Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni ehdottomasti yleisin tapa naisilla on viestittää katseellaan kiinnostusta. Tämä on kai joidenkin keski-aikaisten...tai siis perinteisten tapojen mukainen käytäntö jotta nainen ei antaisi itsestään liian hyökkäävää kuvaa.
Varmaankin se toimii hyvin, en sitä väitä, mutta tuntuuko se kenestäkään muusta vähän lapselliselta? Itse en miehenä oikein jaksa ymmärtää kuinka joku viitsii tuijotella baarissa koko illan tiettyä kohdetta tekemättä mitään. Ainakin omalta kohdaltani voin sanoa että ihan asiallinen ja aikuismainen jutttelemaan tulo nostaisi valtavasti arvostusta silmissäni, kun taas jatkuva vilkuilu antaa melko epäkypsän kuvan.
Toimitteko te naiset näin? Jos toimitte, niin onko se mielestänne paras keino ilmaista kiinnostusta?
Naisten "silmäpeli"
90
2686
Vastaukset
- Miramella
Jos kiinnostaa niin eiku juttusille. Vaikka todettakoon, että sitä ei kannta tehdä, jos mulla on jo mies mukana. Siis ihan vaan kohteliaisuudesta. Joudun kyllä sanomaan olevani varattu, mutta tuleepahan kerralla selväkisi, ettei tarvitse koko iltaa tuijotella.
Toisaalta, jos olisin sinkku ja jos olisin kiinnostunut, niin lähetyisin itse. Jos en olisi kiinnostunut, en lähetyisi. Yksikään mies, joka mua on lähestynyt, ei ole mua matkaansa saanut. Olen itse tehnyt aloitukset. Toisaalta baari on paskin paikka minkään aloittamiseen. Noin vinkkinä. - nainen vm30-
nuoreen kokemattomaan naisimmeiseen?
En minä ainakaan tuijota miestä. Vilkuilen ja jos tulee kontaktia niin sitten ehkä hieman pidempään katson. Ja katseen laatu on kyllä hieman erilainen kuin pelkkä tuijotus.- -mies-
En tarkoittanut yhtä tiettyä naista, vaan lukuisia naisia ikäluokkaa 20-35 v.
Miten olet päätynyt tuohon strategiaan? Onko se mielestäsi paras mahdollinen tapa luoda kontaktia? - Korni Kalle
Ja saiskos vähän tarkennusta katseen laadusta?
- Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
En tarkoittanut yhtä tiettyä naista, vaan lukuisia naisia ikäluokkaa 20-35 v.
Miten olet päätynyt tuohon strategiaan? Onko se mielestäsi paras mahdollinen tapa luoda kontaktia?Tottakai katselen miehiä, mutta ei se vielä tarkoita syvällisempää kiinnostusta. En jää katselemaan yhtä miestä, vaan katselen illan aikana useaa miestä.
Näinhän miehetkin toimivat. Katselevat naisia. - -mies-
Pinjaninja. kirjoitti:
Tottakai katselen miehiä, mutta ei se vielä tarkoita syvällisempää kiinnostusta. En jää katselemaan yhtä miestä, vaan katselen illan aikana useaa miestä.
Näinhän miehetkin toimivat. Katselevat naisia.Tuo on ihan ymmärrettävää toimintaa, mutta jos naisella ei ole muita keinoja tehdä tuttavuutta kuin tuijottamalla, niin eikö se sinustakin tunnu jotenkin huolestuttavalta?
Sanottakoon vielä että tätä tapahtuu ihan jatkuvasti baareissa. Ei ole naisillakaan helppoa, se on myönnettävä... - Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
Tuo on ihan ymmärrettävää toimintaa, mutta jos naisella ei ole muita keinoja tehdä tuttavuutta kuin tuijottamalla, niin eikö se sinustakin tunnu jotenkin huolestuttavalta?
Sanottakoon vielä että tätä tapahtuu ihan jatkuvasti baareissa. Ei ole naisillakaan helppoa, se on myönnettävä...No ihan ensimmäisenä tietysti pitää katsoa onko miehellä naisystävää ja uskon että miehetkin aina naisen kohdatessaan katsovat ympärilleen. Eihän sitä nyt varattuja viitsi alkaa katselemaan kovin pitkään.
En minä mitenkään miehiä jää tuijottamaan. Katson ja jos kiinnostaa katson vähän pidempään mutta en nyt mitenkään jää koko illaksi tapittamaan jotain vierasta miestä. Ensisijaisesti käyn kuitenkin baarissa pitämässä hauskaa ystävieni kanssa ja usein tyttöjen kanssa katsomme yhdessä jotain komeaa miestä. Saahan sitä katsoa. En koskaan ehdottele miehille. - -mies-
Pinjaninja. kirjoitti:
No ihan ensimmäisenä tietysti pitää katsoa onko miehellä naisystävää ja uskon että miehetkin aina naisen kohdatessaan katsovat ympärilleen. Eihän sitä nyt varattuja viitsi alkaa katselemaan kovin pitkään.
En minä mitenkään miehiä jää tuijottamaan. Katson ja jos kiinnostaa katson vähän pidempään mutta en nyt mitenkään jää koko illaksi tapittamaan jotain vierasta miestä. Ensisijaisesti käyn kuitenkin baarissa pitämässä hauskaa ystävieni kanssa ja usein tyttöjen kanssa katsomme yhdessä jotain komeaa miestä. Saahan sitä katsoa. En koskaan ehdottele miehille.Tuokin kuulostaa aika normaalilta meiningiltä kun ilmeisesti et jää harmittelemaan jos katselu ei tuottanutkaan lähestymistä miehen taholta?
- Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
Tuokin kuulostaa aika normaalilta meiningiltä kun ilmeisesti et jää harmittelemaan jos katselu ei tuottanutkaan lähestymistä miehen taholta?
Aika usein saattaa se kiinnostava mies jäädä baariin ja lähdemme naisten kanssa jo toiseen paikkaan eli näinkin voi käydä. En minä miehiä jää suremaan. Kivahan se on välillä käydä baarikierroksella ja katsella komeita miehiä. Ei se ole vakavaa.
Kyllä aina joku innokas mies tulee juttelemaan eli en minä mitenkään torjuva ole sopivan miehen suhteen. - -mies-
Pinjaninja. kirjoitti:
Aika usein saattaa se kiinnostava mies jäädä baariin ja lähdemme naisten kanssa jo toiseen paikkaan eli näinkin voi käydä. En minä miehiä jää suremaan. Kivahan se on välillä käydä baarikierroksella ja katsella komeita miehiä. Ei se ole vakavaa.
Kyllä aina joku innokas mies tulee juttelemaan eli en minä mitenkään torjuva ole sopivan miehen suhteen.Juu, ei sen vakavaa kuuluisi olla :-)
En tiedä iästäsi, mutta ainakin näin kolmekymppisenä arvostaisi sellaisia vuorovaikutustaitoja että nainenkin voisi halutessaan jutella miehelle. Ei sellaiset sosiaaliset taidot ainakaan huonoa kuvaa anna ihmisestä. Nuorempana on jotenkin ymmärrettävämpää että silmäpeliä pelaillaan ja haetaan samalla vähän jännitystä arjen vastapainoksi. - zcbm
-mies- kirjoitti:
Juu, ei sen vakavaa kuuluisi olla :-)
En tiedä iästäsi, mutta ainakin näin kolmekymppisenä arvostaisi sellaisia vuorovaikutustaitoja että nainenkin voisi halutessaan jutella miehelle. Ei sellaiset sosiaaliset taidot ainakaan huonoa kuvaa anna ihmisestä. Nuorempana on jotenkin ymmärrettävämpää että silmäpeliä pelaillaan ja haetaan samalla vähän jännitystä arjen vastapainoksi.Naisilla on vain yksi taito ja se on passiivisena prinsessana oleminen ja miesten arvosteleminen kun eivät osaa tehdä aloitetta juuri millin tarkkaan niinkuin arvon prinsessalle sopii.
- Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
Juu, ei sen vakavaa kuuluisi olla :-)
En tiedä iästäsi, mutta ainakin näin kolmekymppisenä arvostaisi sellaisia vuorovaikutustaitoja että nainenkin voisi halutessaan jutella miehelle. Ei sellaiset sosiaaliset taidot ainakaan huonoa kuvaa anna ihmisestä. Nuorempana on jotenkin ymmärrettävämpää että silmäpeliä pelaillaan ja haetaan samalla vähän jännitystä arjen vastapainoksi.No kun en ole yksin liikenteessä niin menen sitten aina uuteen paikkaan omien kavereiden kanssa eli ainakaan alkuillasta en jää yhden miehen lumoihin niin sanotusti. Aika usein miehet tulevat kyllä itse juttelemaan mutta silloinkin voin joutua poistumaan paikalta seurueeni mukana. Kyllähän valtaosa 30-vuotiasta miehistä on muuten tavalla tai toisella varattuja joten siinäkin mielessä en nyt niin hirveästi kenestäkään miehestä innostu. Aitoja sinkkumiehiä on oikeasti tosi vähän.
- Xenah
Pinjaninja. kirjoitti:
Kyllä aina joku innokas mies tulee juttelemaan eli en minä mitenkään torjuva ole sopivan miehen suhteen.Niin, siis pointtihan on se, että kiinnostunut mies tulee juttelemaan. Jos mies ei ole kiinnostunut, se ei tule juttelemaan. Ja aina joku mies kuitenkin tulee... Siksi naiset eivät itse mene juttelemaan kiinnostaville miehille.
- zcbm
Xenah kirjoitti:
Niin, siis pointtihan on se, että kiinnostunut mies tulee juttelemaan. Jos mies ei ole kiinnostunut, se ei tule juttelemaan. Ja aina joku mies kuitenkin tulee... Siksi naiset eivät itse mene juttelemaan kiinnostaville miehille.
"Niin, siis pointtihan on se, että kiinnostunut mies tulee juttelemaan. Jos mies ei ole kiinnostunut, se ei tule juttelemaan."
Yleensä jos mies tulee juttelemaan baarissa se on vain seksistä kiinnostunut, ei sinusta. Ne miehet jotka ei tule juttelemaan voi hyvinkin olla susta kumppaninhakumielessä kiinnostuneita. Mutta tätähän sä et naisena voi myöntää. :)
"Ja aina joku mies kuitenkin tulee... Siksi naiset eivät itse mene juttelemaan kiinnostaville miehille."
juu juu, aina joku seksiä hakeva mies tulee, mitä sitten?
- lottamari
Miten ihmeessä mies voi istua tunti tolkulla vain ja ihmetellä, että; "onpa siinä lapsellinen typykkä, kun on jo vahdannut pidemmän aikaa, eikä ymmärrä tulla juttelemaan". So, what? Mitä itse sitten odotat ja vilkuilet? Mikset itse mene sen tytön luo juttelemaan? Mikset miehenä tee aloitusta? Miksi odotat sitä naiselta? Voi, hyvänen aika!, kai sinullakin jalat ja suu toimii, vai oletko niin itsekäs, ja odotat, että naisten pitää tehdä aloitus ja langeta syliisi noin vain kuin kypsä hedelmä.
No,minäpä kerron sinulle. Pikainen vilkaisu tarkoittaa; tyyppi ei ole kiinnostava. Koko illan tuijotus tarkoittaa, että tyttö ei ole saanut ketään muuta kiinnostumaan itsestään ja lopulta epätoivoissaan naulitsee katseensa siihen vihon viimeiseen epätoivoiseen tyyppiin, joka sekään ei älyä tehdä mitään.
