Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koira ja vauva

????

Miten te joilla koira on suhtautunut vauvaan? Meillä on aika ison kokonen koira, seka rotunen, kiltti mutta hyvin huomionkipeä. Vilkas ja innokas. Alussa halusi aina haistella vauvaa kun pidimme sohvalla vauvaa sylissä tai vauva oli turvakaukalossa. Yrittää myös aina nuolasta. Nyt kuitenkin on alkanut tuomaan aina lelunsa meille kun vauva on sylissä ja oikein kerjää sitä että alettaisiin leikkimään. On myös alkanut hyppimään päin kun vauva on sylissä. Ja ottanu myös ruokaa lautaselta joka on pöydällä silloin kun mekin ollaan samassa huoneessa vauva sylissä. Sitä ei ennen ole tehnyt. Huomiota koira saa mutta annetaanko liian vähän kun noin tekee? Hankalaa antaa täysin huomiota koiralle kun vaua on sylissä ja syöttää vauvaa.

31

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iudyk7t

      Todennäköisesti juuri siinä huomion puutteessa syy ja tiedän kokemuksesta ettei sitä huomiota ehdi samalla tavalla antaa kun vauva tulee. Meillä ehkä helpottaa asiaa se että koiria on kaksi niin on seuraa toisilleen, ja mies leikkii paljon koirien kanssa iltaisin kun minä en ole ehtinyt kun olen enemmän vauvan kanssa.

      • koirapolo..

        anna imeessä vauva poies! kun huomaat ettet saa ittestäs auktoriteettistä osaa esiin,niin luovu äkkiä siitä jota et hallitse! en ymmärrä miten ihmiset VOI OLLA NOIN TYHMIÄ! koirasi koittaa näyttää että on ylempänä kun lapsi mutta ethän sinä sitä tajua kun otit koiran just siihe hesan keskustan kiireisimpään taloon etkä taho ymmärtää koitankoulutuksesta tippaakaan! aaaaaarggggggghhhhhhh
        tarvitko sitä koiraa kun et tajua sen tarpeita?anna se pois äkkiä!


      • Anonyymi
        koirapolo.. kirjoitti:

        anna imeessä vauva poies! kun huomaat ettet saa ittestäs auktoriteettistä osaa esiin,niin luovu äkkiä siitä jota et hallitse! en ymmärrä miten ihmiset VOI OLLA NOIN TYHMIÄ! koirasi koittaa näyttää että on ylempänä kun lapsi mutta ethän sinä sitä tajua kun otit koiran just siihe hesan keskustan kiireisimpään taloon etkä taho ymmärtää koitankoulutuksesta tippaakaan! aaaaaarggggggghhhhhhh
        tarvitko sitä koiraa kun et tajua sen tarpeita?anna se pois äkkiä!

        Aivan samaa mieltä.Just TISMALLEEN niin.Vauva pois koiraraukan tieltä


    • juulia__

      Muista että tollasessa tilanteessa kun koira tulee hakemaan huomiota leluilla (tai muulla tavalla), et anna sitä huomiota silloin! Jos siis olet vauvan kanssa touhuamassa jotain, muuten koira alkaa ajatella että joka kerta kun esim syötät vauvaa, niin silloin on myös koiran leikkiaika.

      Kyllä se koira varmasti oppii että nyt vauva menee sen tarpeiden edelle, hetken vaan kestää tietysti sen tajuaminen ja sopeutuminen uuteen tilanteeseen. Kunhan vaan muistatte ettei koira saa jäädä täysin huomioimatta.

      • voi koira raukkaa

        ..EI saa missään nimessä työntää pois jos se yrittää mennä haistelemaan lasta! Muista se!
        Koira voi (jopa kiltti ja rauhallinen) tulla erittäin vihaiseksi jos se ei saa hyväksyttää uutta jäsentä!
        Onhan niitä juttuja jo kuultu, kuinka koira on käynyt lapsen kimppuun,oman perheenjäsenen.Syynä on yleensä ollut se, että koiran ei ole annettu hyväksyttää uutta jäsentä kunnolla.
        Minulle sanottiin että ei haittaa vaikka koira päätä nuolaisisi, kunhan ei aluksi (eli pariin-kolmeen vauvan ikäkuukauteen) pääse nuolemaan käsiä/naamaa.Sitten kun vauva on jo tottunut kodin omiin pöpöihin, niin ei ole ihan niin tarkkaa.
        Anna hyvä ihminen koiran tulla haistelemaan sitä vauvaa vaikka imettäisit! Niin minäkin annoin, ja kielsin aina kun koira yritti nuolaista, se oppi tosi nopeasti mitä ei saa tehdä! Koirat eivät ole tyhmiä!
        Vanhemmillani on lisäksi husky ja keskikokoinen sekarotuinen, siskollani on husky ja toisella siskollani iso sekarotuinen.Kaikki ovat saaneet hyväksyttää lapsen "lauman" jäseneksi, ja mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.Koirat vain suojelevat lasta, eli kukaan outo ei saa mennä lapsen lähelle, ennen kuin koirat ovat saaneet haistella vieraan.Ja tästä ilmoitan aina etukäteen vieraille ihmisille.
        Koirat eivät yritä yhtään hyppiä, eivätkä tee mitään muutakaa mitä ei saisi!


      • stjusry
        voi koira raukkaa kirjoitti:

        ..EI saa missään nimessä työntää pois jos se yrittää mennä haistelemaan lasta! Muista se!
        Koira voi (jopa kiltti ja rauhallinen) tulla erittäin vihaiseksi jos se ei saa hyväksyttää uutta jäsentä!
        Onhan niitä juttuja jo kuultu, kuinka koira on käynyt lapsen kimppuun,oman perheenjäsenen.Syynä on yleensä ollut se, että koiran ei ole annettu hyväksyttää uutta jäsentä kunnolla.
        Minulle sanottiin että ei haittaa vaikka koira päätä nuolaisisi, kunhan ei aluksi (eli pariin-kolmeen vauvan ikäkuukauteen) pääse nuolemaan käsiä/naamaa.Sitten kun vauva on jo tottunut kodin omiin pöpöihin, niin ei ole ihan niin tarkkaa.
        Anna hyvä ihminen koiran tulla haistelemaan sitä vauvaa vaikka imettäisit! Niin minäkin annoin, ja kielsin aina kun koira yritti nuolaista, se oppi tosi nopeasti mitä ei saa tehdä! Koirat eivät ole tyhmiä!
        Vanhemmillani on lisäksi husky ja keskikokoinen sekarotuinen, siskollani on husky ja toisella siskollani iso sekarotuinen.Kaikki ovat saaneet hyväksyttää lapsen "lauman" jäseneksi, ja mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.Koirat vain suojelevat lasta, eli kukaan outo ei saa mennä lapsen lähelle, ennen kuin koirat ovat saaneet haistella vieraan.Ja tästä ilmoitan aina etukäteen vieraille ihmisille.
        Koirat eivät yritä yhtään hyppiä, eivätkä tee mitään muutakaa mitä ei saisi!

        Pari ekaa viikkoa katsoin ettei koirat pääse nuolemaan naamaa mutta sen jälkeen toisella koiralla joka aamu tyylinä kun vauva tulee yöunilta pois että käy haistelemassa onko vauvalla kaikki kunnossa ja nuolasee naamasta ja monestippa mennyt kieli vahingossa suuhunkin, poika nyt 7kk ja terveenä ollut koko ajan.


      • koira pusuttelee
        stjusry kirjoitti:

        Pari ekaa viikkoa katsoin ettei koirat pääse nuolemaan naamaa mutta sen jälkeen toisella koiralla joka aamu tyylinä kun vauva tulee yöunilta pois että käy haistelemassa onko vauvalla kaikki kunnossa ja nuolasee naamasta ja monestippa mennyt kieli vahingossa suuhunkin, poika nyt 7kk ja terveenä ollut koko ajan.

        ..tuo nuoleminen ei ole mikään maasta pahin.Meillä koirat nuolleet kumpaakin lasta naamasta jo siinä kun lapset ovat olleen n.2-3viikon.Ja meilläkin terveinä pysyneet.


      • Anonyymi
        voi koira raukkaa kirjoitti:

        ..EI saa missään nimessä työntää pois jos se yrittää mennä haistelemaan lasta! Muista se!
        Koira voi (jopa kiltti ja rauhallinen) tulla erittäin vihaiseksi jos se ei saa hyväksyttää uutta jäsentä!
        Onhan niitä juttuja jo kuultu, kuinka koira on käynyt lapsen kimppuun,oman perheenjäsenen.Syynä on yleensä ollut se, että koiran ei ole annettu hyväksyttää uutta jäsentä kunnolla.
        Minulle sanottiin että ei haittaa vaikka koira päätä nuolaisisi, kunhan ei aluksi (eli pariin-kolmeen vauvan ikäkuukauteen) pääse nuolemaan käsiä/naamaa.Sitten kun vauva on jo tottunut kodin omiin pöpöihin, niin ei ole ihan niin tarkkaa.
        Anna hyvä ihminen koiran tulla haistelemaan sitä vauvaa vaikka imettäisit! Niin minäkin annoin, ja kielsin aina kun koira yritti nuolaista, se oppi tosi nopeasti mitä ei saa tehdä! Koirat eivät ole tyhmiä!
        Vanhemmillani on lisäksi husky ja keskikokoinen sekarotuinen, siskollani on husky ja toisella siskollani iso sekarotuinen.Kaikki ovat saaneet hyväksyttää lapsen "lauman" jäseneksi, ja mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.Koirat vain suojelevat lasta, eli kukaan outo ei saa mennä lapsen lähelle, ennen kuin koirat ovat saaneet haistella vieraan.Ja tästä ilmoitan aina etukäteen vieraille ihmisille.
        Koirat eivät yritä yhtään hyppiä, eivätkä tee mitään muutakaa mitä ei saisi!

        No ei kai vauvasta mitään pöpöjä kai vauva 1. tule.


    • Jepsheps

      Meillä on pari vuotias labbisuros, joka ottanut vauvan hyvin vastaan. Aluksi oli hyvin ihmeissään ja hämmentynyt vauvan tulosta. Häselsi paljon ja piti vähän varoakin sen kanssa, kun ei vielä tiedetty miten se raegoi. Haistella annettiin ja annetaan. Noin viikko vauvan tulosta koira selvästi rauhoittui. Lattialla, kun vauvan kanssa leikitään koira tulee siihen lähellä. Jos tulee viereen ilman lupaa ajan sen pois ja kohta pyydän sen siihen viereen. Varoa pitää, kun se isoilla tassuillaan koittaa pyrkiä vaan lähemmäs ja lähemmäs, ettei kynsillä pääse vahingoittamaan tahtomattaan vauvaa. Kaikki huomioiminen, kun pitäisi lähteä meidän perheenjäsenistä eikä siten, että koira tulee sitä vaatimaan. Muuten saattaa tulla ongelmia. Kyllä koirankin siihen on totuttava, ettei ihan niin paljon enää saa huomiota kuin ennen vauvaa. Mutta pitää myös ihmisten muistaa huomioida koiraakin.

      • aloittaja

        Niin siis ollaan annettu koiran haistella, tottakai! Ja on nuolaissu kerran vauvan päätäkin. Mutta se just pelotaa että on alkanut hyppää niinkuin ylöspäin kun itse seisoo ja vauva sylissä.
        Tosta lelujen tuomisesta olen kans kuullut että ei pitäisi alkaa leikkimään. Toivottavasti koira kohta tottuisi. Huomiota saa mutta kun vauva sylissä ja syöttää niin kädet ei riitä kaikkeen, silloin just koira tulee hakemaan silittelyä.


      • AINA SAMA

        LABBIS EI OLE KOIRA VAAN KÄVELEVÄ MUUMIO.


      • Niins
        AINA SAMA kirjoitti:

        LABBIS EI OLE KOIRA VAAN KÄVELEVÄ MUUMIO.

        Ja tämä kirjoittaja taitaa olla kävelevä dorka;)


      • heh heh heh =D
        Niins kirjoitti:

        Ja tämä kirjoittaja taitaa olla kävelevä dorka;)

        " Niins20.12.2009 20:34
        Ja tämä kirjoittaja taitaa olla kävelevä dorka;) "

        ei voi muuta sanoa kuin että, joo-o =D ...meiltäkin muutes löytyy kyseinen "kävelevä muumio"..
        aika virkee tosin tuo meidän "muumio" on , ei yhtään kävele tassut ojossa epämääräisesti öristen =D.


    • imppu4686578

      Meillä on eri tilanne siinä mielessä että ensin tuli vauva taloon ja sen jälkeen koira, mutta loistavasti tulevat juttuun (saksanpaimenkoira) ja leikkivät yhdessä :)

      • 5rotikan omistaja

        Kyllä sinä voita koiran kanssa leikkiä! Nimen omaan pitäisi leikkiä jos leluja tuo, jos et heti ehdi, niin käske koiraa odottamaan (jos esimerkiksi syötät).Mutta koira käsittää että on tehnyt jotain väärin, jos sitä vain kieltää ja komentaa kun yrittää tuoda lelujaa.Jos koira hyppii, niin siihen taas paras keino on kääntää vain selkä ja olla välittämättä.Sitten vasta kun koira lopettaa, niin huomioit sen.
        Sitten yksi keino on että otat vaikka vauvan syliin ja menet sohvalle istumaan (mielummin niin että siinä on joku muukin kanssasi samassa huoneessa), käsket(te) koiran ensin istumaan kauvemmas, ja jos koira yrittää tulla niin kiellätte sitä,ja käskette istua samaan paikkaan missä aluksi oli, ja sitten vasta kun koira on rauhassa, niin sanot että "hyvä tyttö/poika, tule vain" , ja käsket istua sohvan viereen mahd. lähelle sinua ja vauvaa ja annat jonkun pienen hyvän palan.Sitten käsket taas odottaa..sitten kun koira on rauhassa niin kehut taa ja annat jonkin hyvän palan.Mutta vasta tosiaan sitten kun koira on täysin rauhassa.Ja tätä pitää toistaa aika usein.Mutta yleensä on toiminut.Ja pikkuhiljaa jätät hyvät palat pois, ja jätä pelkän kehumisen ja rapsuttamisen.
        Ja jos mikään muu ei auta, niin jonkun pitäisi saada selätettyä koira..siis VAIN sitten jos ei mikään muu auta.Ja pitää koiraa sen verran kauvan että antaa kunnolla periksi.Koiran pitää huomata että te olette sen lauman johtajia, eikä se.


      • huh huh
        5rotikan omistaja kirjoitti:

        Kyllä sinä voita koiran kanssa leikkiä! Nimen omaan pitäisi leikkiä jos leluja tuo, jos et heti ehdi, niin käske koiraa odottamaan (jos esimerkiksi syötät).Mutta koira käsittää että on tehnyt jotain väärin, jos sitä vain kieltää ja komentaa kun yrittää tuoda lelujaa.Jos koira hyppii, niin siihen taas paras keino on kääntää vain selkä ja olla välittämättä.Sitten vasta kun koira lopettaa, niin huomioit sen.
        Sitten yksi keino on että otat vaikka vauvan syliin ja menet sohvalle istumaan (mielummin niin että siinä on joku muukin kanssasi samassa huoneessa), käsket(te) koiran ensin istumaan kauvemmas, ja jos koira yrittää tulla niin kiellätte sitä,ja käskette istua samaan paikkaan missä aluksi oli, ja sitten vasta kun koira on rauhassa, niin sanot että "hyvä tyttö/poika, tule vain" , ja käsket istua sohvan viereen mahd. lähelle sinua ja vauvaa ja annat jonkun pienen hyvän palan.Sitten käsket taas odottaa..sitten kun koira on rauhassa niin kehut taa ja annat jonkin hyvän palan.Mutta vasta tosiaan sitten kun koira on täysin rauhassa.Ja tätä pitää toistaa aika usein.Mutta yleensä on toiminut.Ja pikkuhiljaa jätät hyvät palat pois, ja jätä pelkän kehumisen ja rapsuttamisen.
        Ja jos mikään muu ei auta, niin jonkun pitäisi saada selätettyä koira..siis VAIN sitten jos ei mikään muu auta.Ja pitää koiraa sen verran kauvan että antaa kunnolla periksi.Koiran pitää huomata että te olette sen lauman johtajia, eikä se.

        Höpö höpö, että koiran selättäminen kirjaimellisesti johtajuuteen auttaisi. Vain, jos koira itse tekee sen on koira alistunut. Jos ihminen sen selättää, ei voi tietää onko koira oikeasti alistunut. Johtajuus nimenomaan lähtee siitä, että koira saa huomiota silloin, kun ihminen sen päättää. Ei siten, että koira tulee sitä vaatimaan ja sitten annetaan.


      • 5rotikan omistaja
        huh huh kirjoitti:

        Höpö höpö, että koiran selättäminen kirjaimellisesti johtajuuteen auttaisi. Vain, jos koira itse tekee sen on koira alistunut. Jos ihminen sen selättää, ei voi tietää onko koira oikeasti alistunut. Johtajuus nimenomaan lähtee siitä, että koira saa huomiota silloin, kun ihminen sen päättää. Ei siten, että koira tulee sitä vaatimaan ja sitten annetaan.

        ..selättäminen OIKEALLA tavalla auttaa kyllä erottamaan johtajan! Koira siis pitää selättää, tassu sivulle (mutta varovasti!) ja pitää niin kauvan kuin koira antaa periksi ja hiljaa päästää, jos koira vielä alkaa rimpuilemaan, niin uudestaan vaan! Eihän se sitten auta jos ihminen luovuttaa liian ajoissa!Mutta jo jaksaa loppuun asti, niin auttaa! En ole yhtäkään koiraa kouluttanut, jolle tuo ei olisi auttanut!
        En ole ihan koirankouluttaja, mutta neuvot olen sellaiselta saanut.Olen kouluttanut kaikki omat koirat, ystävieni koiria (kaikenlaisia isoista pieniin..siis olen neuvonut ystäviä) ,äitini ja isäni koirat (4xhusky), siskoni koirat 2xrotikka. Ja joka ikiselle on selättäminen auttanut..JOS sitä on tarvinnut!


      • tuas ashlak..
        5rotikan omistaja kirjoitti:

        ..selättäminen OIKEALLA tavalla auttaa kyllä erottamaan johtajan! Koira siis pitää selättää, tassu sivulle (mutta varovasti!) ja pitää niin kauvan kuin koira antaa periksi ja hiljaa päästää, jos koira vielä alkaa rimpuilemaan, niin uudestaan vaan! Eihän se sitten auta jos ihminen luovuttaa liian ajoissa!Mutta jo jaksaa loppuun asti, niin auttaa! En ole yhtäkään koiraa kouluttanut, jolle tuo ei olisi auttanut!
        En ole ihan koirankouluttaja, mutta neuvot olen sellaiselta saanut.Olen kouluttanut kaikki omat koirat, ystävieni koiria (kaikenlaisia isoista pieniin..siis olen neuvonut ystäviä) ,äitini ja isäni koirat (4xhusky), siskoni koirat 2xrotikka. Ja joka ikiselle on selättäminen auttanut..JOS sitä on tarvinnut!

        lueppas toi uuestaa ja mieti..kröhöm.. ensinnäkin,jos selätät koiran kun se riehaantuu, ET TODELLAKAAN VAROEN HEITÄ SITÄ! se pitää ottaa kovasti selälleen! se ei hetkeäkään epäile käyttää hampaita..miksi sinä epäilisit? eieiei..ennenvanhaan koirat on tehty meitä varten,nyt työ tuhoatte kaiken lässyttelyllä. ees labbista ei osata pittää,kohta nekin on veren imijöitä..kyllä työ ootta kaik naurettavia............


      • 5rotikan omistaja
        tuas ashlak.. kirjoitti:

        lueppas toi uuestaa ja mieti..kröhöm.. ensinnäkin,jos selätät koiran kun se riehaantuu, ET TODELLAKAAN VAROEN HEITÄ SITÄ! se pitää ottaa kovasti selälleen! se ei hetkeäkään epäile käyttää hampaita..miksi sinä epäilisit? eieiei..ennenvanhaan koirat on tehty meitä varten,nyt työ tuhoatte kaiken lässyttelyllä. ees labbista ei osata pittää,kohta nekin on veren imijöitä..kyllä työ ootta kaik naurettavia............

        EI SITÄ TODELLAKAAN HEITETÄ MAAHAN! Vaan SELÄTETÄÄN! Et ilmeisestikkään ole koskaan selättänyt koiraa! Enkä tarkoittanut sillä "varovasti" sanalla, että hiljaa! Vaan ettei runno niitä jalkoja niin että vahingoittuvat!!!
        Meillä on kaikki koirat jotka olen joutunut selättämään (ja kaikkien koirat joita olen neuvonut) olleet kuin ajatuksia sen jälkeen! Eli ovat totelleet, ei tarvitse kuin katsoa päälle tai näyttää käsillä mitä koiran pitää tehdä, niin koira tekee sen!
        Pisin aika mitä olen joutunut pitämään koiraa (omaa rotikkaa) selällään on 2½tuntia! Ja et usko mikä murina ja hampaiden vilkkuminen siinä oli! Ja itse olin kuin suihkusta tullut!
        Ystäväni oli meillä kun koira alkoi uhoamaan, ja kun mikään muu ei auttanut, selätin koiran.
        Ystävä oli jo soittamassa apua ,monta kertaa, koska pelkäsi koiran tappavan minut.
        Mutta sanoin ystävälle, että "ei hätää,kyllä tämä periksi antaa", ja niin antoi.
        Ja sen jälkeen ollut kuin ajatus


      • samonia_
        5rotikan omistaja kirjoitti:

        EI SITÄ TODELLAKAAN HEITETÄ MAAHAN! Vaan SELÄTETÄÄN! Et ilmeisestikkään ole koskaan selättänyt koiraa! Enkä tarkoittanut sillä "varovasti" sanalla, että hiljaa! Vaan ettei runno niitä jalkoja niin että vahingoittuvat!!!
        Meillä on kaikki koirat jotka olen joutunut selättämään (ja kaikkien koirat joita olen neuvonut) olleet kuin ajatuksia sen jälkeen! Eli ovat totelleet, ei tarvitse kuin katsoa päälle tai näyttää käsillä mitä koiran pitää tehdä, niin koira tekee sen!
        Pisin aika mitä olen joutunut pitämään koiraa (omaa rotikkaa) selällään on 2½tuntia! Ja et usko mikä murina ja hampaiden vilkkuminen siinä oli! Ja itse olin kuin suihkusta tullut!
        Ystäväni oli meillä kun koira alkoi uhoamaan, ja kun mikään muu ei auttanut, selätin koiran.
        Ystävä oli jo soittamassa apua ,monta kertaa, koska pelkäsi koiran tappavan minut.
        Mutta sanoin ystävälle, että "ei hätää,kyllä tämä periksi antaa", ja niin antoi.
        Ja sen jälkeen ollut kuin ajatus

        No kyllä taitaa "pikkasen" mennä yli toi sun selätys! Siis kaks ja puol tuntia selätit koiraa?! Arvaa montako kertaa se siinä ajassa ehtii unohtaa mistä on kyse? Ja koko ajan tulee uusia asioita miksi yhä selätit sitä, eihän koira tommosia tajua! Koirasi ei varmasti muistanut mistä asia lähti! Nyt luultavasti vain pelkää sinua ja joku kaunis päivä sillä pää sekoaa eikä enää varotakkaan siitä mitä on tekemässä (esim murinalla) vaan käy suoraan jonkun päälle!


      • 5rotikan omistaja
        samonia_ kirjoitti:

        No kyllä taitaa "pikkasen" mennä yli toi sun selätys! Siis kaks ja puol tuntia selätit koiraa?! Arvaa montako kertaa se siinä ajassa ehtii unohtaa mistä on kyse? Ja koko ajan tulee uusia asioita miksi yhä selätit sitä, eihän koira tommosia tajua! Koirasi ei varmasti muistanut mistä asia lähti! Nyt luultavasti vain pelkää sinua ja joku kaunis päivä sillä pää sekoaa eikä enää varotakkaan siitä mitä on tekemässä (esim murinalla) vaan käy suoraan jonkun päälle!

        "samonia_" , meillä tämä rotikka jota pidin sen 2½tuntia, olisi repinyt minut hengiltä jos en olisi sitä tehnyt! Koira murisi ja vilkutti hampaita luovuttamiseen asti..ja tämä koira on jo 6v! Eikä pelkää, ei ole vihainen.."vanhuus" raukalla painaa päälle =( ,väsynyt kulkija alkaa jo olemaan..
        Mutta,oletko ikinä nähnyt koiraa joka yrittää tulla talon pomoksi IHAN TOSISSAAN? Et varmaankaan kun noin sanoit!


      • Anonyymi
        5rotikan omistaja kirjoitti:

        EI SITÄ TODELLAKAAN HEITETÄ MAAHAN! Vaan SELÄTETÄÄN! Et ilmeisestikkään ole koskaan selättänyt koiraa! Enkä tarkoittanut sillä "varovasti" sanalla, että hiljaa! Vaan ettei runno niitä jalkoja niin että vahingoittuvat!!!
        Meillä on kaikki koirat jotka olen joutunut selättämään (ja kaikkien koirat joita olen neuvonut) olleet kuin ajatuksia sen jälkeen! Eli ovat totelleet, ei tarvitse kuin katsoa päälle tai näyttää käsillä mitä koiran pitää tehdä, niin koira tekee sen!
        Pisin aika mitä olen joutunut pitämään koiraa (omaa rotikkaa) selällään on 2½tuntia! Ja et usko mikä murina ja hampaiden vilkkuminen siinä oli! Ja itse olin kuin suihkusta tullut!
        Ystäväni oli meillä kun koira alkoi uhoamaan, ja kun mikään muu ei auttanut, selätin koiran.
        Ystävä oli jo soittamassa apua ,monta kertaa, koska pelkäsi koiran tappavan minut.
        Mutta sanoin ystävälle, että "ei hätää,kyllä tämä periksi antaa", ja niin antoi.
        Ja sen jälkeen ollut kuin ajatus

        Järkyttävää alistusta. Ollut pahasti pielessä koulutus. Pelolla ei koiraa hallita, voi peto olla irti arvaamatta. Luonnevikaisia säikkyjä koiria tulee tuommoisella kohtelulla. Koiraparka mitä kokenut.


    • nip4zu

      Meillä 4kk poika ja reilu vuoden vanha koira. Koira on pienikokoinen ja todella kiltti. Ihan alusta saakka annettu koiran haistella pojua ja opetettu et nuolasta saa muttei naamasta ja koira oppinut sen. Ja hyvät ihmiset muistakaa: KOIRALLA ON PUHTAAMPI SUU KUIN MEILLÄ IHMISILLÄ!!ottakaa koira myös huomioon kun se sitä kaipaa vaikka lenkille ilman lasta jos mahdollista yms. se on perheenjäsen myöskin..

      • hdguk

        en henkilökohtaisesti ymmärä ollenkaan, miksi pitää olla koira ja vauva samassa pienessä kerrostaloasunnossa.


    • äääääääääääääääääää

      Hienosti tulevat toimeen! meillä oli 2 koiraa jo raskausaikana ja sukulaiset jne. kovasti pohtivat että miten koirat mahtaa vauvaan suhatutua? itseä asia ei huolettanut ollenkaan, tiesin että hyvinhoidetut ja kasvatetut koirat ottavat vauvan hyvin vastaan ja näin on käynyt. Missään vaiheessa en ole varonut lasta koirilta eli heti vaan synnäriltä tullessa vauva lattialle koirien nuuhkittavaksi ja ihmeteltäväksi. Vaikka tuntuu että koirat vaistoavat vauvan jo raksuaaikana. Eivät hirveästi ihmetelleet kun nyytin kotiin toimme. Valitettavasti toinen koiramme jouduttiin lopettamaan kun vauva oli 1kk vanha, sairauden takia. Hankimmeuuden koiranpennun ja taas sukulaiset yms. ihmettelivät että miten vauva ja koiranpentu nyt oikein yhteen sopivat? hyvin onmennyt sekin ja tämä kaksikko on nyt parhaimmat kaverit (lapsi 1v.). Tottakia alussapiti varoa jakatsoa ettei pentu mene vauvan päälle tms. ksoka koiranpentuhan ei hetimitään ymmärrä..mutta oppi pian varomaan vauvaa jne. Meillä toinen koirista nukkuu sängyssämme jossa vauvakin nukkuu melkein joka yö mutta yhtään ei ole tarvinnut pelätä tms. Vauva leikkii usein koirien kanssa, pussailee niiden naamaa, nakertaa niiden luita tms. kun ei heti huomata. Vastustukyky ainakin kasvaa ja sen on kyllä huomannut. Eiole lapsi paljoasairastellut. Jopa pentukoiramme osaa leikkiä kauniisti vauvan kanssa..esim. lapsi antaa siankorvan koiralle, koira lapselle, lapsi koiralle jne. On hauskaa seurata tämän parin leikkejä! Suosittelen koiraa kyllä vauvaperheeseen! tietenkin oikeanlaisen kasvatuksen ja ympäristön kera. Ehkä tärkein pontti on se että lasta ei varota koiralta tai piilotella.

    • ääääääääääääääääääää

      niiin ja aina on annettu koirien nuolla lasta! ei siinä ole mitään pahaa ja koirien "kielellä" alempiarvoinen nuolee ylempiarvoisen naamaa huulia jne. se on siis terve merkki koiralta. Itsellä koin käteväksi sen että kun esim.imetin niin koira makasi vieressä sohvalla ja sain rapsuteltua häntä samalla. Toisaalta koiramme ovat myös oppineet että vauva ensin ja sitten he. Usein kun vauva nukkuu huomion koiria enemmän, rapsutellaan ja touhutaan. Koirien lenkittäminen vauvan kanssa on käynyt kätevästi rintarepun avulla ja nyt talvella vauva on istunut pulkassa.

    • Anonyymi

      No vauvalle on opetettava että se entinen ihanuus on ylemmällä arvojärjestyksessä!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Koiralle vauvasta pitää tehdä hyvä kokemus. Ole AINA KUN ON MAHDOLLISTA ensimmäisen vauvasi (koirasi) kanssa ja kaikkea samaa kuin vauva 2 (sylissä pitelyä jne) ja opeta molemmille heti että koira on AINA hierarkiassa ylempänä!!! Näin meidän sekarotusta, kahta shibaa, kääpiövillakoiraa, collieta ja jämptiä koulutettiin👶🏼🐶

    • Anonyymi

      Kohtele hauvaa jopa rakastavammin ja ole hänen kanssaan enemmän kuin koskaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Meillä basenjityttö, collietyttö ja chihupoika. Basenji alkupäivinä murisi ja paljasteli hampaita vauvalle eikä suostunut vilkaisemaan minua viikkoon vaikka koko ajan yritimme lohduttaa entistä kuopustamme. Bassu tietty nukku sängyssä peiton alla öisin mutta päivät tahto olla ulkona kolmen lempilelunsa kanssa ja kiipeili aidan päällä kun on tommonen kissa🐱
      Collie sen sijaan hellitteli pikkusisarkoiriaan ja vauvasta ei kiinnostunut. Ahmi ehkä vähän enemmän ruokaa kuin ennen.🥓
      Chihu hyppi koko ajan jaloissa ja kun painaa alle kilon laitoimme selkään ilmapallon että ei kompastu.🎈
      Talvella koirat ja vauva matkusti pulkassa: Vauva takana tietty, collie seuraavana, basenji seuraavana ja minisgidi chihu ekana.🛷

    • Anonyymi

      Meillä oli koiranpentu ja vauva. Ehkä huonoin yhdistelmä.
      Vauva huusi=Pentu itki. Tietty menin pentua lohduttamaan ja vauvaa torumaan.
      Pentu pissasi usein vauvan päälle ja tietenkin oltiin ettei edes huomattu. Vauva joi ite omassa sängyssään ja pentu sylissämme. Ekat yöt pentu itki ja pari kertaa oksensi sänkyyn. Sitten kun ei enää pärjätty niin silloin 2kk vauva lähti ja huh.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe