Hei. Mulla on 7v jo koulua käyvä tyttö. Päivisin ei vahinkoja tule, mutta yöt ovat ne suurin ogelma.
Tuntuu, että tyttö heräisi hätäänsä, mutta luulen, että hän ei viitsi tai jaksa lähteä yöllä vessaan ja hätä täytyy aina sinnitellä aaamuun asti. Joksus sitten on lakanat aina märkinä.
Mitä mieltä ootte pitäsikö tytölle vaan laittaa yöksi vaippa.
Yökastelu
4
720
Vastaukset
- Konst Kyynänen
mee hoitoon pervo
- yh äiti
Kysymys ei todellakaan ole mistään pervoilusta. Tytöllä on ihan oikeasti lakanat kastunut ja on selitellyt, että hän ei jaksa nousta vessan. En ole pervo kun en millään viitsisi tuon ikäiselle vaippaa enää laittaa.
Se voi kyllä pitää paikkaansa, että täällä liikkuu niitä vaippafetissi/fantasia juttujen kirjoittajia. Minä en ole kuitenkaan sellainen vaan olen tosissani.
- kasteluongelmat
Poikamme joka on nyt 15v on jatkuvaa yökastelua ja päivisin jos ei muistuta käymään vessassa käy usein vahinko.Poika oli päiväkuiva noin 3v ja yökuiva noin 4v,mutta aloitti uudelleen noin 7 vuotiaana jatkuen aina tähänpäivään asti.Syynä on jonkinasteinen muistamattomuus ja asioinen ymmärtämisessä ongelmia.Öisin käytössä vaipat ja toisinaan päivisinkin.
- satu__
Ei kannata olla huolissaan. Tuo on meilläkin varsinkin kesämökillä normaalia, että kastuu öisin lakanat kun ne eivät ne jaksa lähteä ulos vessaan ja yrittävät kaikin keinoin sinnitellä aamuun.
Joskus ihan kaupungissakin käy öisin niin, mutta meillä nyt se ei ihan jatkuvaa ole. Eli kannattaa huolehtia siitä, että lapsesi ei joisi illalla hirveästi mitään mehuja ja limsoja. Niitä on myös sellaisia yövaippoja jotka on tarkoitettu nimenomaan öiseen käyttöön eli ei vauvoille vaan ihan 4-10v lapsille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän572801Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1042444Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on81742En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa551314Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi01270Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.2901242On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi711134- 211069
- 761017
Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja23895