Naiset toimivat siten, että katsovat miestä silmiin ja hymyilevät, eivät tuijota zompi-ilme kasvoillaan, ellei sitten ole joku vika päässä. Jos, mies hymyilee takaisin, niin silloin se, kumpi on rohkeampi tekee sen aloitteen ja uskaltautuu juttusille. Sitäpaitsi se on yleensä mies, joka naista lähestyy, eikä nainen. Se nyt vain on luonnollisempaa.
Vihje. Älä jätä aivojasi takkisi mukana narikkaan.- -mies-
Olipa ilkeä sävy viestissäsi, mutta vastataan nyt kuitenkin jotain...
Ei kai minun miehenä tule olla kiinnostunut kaikista maailman naisista vaikka ne minulle sattuisivatkin hymyilemään? Olkoon nainen sitten epätoivoinen, mutta ilmeisesti hän on kiinnostunut minusta jos jaksaa niinkin pitkään katsella. Eikö hänelle kuitenkaan tule mieleen että aikuisten kesken ei välttämättä tarvita tuollaisia ihme soidinmenoja, vaan minulle voisi tulla ihan asiallisesti juttelemaan jos kerran kiinnostaa.
En vaan ole kuullut että kukaan nainen kyseenalaistaisi tätä metodiaan, vaikka ehkä syytä joskus olisi... - lottamari
-mies- kirjoitti:
Olipa ilkeä sävy viestissäsi, mutta vastataan nyt kuitenkin jotain...
Ei kai minun miehenä tule olla kiinnostunut kaikista maailman naisista vaikka ne minulle sattuisivatkin hymyilemään? Olkoon nainen sitten epätoivoinen, mutta ilmeisesti hän on kiinnostunut minusta jos jaksaa niinkin pitkään katsella. Eikö hänelle kuitenkaan tule mieleen että aikuisten kesken ei välttämättä tarvita tuollaisia ihme soidinmenoja, vaan minulle voisi tulla ihan asiallisesti juttelemaan jos kerran kiinnostaa.
En vaan ole kuullut että kukaan nainen kyseenalaistaisi tätä metodiaan, vaikka ehkä syytä joskus olisi...Voi, hellan duudelis sentään. Jos, kerran näet, että toista kiinnostaa, niin mene ja tee aloitus, sillä siitä ihmettelemisestäsi pääset. Eikö sinulle sitten tule mieleen, että soidinmenoja tarvitaan joskus, jos ollaan ujoja? Toinen vaihtoehto on, että nainen ei tule juttelemaan, koska huomaa, ettei mieskään ole kovin innostuneen oloinen.
- -mies-
lottamari kirjoitti:
Voi, hellan duudelis sentään. Jos, kerran näet, että toista kiinnostaa, niin mene ja tee aloitus, sillä siitä ihmettelemisestäsi pääset. Eikö sinulle sitten tule mieleen, että soidinmenoja tarvitaan joskus, jos ollaan ujoja? Toinen vaihtoehto on, että nainen ei tule juttelemaan, koska huomaa, ettei mieskään ole kovin innostuneen oloinen.
Eikö sinulle tule mieleen että eihän minulla ole siinä tilanteessa mitään ihmettelemistä eikä ongelmaa joka kaipaisi ratkaisua.
Ujouden ymmärrän kyllä ja sille ei valitettavasti aina voi mitään, mutta ymmärtääkö naiset kuinka hyvän kuvan voisi antaa itsestään tulemalla juttelemaan? Ainakin siihen vilkuilustrategiaan verrattuna. - lottamari
-mies- kirjoitti:
Eikö sinulle tule mieleen että eihän minulla ole siinä tilanteessa mitään ihmettelemistä eikä ongelmaa joka kaipaisi ratkaisua.
Ujouden ymmärrän kyllä ja sille ei valitettavasti aina voi mitään, mutta ymmärtääkö naiset kuinka hyvän kuvan voisi antaa itsestään tulemalla juttelemaan? Ainakin siihen vilkuilustrategiaan verrattuna.Voi, aamen. Miten hvvän kuvan antaa mies itsestään, kun selvästi näkee, että nainen vilkuilee siihen malliin ja olisi kiinnostunut, mutta mies ei älyä tehdä mitään. Kyllä siinä miehenkin imagokuva naisen silmissä kärsii. Itse olisin kyllä iloinen, jos vilkuiluni olisi huomioitu ja mies voisi näyttää selkeästi onko kiinnostunut vai ei.
- zcbm
Miten ihmeessä nainen voi istua tunti tolkulla vain ja ihmetellä, että; "onpa siinä lapsellinen mies kun on jo vahdannut pidemmän aikaa, eikä ymmärrä tulla juttelemaan". So, what? Mitä itse sitten odotat ja vilkuilet? Mikset itse mene sen miehen luo juttelemaan? Mikset naisena tee aloitusta? Miksi odotat sitä mieheltä? Voi, hyvänen aika!, kai sinullakin jalat ja suu toimii, vai oletko niin itsekäs, ja odotat, että miesten pitää tehdä aloitus ja langeta syliisi noin vain kuin kypsä hedelmä?
"Jos, mies hymyilee takaisin, niin silloin se, kumpi on rohkeampi tekee sen aloitteen ja uskaltautuu juttusille. Sitäpaitsi se on yleensä mies, joka naista lähestyy, eikä nainen. Se nyt vain on luonnollisempaa."
Totta ja johtuu siitä että naiset on vellihousuja tekemään mitään miesten vuoksi. Miehiltä löytyy itsevarmuutta naisten kanssa. :) Vihje. Älä jätä aivojasi takkisi mukana narikkaan. - zcbm
lottamari kirjoitti:
Voi, aamen. Miten hvvän kuvan antaa mies itsestään, kun selvästi näkee, että nainen vilkuilee siihen malliin ja olisi kiinnostunut, mutta mies ei älyä tehdä mitään. Kyllä siinä miehenkin imagokuva naisen silmissä kärsii. Itse olisin kyllä iloinen, jos vilkuiluni olisi huomioitu ja mies voisi näyttää selkeästi onko kiinnostunut vai ei.
Voi, aamen. Miten hvvän kuvan antaa nainen itsestään, kun selvästi näkee, että mies vilkuilee siihen malliin ja olisi kiinnostunut, mutta nainen ei älyä tehdä mitään. Kyllä siinä naisenkin imagokuva miehen silmissä kärsii. Itse olisin kyllä iloinen, jos vilkuiluni olisi huomioitu ja nainen voisi näyttää selkeästi onko kiinnostunut vai ei.
- -mies-
lottamari kirjoitti:
Voi, aamen. Miten hvvän kuvan antaa mies itsestään, kun selvästi näkee, että nainen vilkuilee siihen malliin ja olisi kiinnostunut, mutta mies ei älyä tehdä mitään. Kyllä siinä miehenkin imagokuva naisen silmissä kärsii. Itse olisin kyllä iloinen, jos vilkuiluni olisi huomioitu ja mies voisi näyttää selkeästi onko kiinnostunut vai ei.
Pitäisikö minun siis siinä vaiheessa mennä juttelemaan naiselle ja kertoa että en ole kiinnostunut hänestä?
Jos taas olen kiinnostunut, niin kerron sen kyllä. Monesti vaan saattaisi käydä niin että suora aloite naiselta herättäisi kiinnostukseni, kun taas vilkuilu valitettavasti tekee päinvastoin. - zcbm
lottamari kirjoitti:
Voi, hellan duudelis sentään. Jos, kerran näet, että toista kiinnostaa, niin mene ja tee aloitus, sillä siitä ihmettelemisestäsi pääset. Eikö sinulle sitten tule mieleen, että soidinmenoja tarvitaan joskus, jos ollaan ujoja? Toinen vaihtoehto on, että nainen ei tule juttelemaan, koska huomaa, ettei mieskään ole kovin innostuneen oloinen.
Voi, hellan duudelis sentään. Jos, kerran näet, että toista kiinnostaa, niin mene ja tee aloitus, sillä siitä ihmettelemisestäsi pääset. Eikö sinulle sitten tule mieleen, että soidinmenoja tarvitaan joskus, jos ollaan ujoja? Toinen vaihtoehto on, että mies ei tule juttelemaan, koska huomaa, ettei nainenkaan ole kovin innostuneen oloinen.
- lottamari
zcbm kirjoitti:
Miten ihmeessä nainen voi istua tunti tolkulla vain ja ihmetellä, että; "onpa siinä lapsellinen mies kun on jo vahdannut pidemmän aikaa, eikä ymmärrä tulla juttelemaan". So, what? Mitä itse sitten odotat ja vilkuilet? Mikset itse mene sen miehen luo juttelemaan? Mikset naisena tee aloitusta? Miksi odotat sitä mieheltä? Voi, hyvänen aika!, kai sinullakin jalat ja suu toimii, vai oletko niin itsekäs, ja odotat, että miesten pitää tehdä aloitus ja langeta syliisi noin vain kuin kypsä hedelmä?
"Jos, mies hymyilee takaisin, niin silloin se, kumpi on rohkeampi tekee sen aloitteen ja uskaltautuu juttusille. Sitäpaitsi se on yleensä mies, joka naista lähestyy, eikä nainen. Se nyt vain on luonnollisempaa."
Totta ja johtuu siitä että naiset on vellihousuja tekemään mitään miesten vuoksi. Miehiltä löytyy itsevarmuutta naisten kanssa. :) Vihje. Älä jätä aivojasi takkisi mukana narikkaan.Kyllä aika pelkuri täytyy miehenkin olla, jos ei naisen vilkuilusta ymmärrä tulla juttelemaan. Sitten on vaan huono juttu, jos kaksi samanlaista kohtaa. Siitä ei sitten mitään tule. Vellihousuja molemmat.
- zcbm
lottamari kirjoitti:
Kyllä aika pelkuri täytyy miehenkin olla, jos ei naisen vilkuilusta ymmärrä tulla juttelemaan. Sitten on vaan huono juttu, jos kaksi samanlaista kohtaa. Siitä ei sitten mitään tule. Vellihousuja molemmat.
Naiset niitä nynneröitä ovat kun eivät uskalla tehdä baarissa muuta kuin istuvat perseellään odottavat miesten aloitteita. Miehet tekee lähes kaikki aloitteet joka viikonloppu ja viikonpäivä ympäri Suomea. Naiset ovat nynnyjä, ei miehet. :) Viesteistäsi tosin paistaa niin voimakas katkeruus ja vitutus etten viitsi tämän enempää antaa sulle "vitsaa pyllylle". :D
- ^^^^^^^^^
"Ainakin omalta kohdaltani voin sanoa että ihan asiallinen ja aikuismainen jutttelemaan tulo nostaisi valtavasti arvostusta silmissäni, kun taas jatkuva vilkuilu antaa melko epäkypsän kuvan."
eihän naiset uskalla tehdä aloitetta. Naiset ei useinkaan halua myöntää oikeaa syytä passiivisuuteensa vaan pakenevat tekosyiden taakse kuten "se on miehen tehtävä tehdä aloite" tai "en halua antaa itestäni tyrkkyä kuvaa" tai "miehet haluaa saalistaa" tai "miehet pelkää aktiivista naista" tms....- -mies-
Oletko sinäkin samaa mieltä että ihan suora lähestyminen ilman sen kummempia sirkustemppuja olisi naiseltakin hieno ele?
En halua syyttää ketään, sillä jokainen saa tehdä ihan kuten haluaa, mutta tuntuu että monet on jämähtäneet näihin ikiaikaisiin tapoihin, eivätkä ymmärrä kuinka voisivat antaa itsestään paljon paremman kuvan. - zcbm
-mies- kirjoitti:
Oletko sinäkin samaa mieltä että ihan suora lähestyminen ilman sen kummempia sirkustemppuja olisi naiseltakin hieno ele?
En halua syyttää ketään, sillä jokainen saa tehdä ihan kuten haluaa, mutta tuntuu että monet on jämähtäneet näihin ikiaikaisiin tapoihin, eivätkä ymmärrä kuinka voisivat antaa itsestään paljon paremman kuvan."Oletko sinäkin samaa mieltä että ihan suora lähestyminen ilman sen kummempia sirkustemppuja olisi naiseltakin hieno ele?"
Ehdottomasti. Naisilla vaan ei ole rohkeutta tehdä mitään, odottavat vain itserakkaasti että miehet tulee parveilemaan ympärille. Naisilla ei ole mitään motivaatiota muuttaa toimintaansa koska nykyinen systeemi pelaa jatkuvasti heidän pussiinsa. Isona miinuksena tässä on se että usein aloitteita säännöllisesti tekevät miehet ovat kumppanimielessä vähemmän hyviä kun taas ne ujommat miehet ovat usein empaattisempia ja fiksumpia. Mutta naiset on niin pelkureita ja omahyväisiä vellihousuja että haluavat pitää kiinni huonosta systeemistä senkin uhalla etteivät koskaan tule löytämään sitä unelmien miestä jota hakevat. :) - -mies-
zcbm kirjoitti:
"Oletko sinäkin samaa mieltä että ihan suora lähestyminen ilman sen kummempia sirkustemppuja olisi naiseltakin hieno ele?"
Ehdottomasti. Naisilla vaan ei ole rohkeutta tehdä mitään, odottavat vain itserakkaasti että miehet tulee parveilemaan ympärille. Naisilla ei ole mitään motivaatiota muuttaa toimintaansa koska nykyinen systeemi pelaa jatkuvasti heidän pussiinsa. Isona miinuksena tässä on se että usein aloitteita säännöllisesti tekevät miehet ovat kumppanimielessä vähemmän hyviä kun taas ne ujommat miehet ovat usein empaattisempia ja fiksumpia. Mutta naiset on niin pelkureita ja omahyväisiä vellihousuja että haluavat pitää kiinni huonosta systeemistä senkin uhalla etteivät koskaan tule löytämään sitä unelmien miestä jota hakevat. :)Niin, luulisi että naisilla olisi motivaation lähteenä päästä juttusille sellaisen miehen kanssa joka heitä kiinnostaa.
Olisivatko naiset tyytyväisiä jos ruokakaupassa kauppias pistäisi kassiin puoliksi mätiä omenoita sen sijaan että itse saa valita kasasta parhaimmat yksilöt? - Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
Niin, luulisi että naisilla olisi motivaation lähteenä päästä juttusille sellaisen miehen kanssa joka heitä kiinnostaa.
Olisivatko naiset tyytyväisiä jos ruokakaupassa kauppias pistäisi kassiin puoliksi mätiä omenoita sen sijaan että itse saa valita kasasta parhaimmat yksilöt?Eli sinä aloittaja mies ja muut palstan miehet olette sitten niitä valioyksilöitä, joille naisten tulisi tehdä aloite.
Kerronpa esimerkin millaista on baarissa:
Menen baariin, tapaan kiinnostavan miehen. Katsomme toisiamme ja mies tulee juttelemaan. Juttu jatkuu.
Missä vaiheessa minä sitten tulisin tekemään aloitetta teidän kanssanne kun minulla on jo yksi seuralainen? Heivaan siis sen nykyisen seuralaisen ja lähden tyrkyttämään itseäni jollekin toiselle miehelle. Edes miehen logiikalla ei voi päästä tuollaiseen lopputulokseen, vai voiko? - lottamari
zcbm kirjoitti:
"Oletko sinäkin samaa mieltä että ihan suora lähestyminen ilman sen kummempia sirkustemppuja olisi naiseltakin hieno ele?"
Ehdottomasti. Naisilla vaan ei ole rohkeutta tehdä mitään, odottavat vain itserakkaasti että miehet tulee parveilemaan ympärille. Naisilla ei ole mitään motivaatiota muuttaa toimintaansa koska nykyinen systeemi pelaa jatkuvasti heidän pussiinsa. Isona miinuksena tässä on se että usein aloitteita säännöllisesti tekevät miehet ovat kumppanimielessä vähemmän hyviä kun taas ne ujommat miehet ovat usein empaattisempia ja fiksumpia. Mutta naiset on niin pelkureita ja omahyväisiä vellihousuja että haluavat pitää kiinni huonosta systeemistä senkin uhalla etteivät koskaan tule löytämään sitä unelmien miestä jota hakevat. :)Niistä ujoista, kun ei tiedä mitä ne ovat miehiään. Niillä voi olla kaiken maailman ongelmia, että kannattaa vaan katsella kaukaa. Kyllä fiksu ja tervejärkinen mies lähestyy naista, eikä odota perseellään, että neito tulee tyrkyttämään itseään. Huorat on sitten erikseen, kun tulee kyselemään, että kelpaisiko pillu ja taksa on sitten tämä.
Jos, olet tosimielellä liikenteessä, etkä pillun perässä, niin kyllä silloin varmasti haluat lähestyä naista ihan itse. - -mies-
Pinjaninja. kirjoitti:
Eli sinä aloittaja mies ja muut palstan miehet olette sitten niitä valioyksilöitä, joille naisten tulisi tehdä aloite.
Menen baariin, tapaan kiinnostavan miehen. Katsomme toisiamme ja mies tulee juttelemaan. Juttu jatkuu.
Missä vaiheessa minä sitten tulisin tekemään aloitetta teidän kanssanne kun minulla on jo yksi seuralainen? Heivaan siis sen nykyisen seuralaisen ja lähden tyrkyttämään itseäni jollekin toiselle miehelle. Edes miehen logiikalla ei voi päästä tuollaiseen lopputulokseen, vai voiko?Ei minulle ainakaan tarvitse tehdä aloitetta ellei kiinnosta. Jos taas kiinnostaisi niin parhaiten se onnistuisi siten että tulisi vaan moikkaamaan. Plussana olisi sekin että samalla antaisi itsestään miellyttävän reippaan ensivaikutelman.
Sinulla on ilmeisesti kuviot ihan mallillaan ja olet tyytyväinen, joten ei tämä sikäli koske sinua. Miksi suotta lähteä hyvää systeemiä muuttamaan? - zcbm
-mies- kirjoitti:
Niin, luulisi että naisilla olisi motivaation lähteenä päästä juttusille sellaisen miehen kanssa joka heitä kiinnostaa.
Olisivatko naiset tyytyväisiä jos ruokakaupassa kauppias pistäisi kassiin puoliksi mätiä omenoita sen sijaan että itse saa valita kasasta parhaimmat yksilöt?"Niin, luulisi että naisilla olisi motivaation lähteenä päästä juttusille sellaisen miehen kanssa joka heitä kiinnostaa.
Olisivatko naiset tyytyväisiä jos ruokakaupassa kauppias pistäisi kassiin puoliksi mätiä omenoita sen sijaan että itse saa valita kasasta parhaimmat yksilöt?"
Niinpä. :D Mutta omenoiden haku kaupasta ei vaadi samanlaista rohkeutta kuin miehen lähestyminen baarissa. Sitten kun naiset pariutuu näiden baarista pokaamiensa pelureidensa kanssa ja tehdään pari lasta mennään naimisiin ja alkaa juttu rakoilemaan tullaan tänne poraamaan että miks miehet on kusipäitä. :) - Pinjaninja.
-mies- kirjoitti:
Ei minulle ainakaan tarvitse tehdä aloitetta ellei kiinnosta. Jos taas kiinnostaisi niin parhaiten se onnistuisi siten että tulisi vaan moikkaamaan. Plussana olisi sekin että samalla antaisi itsestään miellyttävän reippaan ensivaikutelman.
Sinulla on ilmeisesti kuviot ihan mallillaan ja olet tyytyväinen, joten ei tämä sikäli koske sinua. Miksi suotta lähteä hyvää systeemiä muuttamaan?Kirjoitin jo tuolla ylempänä, mutta toistan tähän. Valtaosa 30-vuotiaista miehistä on tavalla tai toisella varattuja eli aitoja sinkkumiehiä on tosi vähän.
Eli ne minulle juttelemaan tulevat miehet ovat pääosin varattuja, vaikkeivät sitä heti kerro.
Tuntuu että noilla miehillä on monta naista samanaikaisesti kierroksella. - zcbm
Pinjaninja. kirjoitti:
Eli sinä aloittaja mies ja muut palstan miehet olette sitten niitä valioyksilöitä, joille naisten tulisi tehdä aloite.
Missä vaiheessa minä sitten tulisin tekemään aloitetta teidän kanssanne kun minulla on jo yksi seuralainen? Heivaan siis sen nykyisen seuralaisen ja lähden tyrkyttämään itseäni jollekin toiselle miehelle. Edes miehen logiikalla ei voi päästä tuollaiseen lopputulokseen, vai voiko?esimerkkitilanteen, aivan kuin sulla joka ilta siellä baarissa joka hetki olis joku mies jonka kanssa juttelet. :) Naiset on mestareita viemään keskustelun harhapoluille heti kun miehet alkaa olemaan asian ytimessä.
Yhtä hyvin olisit voinu vastata jotain näin typerää: "Mitäs jos se baari syttyy tuleen just sillon kun näen kiinnostavan miehen? Teidän miesten mielestä mun pitäis varmaan mennä juttelemaan sen miehen kanssa vaikka baarissa riehuu tulipalo? Itse kyl siin tilanteessa lähden baarista pois ja vauhdilla, ei siinä ole miehet päällimmäisenä mielessä". - zcbm
lottamari kirjoitti:
Niistä ujoista, kun ei tiedä mitä ne ovat miehiään. Niillä voi olla kaiken maailman ongelmia, että kannattaa vaan katsella kaukaa. Kyllä fiksu ja tervejärkinen mies lähestyy naista, eikä odota perseellään, että neito tulee tyrkyttämään itseään. Huorat on sitten erikseen, kun tulee kyselemään, että kelpaisiko pillu ja taksa on sitten tämä.
Jos, olet tosimielellä liikenteessä, etkä pillun perässä, niin kyllä silloin varmasti haluat lähestyä naista ihan itse."Niistä ujoista, kun ei tiedä mitä ne ovat miehiään. Niillä voi olla kaiken maailman ongelmia, että kannattaa vaan katsella kaukaa. Kyllä fiksu ja tervejärkinen mies lähestyy naista, eikä odota perseellään, että neito tulee tyrkyttämään itseään. Huorat on sitten erikseen, kun tulee kyselemään, että kelpaisiko pillu ja taksa on sitten tämä. Jos, olet tosimielellä liikenteessä, etkä pillun perässä, niin kyllä silloin varmasti haluat lähestyä naista ihan itse."
Niin kovin tyhjää lätinää on tekstisi. Sulla ei ole mitään perusteluita miksi miesten täytyis tehdä kaikki aloitteet ja naiset saa istua perseellään tekemättä mitään. - Pinjaninja.
zcbm kirjoitti:
esimerkkitilanteen, aivan kuin sulla joka ilta siellä baarissa joka hetki olis joku mies jonka kanssa juttelet. :) Naiset on mestareita viemään keskustelun harhapoluille heti kun miehet alkaa olemaan asian ytimessä.
Yhtä hyvin olisit voinu vastata jotain näin typerää: "Mitäs jos se baari syttyy tuleen just sillon kun näen kiinnostavan miehen? Teidän miesten mielestä mun pitäis varmaan mennä juttelemaan sen miehen kanssa vaikka baarissa riehuu tulipalo? Itse kyl siin tilanteessa lähden baarista pois ja vauhdilla, ei siinä ole miehet päällimmäisenä mielessä".Kyllä nuo miehet ovat aktiivisia naisten suhteen ja kuten olen tässä koko illan toitottanut niin syykin on selvä: ne ovat varattuja miehiä, jotka iskevät sieltä vieraita naisia. Tulevat juttelemaan naisille ja ovat ihan mukavia ja hyvännäköisiä noin muuten. Ei siinä mitään.
- lottamari
zcbm kirjoitti:
"Niistä ujoista, kun ei tiedä mitä ne ovat miehiään. Niillä voi olla kaiken maailman ongelmia, että kannattaa vaan katsella kaukaa. Kyllä fiksu ja tervejärkinen mies lähestyy naista, eikä odota perseellään, että neito tulee tyrkyttämään itseään. Huorat on sitten erikseen, kun tulee kyselemään, että kelpaisiko pillu ja taksa on sitten tämä. Jos, olet tosimielellä liikenteessä, etkä pillun perässä, niin kyllä silloin varmasti haluat lähestyä naista ihan itse."
Niin kovin tyhjää lätinää on tekstisi. Sulla ei ole mitään perusteluita miksi miesten täytyis tehdä kaikki aloitteet ja naiset saa istua perseellään tekemättä mitään.En sanonut, että miehen on aina tehtävä aloite, mutta minusta niin on parempi. Nainen nyt ei halua tyrkyttää itseään, kun mies saa siitä kuitenkin sellaisen kuvan, että nainen on huora, kun on rohkea. Ujoja naisiakin vielä on.
Mitä perusteluja sinulla oli ? - zcbm
Pinjaninja. kirjoitti:
Kyllä nuo miehet ovat aktiivisia naisten suhteen ja kuten olen tässä koko illan toitottanut niin syykin on selvä: ne ovat varattuja miehiä, jotka iskevät sieltä vieraita naisia. Tulevat juttelemaan naisille ja ovat ihan mukavia ja hyvännäköisiä noin muuten. Ei siinä mitään.
jos on sinkku ja haluaa löytää miehen itelleen? Vai istua vain perseellään ja odottaa varattujen miesten lipeviä iskuyrityksiä. Älä turhaan vastaa, tiedän vastauksen jo etukäteen.
- zcbm
lottamari kirjoitti:
En sanonut, että miehen on aina tehtävä aloite, mutta minusta niin on parempi. Nainen nyt ei halua tyrkyttää itseään, kun mies saa siitä kuitenkin sellaisen kuvan, että nainen on huora, kun on rohkea. Ujoja naisiakin vielä on.
Mitä perusteluja sinulla oli ?OK, toi kertoikin jo kaiken susta. Oot vaan kateellinen aktiivisille naisille joilla on itsevarmuutta ja rohkeutta mennä asiallisesti juttelemaan miehille ja siksi haukut heitä tyrkyiksi huoriksi. :)
- lottamari
zcbm kirjoitti:
OK, toi kertoikin jo kaiken susta. Oot vaan kateellinen aktiivisille naisille joilla on itsevarmuutta ja rohkeutta mennä asiallisesti juttelemaan miehille ja siksi haukut heitä tyrkyiksi huoriksi. :)
Minä en haukkunut, vaan te miehet haukutte ja pidätte sellaista naista huorana, jos nainen uskaltaa miehelle mennä juttelemaan. Aktiivinen nainen on asia erikseen.
- Pinjaninja.
zcbm kirjoitti:
jos on sinkku ja haluaa löytää miehen itelleen? Vai istua vain perseellään ja odottaa varattujen miesten lipeviä iskuyrityksiä. Älä turhaan vastaa, tiedän vastauksen jo etukäteen.
Mä olen eronnut suhteesta ja nautin nyt sinkkuilusta eli en ole uutta suhdetta etsimässä.
Kunhan osallistuin tähän keskusteluun. - Taustailija
lottamari kirjoitti:
Minä en haukkunut, vaan te miehet haukutte ja pidätte sellaista naista huorana, jos nainen uskaltaa miehelle mennä juttelemaan. Aktiivinen nainen on asia erikseen.
"te miehet haukutte ja pidätte sellaista naista huorana, jos nainen uskaltaa miehelle mennä juttelemaan."
Eikös tämän koko ketjun pointtina ollut että aloittaja HALUAISI että naiset tekisivät alotteita ja tulisivat juttelemaan :D että tuskin hän pitää naisia silloin huorana. Itse olen ujohko ja epävarma nuorimies, mutta kunnollinen, mukava, romanttinen jne. Ainoat kerrat kun olen seurustellut on tyttö tehnyt aloitteen. Itse en ole koskaan ja saa nähdä pystynkö koskaan.
Naiset! Tehkää rohkeasti alotteita! Ehkä silloin löydätte kunnollisia miehiä ettekä niitä pettäjä kusipääsikoja joista joka palstalla sitten valitetaan. - mies olen
lottamari kirjoitti:
kuin esim. perseellään istuva nainen, joka nauttii sinkkuilusta vastailemalla varattujen miesten iskuyrityksiin. Huoraksi, lumpuksi, lutkaksi tms. leimautuminen vaatinee jo puheita pidemmälle menevää toimintaa.
- zcbm
Pinjaninja. kirjoitti:
Mä olen eronnut suhteesta ja nautin nyt sinkkuilusta eli en ole uutta suhdetta etsimässä.
Kunhan osallistuin tähän keskusteluun."Mä olen eronnut suhteesta ja nautin nyt sinkkuilusta eli en ole uutta suhdetta etsimässä. Kunhan osallistuin tähän keskusteluun."
Ei mua kiinnosta oletko eronnut vai et. Jollet aio nunnaksi ruveta niin kun seuraavan kerran alat miestä etsimään, aiotko tehdä itse aloitteen vai odotatko että mies tekee aloitteen? - zcbm
lottamari kirjoitti:
"Minä en haukkunut, vaan te miehet haukutte ja pidätte sellaista naista huorana, jos nainen uskaltaa miehelle mennä juttelemaan. Aktiivinen nainen on asia erikseen."
Tossa ei ollu mitään järkeä. Mitä eroa on aloitteen tekevällä naisella ja aktiivisella naisella? Vinkki: ei mitään, tarkoittavat samaa asiaa. :) - -mies-
Taustailija kirjoitti:
"te miehet haukutte ja pidätte sellaista naista huorana, jos nainen uskaltaa miehelle mennä juttelemaan."
Eikös tämän koko ketjun pointtina ollut että aloittaja HALUAISI että naiset tekisivät alotteita ja tulisivat juttelemaan :D että tuskin hän pitää naisia silloin huorana. Itse olen ujohko ja epävarma nuorimies, mutta kunnollinen, mukava, romanttinen jne. Ainoat kerrat kun olen seurustellut on tyttö tehnyt aloitteen. Itse en ole koskaan ja saa nähdä pystynkö koskaan.
Naiset! Tehkää rohkeasti alotteita! Ehkä silloin löydätte kunnollisia miehiä ettekä niitä pettäjä kusipääsikoja joista joka palstalla sitten valitetaan.Kyllä, mukavahan se olisi jos nainen tulisi fiksusti juttelemaan. Itse en ole onneksi niin ujo ettenkö itsekin voi tehdä samoin, mutta niissä tapauksissa missä naista selvästikin kiinnostaa, niin olettaisi hänen jotain tekevän myös sen kiinnostuksen vuoksi.
Inhoan näitä tasojuttuja, mutta eikö juuri tällaisella aktiivisuudella nainen nostaisi "tasoaan" valtavasti muihin naisiin nähden? Itselläni ainakin arvostus nousee radikaalisti siihen vilkuiluun nähden. - kalaJamppa
Pinjaninja. kirjoitti:
Missä vaiheessa minä sitten tulisin tekemään aloitetta teidän kanssanne kun minulla on jo yksi seuralainen? Heivaan siis sen nykyisen seuralaisen ja lähden tyrkyttämään itseäni jollekin toiselle miehelle. Edes miehen logiikalla ei voi päästä tuollaiseen lopputulokseen, vai voiko?Tuolla tavalla ei hyvää miestä saa jos kelpuuttaa aina sellaisen joka ensin uskaltaa käyda katiskaan.
- Kissa.
Täällä ollaan hiekkalaatikolla.
- on kuin onkin
Kulttuuri.
Ennenaikaan, ei nyt niin kovin kauaa sitten, oli naiselle varsin sopimatonta tehdä aloite miehen suuntaan. Mies se oli joka haki tanssimaan, tuli juttelemaan, ehdotti tapaamista yms. koska se oli hyvien tapojen mukaista. Nainen joka 'juoksi mesten perässä' oli siihen aikaan varsinainen lumppu. Menetti maineensa. Naisten nimenomaan KUULUI vain vilkuilla ja hymyillä ujon näköisenä.
Toiset tavat muuttuvat hitaasti, toiset nopeasti.- -mies-
Näin varmasti on. Mietin vain sitä että onko tätä kyseenalaistettu riittävästi naisten toimesta. Onko huomattu että entiset hyvät tavat voisi korvata vielä paremmilla?
Enkä minä voi tietenkään puhua kuin omasta puolestani. Saattaahan olla myös vanhanaikaisia miehiä, jotka odottavat naisen pysyköön roolissaan, mutta tuntuu ettei niitä juuri ole nuoremmissa ikäluokissa. - on kuin onkin
-mies- kirjoitti:
Näin varmasti on. Mietin vain sitä että onko tätä kyseenalaistettu riittävästi naisten toimesta. Onko huomattu että entiset hyvät tavat voisi korvata vielä paremmilla?
Enkä minä voi tietenkään puhua kuin omasta puolestani. Saattaahan olla myös vanhanaikaisia miehiä, jotka odottavat naisen pysyköön roolissaan, mutta tuntuu ettei niitä juuri ole nuoremmissa ikäluokissa.yksi juttu vielä on se, että naisten on vaikeampi niellä se jos mies torjuukin hänet. Miehille se on tavallisempaa, koska he yleisesti tekevät enemmän aloitteita. Näinollen se että mies saattaa saada pakit, on yleisesti tiedetty juttu. Nainen saattaa ihan yhtä hyvin saada pakit, mutta se on jotenkin häpeällisempää sille naiselle (hänen mielessään siis).
Tämä siis yleisesti puhuen. Tietenkin jotkut miehet ottavat sen raskaammin kuin toiset.
Luulisin että naiselle pakit kolahtaa enemmän naisellisuuden tunteeseen, kuin miehelle miehekkyyteen. Miehelle se ehkä kolahtaa enemmän hänen persoonan päälle, hän henkilönä on torjuttu. Nainen on naisena torjuttu. Mies rupeaa miettimään, että mikä hänessä on vikana henkilönä. Nainen rupeaa miettimään, että eikö hän ole tarpeeksi nätti. Mies menee seuraavalla kerralla juttelemaan sellaisele naiselle, jonka hän luulisi tykkäävän hänenlaisestaan ihmisestä. Nainen odottaa nyt miehen aloitetta, koska hän on kokenut kolauksen naisena ja kokee että ehkäpä kukaan mies ei voisi olla kiinnostunut hänestä.
Vielä kommentti kysymyksiisi
"Mietin vain sitä että onko tätä kyseenalaistettu riittävästi naisten toimesta. Onko huomattu että entiset hyvät tavat voisi korvata vielä paremmilla?"
Onhan sitä kyseenalaistettu, onhan se nykyään hyväksyttävää että nainen tekee aloitteita. Ja luulenpa että koko ajan yhä useammat naiset tekevät aloitteita. Mutta ei se yhtäkkiä muutu. Myöskin mitä on seurannut niistä kulttuurin normeista joista mainitsin on se, että naisten tyyli flirttailla on erilainen kuin miesten. Naiset flirttailee enemmän eleilä ja asennoilla, miehet suoremmin lauseilla ja suorilla teoilla. Tähän kun kasvaa, niin ei silloin välttämättä edes näe mitään syytä ruveta sitä muuttamaan. Siksi kai se muuttuu hitaasti. - .......
on kuin onkin kirjoitti:
yksi juttu vielä on se, että naisten on vaikeampi niellä se jos mies torjuukin hänet. Miehille se on tavallisempaa, koska he yleisesti tekevät enemmän aloitteita. Näinollen se että mies saattaa saada pakit, on yleisesti tiedetty juttu. Nainen saattaa ihan yhtä hyvin saada pakit, mutta se on jotenkin häpeällisempää sille naiselle (hänen mielessään siis).
Tämä siis yleisesti puhuen. Tietenkin jotkut miehet ottavat sen raskaammin kuin toiset.
Luulisin että naiselle pakit kolahtaa enemmän naisellisuuden tunteeseen, kuin miehelle miehekkyyteen. Miehelle se ehkä kolahtaa enemmän hänen persoonan päälle, hän henkilönä on torjuttu. Nainen on naisena torjuttu. Mies rupeaa miettimään, että mikä hänessä on vikana henkilönä. Nainen rupeaa miettimään, että eikö hän ole tarpeeksi nätti. Mies menee seuraavalla kerralla juttelemaan sellaisele naiselle, jonka hän luulisi tykkäävän hänenlaisestaan ihmisestä. Nainen odottaa nyt miehen aloitetta, koska hän on kokenut kolauksen naisena ja kokee että ehkäpä kukaan mies ei voisi olla kiinnostunut hänestä.
"Mietin vain sitä että onko tätä kyseenalaistettu riittävästi naisten toimesta. Onko huomattu että entiset hyvät tavat voisi korvata vielä paremmilla?"
Onhan sitä kyseenalaistettu, onhan se nykyään hyväksyttävää että nainen tekee aloitteita. Ja luulenpa että koko ajan yhä useammat naiset tekevät aloitteita. Mutta ei se yhtäkkiä muutu. Myöskin mitä on seurannut niistä kulttuurin normeista joista mainitsin on se, että naisten tyyli flirttailla on erilainen kuin miesten. Naiset flirttailee enemmän eleilä ja asennoilla, miehet suoremmin lauseilla ja suorilla teoilla. Tähän kun kasvaa, niin ei silloin välttämättä edes näe mitään syytä ruveta sitä muuttamaan. Siksi kai se muuttuu hitaasti."Naiset flirttailee enemmän eleilä ja asennoilla, miehet suoremmin lauseilla ja suorilla teoilla. Tähän kun kasvaa, niin ei silloin välttämättä edes näe mitään syytä ruveta sitä muuttamaan. Siksi kai se muuttuu hitaasti."
naiset vaan ei uskalla tehdä suoria aloitteita, ei siinä ole mistään "johonkin kasvamisesta" kysymys. Naisten ei myöskään tarvitse tehdä suoria aloitteita. Naisten ei tarvitse antaa edes epäsuoria signaaleja. Miehiä riittää kyllä. - -mies-
on kuin onkin kirjoitti:
yksi juttu vielä on se, että naisten on vaikeampi niellä se jos mies torjuukin hänet. Miehille se on tavallisempaa, koska he yleisesti tekevät enemmän aloitteita. Näinollen se että mies saattaa saada pakit, on yleisesti tiedetty juttu. Nainen saattaa ihan yhtä hyvin saada pakit, mutta se on jotenkin häpeällisempää sille naiselle (hänen mielessään siis).
Onhan sitä kyseenalaistettu, onhan se nykyään hyväksyttävää että nainen tekee aloitteita. Ja luulenpa että koko ajan yhä useammat naiset tekevät aloitteita. Mutta ei se yhtäkkiä muutu. Myöskin mitä on seurannut niistä kulttuurin normeista joista mainitsin on se, että naisten tyyli flirttailla on erilainen kuin miesten. Naiset flirttailee enemmän eleilä ja asennoilla, miehet suoremmin lauseilla ja suorilla teoilla. Tähän kun kasvaa, niin ei silloin välttämättä edes näe mitään syytä ruveta sitä muuttamaan. Siksi kai se muuttuu hitaasti.Siinä tulikin paljon hyvää tekstiä. Naisten aloitteet toki onkin jo hyväksyttyjä, mutta onko sitä tiedostettu kunnolla kuinka hyvän kuvan siinä itsestään antaisi samalla? Tuskin olen yksin sen mielipiteen kanssa että eleillä ja katseilla flirttailu on jotenkin kamalan vanhanaikaista. En haluaisi olla liian jyrkkä, mutta jotenkin on vaikea arvostaa sellaista lähestymistapaa. Paljon mieluummin ottaisin reippaan ja nykyaikaisen naisen, jos valita saa.
- on kuin onkin
....... kirjoitti:
"Naiset flirttailee enemmän eleilä ja asennoilla, miehet suoremmin lauseilla ja suorilla teoilla. Tähän kun kasvaa, niin ei silloin välttämättä edes näe mitään syytä ruveta sitä muuttamaan. Siksi kai se muuttuu hitaasti."
naiset vaan ei uskalla tehdä suoria aloitteita, ei siinä ole mistään "johonkin kasvamisesta" kysymys. Naisten ei myöskään tarvitse tehdä suoria aloitteita. Naisten ei tarvitse antaa edes epäsuoria signaaleja. Miehiä riittää kyllä.voi vain sanoa että naiset eivät uskalla tehdä aloitteita piste. Mihin oikein perustat sen? Biologiaan? Tiesitkö että sukupuoli (englanniksi 'gender', ei siis 'sex') on paljolti sosiaalinen konstruktio, yheiskunnan tuote?
Yksi syy miksi naiset eivät USKALLA tehdä suoria aloitteita mielestäni on se että seuraamukset voivat olla liikaa. Kuinka usein miehet kertovat siitä kun menivät juttelemaan jollekkin naiselle ja nainen suoralta kädeltä torjui hänet kylmästi. Sille voi vähän hymähtääkin tai naurahtaa. Ja kuinka usein nainen kertoo samankaltaisen asian? Erittäin harvoin. Kahdesta syystä; siitä, että naiset harvoin tekevät aloitteita, ja siitä että torjutuksi tuleminen kolahtaa niin paljon ettei siitä voi tuolla tavalla kevyesti kertoa. Naisen suusta useammin kuulee "V**** mä nolasin itteni", ja sitten heidän pitää ikäänkuin koota itsenä ennenkuin vovat olla normaalisti. Flirttailu eleillä on paljon turvallisempaa, koska siinä ei voi nolata itseään niin suoraan.
Niinpä niin, naisten ei myöskään TARVITSE tehdä suoria aloitteita, koska siihen on kasvettu, että miehet tekevät sen. Siihen on kasvettu että se eleillä flirttailu on on ihan riittävää.
Siis yleisesti ottaen; naiset eivät ole tottuneet torjutuksi tulemiseen samalla tavalla kuin miehet. Myöskään naiset eivät ole tottuneet sellaiseen suoraan toimintaan, vaan siihen että miehet ovat ne suoran toiminnan henkilöt. Tässä on kulttuuri ja vanhat tavat taustalla. Tsekkaa termit 'sosialisaatio', 'socialization', varsinkin 'gender socialization'.
P.S. Nämä ajatukset ovat siis yleistyksiä. Poikkeuksia tietenkin on. - -mies-
on kuin onkin kirjoitti:
voi vain sanoa että naiset eivät uskalla tehdä aloitteita piste. Mihin oikein perustat sen? Biologiaan? Tiesitkö että sukupuoli (englanniksi 'gender', ei siis 'sex') on paljolti sosiaalinen konstruktio, yheiskunnan tuote?
Yksi syy miksi naiset eivät USKALLA tehdä suoria aloitteita mielestäni on se että seuraamukset voivat olla liikaa. Kuinka usein miehet kertovat siitä kun menivät juttelemaan jollekkin naiselle ja nainen suoralta kädeltä torjui hänet kylmästi. Sille voi vähän hymähtääkin tai naurahtaa. Ja kuinka usein nainen kertoo samankaltaisen asian? Erittäin harvoin. Kahdesta syystä; siitä, että naiset harvoin tekevät aloitteita, ja siitä että torjutuksi tuleminen kolahtaa niin paljon ettei siitä voi tuolla tavalla kevyesti kertoa. Naisen suusta useammin kuulee "V**** mä nolasin itteni", ja sitten heidän pitää ikäänkuin koota itsenä ennenkuin vovat olla normaalisti. Flirttailu eleillä on paljon turvallisempaa, koska siinä ei voi nolata itseään niin suoraan.
Niinpä niin, naisten ei myöskään TARVITSE tehdä suoria aloitteita, koska siihen on kasvettu, että miehet tekevät sen. Siihen on kasvettu että se eleillä flirttailu on on ihan riittävää.
Siis yleisesti ottaen; naiset eivät ole tottuneet torjutuksi tulemiseen samalla tavalla kuin miehet. Myöskään naiset eivät ole tottuneet sellaiseen suoraan toimintaan, vaan siihen että miehet ovat ne suoran toiminnan henkilöt. Tässä on kulttuuri ja vanhat tavat taustalla. Tsekkaa termit 'sosialisaatio', 'socialization', varsinkin 'gender socialization'.
P.S. Nämä ajatukset ovat siis yleistyksiä. Poikkeuksia tietenkin on.Jos ajatellaan että aloitteen tekemisessä on aina riskinsä ja aika harvat niiden tekemisestä kuitenkaan pitävät, niin eikö sitä voisi alkaa arvostaa enemmän kun toinen uskaltaa panna itsensä likoon? Monesti tuntuu että naiset luulevat miesten nauttivan siitä touhusta, vaikka se on viheliäisintä hommaa mitä tiedän.
- sldkfjslkdfj
En usko yleisimmäksi, jos on oikeasti kiinnostunut. Veikkaisin, että yleisin on mennä kännissä juttusille. Mun kaveripiirissä on ainakin ihan selvää, että baarissa hoidetaan ittemme samaan pöytään istumaan jos joku kiva siellä sattuu olemaan, tai jos ei pöytään jostain syystä päästä niin mennään vaikka röökikopissa tai jossain muualla juttusille. Ei se ole mitenkään ihmeellistä naisillekaan, kännissä, eikä yhtään niin vakavaa jos joku "antaa pakit". Lainausmerkeissä siksi, ettei baarissa nyt niin vakavissaan olla ketään iskemässä, vaan rennosti tehdään tuttavuutta.
Joskus varmaan ihan käypä keino se silmäpelikin, joissain tapauksissa selviää sen toisen osapuolen ajatukset hyvinkin nopeasti ja ilman varsinaista kontaktia. Jos molemmat vilkuttaa vihreetä, niin lähestyminen on helppoa (puolin tai toisin). Toisaalta näissä tapauksissa ne pakit on nolostuttavammat, kun on luullut että miestä kiinnostaa ja mies sanookin että voisitsä pyytää sen kaveris tänne?- -mies-
Olettaisin että te naisetkin arvostatte jos mies tulee juttelemaan ilman sen kummempia konstailuja?
Tarkoitin vain että sama pätee myös toisinpäin. En tiedä onko naisilla mitään erityistä tarvetta tai halua antaa itsestään hyvää kuvaa, mutta jos on, niin aikuismainen lähestyminen voisi olla hyvä konsti.
Kyllä katseiden vaihtaminen on kivaa ja olennaista, mutta kun sitä jatkuu tuntikausia niin se menettää hieman hohtoaan. Itseasiassa se kääntyy itseään vastaan. - ...........
"Lainausmerkeissä siksi, ettei baarissa nyt niin vakavissaan olla ketään iskemässä, vaan rennosti tehdään tuttavuutta."
Naisethan suhtautuu kiinnostaviin miehiin baarissa kuin kertakäyttötavaraan joka voidaan heittää menemään heti sillä sekunnilla kun se ihana tyttöbestis soittaa kännykäl että "missä sä vitun horo oot? Tuu takas tänne pöytään mul on ihan vitun tärkeetä asiaa!!" - 26
........... kirjoitti:
"Lainausmerkeissä siksi, ettei baarissa nyt niin vakavissaan olla ketään iskemässä, vaan rennosti tehdään tuttavuutta."
Naisethan suhtautuu kiinnostaviin miehiin baarissa kuin kertakäyttötavaraan joka voidaan heittää menemään heti sillä sekunnilla kun se ihana tyttöbestis soittaa kännykäl että "missä sä vitun horo oot? Tuu takas tänne pöytään mul on ihan vitun tärkeetä asiaa!!"No eiköhän jokainen ihminen sukupuoleen katsomatta arvota tärkeämmäksi ne ihmiset, joihin on jo pitkä, vuosien mittainen luja side? Oltiin sitten kännissä tai ei. Minun mielestä olisi outoa, jos joku satunnainen juttelukaveri painaisi enemmän kuin ihan oikea tosiystävä. Ei se ole kertakäyttökulttuuria, se on vain realismia. Mä en oikeasti tajua tuota, miksi monet miehet olettaa, että kun nainen juttelee niin sen naisen on nyt sitten pysyttävä siinä ja viihdytettävä miestä koko ilta. Mistä tulee nuo kauheat odotukset?? Minun mielestä jotenkin sosiaaliset taidot ja ymmärrys on hukassa, jos kokee tuollaisen "kertakäyttökulttuuriksi". Eikö baaari ole paikka, minne mennään viihtymään, tapaamaan uusia ihmisia tai sitten pitämään sillä omalla porukalla hauskaa tai näiden kombinaatio... Tämän saman ilmiön huomaa chateissa, kun mies on hetken jutellut aletaan ehdottamaan tapaamista. Jos sanoo tulleensa vain juttelemaan mies suuttuu. Chattihan on keskustelupaikka, ei treffipalvelu.
Muuten kyllä komppaan aloittajaa siinä, että naiset sais tehdä enemmän aloitteita. Itse teen ja on pakkejakin sadellut, vieläkin muistan ekat, ne kyllä kirpaisi pitkään ja pahasti. Mutta kun sisäisti sen, ettei tää nyt niin vakavaa tarvi olla, että voi mennä juttelemaan ilman mitään odotuksia niin lakkasi se vanne puristamasta liikaa. Onhan tuota käynyt niinkin, että aloitteen tehtyä on joutunut itse perääntymään, koska toisen jutut ei vaan ole sopineet olleenkaan omaan ajatus- ja arvomaailmaan. Älkää ihmiset olko niin tosikkoja, oman elämänne te pilaatte noilla ajatuksillanne. Ajatuksenne heijastuvat tekoihinne, joten kannattaa varoa itsensä usuttamista liikaan kärjistämiseen ja mustavalkoiseen ajatteluun.
- kuka katsoo mitäkin
Ujona naisena sanoisin, että en itse kyylää koskaan tuolla tavalla. Katselen kyllä, vilkuilen kun ei ole kiinnijäämisen varaa, mutta kantti ei riitä rohkeampaan tuijotteluun. Jos mies katsoo pidemmän aikaa silmiin, niin käännän melko pian katseeni alas.
Mutta mitä se sitten tarkoittaa, jos MIES tuijottaa intensiivisesti tekemättä mitään? Ja kun nainen rohkaisee itsensä ja tekee aloitteen, niin se ei johda mihinkään, eikä mies tule millään tavalla vastaan, vaikuttaa pikemminkin hermostuneelta tai etäiseltä kun tulen juttelemaan... mutta jälkeenpäin tuijottelu jatkuu taas? Minulle on käynyt näin useamman kerran (ei tosin baareissa, kun en niissä pahemmin käy) ja en ymmärrä yhtään. Yksi jatkoi tuijotteluaan kuukausikaupalla. Onko minussa jotain vikaa, vai onko tämä jokin miesten oma leikki, josta pitäisi tietää?- -mies-
Voisiko se olla jokin lievempi ujouden aste että uskaltaa kyllä katsella tosiaan vaikkapa kuukausitolkulla, mutta jutteleminen on liian iso kynnys? Tuskin se ainakaan miesten oma leikki on, sillä minuakin on eräs nainen katsellut varmaan pari vuotta aina kun kaupungilla sattuu törmäämään. En minä sen takia ole unettomia öitä viettänyt, mutta tulisi nyt ihmeessä moikkaamaan jos se jotain auttaisi. Minulla ainakin tulee siitä vähän kiusaantunut olo, joten ei se varmaan toivottua tulosta ole tuonut.
- ..........
"Mutta mitä se sitten tarkoittaa, jos MIES tuijottaa intensiivisesti tekemättä mitään? Ja kun nainen rohkaisee itsensä ja tekee aloitteen, niin se ei johda mihinkään, eikä mies tule millään tavalla vastaan, vaikuttaa pikemminkin hermostuneelta tai etäiseltä kun tulen juttelemaan... mutta jälkeenpäin tuijottelu jatkuu taas? Minulle on käynyt näin useamman kerran (ei tosin baareissa, kun en niissä pahemmin käy) ja en ymmärrä yhtään. Yksi jatkoi tuijotteluaan kuukausikaupalla. Onko minussa jotain vikaa, vai onko tämä jokin miesten oma leikki, josta pitäisi tietää?"
Miehet oli susta kiinnostuneita mutta sä jaksoit jutella heille varmaankin sen 10 sekuntia jonka aikana miehen pitäisi antaa itsestään itsevarma panomiehen kuva jotta neidille kelpaa? - kuka katsoo mitäkin
-mies- kirjoitti:
Voisiko se olla jokin lievempi ujouden aste että uskaltaa kyllä katsella tosiaan vaikkapa kuukausitolkulla, mutta jutteleminen on liian iso kynnys? Tuskin se ainakaan miesten oma leikki on, sillä minuakin on eräs nainen katsellut varmaan pari vuotta aina kun kaupungilla sattuu törmäämään. En minä sen takia ole unettomia öitä viettänyt, mutta tulisi nyt ihmeessä moikkaamaan jos se jotain auttaisi. Minulla ainakin tulee siitä vähän kiusaantunut olo, joten ei se varmaan toivottua tulosta ole tuonut.
Kannattaa alkaa tervehtiä tuota naista, ihan vain kokeillaksesi miten hän reagoi ;) Minä aloin tervehtimään yhtä tuijottelijaa... ei siitä mitään muuta ole tullut, mutta moikataan kuitenkin kuin vanhat tutut. Kiusaantunut olo väheni puolella :)
- kuka katsoo mitäkin
.......... kirjoitti:
"Mutta mitä se sitten tarkoittaa, jos MIES tuijottaa intensiivisesti tekemättä mitään? Ja kun nainen rohkaisee itsensä ja tekee aloitteen, niin se ei johda mihinkään, eikä mies tule millään tavalla vastaan, vaikuttaa pikemminkin hermostuneelta tai etäiseltä kun tulen juttelemaan... mutta jälkeenpäin tuijottelu jatkuu taas? Minulle on käynyt näin useamman kerran (ei tosin baareissa, kun en niissä pahemmin käy) ja en ymmärrä yhtään. Yksi jatkoi tuijotteluaan kuukausikaupalla. Onko minussa jotain vikaa, vai onko tämä jokin miesten oma leikki, josta pitäisi tietää?"
Miehet oli susta kiinnostuneita mutta sä jaksoit jutella heille varmaankin sen 10 sekuntia jonka aikana miehen pitäisi antaa itsestään itsevarma panomiehen kuva jotta neidille kelpaa?Heh. Joo, noinhan se just meni...
Haluaisin tuhat kertaa mieluummin ujon ja epävarman kuin "panomiehen", mutta kerrohan, kuinka väkisin on yritettävä toisen kanssa jutella? Jos toinen vastaa mahdollisimman lyhyesti kysymyksiin ja kiirehtii sitten pois, niin itse ujona ja epävarmana siitä on vaikea päätellä muuta, kuin että jaa, olin väärässä, ei sitä kiinnostanutkaan tutustua. Tuon pitempiaikaisen tuijottajan kanssa yritin hieroa tuttavuutta kolme kertaa, kunnes tunsin itseni jo ihan ääliöksi, kun en ymmärtänyt jättää miestä rauhaan tuijotuksensa kanssa.
Älä yritä sanoa, että te miehet muka suhtautuisitte yhtään sen paremmin itsensä hölmöksi tuntemiseen. - ...........
kuka katsoo mitäkin kirjoitti:
Heh. Joo, noinhan se just meni...
Haluaisin tuhat kertaa mieluummin ujon ja epävarman kuin "panomiehen", mutta kerrohan, kuinka väkisin on yritettävä toisen kanssa jutella? Jos toinen vastaa mahdollisimman lyhyesti kysymyksiin ja kiirehtii sitten pois, niin itse ujona ja epävarmana siitä on vaikea päätellä muuta, kuin että jaa, olin väärässä, ei sitä kiinnostanutkaan tutustua. Tuon pitempiaikaisen tuijottajan kanssa yritin hieroa tuttavuutta kolme kertaa, kunnes tunsin itseni jo ihan ääliöksi, kun en ymmärtänyt jättää miestä rauhaan tuijotuksensa kanssa.
Älä yritä sanoa, että te miehet muka suhtautuisitte yhtään sen paremmin itsensä hölmöksi tuntemiseen.ja silti ujo? onko liian monimutkainen yhdistelmä naisille? pitäiskö aina olla joko hiljainen ja ujo tai puhelias ja itsevarma? Oon huomannu että puheliaana miehenä jotkut naiset ensin suhtautuu muhun kiinnostuneena mutta kun sitä itsevarmaa pelimiehen panoläppää ei ala kuulumaan, sulkeutuvat kuoreensa ja alkavat ottaa etäisyyttä.
- kuka katsoo mitäkin
........... kirjoitti:
ja silti ujo? onko liian monimutkainen yhdistelmä naisille? pitäiskö aina olla joko hiljainen ja ujo tai puhelias ja itsevarma? Oon huomannu että puheliaana miehenä jotkut naiset ensin suhtautuu muhun kiinnostuneena mutta kun sitä itsevarmaa pelimiehen panoläppää ei ala kuulumaan, sulkeutuvat kuoreensa ja alkavat ottaa etäisyyttä.
Ei olisi yhtään liian monimutkainen yhdistelmä minulle, mutta kun en ole sattunut kaltaisiisi törmäämään.
Mainitsemiesi naisten sielunelämästä en osaa sanoa mitään, mutta jos he "sulkeutuvat kuoreensa", niin se kuulostaisi lähinnä siltä, että ovat epävarmoja ja kaipaisivat jonkinlaista rohkaisua. Minulla ei ole mitään aavistusta, mitä "panoläppä" on - se ei kuulosta kovin lupaavalta ainakaan minun korvaani. - ..........
Ei olisi yhtään liian monimutkainen yhdistelmä minulle, mutta kun en ole sattunut kaltaisiisi törmäämään.
Mainitsemiesi naisten sielunelämästä en osaa sanoa mitään, mutta jos he "sulkeutuvat kuoreensa", niin se kuulostaisi lähinnä siltä, että ovat epävarmoja ja kaipaisivat jonkinlaista rohkaisua. Minulla ei ole mitään aavistusta, mitä "panoläppä" on - se ei kuulosta kovin lupaavalta ainakaan minun korvaani."Ei olisi yhtään liian monimutkainen yhdistelmä minulle, mutta kun en ole sattunut kaltaisiisi törmäämään."
Kyllä olet, et vain tiedä sitä. Olet luullut heitä pelimiehiksi siitäkin huolimatta että sitä machoilevaa läppää ei tulekaan tai sitten on käynyt niin että humalassa nämä ujot mutta puheliaat miehet ovat sortuneet esittämään itsevarmaa panomiestä ja sinä olet (taas) pitäny heitä pelimiehinä.
"Mainitsemiesi naisten sielunelämästä en osaa sanoa mitään, mutta jos he "sulkeutuvat kuoreensa", niin se kuulostaisi lähinnä siltä, että ovat epävarmoja ja kaipaisivat jonkinlaista rohkaisua. Minulla ei ole mitään aavistusta, mitä "panoläppä" on - se ei kuulosta kovin lupaavalta ainakaan minun korvaani."
Rohkaisua? Eli sitä että mies liimautuu naiseen kiinni kuin takiainen ja heittää naiselle imelää ja limaista panoläppää? "Sä oot tosi kaunis", "sul on ihanat silmät" jne.... Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä". - -mies-
Kannattaa alkaa tervehtiä tuota naista, ihan vain kokeillaksesi miten hän reagoi ;) Minä aloin tervehtimään yhtä tuijottelijaa... ei siitä mitään muuta ole tullut, mutta moikataan kuitenkin kuin vanhat tutut. Kiusaantunut olo väheni puolella :)
Ehkäpä sitä kiusaantuneisuutta voisi tosiaan lievittää tuolla tavalla tai mennä muuten vaan juttelemaan ja päästää toinen pälkähästä.
Kun nämä sukupuoliroolit tuntuvat olevan niin tiukassa, niin pitäisikö minun miehenä mennä ihan kohteliaisuussyistä juttelemaan jos nainen on osoittanut kiinnostustaan katseella? - kuka katsoo mitäkin
.......... kirjoitti:
"Ei olisi yhtään liian monimutkainen yhdistelmä minulle, mutta kun en ole sattunut kaltaisiisi törmäämään."
Kyllä olet, et vain tiedä sitä. Olet luullut heitä pelimiehiksi siitäkin huolimatta että sitä machoilevaa läppää ei tulekaan tai sitten on käynyt niin että humalassa nämä ujot mutta puheliaat miehet ovat sortuneet esittämään itsevarmaa panomiestä ja sinä olet (taas) pitäny heitä pelimiehinä.
"Mainitsemiesi naisten sielunelämästä en osaa sanoa mitään, mutta jos he "sulkeutuvat kuoreensa", niin se kuulostaisi lähinnä siltä, että ovat epävarmoja ja kaipaisivat jonkinlaista rohkaisua. Minulla ei ole mitään aavistusta, mitä "panoläppä" on - se ei kuulosta kovin lupaavalta ainakaan minun korvaani."
Rohkaisua? Eli sitä että mies liimautuu naiseen kiinni kuin takiainen ja heittää naiselle imelää ja limaista panoläppää? "Sä oot tosi kaunis", "sul on ihanat silmät" jne.... Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä"."Kyllä olet, et vain tiedä sitä. Olet luullut heitä pelimiehiksi siitäkin huolimatta että sitä machoilevaa läppää ei tulekaan tai sitten on käynyt niin että humalassa nämä ujot mutta puheliaat miehet ovat sortuneet esittämään itsevarmaa panomiestä ja sinä olet (taas) pitäny heitä pelimiehinä."
No kai se sitten on niin. Jos mies käyttäytyy ärsyttävästi, niin vaikea minun on miehen pään sisälle nähdä, että onko se "oikeasti" joku pelimies vai ei. Ei varmaan kannata esittää sellaista mitä ei ole, kun "panomiestä" esittämällä karkoittaa sellaiset, joita kyseiset miehet ei kiinnosta, ja sitten taas ne naiset, jotka jotain "panomiestä" hakevat, varmaankin huomaavat jossain vaiheessa että mies esittää jotain mitä ei ole.
"Rohkaisua? Eli sitä että mies liimautuu naiseen kiinni kuin takiainen ja heittää naiselle imelää ja limaista panoläppää? "Sä oot tosi kaunis", "sul on ihanat silmät" jne.... Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä". "
Kuten sanoin, en tiedä, mitä mainitsemasi naiset ajattelevat. Itselleni rohkaisuksi riittäisi ihan se, että mies käyttäytyisi kuin olisi aidosti minusta kiinnostunut. Siis kiinnostunut siitä, millainen olen ihmisenä ja mitä minulla on sanottavaa. Kyllä sen huomaa, milloin keskustelu on vastavuoroista ja milloin ei. Tuollaiseen "sä oot tosi kaunis"-juttuun en osaisi reagoida kuin hämmentymällä, ja jos mies liimautuisi kiinni niin minulla ainakin iskisi pakorefleksi.
Mutta tosiaankin en voi puhua kuin omasta kokemuksestani, ja noista miehistä, jotka mainitsin. Se meni siis niin, että mies tuijotti pitemmän aikaa, minä rohkaisin itseni ja yritin lähestyä (useammankin kerran), miehen reaktio oli suurin piirtein "ei vois vähempää kiinnostaa", ja silti tuijottaminen jatkui jälkeenpäin. Ap:n skenario kuulostaa vähän samankaltaiselta, mutta en tiedä liittyykö sinun kuvailemasi ujo/puhelias mies asiaan mitenkään. - kuka katsoo mitäkin
-mies- kirjoitti:
Ehkäpä sitä kiusaantuneisuutta voisi tosiaan lievittää tuolla tavalla tai mennä muuten vaan juttelemaan ja päästää toinen pälkähästä.
Kun nämä sukupuoliroolit tuntuvat olevan niin tiukassa, niin pitäisikö minun miehenä mennä ihan kohteliaisuussyistä juttelemaan jos nainen on osoittanut kiinnostustaan katseella?"Kun nämä sukupuoliroolit tuntuvat olevan niin tiukassa, niin pitäisikö minun miehenä mennä ihan kohteliaisuussyistä juttelemaan jos nainen on osoittanut kiinnostustaan katseella?"
En tiedä pitäisikö, mutta jos asia mietityttää, niin ehkä tuo on ainoa keino selvittää mistä on kyse?
Toisaalta, minä menin juttelemaan enkä tullut yhtään viisaammaksi tuijotuksen syyn suhteen, joten ei kai se aina auta... - tupunaaaa
.......... kirjoitti:
"Ei olisi yhtään liian monimutkainen yhdistelmä minulle, mutta kun en ole sattunut kaltaisiisi törmäämään."
Rohkaisua? Eli sitä että mies liimautuu naiseen kiinni kuin takiainen ja heittää naiselle imelää ja limaista panoläppää? "Sä oot tosi kaunis", "sul on ihanat silmät" jne.... Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä".sulla oikeen on tosta "panoläpästä"?
"Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä"."
Asiallisen kuivan ja macholäpän välille mahtuu paljon muutakin. Ei ne oo ainoat vaihtoehdot. - ........
tupunaaaa kirjoitti:
sulla oikeen on tosta "panoläpästä"?
"Jos mies pitää puheenaiheet asiallisen kuivina tai vaikka yrittäisi vähän huumoriakin viljellä, ei se riitä naisille. Täytyy heittää itsevarmaa macholäppää, "kattokaa naiset ja itkekää kiihotuksesta ku mä oon niin äijä"."
Asiallisen kuivan ja macholäpän välille mahtuu paljon muutakin. Ei ne oo ainoat vaihtoehdot.mitä siihen väliin mahtuu? Ja ovatko naiset mielestäsi miehiä parempia tässä keskustelun ylläpitämisessä? Naisethan yleensä antaa passiivisena miehen johtaa keskustelua ja menee lukkoon heti jos mies odottaa naiselta omaa panosta jutteluun. Miehen kuuluisi pitää keskustelu käynnissä ikäänkuin yksikseen vaikka siinä on kaksi ihmistä toistensa kanssa. Ja nainen vastailee "joo" tai "nii".
- ????????????????
Luin tämän ketjun läpi ja en nyt tajua ongelmaasi: siis naiset tuijottaa eikä tee aloitetta, mutta et sinä niistä naisista kyllä kiinnostunutkaan ole, ja silti niiden pitäisi tulla tekemään aloite? Miksi? Ethän sinä ole kiinnostunut? Selitäs nyt vähän kun järkivähä loppuu. Vai onko kyse siitä että sinusta olisi kivaa kun vähän egoa pönkitettäisiin, eikä pelkkä tuijottelu riitä?
- uuuuuuuuu
Se on narsisti. Kerjää huomiota.
- -mies-
Lue ainoastaan alkuperäinen viesti, niin siinähän se asia on sanottu. Kysymyshän tämä lähinnä olikin. Ei kai aina ihmisellä tarvitse olla ongelmaa :-)
Pointti oli lähinnä se, että saattaisin hyvinkin kiinnostua jos tultaisiin juttelemaan, kuten aikuisten kesken on tapana. Tuijottelu ei anna kovin mairittelevaa kuvaa ihmisestä, vaan kertoo joko melkoisesta ujoudesta tai sosiaalisten taitojen puutteesta. Sen ujouden ymmärrän kyllä, mutta jos kyseessä on jokin tietoinen strategia, niin sitten sitä kannattaisi vaihtaa. - epäsosiaaliujo? ei
-mies- kirjoitti:
Lue ainoastaan alkuperäinen viesti, niin siinähän se asia on sanottu. Kysymyshän tämä lähinnä olikin. Ei kai aina ihmisellä tarvitse olla ongelmaa :-)
Pointti oli lähinnä se, että saattaisin hyvinkin kiinnostua jos tultaisiin juttelemaan, kuten aikuisten kesken on tapana. Tuijottelu ei anna kovin mairittelevaa kuvaa ihmisestä, vaan kertoo joko melkoisesta ujoudesta tai sosiaalisten taitojen puutteesta. Sen ujouden ymmärrän kyllä, mutta jos kyseessä on jokin tietoinen strategia, niin sitten sitä kannattaisi vaihtaa.huvittaa, mä varmaan olen katsellut miehiä liikaa..
Niillä on varmaan musta just se epäsosiaalinen juntti kuva.. Älkää nyt heti menkö asioiden edelle. Minullekaan ei asia ole ongelma. Lepuutan silmiäni jossain miehessä jos haluan.. :D Ei se silti tarkota, että olis mitään tarvetta heti rynnätä tekemään aloitetta. Eihän miehilläkään ole välttämättä. Teen sitten kun sattuu sopiva ilma ja luonteva tilanne, jos teen.
Mielenkiintosta, et jos asia ei ole ongelma, silti jaksat vatvoa ja pureskella asiaa.
Ja äh. kuka jaksaa jauhaa onko jollain muulla tietoinen strategia vai ei. Jokainen huolehtii omista asioistaan ja jos sä haluat jutusta jotain teet jotain, jos et niin mikä on ongelma? - -mies-
epäsosiaaliujo? ei kirjoitti:
huvittaa, mä varmaan olen katsellut miehiä liikaa..
Niillä on varmaan musta just se epäsosiaalinen juntti kuva.. Älkää nyt heti menkö asioiden edelle. Minullekaan ei asia ole ongelma. Lepuutan silmiäni jossain miehessä jos haluan.. :D Ei se silti tarkota, että olis mitään tarvetta heti rynnätä tekemään aloitetta. Eihän miehilläkään ole välttämättä. Teen sitten kun sattuu sopiva ilma ja luonteva tilanne, jos teen.
Mielenkiintosta, et jos asia ei ole ongelma, silti jaksat vatvoa ja pureskella asiaa.
Ja äh. kuka jaksaa jauhaa onko jollain muulla tietoinen strategia vai ei. Jokainen huolehtii omista asioistaan ja jos sä haluat jutusta jotain teet jotain, jos et niin mikä on ongelma?Kaikki hyvin, ei ongelmaa :-)
Kun miehille annetaan jos jonkinnäköistä vinkkiä, niin olkoon nyt naisillekin edes yksi. - epäsosiaaliujo?
-mies- kirjoitti:
Kaikki hyvin, ei ongelmaa :-)
Kun miehille annetaan jos jonkinnäköistä vinkkiä, niin olkoon nyt naisillekin edes yksi.eihän sitä tarvi olla kärsimätön. kaikki ajallaan. Että muistutan, ettei se miesten katselu suinkaan välttämättä tarkoita sitä, et nyt alkoi ikuinen rakkaus, kun toi katsoi mua ja huomenna varataan häämatka balille ja miksi toi ei nyt jo tule juttelemaan.. Se toinen kun vain ehkä sattui katsomaan.
Mikään ei muutes ole kankeampaa kuin se, et tehdään tikusta joku maailman epäluonnollisin asia, ja mennään juttelemaan ilman asiaa vain siks että joku katsoi. kyllä niitä mahdollisuuksia ihan muutenkin tulee aivan varmasti, jos nyt ei heti jossain epäsopivassa tilanteessa menekään esittelemään sukupuutaan ja perintölusikoitaan. Se on jotenkin epätoivoisuuden huippu, josta vähintään jää se kuva, ettei toisella ole minkään sortin tilannetajua tai tunneälyä.
Vähän kärsivällisyyttä ja levollisuutta, niin kyllä se lutviutuu muutenkin jos niikseen tulee. - -mies-
epäsosiaaliujo? kirjoitti:
eihän sitä tarvi olla kärsimätön. kaikki ajallaan. Että muistutan, ettei se miesten katselu suinkaan välttämättä tarkoita sitä, et nyt alkoi ikuinen rakkaus, kun toi katsoi mua ja huomenna varataan häämatka balille ja miksi toi ei nyt jo tule juttelemaan.. Se toinen kun vain ehkä sattui katsomaan.
Mikään ei muutes ole kankeampaa kuin se, et tehdään tikusta joku maailman epäluonnollisin asia, ja mennään juttelemaan ilman asiaa vain siks että joku katsoi. kyllä niitä mahdollisuuksia ihan muutenkin tulee aivan varmasti, jos nyt ei heti jossain epäsopivassa tilanteessa menekään esittelemään sukupuutaan ja perintölusikoitaan. Se on jotenkin epätoivoisuuden huippu, josta vähintään jää se kuva, ettei toisella ole minkään sortin tilannetajua tai tunneälyä.
Vähän kärsivällisyyttä ja levollisuutta, niin kyllä se lutviutuu muutenkin jos niikseen tulee.Okei, taidan odotella vielä toiset pari vuotta ennen kuin esittelen perintölusikoitani. Kyllä suomalaisilta kärsivällisyyttä löytyy...
- epäsosiaaliujo?
-mies- kirjoitti:
Okei, taidan odotella vielä toiset pari vuotta ennen kuin esittelen perintölusikoitani. Kyllä suomalaisilta kärsivällisyyttä löytyy...
siis kumpikos tässä nyt on odottanut ja mitä. Mieskö on kaksi vuotta katsellut, että tekisikö nainen aloitteen, jos oikein ymmärsin ja kaiken aikaa hänellä on ollut mahdollisuus tehdä itse aloite milloin vain ja on ajatellut, että voisi kiinnostua, jos toinen tekisi aloitteen, mutta ei itse ole kiinnostunut tekemään aloitetta, ja ei ole kiinnostunut siksi, että nainen ei tee aloitetta. Voisko olla mahdollista, että nainen ajattelisi samoin.
Ja miten se nyt kääntyi niinpäin, että nyt alkoi mies odottaa sitä omaa vuoroaan tehdä aloite, kun ap viestissä mies itse odotti aloitetta.. Jos mies ei jaksa odotella naisen aloitetta, niin eihän se sitä tarkoita, että tarvitsisi odottaa vielä omaakin.. Mutta kun mies ei itse ole kuitenkaan kiinnostunut tekemään sitä aloitetta vaan odottaa sitä naisen puolelta. Kuka tuossa enää pysyy perässä.
Jos ottaa lusikan kauniiseen käteen, ja toimii itse, niin silloin ei ainakaan jää epäselväksi. Ei asioita tarvitse tehdä liian vaikeiksi. :D - ......
epäsosiaaliujo? kirjoitti:
siis kumpikos tässä nyt on odottanut ja mitä. Mieskö on kaksi vuotta katsellut, että tekisikö nainen aloitteen, jos oikein ymmärsin ja kaiken aikaa hänellä on ollut mahdollisuus tehdä itse aloite milloin vain ja on ajatellut, että voisi kiinnostua, jos toinen tekisi aloitteen, mutta ei itse ole kiinnostunut tekemään aloitetta, ja ei ole kiinnostunut siksi, että nainen ei tee aloitetta. Voisko olla mahdollista, että nainen ajattelisi samoin.
Ja miten se nyt kääntyi niinpäin, että nyt alkoi mies odottaa sitä omaa vuoroaan tehdä aloite, kun ap viestissä mies itse odotti aloitetta.. Jos mies ei jaksa odotella naisen aloitetta, niin eihän se sitä tarkoita, että tarvitsisi odottaa vielä omaakin.. Mutta kun mies ei itse ole kuitenkaan kiinnostunut tekemään sitä aloitetta vaan odottaa sitä naisen puolelta. Kuka tuossa enää pysyy perässä.
Jos ottaa lusikan kauniiseen käteen, ja toimii itse, niin silloin ei ainakaan jää epäselväksi. Ei asioita tarvitse tehdä liian vaikeiksi. :D"Jos ottaa lusikan kauniiseen käteen, ja toimii itse, niin silloin ei ainakaan jää epäselväksi."
Naisethan harvoin ottavat.
- humani
Jos nainen ei kykene muuhun avaukseen kuin möllöttämään kauempana niin hän jää yksin. Itse ainakaan en jaksa joka naisen perässä juosta jotka kyttäävät minua pöydästä.
Joskus on nainen tulla avautumaankin että miksi sinua ei silloin kiinnostanut kun katseemme kohtasivat. No pakkohan se on sanoa että eräs muu nainen tuli rohkeasti juttelemaan ja kiinnostuin enemmän hänestä kun hän sentään avasi suunsa.- -mies-
Juuri tätä tarkoitin. Osasit vaan esittää saman asian paljon selkeämmin :-)
- ............
poskelle tai heittikö juomansa sun päälle sen jälkeen kun sanoit että "eräs muu nainen tuli rohkeasti juttelemaan ja kiinnostuin enemmän hänestä kun hän sentään avasi suunsa."?
- näin täällä
-mies- kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin. Osasit vaan esittää saman asian paljon selkeämmin :-)
hyvä huomio. Aina ei ole sopivaa tilannetta, ja tässäkin, et mieshän tossa alkaa hermostua ja olla kärsimätön näköjään. Entäs jos sillä naisella on eri tahti. Mies on kerennyt jo miettiä kaikki maailman asiat ja strategiat ja luonneanalyysit ja käytöstutkimiset sun muut ja entäs jos nainen on vasta muutaman kerran katsonut, että hyvännäköinen tapaus. Ja mies jo kiireissään on tehnyt tulkintansa ja päätelmänsä ja toinen ei ole vielä miettinytkään asiaa. Sitten kun nainen menee jutteleen miehelle, tuleeko sieltä se pidä tunkkis- kommentti .. :D
Miksi miehelle tulee tuo kärsimättömyys kuitenkin.
Toi kauempaa tuijottelu pitemmän päälle on ahdistavaa todella ja ei siinä ole mitään mieltä. Mut periaatteessa siinä on kaks ihan eri lähtökohtaa.
- näin täällä
Hmm. MInä ainakin flirttailen ihan hvikseni, enkä odotakaan että mies tulisi juttelemaan. Miespuolisten kavereiden mukaan miehetkin osaavat kyllä flirttailla ihan hupimielessä, eli kaikki miehet eivät suinkaan odota katselemisesta seuraavan mitään. Kyllä se imartelee sukupuoleen katsomatta, kun saa huomiota. :)
Jos kiinnostaa enempi kuin katselu, niin aloitteen voi tehdä kumpi vain. Turha valittaa, jos itse ei tee mitään, on minun mielipiteeni. Ja koskee siis molempia sukupuolia ihan yhtälailla.
Olenko muka ainoa, jonka mielestä katseleminen ei ole välttämättä kutsu vaan leikkiä, teki sen sitten meis tai nainen?- ..........
"Jos kiinnostaa enempi kuin katselu, niin aloitteen voi tehdä kumpi vain. Turha valittaa, jos itse ei tee mitään, on minun mielipiteeni. Ja koskee siis molempia sukupuolia ihan yhtälailla."
Ja kuinka monta kertaa olet itse mennyt juttelemaan vieraalle miehelle? Sitähän minäkin. - hilppeetä
--voi olla leikkiäkin. Siinäpä tuijottelijoille pähkinä, jos eivät saa sitä selville:) Noh, ainakin kaksi ujoa tuijottelijaa, jos niikseen sattuu, möllöttelevät siinä sitten tovin jos toisenkin....
- Tuunari
se usein ilme on semmonen paskaako mua katot ja muutenkin ylimielinen niin ei tiedä haluaako toi että tulenko juttelee vai mitä sitä ruma ukko kyttäät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs192605100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381654Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171