seisot työmatka tieni vieressä,sateisena syksyisenä päivänä olet musta,talvisena päivänä häikäisevän valkoinen.
Kesällä pinnallasi heilimöi ketonurmi,syksyllä ruskan vivahteet kirjavoi sinua, mistä tulet?miksi seisot siinä?
Kuinka monet saappaat ja kaviot,rattaat ja renkaat on pintaasi polkeneet,oletko nähnyt onnellisen maamiehen tyytyväisen hymyn?oletko tuntenut polttavan hien putoavan pintaasi vai kenties pettymyksen kyyneleen hallaaamuna.
Olet vain mustaa multaa ,yritäjän siihen kokoamaa silti herätät joka aamu ja ilta jonkin ajatuksen,
Kun kaivuri kahmaisee mustaa pintaasi lähdet kohti uutta paikkaa
annat siellä elämän monille kasveille,olet äiti maa ,elämän ja tulevaisuuden perusta ja kasvualusta.
Suomalainen musta multa ei ole höttöä pölyä,siinä on jotain alkukantaisen vahvaa.
mustana ja suurena
15
242
Vastaukset
on Ukrainassa, valitettavasti. Jään sulamisvesien mukana se sinne valui 10 000 vuotta sitten. Kiviset ja saviset ovat pellot täällä aina olleet.:-(
- ojankaivaja
tämän elokuvan "Multa tuli jo" puutarha-aiheinen, kuten nimestäkin voi päätellä?
ojankaivaja kirjoitti:
tämän elokuvan "Multa tuli jo" puutarha-aiheinen, kuten nimestäkin voi päätellä?
meinasi alkaa hymyilyttämään,aika hyvä.
- ojankaivaja
piikkiö kirjoitti:
meinasi alkaa hymyilyttämään,aika hyvä.
vaikka en sitä taaskaan uskaltanut sulle suoraan kirjoittaa ;)
ojankaivaja kirjoitti:
tämän elokuvan "Multa tuli jo" puutarha-aiheinen, kuten nimestäkin voi päätellä?
kuvaile vähän sitä.
- ojankaivaja
Teotwawki kirjoitti:
kuvaile vähän sitä.
tietenkin odotellaan multakuormaa tulevaksi ja sitten, kun se vihdoin tulee,
komea elokuvatähti sanoo noin.
Tämä oli lyhennelmä. - 3 +3
Vaikka ei olisikaan sanottavaa.
- Ainoa pukinilo
Siellä se lumen sisällä odottaa aikaa jolloin saa taas tuoda meidän silmille kauneutta ja iloa.
Linnut saavat syötävää jyväsistä joita maamies sen pintaan heittää.
Kun omalle pellolle aikoinaan perunoita ja muita vihanneksia istutin siinä oli vahvaa elämän makua.
Hmm herätit paljon ajatuksia näin joulun alla;)) - hiidenkirnu
ihmiset elävät ja kuolevat.
- Pömppy Valkotupsu
Oli suo kuokka ja Jussi, oli kiviset pellot kärmehiä kaikkialla, risua ja ryteikköä. Nyt on musta multa. On. Kasiaiset sen todistaa. ;-)
- Pömppy Valkotupsu
piikkiö kirjoitti:
tutki käytettyä hiekoitussepeli kasaa,siinä on purjon kokoisia matoja.
Olen sen verran nainen et kiljuisin niin ison kasiaisen nähessäni ja hyppäisin ensimmäisen vastaantulijan kaulaan ja itkisin.
- heni>|<
rapaojaan, ei muuta kuin turvetta seipäälle,, http://www.youtube.com/watch?v=vhzcrI4UCvg&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683