Tuli uusituksi muutama kymmenen senttiä käsienpesualtaan viemäriputkea.
Kävi kuitenkin niin,että liitoksesta vanhan ja uuden osan välissä vuotaa vettä; kyseessä on kaksi läpimitalta seitsemän sentin putkenpätkää. Miten saisi kyseisen liitoksen tiiviiksi?
Kaksi mahdollisuutta tuli mieleen: joka tuo vanha putkenpätkä vaihdetaan uuteen tai pannaan liitokseen jotakin ainetta, jolla vuoto tukitaan, mutta onko sellaista?
Vika sinänsä perustuu putkia uusineen ammattimiehen erehdykseen: Hän ei huomannut tarkistaa työn jälkeen litosten vedenpitävyyttä. Hänen paikalle saamisensa vaatisi kuitenkin aikaa ja mielelään hoitaisi asian itse, jos siihen vain pystyy.
putkiliitos vuotaa
8
5073
Vastaukset
- scfbavdd
Eipä kovin kummoinen ammattimies ole kyseessä, jos liitokset kerran vuotaa, eikä niitä edes viitsi tarkastaa. Millä tavalla nuo putket on nyt liitetty toisiinsa?
- toeppo ^
Ammattitaidosta en enempää tiedä. Suomalaiseen ammattimiehen taitoonhan ei muutenkaan enää voi luottaa.
Ei putkien liitoksessa mitään erikoista ole. Toinen putki menee vain jonkin matkaa toisen sisään. Toinen putki on ollut paikallaan kolmisenkymmentä vuotta vuotamatta, toinen on uusi. Mitään kiristyslaitetta ei ole. - Vuotavassa kohdassa toinen pätkä on uudempi kuin toinen. - Raxaaja
toeppo ^ kirjoitti:
Ammattitaidosta en enempää tiedä. Suomalaiseen ammattimiehen taitoonhan ei muutenkaan enää voi luottaa.
Ei putkien liitoksessa mitään erikoista ole. Toinen putki menee vain jonkin matkaa toisen sisään. Toinen putki on ollut paikallaan kolmisenkymmentä vuotta vuotamatta, toinen on uusi. Mitään kiristyslaitetta ei ole. - Vuotavassa kohdassa toinen pätkä on uudempi kuin toinen.silikoonia ja teippiä jos ei rahas riiträ kunnon putkariin.
- toeppo^
Raxaaja kirjoitti:
silikoonia ja teippiä jos ei rahas riiträ kunnon putkariin.
Olihan se kunnon putkari, mutta ei tehnyt kunnon työtä.
Kiitos kuitenkin neuvosta. - apulikka
toeppo ^ kirjoitti:
Ei putkien liitoksessa mitään erikoista ole. Toinen putki menee vain jonkin matkaa toisen sisään. Toinen putki on ollut paikallaan kolmisenkymmentä vuotta vuotamatta, toinen on uusi. Mitään kiristyslaitetta ei ole. - Vuotavassa kohdassa toinen pätkä on uudempi kuin toinen.kirkas silikonmassa oikealla tavalla saumaan joka tasoitetaan nestesaippuasuihkeella.
- reiska.s
kokeile pikaliimaa?
takuutahan ei pimeällä työllä ole. - frangrabba
joopa joo,miksi pitää yksinkertaisesta asiasta tehdä vaikeaa,siinä ajassa kun täältä kyselet ohjeita niin minä olisin jo laittanut liitokseen vaikkapa siliconia tai jotain muuta
- 1344
liitos, koska siitä puuttuu ilmeisesti tiiviste, siitä muhvista, päälle tulevan putken suulta. Saat sen kaupasta, ja esim fairyn avulla putki takas, koska siitä tulee aika tiukka, vai olisikos putkari jättäny siihen vanhan, kovettuneen tiivisteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275