sairauspäiväraha?

avaliini

Sain tämän nyt laitettua oikealle osastolle :) Elikkäs oon nyt saikulla polven takia 9.12-18.12.2009 välisen ajan, mutta luulenpa vähän että ei tää polvi viel oo kunnossa, että pääsisin jo ens maanantaina menee takas työelämävalmennukseen. Leikkaukseen oon joskus tulevaisuudessa menossa. Eli mitenkäs nyt kannattais tehä, meenkö jo perjantaina hakee lisää saikkua jos siltä näyttää vai vasta ens maanantaina.? Kelalle soitin ja sanovat että suoraan kannattas sitä jatkoa hakea perjantaina, että sit sais sitä sairauspäivärahaa, mut mie en oikeen ymmärtäny ;) Omavastuuaika kun on sairastumispäivä 9 seuraavaa arkipäivää, joka mulla tulis sit täyteen tän viikon lauantaina. Ja jos hakisin vasta maanantaina saikkua niin tuo omavastuuaika alkais alusta. Mut auttakkee!! Ja paljo toi sairauspäiväraha on yleensä, ku oon nyt ollu työttömänä. Ja monelta päivältä viikossa sitä maksetaan?

8

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gthghghgh

      sinne lääkäriin jo perjantaina.
      KELA:n siv.selviää korvaukset

    • Lumpiovika

      saikun siten ettei välipäiviä tule, ellei itse hoksaa sitä, niin vinkkaa.

    • hjfdsjtiaseu

      lääkäriin ja toi määrä selviää hienosti www.kela.fi sivuilta.
      sano lääkärille suoraan se aika, jonka itse kuvittelet menevän vamman korjaantumiseen. se olet sinä, joka sairastat, ei lääkäri. ja sen jälkeen uudestaan arvoitavaksi, jos ei ole parantunut.

    • saikkuveteraani

      saikkuraha tulee tosiaan toissa vuoden verotettavan ansiotulon mukaan, ja maksetaaan takautuvasti kerran kuussa, mielestäni 5 pvää viikossa. ja tietooja näkee kelan sivuilta pankkitunnuksilla.

    • Kokemusta löytyy

      että Kelassa hyväksytään sairauslomasi? Olkoonkin erikoislääkärin kirjoittama ja allekirjoittama.
      Itse, kun olin työkokeilussa ja sain s-lomaa erikoislääkäriltä monta kuukautta, niin Kela ei hyväksynyt lääkärinlausuntoa vaikka olin työkyvytön.
      Tosin minulle ehdittiin maksaa parin kuukauden ajalta s-lomarahaa, mutta sitten ne kyllä perittiin takaisin.
      Kokemuksestani voin todeta, ettei kannata sairastua mikäli on te-keskuksen järjestävillä kuntouttavilla - niitä ei Kelassa yksikään vakuutuslääkäri hyväksy!

    • Kick.

      Sain itse meinaa joku aika sitten aika minimin saikkulomaa.. Ja b-lausunolla menee. :SS No mutta voinko pärjätä pelkällä saikkutodistuksella ja kirjoittaa vaan "sairas" ja saada työmarkkinatukea. Mun mielestä khyllä. Mutta sanoivat jos haen jatkossa saikkurahaa, sellanen b-lausunto toimitettava erikoiselta (perus).. Mutta onko hyvä hakea sitä sitten taas, ku sainkin aika minimi saikun.. :OOO prkl, "Omavastuuaika kun on sairastumispäivä 9 seuraavaa arkipäivää // omavastuuaika alkais alusta.".. Kannaattaaks mun kohdalla sitte..?

      En tie mitä teen!?

      • Kick.

        Toisaalta..menköön b-lausunto, ei varmaa pyydä sitä enää jatkossa, ku sellaine tuoreeltaan taas tulos.
        Mut onko pakko hakea sairauspäivärahaa?, eli saanko sit työmarkkinatuen vaan saikkupäiviltä. Muuten taas sen jälkeen pitäis täyttää lippuset ja lappuset, että haen työmarkkinaa..


      • Kick.
        Kick. kirjoitti:

        Toisaalta..menköön b-lausunto, ei varmaa pyydä sitä enää jatkossa, ku sellaine tuoreeltaan taas tulos.
        Mut onko pakko hakea sairauspäivärahaa?, eli saanko sit työmarkkinatuen vaan saikkupäiviltä. Muuten taas sen jälkeen pitäis täyttää lippuset ja lappuset, että haen työmarkkinaa..

        "Toisaalta..menköön b-lausunto, ei varmaa pyydä sitä enää jatkossa, ku sellaine tuoreeltaan taas tulos."
        Siis erikoisemmalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe