Kestovaipan imu neulomalla

Aloitteleva

Minulla olisi lankaa, jossa on 20%, 50% puuvillaa ja 30% akryyliä. Pesumerkintänä on "hyvin varovainen pesu, enintään 40 asteessa" eli voiko tuosta päätellä, että lanka ei ole superwash käsitelty?
Soveltuuko ylipäänsä lanka imuihin, kun on vain 20% villaa? Entäs soveltuuko 100% puuvilla imuihin?

Jostain luin, että bambu ja merinovilla (100% molemmat) soveltuvat hyvin, olenko oikeassa?

3

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++++

      Tuosta mainitsemastasi langasta en tekisi, koska sen peseminen on ongelmallista, koska vaippakäytössä puuvilla pitäisi pestä vähintään 60 asteessa mutta villa ei sitä kestä (oletan, että yuo 20% on villaa kun siitä viestisi lopussa mainitset), eikä akryyli kai ole kovin imukykyistä.

      100% puuvillasta voi tehdä imuja, ja kaikista muistakin vähintään 60 asteen pesun kestävistä luonnonkuitulangoista (bambu, hamppu, puuvilla, pellava, maissi, ....), sekä 100% villasta, jota ei suositella konepestäväksi (esim. Huopanen ja hahtuvalangat).

      • hamppua

        Itse tilasin tätä lankaa, ja kaksinkertaisia imuja sai yhdestä vyyhdistä pari, yksikertaisia enemmän toki mutta yökäytössä meillä nuo ovat kyllä korvaamattomia!! Bambusta neulotut on myös hyviä, mutta vaativat useamman pesun imukykvyn saavuttamiseks.

        http://www.jossu.fi/product/65/allhemp6-hamppulanka


    • minä.....

      Minä olen ihan sukkalangan jämistä Novitan 7-veljestä 75%villaa tehnyt lisäimuja aina oikein neulomalla. Sen voi pestä koneessa ja olen jopa kuivarissa kuivannut ja hyvät tuli. Olen pitänyt niitä lähinnä ihoa, niin ei jää kosteus iholle ja pepun ihosta huomasi heti eron.
      En raaski ostaa 100% merinoa 13€/lappu tai edes ostaa lankaa... Hahtuvalankaa olen vaippahousuihin ostanut ja sen jämistä meinaan myös tehdä lisäimuja.
      Olen väliin kä'yttänyt silti vielä muutakin lisäimua, kosk tuo villa on minulla lähinnäpintakuivuuden aikaan saamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe