Kielimatkalle?

gcvöklnbjhcf

Eli siis oon miettiny jo jonkin aikaa et ois kiva lähtee kielimatkalle. MUTTA nyt haluaisin kysyä niiltä jotka on kielimatkalla olleet, että minkälaisella kielitaidolla siellä pärjää niinku aluksi? Tiedän että sinne lähdetään juuri kieltä ja kulttuuria opettelemaan, mutta enkku on kutone ja ois kova hinku ulkomaille... (8 Ja muutenkin jos viitsitte kertoa kokemuksista juuri siis kielen kannalta; tuliko mitään ongelmia, ymmärsittekö kaiken ja ymmärrettiinkö teitä? yms. Ja sitten jos voitte myös kertoa minkä ikäisiä olitte silloin. (= Kiitos

3

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weeru

Itse olin kielimatkalla kesällä 2006, 14-vuotiaana. Oma englantini oli silloin ihan ok, niin että pärjäsi ja ymmärsi perusasiat ja pystyi kommunikoimaan. Tosin jälkeenpäin olen miettinyt että olisi ehkä ollut 'kannattavampaa' mennä kielimatkalle vasta hiukan vanhempana, kun on enemmän jo kokemusta kielestä ja on rohkeampi puhumaan sitä. (Omassa kielimatka ryhmässäni suurin osa oli 17-18 vuotiaita). Mutta hyvin siellä pärjäsi ja oli todella upea kokemus, aina tulen kyllä muistamaan ne kolme viikkoa. Aivan huippu matka! Suosittelen ehdottomasti vaan rohkeasti lähtemään vaikka heikommallakin englanninkielentaidolla, jos siihen vaan on mahdollisuus. :)

• gcvöklnbjhcf

Nii mäki oon aatellu tota että voisi odottaa pari vuotta, mutta ku jossai vaiheessa haluisin lähtee vaihtoon, vuodeksi tai puoleksi niin että en tekis sitä iha samana vuonna, vaan että tää kielimatka ois just sillee et sais vähä tuntumaa ja kokemusta. :)

• P16
        gcvöklnbjhcf kirjoitti:

Nii mäki oon aatellu tota että voisi odottaa pari vuotta, mutta ku jossai vaiheessa haluisin lähtee vaihtoon, vuodeksi tai puoleksi niin että en tekis sitä iha samana vuonna, vaan että tää kielimatka ois just sillee et sais vähä tuntumaa ja kokemusta. :)

Itekki meen 2010 kesällä maltalle, en oo vielä varannu. Oma enkun arvosana on 6. Mutta meen pitää sinne hauskaa. Tietenkin oppitunneillakin yritän opetella enkkua kun on kallismatka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7616
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      81
      7104
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5314
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4825
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4373
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4346
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4285
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4018
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3153
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48