Intiassa junalla

Reissaaja_

Onko kokemuksia junalla matkustamisesta Intiassa? Aikomuksena on liikkua intiassa välillä Delhi- Agra- jhansi- Varanasi. Välimatkat ovat sen verran lyhyitä kuitenkin, että matka taittuu varmasti parhaiten junalla. Onko kenelläkään kokemusta junalippujen ostamisesta? Voiko luottaa siihen,että lipun osto onnistuu paikanpäällä? Ja missä hinnoissa liput ovat?
Olen myös harkinnut junapassin ostamista.Intia keskuksessa myydään kuukauden Intian junapassia hintaan 270e. Mitä mieltä olette junapassista, onko sen hankkiminen aiheellista? Tuntuu äkkiä aika kalliilta tuo passin hinta, ja kiinnostaisi tietää, onko se hintansa arvoinen?

18

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puksutipuksuti

      Olen joskus ostanut(2kertaa) Indrail-passin Intiakeskuksesta. Mulla ei ollut ongelmia, mutta olen kyllä lukenut lukemattomista ongelmista Intiakeskuksen kanssa. Passi sen sijaan on ihan toimiva, kallis se on, mutta jos aiot matkustaa paljon, jos nukut junassa, sullehan kuuluu makuuvaunu, säästät hotellikuluissa. Paikanpäältäkin saat liput ostettua, tai laita joku ostamaan ne ja käytä sekin jonotusaika omiin tutkimusmatkoihisi, saat enemmän irti ajastasi. Jos et ole kuin kuukauden reissulla, passi on ehkä hieman hintava ratkaisu. Aiemmin ainakin pystyi jäämään pitkillä matkoilla pois junasta kesken matkan ja jatkamaan sitten matkaa samalla lipulla. Pitiköhän se matka jatkua seuraavana päivänä, en ole ihan varma. Jos joku tietää tästä käytännöstä, voisi kertoa lisää. Junissa erittäin halpa ruoka, ja teetä ja kahvia koko ajan saatavana. Pikkupojat kulkevat kannujen kanssa ja myyvät molempia. Junamatkailu on ehdottoman suositeltava tapa matkustaa ja tutustua uusiin ihmisiin. Muista lukita reppusi kiinni jonkunlaisella lukolla, vaikka polkupyörän vaijerilukolla. Varkaita valitettavasti liikkuu sielläkin , vaikka suurin osa on todella mukavaa porukkaa ja juttuseurasta ei ole puutetta. Jos ostat liput paikanpäältä, osta aina 1. tai 2. luokan ilmastoitu makuuvaunulippu, 1. AC/tier.

      • kyllä, kyllä

        EI KANNATA ASIOIDA KYSESESSÄ FIRMASSA, OSTA PALVELUA ENSIN SITTEN KERROMME MITEN TOIMITAAN.

        ETTÄ TIEDOKSI KAIKILLE, JOS ONGELMIA HALUAA KANNATTAA AISIOIDA KYSESESSÄ TOIMISTOSSA.


      • Anonyymi

    • 5ezdthvguiok

      Olen ostanut junaliput netin kautta jo Suomessa. En tosin ole kierrellyt ympäriinsä, vaan olen tiennyt jo etukäteen, milloin menen ja minne. Indian railwaysin nettisivujen kautta ne liput olen ostanut Visalla. Hyvin on toiminut, ei mitään ongelmia. Sivut vaatii rekisteröitymisen.

      Junamatkat on olleet tosi mukavia. AC 2 sleeperissä olen matkustanut, siis sellaisessa missä on kaksi vuodetta päälekkäin seinillä ja/tai verhoilla erotettuna muista. Penkin voi laittaa istuma tai makuuasentoon, hintaa sisältyy puhtaat tyyny ja lakanat. Ei ihan halpaa intialaisittain, mutta suomalaisittain kylläkin.

      • Reissaaja_

        Kiitokset vastanneille!
        Intia keskuksesta olen kyllä kuullut paljon pahaa, ja itsekin olen saanut sieltä huonoa palvelua. Tämä huono palvelu on osasyy, miksi taidan jättää tuon junapassin hankkimatta. Varsinkin, jos lippujen ostaminen ennakkoon Suomesta käsin, ja sitten paikan päällä asemalta onnistuu suht helposti. Ja tuo junapassin hinta vähän arveluttaa, jos kerran Intiassa junalippujen hinnat ovat suomalaisittain edullisia. Niin saako junapassissa sitten rahoilleen vastinetta?
        Kun olette tilanneet junalippuja netin kautta, niin millainen lippu se on? Tarkoitan, että saako siinä sähköpostiin e- lipun, vai kuinka homma toimii?
        Lisää vinkkejä ja kokemuksia kaivataan:)


      • 49rjodf+4repf
        Reissaaja_ kirjoitti:

        Kiitokset vastanneille!
        Intia keskuksesta olen kyllä kuullut paljon pahaa, ja itsekin olen saanut sieltä huonoa palvelua. Tämä huono palvelu on osasyy, miksi taidan jättää tuon junapassin hankkimatta. Varsinkin, jos lippujen ostaminen ennakkoon Suomesta käsin, ja sitten paikan päällä asemalta onnistuu suht helposti. Ja tuo junapassin hinta vähän arveluttaa, jos kerran Intiassa junalippujen hinnat ovat suomalaisittain edullisia. Niin saako junapassissa sitten rahoilleen vastinetta?
        Kun olette tilanneet junalippuja netin kautta, niin millainen lippu se on? Tarkoitan, että saako siinä sähköpostiin e- lipun, vai kuinka homma toimii?
        Lisää vinkkejä ja kokemuksia kaivataan:)

        Esim. Mumbaista Goaan Tivimiin maksoi viime talvena AC 2 sleeperissä vähän yli 1000 rupiaa (alle 20 euroa), matkaa on noin 650 km ja matka kesti jotain 11-12 tuntia. Paljon edullisemminkin voi matkusta, mutta oli tosi mukava välillä pötkötellä rennosti puhtaalla petillä. Ruokaa sai tilattua milloin tahtoi, ja erilaisten "pikkuruokien", kahvin, veden yms. myyjiä kulki koko ajan. Vaunussa oli "vaunupalvelija" tai mikä hän nyt sitten olikin, mutta hän auttoi kaikessa, mihin apua tarvitsi, mm. neuvoi milloin jäädä pois junasta.

        Lipun saa siis ostettu jo Suomessa netistä. Lippu tulee sähköpstiin, josta sen voi tulostaa. Juna löytyy ihan helposti asemalta. Junnan numerot, laiturit, vaunut yms. on ihan hyvin merkittynä, kun vähän katselee. Asemalla vaunujen kylkiin liimataan listat, josta näkyy matkustaja ja paikka vaunussa. Siellä se oli minunkin nimeni hätisti listalla sekä merkintä, mikä paikka on varattu minulle - ja lippu oli ostettu Suomesta.

        Vähän voi olla etsimisessä se lipun osto noilta nettisivuilta, mutta onnistuu kyllä. Kaikkiin juniin ei esim. ole välttämättä ihan kaikkia erilaisia vaunu/lippuvaihtoehtoja, joita siellä kuitenkin on valittavana. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehdoilla.


      • 5tryj8679iuojl
        49rjodf+4repf kirjoitti:

        Esim. Mumbaista Goaan Tivimiin maksoi viime talvena AC 2 sleeperissä vähän yli 1000 rupiaa (alle 20 euroa), matkaa on noin 650 km ja matka kesti jotain 11-12 tuntia. Paljon edullisemminkin voi matkusta, mutta oli tosi mukava välillä pötkötellä rennosti puhtaalla petillä. Ruokaa sai tilattua milloin tahtoi, ja erilaisten "pikkuruokien", kahvin, veden yms. myyjiä kulki koko ajan. Vaunussa oli "vaunupalvelija" tai mikä hän nyt sitten olikin, mutta hän auttoi kaikessa, mihin apua tarvitsi, mm. neuvoi milloin jäädä pois junasta.

