vauva osaa seisoa tukea vasten ja pieniä aikoja myös tuetta. On pitkään istunutkin tuetta. Osaa kävelläkin vähän tuettuna. Ei kuitenkaan konttaa. Ryömiminenkin on mitä on, omintakeisella tyylillä menee lattialla paikasta toiseen. Ei siis osaa "puhtaasti" ryömiäkään. Onko muilla jäänyt konttaaminen ja ryöminen väliin?
vauva seisoo, mutta ei konttaa
4
997
Vastaukset
- koskaan...
Meilä kyllä kontataan mutta neuvolassa kertoivat, että osa lapsista jättää konttaamisen kokonaan väliin koska se on vaikeampaa kuin käveleminen. Tutkimusten mukaan konttaus vaatii aika lailla koordinaatiota ja mitä pitempään lapsi konttaa sen nopeampaa on puheenkehitys, koska jollain tavalla nuo koordinaatiota ohjaavat aivotoiminnot ovat myös yhteydessä puheentuottamiseen. Osa lapsista ei siis konttaa koskaan.
- ...............
Meillä lapsi ei ryöminyt lainkaan, hieman yritti kontata ja alkoi sitten suoraan kävellä itsekseen. Konttaamaan oppi kunnolla vasta kävelyn jälkeen.
- uuuuuuuuuuuuuuups
myöskään koskaan kontannut. Istuin ja vedin itseäni eteenpäin. Taisi olla tärkeetä nähdä jokapuolelle silloin pienenä.
- Elviira.E
Poika nyt 9kk ja nousee seisomaan sutjakkaasti tukea vasten, ryömii kyllä hienolla tyylillä ja mahdottomalla vauhdilla mutta ei konttaa ei niin millään. Jyystää kyllä kontillaan paikallaan paljon, todella paljon mutta eteenpäin aina menee ryömien. Ja niin, istumaankin käy vaan kun on ensin noussut seisomaan, tai vähintään polviseisontaan jotain vasten.
Kyllä silti luulen että ihan normaali mukula. Tekee vaan asiat tavallaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564