Minulla olisi lankaa, jossa on 20%, 50% puuvillaa ja 30% akryyliä. Pesumerkintänä on "hyvin varovainen pesu, enintään 40 asteessa" eli voiko tuosta päätellä, että lanka ei ole superwash käsitelty?
Soveltuuko ylipäänsä lanka imuihin, kun on vain 20% villaa? Entäs soveltuuko 100% puuvilla imuihin?
Jostain luin, että bambu ja merinovilla (100% molemmat) soveltuvat hyvin, olenko oikeassa?
Kestovaipan imu neulomalla
3
728
Vastaukset
- +++++
Tuosta mainitsemastasi langasta en tekisi, koska sen peseminen on ongelmallista, koska vaippakäytössä puuvilla pitäisi pestä vähintään 60 asteessa mutta villa ei sitä kestä (oletan, että yuo 20% on villaa kun siitä viestisi lopussa mainitset), eikä akryyli kai ole kovin imukykyistä.
100% puuvillasta voi tehdä imuja, ja kaikista muistakin vähintään 60 asteen pesun kestävistä luonnonkuitulangoista (bambu, hamppu, puuvilla, pellava, maissi, ....), sekä 100% villasta, jota ei suositella konepestäväksi (esim. Huopanen ja hahtuvalangat).- hamppua
Itse tilasin tätä lankaa, ja kaksinkertaisia imuja sai yhdestä vyyhdistä pari, yksikertaisia enemmän toki mutta yökäytössä meillä nuo ovat kyllä korvaamattomia!! Bambusta neulotut on myös hyviä, mutta vaativat useamman pesun imukykvyn saavuttamiseks.
http://www.jossu.fi/product/65/allhemp6-hamppulanka
- minä.....
Minä olen ihan sukkalangan jämistä Novitan 7-veljestä 75%villaa tehnyt lisäimuja aina oikein neulomalla. Sen voi pestä koneessa ja olen jopa kuivarissa kuivannut ja hyvät tuli. Olen pitänyt niitä lähinnä ihoa, niin ei jää kosteus iholle ja pepun ihosta huomasi heti eron.
En raaski ostaa 100% merinoa 13€/lappu tai edes ostaa lankaa... Hahtuvalankaa olen vaippahousuihin ostanut ja sen jämistä meinaan myös tehdä lisäimuja.
Olen väliin kä'yttänyt silti vielä muutakin lisäimua, kosk tuo villa on minulla lähinnäpintakuivuuden aikaan saamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989