        Lipun saa siis ostettu jo Suomessa netistä. Lippu tulee sähköpstiin, josta sen voi tulostaa. Juna löytyy ihan helposti asemalta. Junnan numerot, laiturit, vaunut yms. on ihan hyvin merkittynä, kun vähän katselee. Asemalla vaunujen kylkiin liimataan listat, josta näkyy matkustaja ja paikka vaunussa. Siellä se oli minunkin nimeni hätisti listalla sekä merkintä, mikä paikka on varattu minulle - ja lippu oli ostettu Suomesta.

        Vähän voi olla etsimisessä se lipun osto noilta nettisivuilta, mutta onnistuu kyllä. Kaikkiin juniin ei esim. ole välttämättä ihan kaikkia erilaisia vaunu/lippuvaihtoehtoja, joita siellä kuitenkin on valittavana. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehdoilla.

        Jos Intiassa ollessa ei halua itse jonottaa asemalla lippujonoissa, niin siellä on paljon pieniä matkatoimistoja, jotka hommaa ne liput pientä korvausta vastaan, tai hotellia voi pyytää hommaamaan liput.


      • puksutipuksuti
        49rjodf+4repf kirjoitti:

        Esim. Mumbaista Goaan Tivimiin maksoi viime talvena AC 2 sleeperissä vähän yli 1000 rupiaa (alle 20 euroa), matkaa on noin 650 km ja matka kesti jotain 11-12 tuntia. Paljon edullisemminkin voi matkusta, mutta oli tosi mukava välillä pötkötellä rennosti puhtaalla petillä. Ruokaa sai tilattua milloin tahtoi, ja erilaisten "pikkuruokien", kahvin, veden yms. myyjiä kulki koko ajan. Vaunussa oli "vaunupalvelija" tai mikä hän nyt sitten olikin, mutta hän auttoi kaikessa, mihin apua tarvitsi, mm. neuvoi milloin jäädä pois junasta.

        Lipun saa siis ostettu jo Suomessa netistä. Lippu tulee sähköpstiin, josta sen voi tulostaa. Juna löytyy ihan helposti asemalta. Junnan numerot, laiturit, vaunut yms. on ihan hyvin merkittynä, kun vähän katselee. Asemalla vaunujen kylkiin liimataan listat, josta näkyy matkustaja ja paikka vaunussa. Siellä se oli minunkin nimeni hätisti listalla sekä merkintä, mikä paikka on varattu minulle - ja lippu oli ostettu Suomesta.

        Vähän voi olla etsimisessä se lipun osto noilta nettisivuilta, mutta onnistuu kyllä. Kaikkiin juniin ei esim. ole välttämättä ihan kaikkia erilaisia vaunu/lippuvaihtoehtoja, joita siellä kuitenkin on valittavana. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehdoilla.

        Eikö olekkin aika hauska tapa nuo nimilistat? Ne ovat joko laiturien tauluilla tai junanvaunuissa. Kannattaa tosiaan etsiä oma paikkansa niistä, sitten alkaa etsiä oikeaa vaunua, jotka ovat joskus omituisesti merkitty. Avuliaita neuvojia toki löytyy paljon.


      • Reissaaja_
        puksutipuksuti kirjoitti:

        Eikö olekkin aika hauska tapa nuo nimilistat? Ne ovat joko laiturien tauluilla tai junanvaunuissa. Kannattaa tosiaan etsiä oma paikkansa niistä, sitten alkaa etsiä oikeaa vaunua, jotka ovat joskus omituisesti merkitty. Avuliaita neuvojia toki löytyy paljon.

        Olen tutustunut noihin Indian railwayssin sivuihin, ja aika hyvin olen löytänyt sopivat junat. Ihmetystä vaan aiheuttaa tuo sivuille rekisteröityminen. Onnistuuko se kuinka helposti? Lähinnä tuo residential address for i- ticket delivery kohta aiheuttaa päänvaivaa..
        http://www.irctc.co.in/cgi-bin/bv60.dll/irctc/services/register.do?click=true
        Siinähän kysytään osoitetta ja postinumeroa, pin/zip koodia yms.. Joku noissa mättää, koska en saanut itseäni rekisteröityä..


      • Reissaaja_ kirjoitti:

        Olen tutustunut noihin Indian railwayssin sivuihin, ja aika hyvin olen löytänyt sopivat junat. Ihmetystä vaan aiheuttaa tuo sivuille rekisteröityminen. Onnistuuko se kuinka helposti? Lähinnä tuo residential address for i- ticket delivery kohta aiheuttaa päänvaivaa..
        http://www.irctc.co.in/cgi-bin/bv60.dll/irctc/services/register.do?click=true
        Siinähän kysytään osoitetta ja postinumeroa, pin/zip koodia yms.. Joku noissa mättää, koska en saanut itseäni rekisteröityä..

        eihän tuola I-Ticket osiola ole mithään käytännön merkitystä ko sähköpostila net sen tiketin lähettävät. ainaskin mulla meni kirijautuminen ihan normaalisti. osotetievot täyttelin jotensakki näin:
        address
        city
        state
        kotiosoteen mukaset tievot. staten mie panin lapland
        pin/zip
        kelepas postinumero
        phone
        kansainvälinen iliman merkkiä

        son vain joskus aika hijas yhteys mutta onse mulla aina kuiten toiminu

        perapappa


    • travellerIndia

      Tuntuu turhan kalliilta tuo passi. Tilaa itse netin kautta niin pitkälle kun tiedät miten haluat matkustaa ja loput sitten paikan päältä. AC2 Sleeper on juuri sopiva luokka. Nimilistat vaunuissa tosiaan kertovat mihin vaunuun olet menossa ja lukee se lipussakin muistaakseni. Me myös tänä talvena lähdetään "junailemaan" Delhi-Agra-Varanasi-Kalkutta-Puri reittiä. Yöt pitää kuitenkin jossain nukkua ja aamulla heräät jälleen uusissa maisemissa. Kannattaa huomioida että junassa voi olla melkoisen kylmä ilmastoinnin takia joten pitkähihaista/isoa huivia mukaan. Asemilla voi pompata pihalle ihmettelemään aitoa meininkiä ja lämmittelemään :) Hyvää matkaa!

      • Reissaaja_

        Kiitos vinkeistä ja neuvoista, kyllä nyt lippujen ostaminen pitäis onnistua. Tietysti jos joku haluaa yleisesti kertoa kokemuksistaan junalla reissaamisesta tai reppureissuista yleensä, nii kaikki tieto on edelleen tervetullutta :)


      • Ongelmia
        Reissaaja_ kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä ja neuvoista, kyllä nyt lippujen ostaminen pitäis onnistua. Tietysti jos joku haluaa yleisesti kertoa kokemuksistaan junalla reissaamisesta tai reppureissuista yleensä, nii kaikki tieto on edelleen tervetullutta :)

        Hei! Te jotka olette ostaneet Intian junalippuja jo Suomesta käsin, niin onko teillä ilmennyt maksun kanssa minkäänlaisia ongelmia? Olen yrittänyt varailla lippuja Indian railwayssin ja clear tripin kautta, mutta jostain syystä Visalla maksaminen ei onnistu. Aina tulee ilmoitus, että maksua ei jostain syystä voi suorittaa. Osaatteko kertoa, missä vika on?


      • mutta..
        Ongelmia kirjoitti:

        Hei! Te jotka olette ostaneet Intian junalippuja jo Suomesta käsin, niin onko teillä ilmennyt maksun kanssa minkäänlaisia ongelmia? Olen yrittänyt varailla lippuja Indian railwayssin ja clear tripin kautta, mutta jostain syystä Visalla maksaminen ei onnistu. Aina tulee ilmoitus, että maksua ei jostain syystä voi suorittaa. Osaatteko kertoa, missä vika on?

        Ei Visan kanssa ollut mitään ongelmia, mutta alussa ei hyväksynyt sitä, koska yritin varata junaan sellaista paikkaa, jota siellä ei ollut. Ne valikot valinnat voi olla vähän hämäävät. Yritin ostaa paikkaa naisvaunuun, jota junassa ei ollut, mutta kuitenkin valittavaissa, ja silloin se maksu ei toiminut. Sitten kun otin muun paikan, niin ei mitään ongelmia.


      • vastustaa
        mutta.. kirjoitti:

        Ei Visan kanssa ollut mitään ongelmia, mutta alussa ei hyväksynyt sitä, koska yritin varata junaan sellaista paikkaa, jota siellä ei ollut. Ne valikot valinnat voi olla vähän hämäävät. Yritin ostaa paikkaa naisvaunuun, jota junassa ei ollut, mutta kuitenkin valittavaissa, ja silloin se maksu ei toiminut. Sitten kun otin muun paikan, niin ei mitään ongelmia.

        Olen kyllä yrittänyt vaihtaa junaa/luokkaa/ paikkaa, eikä vaan onnistu. En vaan käsitä, missä oikeen mättää. Olisi kuitenkin mukava saada liput tilattua valmiiksi, niin ei sitten paikan päällä tarvitsisi heti lähteä lippuluukulle.


      • vastustaa kirjoitti:

        Olen kyllä yrittänyt vaihtaa junaa/luokkaa/ paikkaa, eikä vaan onnistu. En vaan käsitä, missä oikeen mättää. Olisi kuitenkin mukava saada liput tilattua valmiiksi, niin ei sitten paikan päällä tarvitsisi heti lähteä lippuluukulle.

        joka mulla on kanittanu on se että mulla oli päällä Nordean Visa / Master korttien verkkokäyttöominaisuus. elikkä tarkottaa sitä että kun luottokortilla maksaa verkossa tarkistetaan se maksajan identiteetti nillä pankin tunnusluvuilla. tuohon tarkistukseen ei monillakhaan aasialaisilla verkkomyyjillä ole tukea vaan maksu tyssää siihen iliman mithään järellistä virheilimotusta. lisäksi sen verkkomaksuominaisuuden poiskytkennällä oli noin vuorokauden viive.

        elikkä oli vain yks arvaus

        terkut:
        perapappa


      • tarkistaa..
        PerttiS kirjoitti:

        joka mulla on kanittanu on se että mulla oli päällä Nordean Visa / Master korttien verkkokäyttöominaisuus. elikkä tarkottaa sitä että kun luottokortilla maksaa verkossa tarkistetaan se maksajan identiteetti nillä pankin tunnusluvuilla. tuohon tarkistukseen ei monillakhaan aasialaisilla verkkomyyjillä ole tukea vaan maksu tyssää siihen iliman mithään järellistä virheilimotusta. lisäksi sen verkkomaksuominaisuuden poiskytkennällä oli noin vuorokauden viive.

        elikkä oli vain yks arvaus

        terkut:
        perapappa

        Niin minullakin tarkastaa Sammon Visalla täällä kotimaassa, mutta ei se estänyt ostamasta lippuja Intian juniin, eikä ole estänyt mitään muutakaan ostosta ulkomailta ilman tuota tarkastusta.

        Kokeilepa toimiiko paremmin IExplorer-nettiselaimella. Joskus tuolal selaimellakin on väliä. Entä oletko varmasti laittanut kuukaudet ja vuodet oikein siihen Visa-tietoihin yms.?


      • Indiarules ok
        tarkistaa.. kirjoitti:

        Niin minullakin tarkastaa Sammon Visalla täällä kotimaassa, mutta ei se estänyt ostamasta lippuja Intian juniin, eikä ole estänyt mitään muutakaan ostosta ulkomailta ilman tuota tarkastusta.

        Kokeilepa toimiiko paremmin IExplorer-nettiselaimella. Joskus tuolal selaimellakin on väliä. Entä oletko varmasti laittanut kuukaudet ja vuodet oikein siihen Visa-tietoihin yms.?

        pankin? Ainakin AXIS PG toimi meillä kun varailin viikko sitten lippuja. Ja huomioi kellonaika myös, kovin myöhään illalla ei ole lippuvaraus toiminnassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe