Miksi Rottweiler miellyttää? Esim verrattuna saksanpaimenkoiraan, eivät ole kuulemma yhtä miellyttämisenhaluisia. Itsellä nyt saksanpaimenkoira uros 3kk. Voisin joskus hamassa tulevaisuudessa harkita toisen koiran ottamista ja siksi kiinnoistaisi tietää esim. vertailua saksanpaimenkoiraan, miksi päädyitte juuri rottweileriin?
Miksi Rottweiler?
4
571
Vastaukset
- Jr
Itse olen elänyt 20vuotta saksanpaimenen kanssa.. :) muutettuani omilleni otin rotikan.. nytten omistan kaksi rotikkaa 1v ja 4,5v.
Rotikalla on ihana luonne.. leikkisä, huolehtivainen ja valpas! Omaa tahtoa myös! Erittäin helppo kouluttaa on kyllä vaikka luulin että menisi ikä ja terveys ennenku tajuaa yhtään mitään. Saksanpaimen on enemmänki juuri sellainen ihana "raukka" ja rotikka taas paljon itsenäisempi.. Kumpikin IHANIA ROTUJA! En morkkaisi kumpaakaan! - Hukka-Musti
Rottweilereita olen tuntenut eri koiraroduista yksilömäärältään kaikista eniten.
Rottweiler on myös miellyttämisenhaluinen sekä ystävällinen, iso/voimakas (kykenee vetämään raskaampia taakkojakin kuin saksanpaimenkoira), lapsirakas, sopeutuvainen ja kyvykäs työkoira.
En sano kumpaakaan toista surkeammaksi roduksi. - Rotononnellinenomist
Saksanpaimenet, mikäli eivät sitten ole käyttölinjasta ovat monasti hyvin miellyttämisenhaluisin ja taipuisia koiria.
Rottweiler puolestaan on itsenäisempi, mutta mikäli täyspäisistä vanhemmista niin kuitenkin hyvin koulutettavissa. Rottweilerkaan ei ole mikään mahdoton koira saati sitten automaattisesti agressiivinen. Agressiivisuuttaan osoittavat useimmiten juuri arat yksilöt, jotka ovat epävarmoja itsestään ja sen takia kokevat tarvetta todistela jotakin.
Yllätyin kovasti kun monen rottweilerihmisen mielestä oma narttuni( omasta mielestäni aika helppo koira) omaa paljon luonnetta, itsevarmuutta sekä saalisviettiä. Mutta toisalta ehkä se itsevarmuus omalla tavallaan on tehnyt siitä sellaisen koiran jota on helppo kouluttaa :D .
Loppupeleissä yksilöissä on aina paljon eroja ja koulutuksen vaikutus on suuri, mutta mikäli oikeasti haluat rottweilerin ja olet valmis panostamaan sen koulutukseen niin ota ihmeessä, mutta katso tarkkaan mistä kennelistä otat! - koirafarmi
Mulla se varmaan johtuu siitä, että lapsuudenkodissa oli rottis, joten se tuntuu "omalta" rodulta. Pidän molemmista roduista, rotikkaa jotenkin osaan lukea ja ymmärtää paremmin. Itselläni toinen oma rottis, nyt jo vanhempi poika ja hyvin on mennyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368692Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701267Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17936Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657