kauppakassi vai muovipussi?

näin joulun alla käydään paljon ostoksilla ja jos aina ottaa pussin joka kaupasta niin niitähän kertyy. (siis muutenkin kuin jouluna). mutta otatteko mukaan ihan omia kauppakasseja vai tuleeko ne muovipussit sitten heitettyä roskiin? aiemmin kauan sitten oli muotia virkata muovimattoja pusseista. tuli hyötykäyttöä.
minulla on kasseja mutta yleensä käyn kaupassa töistä tullessani lounaalle tai sitten lopetettuani. ja ei
sitä kassia tule otettua silloin mukaan. isäni pyysi aina jonkun pahvilaatikon kun kävi kaupassa. niitä tyhjiä aina löytyi. niistä sai sitten samalla uunin sytykettä ;-)
oikeastaan nuo muovipussit pitäisi kokonaan kieltää. paperikassit on parempi vaihtoehto. monet kaupatkin ovat siirtyneet niihin.

24

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

tai kumpainenkin. Eli ehkä mulla on reppu mukana jos ei ole niin muovikassin ostan.

• kauppaan niin otan kauppakassin. jos lähden pitemmälle niin silloin reppu. mutta tulee nuita muovipussejakin ihan turhan paljon ostettua. käyhän ne tietty roskapusseiksi. mutta kaupasta ostetut roskapussirullat on ympäristöystävällisempiä.

• Myy-Pikkuinen
        majorica kirjoitti:

kauppaan niin otan kauppakassin. jos lähden pitemmälle niin silloin reppu. mutta tulee nuita muovipussejakin ihan turhan paljon ostettua. käyhän ne tietty roskapusseiksi. mutta kaupasta ostetut roskapussirullat on ympäristöystävällisempiä.

jotain tuollaista.

• käsilaukussa kankainen ostoskassi. Sitä on miellyttävämpää kantaa kuin muovikassia. Noita kasseja joita nykyään käytän saa euron hintaan kassalta stockkalta. Kun siinä on kahvat venähtäneet vippaan roskiin ja hankin uuden:)

• suostu käsilaukkua kantamaan muuta kun jos menen vaikka ravintolaan. muuten reppu selkään. töihin mennessä tungen kaikki tarvittavan taskuihin ;-)))) ei mahdu kauppakassia. kesällä on pieni vatsalaukku kun kesävaatteissa ei ole niin paljon taskuja

• tosi harvoin tulee ostettua muovikassia,ostetaan vain roskapussia ja sen minkä pystytään niin kierrätetään,arvostan sitä,kierrätystä:)

• Ekologisuus kunniaan,joten meillä käytetään pääasiassa kankaista kauppakassia/kasseja :O)

Toki joskus kassi on unohtunut kotia,ja silloin otetaan kaupan muovikassi.Se sitten "kierretetään" eli käytetään jossain missä nyt sellaista voi käyttää,ja viimeinen kohtalo on sitten toimiminen roskapussina.

ps.Muistan nähneeni täällä jossain kaupoissa muovikassien keräilypisteitä.Menee johonkin uusiokäyttöön.

• paperikassi? eikö sille ole käyttöä? siihen on hyvä pakata vaikka vanhat vaatteet jotka menee jonnekkin kiertoon. taikka sitten lasipurkit tai muut purkit. ja sitten sen voi poltaa jos on on takka tai mvs.

lehdet kerään myös paperipussiin ja vien keräykseen. myöskin kesävaatteet ja vaikka joulukoristeet keräilen niihin paperipusseihin ja laitan varastoon.

toinen juttu on nuo koirien paskapussit. niitä ei edes tarvitse ostaa kun taloyhtiö lahjoittaa. se on vaan käydä hakemassa. mutta kun harmittaa kun niin paljon muovijätettä niistä tulee mielummin kuin maatuisivat luonnossa. no, mun koirilla on niin pikkuset kikkareet että yleensä joillakin puunlehdillä siirrän ne jonnekkin puskaan. joskus otan paperilla. kyllä tietty ymmärrän että ei minkään ison koiran kakkia paperilla siirrellä ;-) olis hyvä jos tulis jotain ystävällisempää vaihtoehtoa.

• majorica kirjoitti:

paperikassi? eikö sille ole käyttöä? siihen on hyvä pakata vaikka vanhat vaatteet jotka menee jonnekkin kiertoon. taikka sitten lasipurkit tai muut purkit. ja sitten sen voi poltaa jos on on takka tai mvs.

lehdet kerään myös paperipussiin ja vien keräykseen. myöskin kesävaatteet ja vaikka joulukoristeet keräilen niihin paperipusseihin ja laitan varastoon.

toinen juttu on nuo koirien paskapussit. niitä ei edes tarvitse ostaa kun taloyhtiö lahjoittaa. se on vaan käydä hakemassa. mutta kun harmittaa kun niin paljon muovijätettä niistä tulee mielummin kuin maatuisivat luonnossa. no, mun koirilla on niin pikkuset kikkareet että yleensä joillakin puunlehdillä siirrän ne jonnekkin puskaan. joskus otan paperilla. kyllä tietty ymmärrän että ei minkään ison koiran kakkia paperilla siirrellä ;-) olis hyvä jos tulis jotain ystävällisempää vaihtoehtoa.

pakko kertoa! =D

Yhtenä jouluna päätin olla hyvinkin ympäristöystävällinen. Pakkasin aatonaattona kaupassa ihan kaikki ostokset paperikasseihin. Autolla oven eteen ja se kassiröykkiö ensin autosta ulos (=maahan), sen jälkeen raahaaminen rappukäytävään. Auto parkkipaikalle, sitten itse roudaamaan niitä kasseja kotiin. Hissistä ulostullessa petti ekan kassin kastunut pohja! Kamat tipahti ulos, punajuuripurkki hajosi hissin kynnykselle, liemet valui minne sattui. Meillä ei sinä iltana (eikä seuraavana aamunakaan) ollut hissiä käytössä.
        Ekologista käyttää paperikasseja, ehkä... mutta pirun kalliiksi tuli taloyhtiölle!

No, vahingosta viisastuneena käytän paperikasseja lähinnä kesäaikaan, talvisin jos on vain vähän kannettavaa. :)

Ne on siitä kivoja, että lehdet voi pakata suoraan niihin ja kipata lehtiroskikseen. :)

• majorica kirjoitti:

paperikassi? eikö sille ole käyttöä? siihen on hyvä pakata vaikka vanhat vaatteet jotka menee jonnekkin kiertoon. taikka sitten lasipurkit tai muut purkit. ja sitten sen voi poltaa jos on on takka tai mvs.

Tuo paprukassi kauppakassina ei oikein iske viimekädessä,kun toi vaara,mitä puskalissu kertoili,vähän pelottaa.Minulla kun varsinkin on tapana tunkea ne kassit muutenkin niin hitsin täyteen,että painoa tulee reilusti.Joten pysyn kunnon tukevassa kangaskassissa.
        Kukkataloista saadut paperikassit mekin yleensä käytetään lehtikasseina.Tosiaan helppo kipata sitten koko hela homma keräykseen :)

Siis taloyhtiö lahjoittaa jaskapussit o_O .No ompas fiksua hommaa :),enkä ole ennen moista kuullut.
        Minä käytän yleensä noita kauppojen leipäpussit osaltaan tuohon hommaan,osa menee lihapusseiksi tosin ja pakastuspusseiksikin.Mutta nekin siis kierrätetään.

Erikoistapauksissa tosin noit pökälepussit on fölissä,kun täällä omilla lenkeillä koissut tietää noit pöheiköt,mihin ne voi pökälöidä.

Ai niin,täällä Suomessa on nykyään saatavana myös maatuvia jaskapusseja.

• Minusta muovipussit saisivat ainakin maksaa paljon paljon enemmän. Siis niin paljon että ärsyttäisi ja kunnolla joka kerta kun unohtaa ottaa kauppakassin mukaan! Siis yleensä käytän kangaskasseja, ne on paljon parempia kantaakin. Mutta liian usein unohtuu, vieläkin...

• Jere-lahti

Jostain ihme syystä tulee aina lähdettyä kauppaan vain kahta kättä heiluttaen, vaikka
      kauppakassejakin on... keittiön alakaappi pullistelee muovikasseja, roskapusseiksihan
      nuo sitten menee.

• Myy-Pikkuinen

• Jere-lahti

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

Etkö jo väsy tuohon?

noin mehukas juttu ja jättäisin sen vaan muutamaan tuntiin, hitsi ainakin kolme päivää meinaan jaksaa! =))))))))

• Jere-lahti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

noin mehukas juttu ja jättäisin sen vaan muutamaan tuntiin, hitsi ainakin kolme päivää meinaan jaksaa! =))))))))

No anna mennä sitten vaan... eipä sillä, mulla on jo pää pehmennyt vuosien saatossa,
        joten tuskin edes ymmärrän, että ilkut minulle. :)

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

No anna mennä sitten vaan... eipä sillä, mulla on jo pää pehmennyt vuosien saatossa,
        joten tuskin edes ymmärrän, että ilkut minulle. :)

sehän on totta, kolme päivää kolme puhelua.

• Jere-lahti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

sehän on totta, kolme päivää kolme puhelua.

Saan kyllä oletettavasti kuulla tästä aina jos tänne eksyn kirjoittamaan...
        mutta moi vaan sullekkin, nyt poistun muihin askareisiin.

• Manta.Elviira

on aina mukanani kangaskassi. Normiostosreissuilla. Ostosreissuille millä tiedän etukäteen mitäkin ostavani.

Heräteostoksia teen tuiki harvoin ja jos niitä tulee tehtyä niin vallan hyvin sopivat joko taskuun taikka selkäreppuun.

Muovikassit voisi sinällään ihan jättää poies, paperikassit joo... kunhan kauppareissulla kestäisivät myös kosteutta.

• X-rekattu

Juuri tänään löysin ullakolta äitini virkkaaman muovimaton. Matto sylissä mietin minkä kaupan pusseja mikäkin väri mahtaa olla. Seassa oli myös maitopusseja, ne tunnistin siitä matosta. Äitini on kuollut yli 10 v. sitten, enää ei voi kysyä, mistä nuo kassit ovat olleet lähtöisin. Tuli siellä ullakolla mieleen ihan Tapsan laulu, Isoisän olkihatusta, mattoa käännellessäni.
      Kysymykseen vastatakseni on pakko myöntää, että kyllä niitä muovikasseja tulee osteltua kauppareissuilla.
      Minulla on kori kauppatavaroita varten, mutta ei siihen kaikki kuitenkaan mahdu, eikä tule sitä kassia koriin kotona laitettua. Kuule, aletaanpa virkkaamaan sitä mattoa ja laitetaan tänne sitten kuva, kun on valmis, mitäs sanot, tehdäänkö diili? Eikä toivota muovikassien loppumista, sittenhän meillä ei ole kudetta.

• mutta nyt on pakko mennä kosiin kun silmät on niin ristissä ÖÖÖÖÖ xxxxx
        kuullaan huomenissa.

• muovimattoja maitopusseista,vuosilukua en kyllä muista,olisko ollut 60-luvun puolivälissä.harmi kun ei voi osallistua talkoisiin kun niin vähän meille kertyy noita muovikassia,hengessä olen ainakin mukana jos teille vain sopii?:))

• pitkän päivän jälkeen mutta tosiaan nuita muovimattoja voisi virkata aikansa kuluksi, siis silloin kun sitä aikaa on ylimääräistä. nyt tässä joulun alla ei ole mutta aloitetaanko sitten tammikuulla?
        jostakin kaupasta aiemmin sai ostaa myös muovinauhaa mistä mattoja virkattiin ;-) muistan että äiti
        osti oranssin väristä.

oikeastaan ihan hullua olisi alkaa nuita virkkaamaan kun en oikeastaan käytä mattoja. voisihan ne tietty jollekkin kirpputorille lahjoittaa jonka tulot menisi hyväntekeväisyyteen.

isoisän olkihattu on muuten aivan ihana kappale. kiva että muistutit. käympä etsimässä ja kuuntelemassa. samoin tuli mieleen "pelarguunia mummon ikkunalla".

• X-rekattu
        hauvanmamma kirjoitti:

muovimattoja maitopusseista,vuosilukua en kyllä muista,olisko ollut 60-luvun puolivälissä.harmi kun ei voi osallistua talkoisiin kun niin vähän meille kertyy noita muovikassia,hengessä olen ainakin mukana jos teille vain sopii?:))

Tottakai sopii, että hengessä mukana olet, jahka niitä nyt tulee aloitettua. Kuten Majorica tuossa sanoikin, nyt ei kyllä kerkeä, mutta ensi vuonna,ehkä.
        Minäkin olen nähnyt mattopuissa kudottuja maitopussi mattoja, mutta ei minun äitini koskaan kutonut, vaan virkkasi niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe