Airbalticilla syöttää Riikan lentoasemaa jo lähes kaikista tärkeimmistä Suomen kasvukeskuksista.
Helsinki
Kuopio
Lappeenranta
Oulu
Tampere
Turku
Vaasa
Finnair ei ole enää aikoihin lentänyt maakuntakenttien välillä suoria lentoja, mutta Airbaltic lentää.
Tampere - Kuopio
Turku - Oulu
Finnair ei ole enää aikoihin lentänyt maakuntakentiltä suoria lentoja ulkomaille, mutta Airbaltic lentää Riikan lisäksi myös näitä reittejä:
Lappeenranta - Tallinna
Turku - Tallinna
Ilmeisesti Finnair keskittyy tulevaisuudessa pelkästään japponien kierrättämiseen Hesa-Vantaan kautta. On vain ajan kysymys, koska Airbaltic avaa Oulu - Helsinki ja Jyväskylä - Riika -reitit. Sinänsä, Airbaltic lentää uusilla koneilla ja hinnoittelu on kohdallaan, verrattuna pöhöttyneeseen Finsskiin.
Airbaltic syrjäyttää pian Finnairin Suomessa
56
1875
Vastaukset
- oiuyoiyb
Juu ja ohan meillä vielä myös Blue1 ja Finncomm jos haluaa pitää työpaikat täällä muttei maksaa liikoja.
- qimmo
Finncomilla vaan pääsee aika kehnosti ulkomaille, eikä Blue1 Sassin jatkona kauhean halpa ole.
- thwrthwrth
qimmo kirjoitti:
Finncomilla vaan pääsee aika kehnosti ulkomaille, eikä Blue1 Sassin jatkona kauhean halpa ole.
Aloittaja haikaili maakuntakentille ja puhui Riikan syötöstä... Minne se Finncomm sitte lentää jos ei maakuntiin? Blue1 syöttää taas mukavasti euroopan kenttiä. Ja kurkkaa ny ihan oikeasti niitä hintoja ja vertaa finnairiin ennen kun tunget sormet korviin ja hoet SASSASSASSASSAS. Ei ne svenssonit kuitenkaan noiden operointiin puutu.
- Miiak29
Air Baltic harkitsee kuulemma laajarunkokoneiden hankintaa ja lentoja Aasiaan. Aikoo haastaa Finnairin ihan tosissaan.
- Ikivanhoja
Koneet enimmäkseen 20 vuotta vanhoja nuorinkin kone jo 10 vuotta vanha.
- ......
Ikivanhoja kirjoitti:
Koneet enimmäkseen 20 vuotta vanhoja nuorinkin kone jo 10 vuotta vanha.
vanha Boeing ei ole sama asia, kuin 10 - 20 vuotta vanha Toyota! Tiesitkö että suurin osa ilmailukerhojen Cessnoista on vuosimallia 1960 ja jotakin...
- rtwhth
...... kirjoitti:
vanha Boeing ei ole sama asia, kuin 10 - 20 vuotta vanha Toyota! Tiesitkö että suurin osa ilmailukerhojen Cessnoista on vuosimallia 1960 ja jotakin...
Juu mutta hei toisessa keskustelussa just puolusteltiin MD11 koneidenyhteydessä että koneen iällä ei ole väliä vaan kunnolla. Eli vanha finnairin kone ei ole sama asia kun vanha air balticin kone? :D
- antibaltti
Ikivanhoja kirjoitti:
Koneet enimmäkseen 20 vuotta vanhoja nuorinkin kone jo 10 vuotta vanha.
"Finncommin laivaston keski-ikä on ainoastaan kaksi vuotta. Koneen rekisterinumero kertoo sen iän: ATR- koneista OH-ATK on vain muutaman kuukauden ikäinen, ja OH-ATA:kin palvelee vasta neljättä vuottaan."
Ja kun katsoo noita lippujen hintoja, niin ei kyllä viiden tunnin vaihtoajat kuppaisella Riikan kentällä viehätä. Näyttää suunnilleen joka päivälle joulun aikaankin saavan 39 euron lippuja Finncommilla! - Wihtori Wattu
Ainahan sitä voi puhua, mutta fakta on se, että AirBaltic on jo pitkään ollut kiikunkaakun vararikon kanssa, joten eiköhän firman talous pidä saada tasapainoon ennenkuin uusia konehankintoja tehdään.
- Keskihinta
Ei tunnu kovin halvalta nuo Airbalticin liput. Ei pääse keskieurooppan alta satasen, niinkuin eräällä toisella yhtiöllä.
- ..we
Air baltic ei olekaan halpalentoyhtiö ja käyttää ykkösterminaaleja. Airbalticin vertautuu SAS:iin ja Finnairiin. Sitä on haukuttu halpalentoyhtiöksi lähinnä siksi, että se on jo tehnyt ne palvelunkarsinta toimenpiteet, jotka SAS:lla ja Finnairilla on edessä.
- flying finn
Finskillä on muitakin mielenkiinnon kohteita kuin Baltia. Tuskin edes lienee halutuimpia reittejä.
- ..we
Yhtä hyvin voisi sanoa, että Air Balticilla on muitakin mielenkiinnon kohteita kuin Helsinki.
Siis kysehän on siitä, että Air Baltic lennättää suomalaiset Riikan kautta ulkomaille. Monille Air Balticin aikataulut ovat paljon suotuisempia kuin Finnairin, sillä Finnairilla lento tarkoittaa usein sitä, että ollaan vasta illalla Helsinki-Vantaalla ja aikaa on mennyt jo yli puolen yön kun ollaan omalla lentoasemalla. Siitä sitten vielä kotiin.
Ja varsinkin kun viimevuosina Finnairilla on ollut Aasian koneet myöhässä, on laukkuja jäänyt yöksi Helsinki-Vantaalle. Ja voin kuvitella, että sellainen kyrpii bisnessmiehiä. - Airbaltic nousee
..we kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi sanoa, että Air Balticilla on muitakin mielenkiinnon kohteita kuin Helsinki.
Siis kysehän on siitä, että Air Baltic lennättää suomalaiset Riikan kautta ulkomaille. Monille Air Balticin aikataulut ovat paljon suotuisempia kuin Finnairin, sillä Finnairilla lento tarkoittaa usein sitä, että ollaan vasta illalla Helsinki-Vantaalla ja aikaa on mennyt jo yli puolen yön kun ollaan omalla lentoasemalla. Siitä sitten vielä kotiin.
Ja varsinkin kun viimevuosina Finnairilla on ollut Aasian koneet myöhässä, on laukkuja jäänyt yöksi Helsinki-Vantaalle. Ja voin kuvitella, että sellainen kyrpii bisnessmiehiä.Jep, Airbalticilla pääsee sujuvasti maakunnista keskieurooppaan esim. Oulusta helposti n. 250euron hintaan menopaluu. Monesti pelkkä finskin kotimaan lento maksaa saman.
Hienonen aikoinaan sanoi, että kotimaan ulkomaan lentoja ei aloiteta pilkkomaan milleekkään muulle kotimaan kentälle kuin hki-vantaalle. Mutta miten kävi. Ikävä kyllä se ei ole finnairin päätettävissä. Nyt monet eivät edes pyörähdä hki-vantaalla kun air balticilla pääsee helposi maakunnista Riian kautta eurooppaan. Toivottavasti jatkossa myös kaukoitään tai esim. New Yorkiin. Halpalentoyhteydet suomesta paranee koko ajan, Ryanair aloittaa malagan lennot, joita taatusti tulee eläkeläiset ja heidän tuttavansa käyttämään. Easyjet aloittaa Hki-pariisi lennot. Kaikki on aina joltain pois. Finnair ei pysty enää vastamaan näihin kaikkiin toimenpiteisiin kun niitä on niin paljon. Aiemmin kun tuli yksittäisiä kilpailijoita niin silloin oli helppo käyttää kiellettyä ns. saalistushinnoittelua. Laitettiin halvat hinnat reitille ja savustetiin kilpailija ulos. Nyt savustettavaa on niin paljon, että siihen ei ole enää riitä pelimerkit.
Finnair kohtalona on reittireitiltä vähentää sitä mukaan tarjontaa kun kilpailijoita tulee. Kierre on valmis kun liikevaihtoa ei tule -> uudet yt-neuvottelut ja väkeä pihalle. Koko firma kuihtuu tällä menolla. Missä on esim. uudet reitit, joilla voitaisiin paikata menetyksiä? Missä on kilpailukykyiset hinnat? - never ay
Airbaltic nousee kirjoitti:
Jep, Airbalticilla pääsee sujuvasti maakunnista keskieurooppaan esim. Oulusta helposti n. 250euron hintaan menopaluu. Monesti pelkkä finskin kotimaan lento maksaa saman.
Hienonen aikoinaan sanoi, että kotimaan ulkomaan lentoja ei aloiteta pilkkomaan milleekkään muulle kotimaan kentälle kuin hki-vantaalle. Mutta miten kävi. Ikävä kyllä se ei ole finnairin päätettävissä. Nyt monet eivät edes pyörähdä hki-vantaalla kun air balticilla pääsee helposi maakunnista Riian kautta eurooppaan. Toivottavasti jatkossa myös kaukoitään tai esim. New Yorkiin. Halpalentoyhteydet suomesta paranee koko ajan, Ryanair aloittaa malagan lennot, joita taatusti tulee eläkeläiset ja heidän tuttavansa käyttämään. Easyjet aloittaa Hki-pariisi lennot. Kaikki on aina joltain pois. Finnair ei pysty enää vastamaan näihin kaikkiin toimenpiteisiin kun niitä on niin paljon. Aiemmin kun tuli yksittäisiä kilpailijoita niin silloin oli helppo käyttää kiellettyä ns. saalistushinnoittelua. Laitettiin halvat hinnat reitille ja savustetiin kilpailija ulos. Nyt savustettavaa on niin paljon, että siihen ei ole enää riitä pelimerkit.
Finnair kohtalona on reittireitiltä vähentää sitä mukaan tarjontaa kun kilpailijoita tulee. Kierre on valmis kun liikevaihtoa ei tule -> uudet yt-neuvottelut ja väkeä pihalle. Koko firma kuihtuu tällä menolla. Missä on esim. uudet reitit, joilla voitaisiin paikata menetyksiä? Missä on kilpailukykyiset hinnat?Mistä löytyy vinnairin uudet reitit kuten kilpailijoilla.
http://www.ryanair.com/en/new-routes
http://corporate.easyjet.com/en/media/latest-news/news-year-2009/10-12-09b.aspx
http://blog.flylowcostairlines.org/2009/11/30/easyjet-announces-10-new-routes-for-2010/
Vai onko vinnairilla reittien vähennystaulukko. - hekhek
Airbaltic nousee kirjoitti:
Jep, Airbalticilla pääsee sujuvasti maakunnista keskieurooppaan esim. Oulusta helposti n. 250euron hintaan menopaluu. Monesti pelkkä finskin kotimaan lento maksaa saman.
Hienonen aikoinaan sanoi, että kotimaan ulkomaan lentoja ei aloiteta pilkkomaan milleekkään muulle kotimaan kentälle kuin hki-vantaalle. Mutta miten kävi. Ikävä kyllä se ei ole finnairin päätettävissä. Nyt monet eivät edes pyörähdä hki-vantaalla kun air balticilla pääsee helposi maakunnista Riian kautta eurooppaan. Toivottavasti jatkossa myös kaukoitään tai esim. New Yorkiin. Halpalentoyhteydet suomesta paranee koko ajan, Ryanair aloittaa malagan lennot, joita taatusti tulee eläkeläiset ja heidän tuttavansa käyttämään. Easyjet aloittaa Hki-pariisi lennot. Kaikki on aina joltain pois. Finnair ei pysty enää vastamaan näihin kaikkiin toimenpiteisiin kun niitä on niin paljon. Aiemmin kun tuli yksittäisiä kilpailijoita niin silloin oli helppo käyttää kiellettyä ns. saalistushinnoittelua. Laitettiin halvat hinnat reitille ja savustetiin kilpailija ulos. Nyt savustettavaa on niin paljon, että siihen ei ole enää riitä pelimerkit.
Finnair kohtalona on reittireitiltä vähentää sitä mukaan tarjontaa kun kilpailijoita tulee. Kierre on valmis kun liikevaihtoa ei tule -> uudet yt-neuvottelut ja väkeä pihalle. Koko firma kuihtuu tällä menolla. Missä on esim. uudet reitit, joilla voitaisiin paikata menetyksiä? Missä on kilpailukykyiset hinnat?Huomasin kun wizzair avasi Turku - Gdansk -reitin, niin Finskillä oli heti Gdansk yhteys Helsingistä satasen tarjouksella. Ei pientä savustusyritystä?
- .....
mielenkiinnon kohde? Ei ainakaan itsensä syöttöliikenne... Minun kotikentältäni finski häipyi jo ajat sitten ja nyt Air Baltic ja kohta Ryanair lentää täältä suoraan Eurooppaan ja hesa (finski) ylitetään, sekä ohitetaan korkealta ja kovaa.
Finskiä ei kiinnostanut syöttöliikenne kotimaassa ja nyt se on muilla ja finskiltä kokonaan pois. Syöttöliikenne hesan ja finskin sijasta Riika ja Weeze ja muut yhtiöt.
Finskillä saa olla ihan mitkä mielenkiinnot tahansa, mutta tämän kulmakunnan matkustajat siirtyivät kätevästi kokonaan finskiltä pois heidän itsensä tekemien valintojen kautta. Kenttä alkoi jo näivettyä, mutta nyt riittää vilskettä. Vilske ei ollut ilmeisesti finskin mielenkiinnon kohde kotimaassa, tai edes itsensä syöttäminen, eli asiakkaiden pitäminen ulkomaan reiteillä itsellään hesasta eteenpäin!?!
Mutta ei siinä mitä, näillä mennään ja enää ei onneksi tarvitse itse ajaa yli 200km:n päähän aamuyöstä autolla finskin perässä, kun voi aamulla loikata suoraan omalta kentältä Eurooppaan ja maailmalle :)
- B787
Mistä reittejä Airbaltic voisi avata seuraavaksi?
Pori, Rovaniemi, Jyväskylä ehkä? - Lepari
Ja taas tämä säälittävä Air Balticin suitsuttaja täällä jauhaa. Onko mainosrahat loppu kun ilmaispalstalla pitää hehkuttaa kuukaudesta toiseen? Joo joo, Finski on paska, Raiccu ja Finkomi puolihyviä mutta Air PAltik on JUMALAINEN!!! Siellä on kaikki hyvn ja liki ilimatteeks piäsöö Riikan kaotta mualimalle.
Melkoisen läpinäkyvää toimintaa. Voi helvetti mitä nuijia sitä...- ryanairilla maailmal
Mainitsit viestissäsi useita lentoyhtiöitä, mutta joukossa on musta lammas. Muut toimivat voitollisesti, mutta yksi on tehnyt tappiota jo puolitoista vuotta, kerro mikä yhtiöistä on lähinnä konkkaa.
- nikke1974
on mun pakko sano että Finsski on haudassa palvelu on niin alas ajettu ei edes kahvia ostaa saa kuin lenää Riikaan minä olen jo lentänyt airbalicilla 2 vuota joka toinen viiko se on paras palvelu on erinomainen ja aikataulut pitää = Airbaltic
- One-way please
nikke1974 kirjoitti:
on mun pakko sano että Finsski on haudassa palvelu on niin alas ajettu ei edes kahvia ostaa saa kuin lenää Riikaan minä olen jo lentänyt airbalicilla 2 vuota joka toinen viiko se on paras palvelu on erinomainen ja aikataulut pitää = Airbaltic
Kylä se näin on!
Ja oli miten oli, niin pieni kilpailu tekee terää Suomen tunkkaisille markkinoille. Jos Finavia olisi hieman avoimempi ja vapaan kilpailun ystävä, olisi ympäri Suomea paljon paremmat yhteydet ulkomaille ja oltaisiin vältetty Helsinki-Vantaan kohtuuton ökyvarustelu, joka on maksanut satoja miljoonia. - Wihtori Wattu
ryanairilla maailmal kirjoitti:
Mainitsit viestissäsi useita lentoyhtiöitä, mutta joukossa on musta lammas. Muut toimivat voitollisesti, mutta yksi on tehnyt tappiota jo puolitoista vuotta, kerro mikä yhtiöistä on lähinnä konkkaa.
"Mainitsit viestissäsi useita lentoyhtiöitä, mutta joukossa on musta lammas. Muut toimivat voitollisesti, mutta yksi on tehnyt tappiota jo puolitoista vuotta, kerro mikä yhtiöistä on lähinnä konkkaa."
Oikea vastaus on: airBaltic.
Firma, jolla ei ole muuta kuin velkaa, ml. verosellaista Latvian valtiolle. - §½½
Wihtori Wattu kirjoitti:
"Mainitsit viestissäsi useita lentoyhtiöitä, mutta joukossa on musta lammas. Muut toimivat voitollisesti, mutta yksi on tehnyt tappiota jo puolitoista vuotta, kerro mikä yhtiöistä on lähinnä konkkaa."
Oikea vastaus on: airBaltic.
Firma, jolla ei ole muuta kuin velkaa, ml. verosellaista Latvian valtiolle.Jotenkin vain tuntuu siltä, että tulevaisuudessa se on Air Baltic, jolla suomalaiset lentää ulkomaille. Jo nyt suuri osa suomalaisista kiertää Riikan kautta. Mielestäni tämä kilpailu on todella positiivinen asia suomalaisille lentoasemille, ehkä toki Helsinki-Vantaata lukuunottamatta.
Finnair ei tule pärjäämään tasokkaana valtionyhtiönä, siksi sen on muuntauduttava Air Balticin kaltaiseksi. Ja sellaiseksi tultuaan, on mielestäni viimein aika purkaa Finavian ja Finnairin liitto ja vapauttaa Suomen lentomarkkinat. - fjeijö
One-way please kirjoitti:
Kylä se näin on!
Ja oli miten oli, niin pieni kilpailu tekee terää Suomen tunkkaisille markkinoille. Jos Finavia olisi hieman avoimempi ja vapaan kilpailun ystävä, olisi ympäri Suomea paljon paremmat yhteydet ulkomaille ja oltaisiin vältetty Helsinki-Vantaan kohtuuton ökyvarustelu, joka on maksanut satoja miljoonia.mitä järkeä on panostaa johonkin finnairin kylpylään hki-vantaalle! ennemmin sekin raha halpalentoyhtiöiden houkuttelemiseksi suomeen. kyllä haisee tämä finavia - finnair akseli...
- Wihtori Wattu
§½½ kirjoitti:
Jotenkin vain tuntuu siltä, että tulevaisuudessa se on Air Baltic, jolla suomalaiset lentää ulkomaille. Jo nyt suuri osa suomalaisista kiertää Riikan kautta. Mielestäni tämä kilpailu on todella positiivinen asia suomalaisille lentoasemille, ehkä toki Helsinki-Vantaata lukuunottamatta.
Finnair ei tule pärjäämään tasokkaana valtionyhtiönä, siksi sen on muuntauduttava Air Balticin kaltaiseksi. Ja sellaiseksi tultuaan, on mielestäni viimein aika purkaa Finavian ja Finnairin liitto ja vapauttaa Suomen lentomarkkinat."Jotenkin vain tuntuu siltä, että tulevaisuudessa se on Air Baltic, jolla suomalaiset lentää ulkomaille."
Musta tuntuu on harvoin objektiivinen tapa tarkastella asioita.
"Jo nyt suuri osa suomalaisista kiertää Riikan kautta."
Määrittele "suuri osa" vai onko tuokin jo edellä mainitsemaasi "musta tuntuu" -fiilistäsi, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Sitäpaitsi mikäli Suomesta lentää jonnekin airBalticilla, niin matkustaja tekee välilaskun Riiassa, ei Riikassa.
"Finnair ei tule pärjäämään tasokkaana valtionyhtiönä, siksi sen on muuntauduttava Air Balticin kaltaiseksi."
Tässä kohtaa mieleni tekee lähettää ylös vieno pyyntö, että säästä meidät siltä, että Finnairin koneet alkavat muistuttaa sisältä kaupunkilinjan busseja äärimmäisen epämukavine istuimineen.
Kilpailu on aina hyväksi niin kauan kun kilpailu pysyy terveellä tasolla. - Wihtori Wattu
fjeijö kirjoitti:
mitä järkeä on panostaa johonkin finnairin kylpylään hki-vantaalle! ennemmin sekin raha halpalentoyhtiöiden houkuttelemiseksi suomeen. kyllä haisee tämä finavia - finnair akseli...
Maailma on edelleen täynnä kaltaisiani, jotka matkustavat paljon ja vaativat niin käyttämiltään lentoyhtiöiltä kuin -kentiltäkin määrätynasteista palvelutasoa. Helsinki-Vantaan avaama kylpylä on todella mahtava asia.
Henkilökohtaisesti en edes virtsaa halpalentoyhtiöiden suuntaan.
Koska ketjussa on kyse airBalticista, niin mainittakoon vielä, että ko. yhtiö ei ole halpalentoyhtiö, vaikkakin sen lentokoneet muistuttavat sisältä liiankin paljon kaupunkilinjan busseja a la Ryanair. - latviassa asuva
Wihtori Wattu kirjoitti:
"Mainitsit viestissäsi useita lentoyhtiöitä, mutta joukossa on musta lammas. Muut toimivat voitollisesti, mutta yksi on tehnyt tappiota jo puolitoista vuotta, kerro mikä yhtiöistä on lähinnä konkkaa."
Oikea vastaus on: airBaltic.
Firma, jolla ei ole muuta kuin velkaa, ml. verosellaista Latvian valtiolle.airbaltic ilmoitti Latvialaisessa televisiossa joulun alla, että yhtiöllä on paras vuosi ja tulos voitollinen. Samaa ei voi sanoa suomalaisista yhtiöistä. Yhtiöllä ei ole myöskään mitään verovelkoja. En ole airbaltic fani, mutta ottaa päähän kaverit jotka kertovat "totuuksia" tietämättä asioista.
- lentoa, ei kylpyä
Wihtori Wattu kirjoitti:
Maailma on edelleen täynnä kaltaisiani, jotka matkustavat paljon ja vaativat niin käyttämiltään lentoyhtiöiltä kuin -kentiltäkin määrätynasteista palvelutasoa. Helsinki-Vantaan avaama kylpylä on todella mahtava asia.
Henkilökohtaisesti en edes virtsaa halpalentoyhtiöiden suuntaan.
Koska ketjussa on kyse airBalticista, niin mainittakoon vielä, että ko. yhtiö ei ole halpalentoyhtiö, vaikkakin sen lentokoneet muistuttavat sisältä liiankin paljon kaupunkilinjan busseja a la Ryanair.Finskin kylpylä on rakennettu kentälle, jotta saadaan jotain ajankulua siksi aikaa kun pilotit on lakossa tai laukut hukassa. Toiset yhtiöt keskittyvät lentämään tehokkaasti aikataulussa.
- Wihtori Wattu
latviassa asuva kirjoitti:
airbaltic ilmoitti Latvialaisessa televisiossa joulun alla, että yhtiöllä on paras vuosi ja tulos voitollinen. Samaa ei voi sanoa suomalaisista yhtiöistä. Yhtiöllä ei ole myöskään mitään verovelkoja. En ole airbaltic fani, mutta ottaa päähän kaverit jotka kertovat "totuuksia" tietämättä asioista.
Kuka kertoi? B. Flick, otaksun? Johdon tehtävänä on nimittäin antaa yhtiöstään positiivinen kuva ulospäin, todellisen kuvan tilanteesta antaa vasta tilinpäätös.
Mikäli et tiedä airBalticin ja Latvian valtion välisestä veroväännöstä, niin selvästikään et seuraa paikallisia uutisia, joten se siitä totuudesta.
En ole airBalticin vastustaja, mutta en myöskään viitsi korjaamatta lukea tarinoita siitä miten hyvin johdettu ja taloudellisesti hyvässä kunnossa oleva yhtiö on ja miten he suunnittelevat laajarunkokoneiden hankkimusta sun muuta potaskaa. - latviassa asuva
Wihtori Wattu kirjoitti:
Kuka kertoi? B. Flick, otaksun? Johdon tehtävänä on nimittäin antaa yhtiöstään positiivinen kuva ulospäin, todellisen kuvan tilanteesta antaa vasta tilinpäätös.
Mikäli et tiedä airBalticin ja Latvian valtion välisestä veroväännöstä, niin selvästikään et seuraa paikallisia uutisia, joten se siitä totuudesta.
En ole airBalticin vastustaja, mutta en myöskään viitsi korjaamatta lukea tarinoita siitä miten hyvin johdettu ja taloudellisesti hyvässä kunnossa oleva yhtiö on ja miten he suunnittelevat laajarunkokoneiden hankkimusta sun muuta potaskaa.Kerrohan lisää siitä veroväännöstä kun tunnut olevan niin tietäväinen? Itse en ole huomannut mitään ihmeellistä. Flick on kyllä aika ristiriitainen hahmo ja saattaa olla että osa otsikoista on personoitu häntä vastaan eikä niinkään yhtiötä vastaan ja siinä mielessä on turha syyttää yhtiötä. Mitä tulee laajarunkoihin, niin itse olen lukenut ainakin Flickin sanoneen, että laajarunkoja ei tule eikä yhtiö lähde kilpailemaan Finnairin kanssa.
- §½½
Wihtori Wattu kirjoitti:
"Jotenkin vain tuntuu siltä, että tulevaisuudessa se on Air Baltic, jolla suomalaiset lentää ulkomaille."
Musta tuntuu on harvoin objektiivinen tapa tarkastella asioita.
"Jo nyt suuri osa suomalaisista kiertää Riikan kautta."
Määrittele "suuri osa" vai onko tuokin jo edellä mainitsemaasi "musta tuntuu" -fiilistäsi, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Sitäpaitsi mikäli Suomesta lentää jonnekin airBalticilla, niin matkustaja tekee välilaskun Riiassa, ei Riikassa.
"Finnair ei tule pärjäämään tasokkaana valtionyhtiönä, siksi sen on muuntauduttava Air Balticin kaltaiseksi."
Tässä kohtaa mieleni tekee lähettää ylös vieno pyyntö, että säästä meidät siltä, että Finnairin koneet alkavat muistuttaa sisältä kaupunkilinjan busseja äärimmäisen epämukavine istuimineen.
Kilpailu on aina hyväksi niin kauan kun kilpailu pysyy terveellä tasolla.Taitaa kaveria vituttaa, kun vastaukset ovat tuota luokkaa.
Riiassa tai Riikassa, whatever! Siellä ei taida ainakaan olla näitä lumesta johtuvia "ongelmia" kuten Helsinki-Vantaalla.
Ja "musta tuntuu fiilis" on ihan perusteltua tällaisessa Suomi24-foorumissa. Jotenkin musta katsos vaan tuntuu siltä, että jos Air Baltic on noin moneen kaupunkiin levinnyt tarjoamaan Finnairia halvempia lentojaan ja ottanut Tampereelle ja Turkuun vielä isomman koneenkin, niin todennäköisesti kauppa käy hyvin.
Ja koska minulla on myös ihan oikeaa tietoa siitä, että lentoja Riikasta Turkuun on ylibuukattu, mikä tietenkään ei Air Balticille ole hyvää mainosta, mutta sekin todistaa, että koneet ovat olleet täynä.
Ja nyt on sinun vuorosi koittaa todistaa, että Air Balticin muistuttavat sisältä kaupunkilinjan busseja, voisit myös tarkentaa, että mistä kaupunkilinjasta puhut, itse olen tottunut sellaisiin joissa tuskin mahtuu liikkumaan ja joissa 50% puhuu muuta kuin Suomea. - shsfghfg
One-way please kirjoitti:
Kylä se näin on!
Ja oli miten oli, niin pieni kilpailu tekee terää Suomen tunkkaisille markkinoille. Jos Finavia olisi hieman avoimempi ja vapaan kilpailun ystävä, olisi ympäri Suomea paljon paremmat yhteydet ulkomaille ja oltaisiin vältetty Helsinki-Vantaan kohtuuton ökyvarustelu, joka on maksanut satoja miljoonia.Edelleenkin EU säädökset jo mahdollsitaa sen, että kilpaiilua ei saa rajoittaa. Helsinkiin voi mikä tahansa lentoyhtiö tulla operoimaan. Eipä niitä uusia ole hirveesti näkynyt. Miksi jollekin Ryanairille pitäsisi antaa halvemmat maksut kuin muille? Muualla Euroopassa se pistää lentokentän omistaja t/kaupungit maksamaan omatlentokenttämaksunsa. Hieman kilpailua vääristävää joku voisi sanoa.
- goodbye finnair
latviassa asuva kirjoitti:
Kerrohan lisää siitä veroväännöstä kun tunnut olevan niin tietäväinen? Itse en ole huomannut mitään ihmeellistä. Flick on kyllä aika ristiriitainen hahmo ja saattaa olla että osa otsikoista on personoitu häntä vastaan eikä niinkään yhtiötä vastaan ja siinä mielessä on turha syyttää yhtiötä. Mitä tulee laajarunkoihin, niin itse olen lukenut ainakin Flickin sanoneen, että laajarunkoja ei tule eikä yhtiö lähde kilpailemaan Finnairin kanssa.
Finnairin kanssa ei enää kenenkään tarvitse kilpailla. Putoo pian kokonaan pois.
- nyt riikaan
huomasitteko muuten, että nyt pääseen tampereelta riikaan halvalla. Ostin juuri airbalticilla Tampere-Riika-Tampere liput tammikuun lopulle ja maksoin 32.50 veroineen kaikkineen! Hinnat halvempia kuin Ryanairilla.
- -matkakuumeessa-
Miten ovat laukut ja lähtöselvitykset toimineet airBalticilla? Ovatko laukut tulleet perille ja onko vaihto Riikan lentokentällä sujunut saumattomasti?
Pitää harkita millä, sitä seuraavaksi lentää.- reissumies54
airbalticin lähtöselvitys toimii hyvin jos otat ilmaisen kanta-asiakaskortin tai tsekkaat sisään netissä. Kentällä selvitys on maksullinen. Lensin yhtiöllä parikymmentä lentoa vuonna 2009. Kertaakaan yhtiö ei ollut myöhässä määränpäässä. Vaihto Riikassa on helppo ja nopea. Laukkukaan ei hukkunut kertaakaan (tosin kaikilla lennoilla en tsekannut laukkua vaan kuljin joskus vain käsimatkatavaran kanssa). Muista, että matkatavara maksaa 10 euroa per suunta jos ostat yhdessä matkavarauksen kanssa. Muuten se on 15 euroa per suunta. Opin kuitenkin juuri, että jos varaa hotellin ja lennon airbaltictravel.com sivulta, niin silloin laukku on ilmainen. Tulen tulevaisuudessa käyttämään sitä, niin säästyy rahaa vielä enemmän.
- kannattaa lentää
airbaltic on hyvä yhtiö. Laajenee ja tarjoaa halpoja lentoja ympäri maailmaa. Katsokaa netistä. Niillä on kohteita jo enemmän kuin Finnairilla.
- Matkaaja87
Olisi tarkotus tossa toukokuussa lähteä Wieniin Air balticin lennolla joka varattiin Arean kautta ja lento on helsinki-riika-wien väliä edestakaisin. Kysyisin tässä noista lisäkustannuksista jotka tulee et joutuuko ton 5 euron check in maksun maksamaan helsinki-vantaalla? kun sain lentoyhtiön sivuilta käsityksen että tätä mahdollisuutta ei siellä ole.. Riikassa ja Wienissä ilmeisesti kylläkin? että joutuuko noi maksut maksamaan myös vaihtolennoille siirryttäessä vai vaan yhteen suuntaan mentäessä?
- kake78
Matkaaja87 kirjoitti:
Olisi tarkotus tossa toukokuussa lähteä Wieniin Air balticin lennolla joka varattiin Arean kautta ja lento on helsinki-riika-wien väliä edestakaisin. Kysyisin tässä noista lisäkustannuksista jotka tulee et joutuuko ton 5 euron check in maksun maksamaan helsinki-vantaalla? kun sain lentoyhtiön sivuilta käsityksen että tätä mahdollisuutta ei siellä ole.. Riikassa ja Wienissä ilmeisesti kylläkin? että joutuuko noi maksut maksamaan myös vaihtolennoille siirryttäessä vai vaan yhteen suuntaan mentäessä?
lähtöselvitysmaksu on per suunta eli hesassa ja wienissä. Ei tarvitse maksaa Riikassa. Helpointa on, että liityt kanta-asiakkaaksi tästä https://tickets.airbaltic.com/app/pr.fly?action=new. Ei maksa mitään, mutta tekee matkan helpottavaksi ja saat samalla kerättyä pisteitä.
- Matkaaja87
kake78 kirjoitti:
lähtöselvitysmaksu on per suunta eli hesassa ja wienissä. Ei tarvitse maksaa Riikassa. Helpointa on, että liityt kanta-asiakkaaksi tästä https://tickets.airbaltic.com/app/pr.fly?action=new. Ei maksa mitään, mutta tekee matkan helpottavaksi ja saat samalla kerättyä pisteitä.
joo, kiitos :)
ja sit tosiaan täältä toisesta keskustelusta luin että olisivat air balticilla muuttaneet tuon matkalaukkumaksun 15e/suunta/laukku kun aikaisemmin ollut 15e/lentosegmentti/laukku, että onko kenelläkään tietoa pitääkö tämä paikkansa? Yhtiön sivuilta ei kyllä näy että olisivat käytäntöä muuttaneet mutta, mutta.. - kake78
Matkaaja87 kirjoitti:
joo, kiitos :)
ja sit tosiaan täältä toisesta keskustelusta luin että olisivat air balticilla muuttaneet tuon matkalaukkumaksun 15e/suunta/laukku kun aikaisemmin ollut 15e/lentosegmentti/laukku, että onko kenelläkään tietoa pitääkö tämä paikkansa? Yhtiön sivuilta ei kyllä näy että olisivat käytäntöä muuttaneet mutta, mutta..Hinta laukulle on 15e per suunta jos maksaa kentällä, matkatoimistossa tai netissä. 10e jos "ostaa" matkatavaran lipun yhteydessä netissä. Hotellin kanssa varattaessa (airbaltictravel.com) ensimmäinen laukku sisältyy hintaan.
- seems very good
Airbaltic sen kuin parantaa. Yhtiö meinaan avaa Vaasa-Uumaja-reitin, ei onnistuisi Helsinki-Vantaa keskeiseltä Finskiltä ikinä. http://www.lennalomalle.com/content/view/1546/43/lang,en/
Miksi lentää suomalaisella yhtiöllä, jota ei kiinnosta suomalaisten tarpeet? Miksi vitussa koko kansan pitäisi olla huolissaa Finnairin menestystarinasta. Isänmaallisuuskin muuttuu typeryydeksi, jos sen vuoksi on valmis kusemaan vastatuuleen.- barona
samaa mieltä. Baltialaisesta yhtiöstä on tullut uusi kansallinen yhtiö joka huolehtii suomalaisista. Finski keskittyy viemään brittejä hesan kautta bangkokiin.
- jnfgjfjfhdbdfhndfjhd
Onko mitään tietoa Air Balticin lupailemista Riika - Pori & Jyväskylä & Kemi & Joensuu reiteistä? Tänä vuonna kuulemma ainakin muutama uusi kaupunki olisi luvassa, mutta kenelläkään enempää tietoa?
- Ei uusia reittejä
En usko, että tulee avaamaan mitään uusia kohteita. Yhtiö taitaa olla ihan konkurssikypsä.
Kauppalehdessä oli viime syksynä artikkeli, jossa povattiin yhtiön perääntyvän Suomesta. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20100919453
- bankakrotti
totta puhut, air balticin rahat taitavat olla nyt aika finaalissa ja latvian valtiokaan ei enää voi avustaa kun valtion kassakin taitaa olla aika tyhjä ja lisää rahaa ei tule mistään.
- höpötihöps
Niinhän malevin, sassin ja monen muunkin on pitänyt mennä konkkaan jo aikaa sitten.
- yutyutyutut
jos lukee ilmailulehtiä ja sivustoja, niin niissä sanotaan että top 5 konkkayhtiöt (eli joiden epäillään menevän konkkaan pian) on seuraava:
1) wizzair
2) finnair
3) Norwegian
4) air berlin
5) SAS - kaikki konkkaan
ilmailulehti on eri asia kuin ekonomistien/pankkien/rahoittajien tekemä lista.
siellä ovat suurimmassa riskissä joutua konkurssiin tai muihin rahoitusvaikeuksiin seuraavat yhtiöt:
wizzair
air baltic
noilla yhtiöillä ei luottoa ja matala pääoma,lisäksi varakkaissa valtioissa lentoyhtiöitä tuetaan.......latvian valtio on melkein konkurssissa ja puola myös aika pers`aukinen valtio.
kaukana listan lopussa ovat:
sas
norwegian
finnair
air berlin
näillä yhtiöillä on korkea luottokelpuutus sekä korkea omavaraisuus.
nämähän ovat julkista tietoa jotka voi kuka tahansa tarkastaa,myös suomeksi - fgjhfhsgdhh
SAS on ensimmäinen näistä 4 viimeksi mainitsemastasi, jolla on ongelmia talouden kanssa tai pahimmat ongelmat siis.
SAS kyllä päätyy osaksi jotakin suurempaa, mutta salliiko EU sitten Luftin kasvun vielä SAS:n osalta. - SAS x 3
tarkoitatko mitä näistä kolmesta?
SAS Sweden
SAS Denmark
SAS Norway
ne ovat kolme eri lentoyhtiötä nykyisin. - dfbdfnnfnfn
Koko SAS yhtiö myydään. Nuo kaikki SAS:it ovat yhden emoyhtiön alaisuudessa.
- mä tiedän asiasta
ei ole saman emoyhtiön alaisuudessa......tiedot mahdollisesta fuusiosta lufthansan kanssa piti ilmoittaa 17.3.2011 lehdistötilaisuudessa saksassa.
kauppoja ei tullut. sas kuitenkin sai rahoitusta.
kaikki sas toiminnot ovat omia yksiköitä nykyisin,ollut jo useamman vuoden. - olet väärässädffddfd
Minäkin tiedän ilmailusta aika paljon ja ilmailu on sellainen ala, jossa kaikki prosessit vievät paljon aikaa. En tiedä mikä osa SAS:sta on ollut myyntihuhujen alla, mutta ainakin Norjan ja Tanskan valtiot ovat muistaakseni ilmoittaneet halukkuudestasaan luopua osuuksistaan. Kauppoja voi tehdä tulevaisuudessakin. Lufthansa tosin saattaa olla kiinnostuneempi Virgin Atlanticista kuin SAS:sta.
Norjan kannan ymmärrän hyvin, sillä Norwegian on ajamassa ohi.
Ruotsilla nyt ei SAS:lle ole varsinaista kilpailijaa, joka kykenisi suureen reittiverkostoon, Tanskasta löytyy ainakin Cimber Sterling.
SAS Group on muuten näiden kaikkien SAS yhtiöiden ja muidenkin yhtiöiden emoyhtiö.
SAS Group omistaa mm.
Scandinavian Airlines International (100 %)
Scandinavian Airlines Danmark (100 %)
Scandinavian Airlines Sverige (100 %)
Scandinavian Airlines Norge (100 %)
Blue1 (100 %)
Widerøe (100 %)
Ja osuuksia muista yhtiöistä. - mää tierän
Norwegian on aika suuri kilpailija norjassa,ruotsissa ja tanskassa.
Cimber Sterling on kohta tiensä päässä, rahat loppuneet ja rahoitus myös.
Yhtiön johdossa samat amatöörit jotka vetivät edellisen Sterlingin konkurssiin,
toisin sanoen islantilaiset taas asialla.
Kuinka islantilaiset pärjäisivät ulkomailla kun eivät pärjää edes omalla pikku saarellansa ja saa sitä toimimaan.
Olisikohan syynä pieni asukasmäärä ja se fakta että monilla samat esi-isät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872