Missä onkaan kirkon moraali ja vastuu? Hyvänä vanhempana olen opettanut lapsilleni alkoholin olevan pahasta, mutta konfirmaatiossa kirkko tekee kaiken opettamani heille olemattomaksi! Tilkka muuttuu ajan myötä lasilliseksi, lasillinen johtaa pullolliseen, ja pullollinen johtaa ryyppäämiseen - ja ryyppääminen tuhoaa elämän. En kestä, kuinka rakkaiden lasteni elämä tärveltyy....
Eikö kirkko voisi antaa viinimarjamehua viinin sijasta? Se olisi hyveellisempää ajatellen lasten ja nuorten tulevaisuutta...!
Mutta muutosta ei tule kuitenkaan tapahtumaan. Lasteni turmio on väistämätön. Kaikki yhtykää suruuni!
Kirkkoviini
15
1611
Vastaukset
- konfirmoitu
Eli ei siinä ole ongelmaa.
- isonen x 4
Yrityksesi mollata kirkkoa on äärimmäisen säälittävä. Siltä varalta, että joku on oikeasti huolissaan nuorista: rippikoulussa ja isostoiminnassa on paljon sisältöjä, joissa nuoria ohjataan pohtimaan alkoholin kohtuukäytön mahdollisuutta ja annetaan siihen hyviä malleja. Aika moni seurakuntanuori myös ui vastavirtaan ja on (käytännöllinen) absolutisti.
- HUAHAHUAHAUHUAHAUHAU
Toihan kuulostaa melkein Matti Vanhasen puheilta.
- juon vain valkkaria
Dionysos-mysteerioissa paloiteltiin ja syötiin Dionysos-jumalaa symboloiva härkä, joka oli Dionysoksen inkarnaatio eli lihaksi tullut jumala. Liha syötiin raakana ja veri juotiin. Historioitsija Plutarkhos (k. 120-luvulla) kertoo, että vielä tuolloin uhrilampaan liha syötiin raakana ja veri juotiin.
Dionysos-kultista kehittyneessä orfilaisuudessa uhrin syöminen tuotti välittömän jumalyhteyden lisäksi syntien anteeksisaamisen ja turvasi kuolemanjälkeisen autuuden.
Myöhäisantiikin eleusilaisissa mysteerioissa käytettiin lihan ja veren tilalla jo leipää, vettä ja viiniä.
Myös luterilaisille viini on verta ja leipä on jeesuksen ruumista!- teologianopiskelija
oli mysteerikultti. Yhtäläisyydet ehtoolliseen olivat pienet.
Ehtoollista ollaan aina vietetty leivän ja viinin kanssa.
Lisäksi vähän alkoivat hälytyskellot soimaan kun ensimmäinen sivu kun googletti dionysoksen ja plutarkhoksen oli vapaa-ajattelijoiden sivu.
Hyvin usein olen törmännyt heidän sivuillaan tietoihin, joita ei löydä mistään muualta netistä.
Jeesuksen ylösnousemusta alettiin julistaa heti sen jälkeen.
Ehtoollinen on aina kuulunut seurakuntien elämään, joten mahdollinen saatu vaikutus oliis luenteeltaan erittäin vähäinen koska Jeesus itse asetti Ehtoollisen. - tgy8hujki0
teologianopiskelija kirjoitti:
oli mysteerikultti. Yhtäläisyydet ehtoolliseen olivat pienet.
Ehtoollista ollaan aina vietetty leivän ja viinin kanssa.
Lisäksi vähän alkoivat hälytyskellot soimaan kun ensimmäinen sivu kun googletti dionysoksen ja plutarkhoksen oli vapaa-ajattelijoiden sivu.
Hyvin usein olen törmännyt heidän sivuillaan tietoihin, joita ei löydä mistään muualta netistä.
Jeesuksen ylösnousemusta alettiin julistaa heti sen jälkeen.
Ehtoollinen on aina kuulunut seurakuntien elämään, joten mahdollinen saatu vaikutus oliis luenteeltaan erittäin vähäinen koska Jeesus itse asetti Ehtoollisen.Valehteletko useinkin Jeesuksen nimeen??? Lue raamattua ja opi muutakin kuin sitä mitä riparilla opetetaan!
Matteus 15:17-20
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Tämä osa on tärkeä huomioida koskien vääriä ja harhaanjohtavia oppeja. Jos juot Jeesuksen verta ja syöt Jeesuksen lihaa, niin ainut mihin olet yhtynyt on uloste. Toinen seikka mihin aina täytyy kinnittää huomiota, on kaikki sanat jotka ovat harhaanjohtavia. Piru mielessä saa ihmisen käyttämään sanoja jotka herjaavat kaikkea mikä on pyhää k.e. että se esittää lapsen olevan syntinen ja perisyntinen. Sen sanat osoittaa aina sellaiseen mikä se voi jossain mielessä viedä k.e. henki, veri, liha, sydän ja taivas, mutta se ei koskaan osoita sieluun.
Kiinnitä aina huomio siihen mitä sanotaan. Riippumatta siiitä mitä Raamattuun on kirjoitettu ja mitä siitä opetetaan, niin ajatukset, sanat ja teot ei kumpua sydämestä, vaan mielestä. Piru ei halua että kiinnität huomion toisen tai omaan mieleesi, koska sinä voit tuhota sen. Jos sanat, oppi tai teot ovat Liiton Lain vastaisia missään mielessä, silloin mielessä on paholainen.
Matteus 26:26-29
Isä ei juo viiniä verenä, mutta juo viiniä viininä kanssamme kun hän tulee.
Markus 14:22-25
Luukas 22:17-20
Johannes 5:48-58
48. Minä olen elämän leipä.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
======================================
Matteuksen, Markuksen Luukkaan ja Johanneksen kirjoitukset yhdistettynä kertoo sinulle sen, että Isä ei syö leipää ruumiina eikä juo viiniä verenä. Jos todella seuraat Isää, sinä et myöskää tee niin. Veri ei ole verta joka virtaa suonissamme, vaan veri vanhassa kielessä tarkoittaa perimää. Isän perimä on Luojasta, Sielujen Valtakunnasta, sinun Jumalasta.
1 Korinttilaiskirje 11:23-29
23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Korinttilaiskirjeessä kehoitetaan kaikkia henkilökohtaisesti arvoimaan onko ihmisen veren juonti ja ihmisen lihan syönti ihmisestä tai ei. Ihmisen veren juonti ja lihan syönti on kuoleman julistamista, ja se on Luojan ja Sielujen Valtakunnan vastainen oppi. Joka ei osaa erottaa sitä mikä on ihmisestä ja mikä on eläimestä, juo ja syö tuomioksensa. Ei kukaan "yhdy Jeesukseen" hänen verta juomalla ja hänen lihaa syömällä, sillä hän tulee takaisin. Kun hän tulee, viimeistään silloin loppuu m.m. kannibaaliksi opettaminen, siitä voitte olla varmoja. Sopii asiaa miettiessä muistaa, että eläimissäkin on "sielullisesti" niin sivistyneitä, etteivät syö oman lajinsa lihaa puhumattakaan että joisivat lajinsa verta.
Ihminen, joka ymmärtää, tietää mitä vertauskuvat sanat "leipä" ja "veri" tarkoittavat tietää myös sen ettei itselleen tule turmiota syödä tai juoda. - teologianopiskelija
tgy8hujki0 kirjoitti:
Valehteletko useinkin Jeesuksen nimeen??? Lue raamattua ja opi muutakin kuin sitä mitä riparilla opetetaan!
Matteus 15:17-20
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Tämä osa on tärkeä huomioida koskien vääriä ja harhaanjohtavia oppeja. Jos juot Jeesuksen verta ja syöt Jeesuksen lihaa, niin ainut mihin olet yhtynyt on uloste. Toinen seikka mihin aina täytyy kinnittää huomiota, on kaikki sanat jotka ovat harhaanjohtavia. Piru mielessä saa ihmisen käyttämään sanoja jotka herjaavat kaikkea mikä on pyhää k.e. että se esittää lapsen olevan syntinen ja perisyntinen. Sen sanat osoittaa aina sellaiseen mikä se voi jossain mielessä viedä k.e. henki, veri, liha, sydän ja taivas, mutta se ei koskaan osoita sieluun.
Kiinnitä aina huomio siihen mitä sanotaan. Riippumatta siiitä mitä Raamattuun on kirjoitettu ja mitä siitä opetetaan, niin ajatukset, sanat ja teot ei kumpua sydämestä, vaan mielestä. Piru ei halua että kiinnität huomion toisen tai omaan mieleesi, koska sinä voit tuhota sen. Jos sanat, oppi tai teot ovat Liiton Lain vastaisia missään mielessä, silloin mielessä on paholainen.
Matteus 26:26-29
Markus 14:22-25
Luukas 22:17-20
Johannes 5:48-58
48. Minä olen elämän leipä.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Matteuksen, Markuksen Luukkaan ja Johanneksen kirjoitukset yhdistettynä kertoo sinulle sen, että Isä ei syö leipää ruumiina eikä juo viiniä verenä. Jos todella seuraat Isää, sinä et myöskää tee niin. Veri ei ole verta joka virtaa suonissamme, vaan veri vanhassa kielessä tarkoittaa perimää. Isän perimä on Luojasta, Sielujen Valtakunnasta, sinun Jumalasta.
1 Korinttilaiskirje 11:23-29
23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Korinttilaiskirjeessä kehoitetaan kaikkia henkilökohtaisesti arvoimaan onko ihmisen veren juonti ja ihmisen lihan syönti ihmisestä tai ei. Ihmisen veren juonti ja lihan syönti on kuoleman julistamista, ja se on Luojan ja Sielujen Valtakunnan vastainen oppi. Joka ei osaa erottaa sitä mikä on ihmisestä ja mikä on eläimestä, juo ja syö tuomioksensa. Ei kukaan "yhdy Jeesukseen" hänen verta juomalla ja hänen lihaa syömällä, sillä hän tulee takaisin. Kun hän tulee, viimeistään silloin loppuu m.m. kannibaaliksi opettaminen, siitä voitte olla varmoja. Sopii asiaa miettiessä muistaa, että eläimissäkin on "sielullisesti" niin sivistyneitä, etteivät syö oman lajinsa lihaa puhumattakaan että joisivat lajinsa verta.
Ihminen, joka ymmärtää, tietää mitä vertauskuvat sanat "leipä" ja "veri" tarkoittavat tietää myös sen ettei itselleen tule turmiota syödä tai juoda.ihminen pystyy yhtymään Jeesukseen ehtoollisen kautta.
Jeesus tulee kyllä takaisin mutta Hän sanoi että meidän tulee julistaa Hänen ylösnosuemustaan.
Ehtoollista ei Jeesuksen tultua takaisin vietetäkään.
Silloin Hän on jo palannut ja jo ehtoollisen muistojuhla osuus katoaa.
Kuka nyt muistele vieressään istuvaa.
Ehtoollisesta ei kuitenkaan opetetan ruokana ja juomana.
Nimenomaan sitä vastaan Paavalikin kirjoitti että ne ajateltaisiin ruokana ja juomana eli kannibalisminakin.
Jeesus sanoi olevansa elämän leipä ja joka tätä leipää syö elää ikuisesti.
Mitä mieltä olet siitä?
- uskovainen---
Aika säälittävä yritys...
- gahekegakjagja
Herranjumala sentään...! Oletteko tosiaankin noin kylmätunteisia? Ei Kristuksen oppeihin kuulunut lasten juottaminen känniin...!
Oi, julma kohtalo...
- 089yut
moni on saanut herpeksen ehtoollis maljasta litkiessä viiniä.
en tiedä jos kukaan on saanut HIV tartunnan mutta kai se homokirkoissa on jo muutenkin.- uskovainenooon
Meillä ainakin on jokaiselle oma malja, ja jos ne loppuvat niin sitten öylätti vain kastetaan viiniin. No, kai se on paikkakohtaista...
>Missä onkaan kirkon moraali ja vastuu?<
-Ei missään. Kirkko havitteelee vain rahaa keinoja kaihtamatta.- fgfgfgfgfg
Samanlaisia ihmisiä.
Helsingin teologisen tiedekunnan penkillä minäkin istun.
Tavallinen tyyppi.
olenko minä siis kirkko? - pastorsdr
fgfgfgfgfg kirjoitti:
Samanlaisia ihmisiä.
Helsingin teologisen tiedekunnan penkillä minäkin istun.
Tavallinen tyyppi.
olenko minä siis kirkko?muutaman papinkin tunnen ... eipä ole kehumista!
- fgfgfgfgfg
pastorsdr kirjoitti:
muutaman papinkin tunnen ... eipä ole kehumista!
Jeesusta katsoo niin ikinä ei pety.
Aina löytyy sanottavaa.
Jos joku juo alkoholia niin siitä saa kuulla.
Jos ei juo niin kutsutaan ylpeäksi.
Mikään ei kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187