Jes!!!Olin vielä tänään onnessani kun vihdoin saimme keittiön siihen malliin että kodinkoneet kolahtivat paikoilleen.Koneet ostimme jo alkuvuodesta, ja olimme tyytyväisiä.Todellakin! Uunia ajattelin sitten kokeilla paistamalla koepullat (kaupasta ostetut tällä kertaa).Mut ei tarvinnut sillä uuni ei lämpene lainkaan.Sähkäri kävi eilen kytkemässä sähkön keittiöön....Miten on, onko nykyajan uuneissa ja helloissa vallankin töpselit? Muistan ainakin vanhastaan että ne täytyi kytkeä jotenkin erikoisesti.Joten onko syy mahd.hellassa vaiko sähkärissä vaiko mikä lienee??
AEG uuni
5
1156
Vastaukset
- mallissasi kello ?
Moni malli ei toimi, jos aika on asentamatta.
- ykspäkäpää1
Aika on asetettu.Jos kellonaikaa tarkoitat?Mut mua jäi vaivaamaan toi hellan sähkökytkentä? Eikös niitä enää kytketäkään niillä paksuilla mustilla johdoilla seinään kiinteästi?Meillä oli hellassa töpseli(oli esittelykone), joten vaikuttaiskos tuo uuniin lämpiämättömyyteen?Eikös niissä yleensä käytetä jotain kolmivaihevirtaa??
- Kokemus-K
ykspäkäpää1 kirjoitti:
Aika on asetettu.Jos kellonaikaa tarkoitat?Mut mua jäi vaivaamaan toi hellan sähkökytkentä? Eikös niitä enää kytketäkään niillä paksuilla mustilla johdoilla seinään kiinteästi?Meillä oli hellassa töpseli(oli esittelykone), joten vaikuttaiskos tuo uuniin lämpiämättömyyteen?Eikös niissä yleensä käytetä jotain kolmivaihevirtaa??
Jospa soittaist sille sähkömiehelle ja kysyisit miten on kytkenyt. Kyllä normaalin sähkömiehen pitää osata hella kytkeä oikein. Ja normaalisti ei hellaa tai uunia kytketä "tavallisella töpselillä" vaan suoraan kiinteästi liedelle tarkoitettuun rasiaan. On kyllä olemassa joitakin tavalliseen pistorasiaan kytkettäviä helloja mutta ne ovat pienitehoisia lähinnä mökkikäyttöön tarkoitettuja malleja. Voi olla että jos hellanne oli esittelykone, siinä oli väliaikaisesti poikkeava sähköliitäntä koska kodinkoneliikkeessä tuskin on jokaisella esittelyhellalle oma kolmivaihevirta. Sähkärin olisi kyllä pitänyt tämä huomata eikä kytkeä sitä vain tavalliseen töpseliin, jos nyt on niin tehnyt.
- Koneetkunnossa
Kokemus-K kirjoitti:
Jospa soittaist sille sähkömiehelle ja kysyisit miten on kytkenyt. Kyllä normaalin sähkömiehen pitää osata hella kytkeä oikein. Ja normaalisti ei hellaa tai uunia kytketä "tavallisella töpselillä" vaan suoraan kiinteästi liedelle tarkoitettuun rasiaan. On kyllä olemassa joitakin tavalliseen pistorasiaan kytkettäviä helloja mutta ne ovat pienitehoisia lähinnä mökkikäyttöön tarkoitettuja malleja. Voi olla että jos hellanne oli esittelykone, siinä oli väliaikaisesti poikkeava sähköliitäntä koska kodinkoneliikkeessä tuskin on jokaisella esittelyhellalle oma kolmivaihevirta. Sähkärin olisi kyllä pitänyt tämä huomata eikä kytkeä sitä vain tavalliseen töpseliin, jos nyt on niin tehnyt.
Silloin kytketään joskus töpselillä. On myös mahdollista että mummokellossa ole aikaa laitettuna.
- 1ykspäkäpää
Koneetkunnossa kirjoitti:
Silloin kytketään joskus töpselillä. On myös mahdollista että mummokellossa ole aikaa laitettuna.
Kiitos vastanneille.Huoltoliikkeen mies tuli käymään.....Ja Yllätys, yllätys.Myyjäliikkeet kuulemma ottavat uunien vastuksien piuhat pois jos uuni tulee esittelykäyttöön.(ettei uuni turhaan kuumene)
Tässä meidän tapauksessa oli nämä piuhaat jääneet kytkemättä takaisin ja ritilänkin saamme jouluksi(sekin puuttui paketista).
Niin, ja meidän erillis uuni on aivan oikein töpselillinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214