa yms. kattele säädöt läpi.

• hessu551

Lueskelin manuaalia eilen ja testailin eri moodeja. Vahvarissa on kaksi subbarikytkentää: 1) Subwoofer Preout, 2) DVD 5.1. järjestelmässä Subwoofer.

Kun kytkin ”DVD 5.1. subwooferiin” ja laitoin vahvarista 5.1. moodissa ”subwoofer on”, ei ääntä tullut yhtään enempää. Lisäksi, kun kytken 5.1. kohdan liittimiin subin, ei sieltä tule TV:tä katsellessa mitään ääntä, koska TV:n audio on kytketty ”TV in” kohtaan, ei ”DVD 5.1. in” kohtaan.

Mitän näitä yleensä kytketään? Tää on mun eka subwoofer…

• Minä se olin!
        hessu551 kirjoitti:

Lueskelin manuaalia eilen ja testailin eri moodeja. Vahvarissa on kaksi subbarikytkentää: 1) Subwoofer Preout, 2) DVD 5.1. järjestelmässä Subwoofer.

Kun kytkin ”DVD 5.1. subwooferiin” ja laitoin vahvarista 5.1. moodissa ”subwoofer on”, ei ääntä tullut yhtään enempää. Lisäksi, kun kytken 5.1. kohdan liittimiin subin, ei sieltä tule TV:tä katsellessa mitään ääntä, koska TV:n audio on kytketty ”TV in” kohtaan, ei ”DVD 5.1. in” kohtaan.

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=35003

Selaa kaikessa rauhassa läpi vaikka koko thread jos löytäisit jotain uutta ideaa...

• Ovikello##
        hessu551 kirjoitti:

Ei se kaveris sattuut vääntämään taso- tai bassopotikkaa isommalle? en nyt katsonut kuukkulilla, onko siinä semmosta ym...
        Ehkä kaverin halpiksessa on linjalähdön jännitteen voimakkuus kovempi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      25
      7475
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      98
      6136
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      116
      4215
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      155
      4184
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      163
      1931
    6. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      39
      1802
    7. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      1798
    8. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      139
      1704
    9. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1498
    10. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      40