miten joku

normiolento

Miten joku oikeasti jaksaa hyysätä kersalaumaa päivästä toiseen?! Ja herätä,jos edes totta, joka aamu pirtsakkana,hyvänä SUPERHYPERäippänä lenkille,leipomaan,kokkaamaan,askartelemaan,sisustamaan jne jne jne. Tämä satu on aivan varmasti joku ihme olento toiselta planeetalta! On niin hurjia juttuja, ei varmasti tavallinen,normaali perheen äiti pysty tuollaiseen! Ei sentään nykyaikana! huh huh....tuolla olikin jo hauska ketju vastineeksi aloitettu tälle palstalle, ja todellakin hyviä oivalluksia, käykää lukemassa, heh

12

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienperheellinen

      Miten sekaisin päästään pitää olla ihmisen,joka parkkeeraa suurperhepalstalle vinkumaan,kuinka "jotkut jaksaa hyysätä kersalaumaa päivästä toiseen"?Pahoja pakkomielteitä?Nekö estävät hankkimasta omaa elämää?Mene hoitoon!Kai joku palkkansa edestä viitsii sinuakin katsella.Ilmaiseksi ei varmasti kukaan.

      • ihmisiä riittää

        Ihmettelen, miten suurperheet kehtaavat laiminlyödä raskaudenehkäisyn ja elää Kansaneläkelaitoksen rahoilla vuosikymmenestä toiseen muitten ihmisten tuottamia palveluja käyttäen. Kyllä tänne pirttifarmarin ammatin harjoittajia saataisiin pakolaisleireiltä vaikka millä mitalla ja tulijoita olisi muutenkin pilvin pimein. Oman väen ei tarvitse porsia ylettömästi.


      • hallalujahalleluja
        ihmisiä riittää kirjoitti:

        Ihmettelen, miten suurperheet kehtaavat laiminlyödä raskaudenehkäisyn ja elää Kansaneläkelaitoksen rahoilla vuosikymmenestä toiseen muitten ihmisten tuottamia palveluja käyttäen. Kyllä tänne pirttifarmarin ammatin harjoittajia saataisiin pakolaisleireiltä vaikka millä mitalla ja tulijoita olisi muutenkin pilvin pimein. Oman väen ei tarvitse porsia ylettömästi.

        poikijat pitäisi pakkosteriloida. Näiden naapurina on, kuin olisi päiväkoti vieressä :-(
        Ajattelinkin alkaa soittamaan rumpuja ja tuubaa ihan heidän ilokseenpäikkäreiden aikaan...


      • ihan omilla tuloilla
        ihmisiä riittää kirjoitti:

        Ihmettelen, miten suurperheet kehtaavat laiminlyödä raskaudenehkäisyn ja elää Kansaneläkelaitoksen rahoilla vuosikymmenestä toiseen muitten ihmisten tuottamia palveluja käyttäen. Kyllä tänne pirttifarmarin ammatin harjoittajia saataisiin pakolaisleireiltä vaikka millä mitalla ja tulijoita olisi muutenkin pilvin pimein. Oman väen ei tarvitse porsia ylettömästi.

        ei se sitä tarkoita että eletään silti kansaneläkelaitoksen rahoilla vuosikymmennestä toiseen,kyllä silti voi työssä käydä niinkuin sinäkin vaikka lapsia onkin enempi.eikö ole tullut mieleen???ei saa olla noin tyhmä ja vielä julkistaa sitä tyhmyyttään tänne nettiin. halooooo!!!!


    • Asioista selvillä

      Yleensä toisten mollaaminen kertoo siitä, että ei syystä tai toisesta arvosta itseään.

      Satu kertoo blogissaankin ihanasti heidän todellisesta suurperheestään. Elämäänsä on mahtunut niin paljon kaikkea, että nauttii jokaisesta hetkestä.

      Myös lehtien toimittajat ovat antaneet arvoa tälle suurisydämiselle naiselle ja hänen mainiosta perheestään on useina vuosina tehty ihan valtakunnallisiin viikkolehtiinkin juttuja.

      Joten siis mistään satutädistä ei kyse ole, vaikka Satu onkin:)

    • wilma60

      Minä olen aina lukenut mielenkiinnolla Sadun blogia ja miettinyt, että tuo on sitä elämää jota minäkin olisin halunnut elää. Ja osittain elänkin, lapsia ei vain ole paljon eikä miestä virallisesti samassa osoitteessa. Satu pyörittää suurperheen arkea hienosti mutta hän ei tee sitä yksin. Hänellä on puoliso ja aikuiset lapset jotka jakaa vastuuta arjen pyörimisestä. Ja kun yksin ei tarvitse kaikkea tehdä niin aina jaksaa paremmin. Kuinka moni meistä pienperheen äideistä muistaa huolehtia parisuhteestaan ja viettää aikaa kahdestaan puolison kanssa? Minä en ainakaan muistanut sillä tuntui että lapsenvahdin järjestäminen on liian työlästä ym. Olisi ehkä kannattanut mutta turha asioita on jälkikäteen miettiä.

      Hyvää jatkoa Sadulle ja kaikille muillekin äideille.

      • muut kituvat

      • naurava nainen
        muut kituvat kirjoitti:

        Vaikeassa tilanteessa eläviä pakolaisia ajetaan pois Suomesta.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/12/1022414

        Muutama itsekäs suurperheellinen porskuttaa yhteiskunnan tukien turvin. Lapsen syntyessä ja kasvaessa vanhemmilla on oikeus erilaisiin Kelan maksamiin etuuksiin :

        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701111752EH?OpenDocument

        yhtäkään lasta. Tarpeeksi saan niistä jo julkisissa liikkuessa ja kaupoissa.
        Kotona on onneksi rauhallista. Ihmettelen hirveästi, miksi lapsiperhemalli on niin suosittu.
        Säälin heitä syvästi. Etenkin näivettyneitä äitejä. He varmaan minua, luulevat kai, että en saa lapsia. En ole sanonut uteleiaille mitään. Pääsen vähemmällä.


      • ja niistä onnen sirp
        naurava nainen kirjoitti:

        yhtäkään lasta. Tarpeeksi saan niistä jo julkisissa liikkuessa ja kaupoissa.
        Kotona on onneksi rauhallista. Ihmettelen hirveästi, miksi lapsiperhemalli on niin suosittu.
        Säälin heitä syvästi. Etenkin näivettyneitä äitejä. He varmaan minua, luulevat kai, että en saa lapsia. En ole sanonut uteleiaille mitään. Pääsen vähemmällä.

        Luet sitten onnen maksimointiin suurperhepalstaa:D

        Ei voi kuin todeta, että huvinsa kullakin.


      • äitimummu
        naurava nainen kirjoitti:

        yhtäkään lasta. Tarpeeksi saan niistä jo julkisissa liikkuessa ja kaupoissa.
        Kotona on onneksi rauhallista. Ihmettelen hirveästi, miksi lapsiperhemalli on niin suosittu.
        Säälin heitä syvästi. Etenkin näivettyneitä äitejä. He varmaan minua, luulevat kai, että en saa lapsia. En ole sanonut uteleiaille mitään. Pääsen vähemmällä.

        jaksavat eri asioita, kuten tehdä eri töitä. Joku esimerkiksi jaksaa hoitaa vanhuksia vuodeosastolla, toinen ei lähtisi millään. Ei se sen kummempaa ole. Meillä ihmisillä vaan tahtoo olla niin suppea ajatusmaailma, että juuri se minun mielipide on se ainoa oikea ja minun elämän malli myös.

        Erilaisuus näissäkin asioissa on rikkautta ja miksi me suomalaise olemme niin lapsivihamielisiä?
        Ulkomailla arvostetaan lapsiperheitä aivan eri tavalla. Niin...eikä meitä fiksuja aikuisia olisi, ellei lapsia tulisi:)


      • 5
        naurava nainen kirjoitti:

        yhtäkään lasta. Tarpeeksi saan niistä jo julkisissa liikkuessa ja kaupoissa.
        Kotona on onneksi rauhallista. Ihmettelen hirveästi, miksi lapsiperhemalli on niin suosittu.
        Säälin heitä syvästi. Etenkin näivettyneitä äitejä. He varmaan minua, luulevat kai, että en saa lapsia. En ole sanonut uteleiaille mitään. Pääsen vähemmällä.

        kaikki ei sovi kaikille!
        toiset tykkää elää ilman lapsia ja toiset ei.jokainen voi itse tehdä valintansa ilman että ihmettelee ja mollaa toisia jotka on päätyneet erillaisiin ratkaisuihin.ei kaikkien tarvii elää sinun mallilla tai minun mallilla.jokainen rakentakoon omanlaisensa elämän.arvostetaan jokainen toisiamme ilman mollaamista.


      • haaveilija2010.
        5 kirjoitti:

        kaikki ei sovi kaikille!
        toiset tykkää elää ilman lapsia ja toiset ei.jokainen voi itse tehdä valintansa ilman että ihmettelee ja mollaa toisia jotka on päätyneet erillaisiin ratkaisuihin.ei kaikkien tarvii elää sinun mallilla tai minun mallilla.jokainen rakentakoon omanlaisensa elämän.arvostetaan jokainen toisiamme ilman mollaamista.

        Jep.

        Suuriperhe on jonkun valinta. Lapseton elämä on jonkun valinta. Omien voimavarojen tunteminen on jokaisen oma asia.

        Suurissa perheissä on sellaista yhteenkuuluvuutta mitä entisaikoihin oli. Isäni on suurperheen kuopus, jossa lapset on syntyneet 10 vuoden sisällä. Yli 50v he ovat olleet toistensa apuna ja tukena ja kerääntyvät vuosittain pääsemisien mukaan yhteen viettämään aikaa. Äitini taas pienemmästä (mutta isosta kuitenin) perheestä, jossa ikäerot valtavia; Vanhimmat sisaret eläkkeellä kun nuorimmainen vielä kolmekymppinen ja raskaana. Toisinaan tapaavat riidelläkseen jostain naurettavasta asiasta.

        Omat kolme lasta lähekkäin ja aika yhtenäistä elämää viettävät, ovat toisetensa tukena, apuna.
        Ja vaikka kolme lasta ei ole paljon verraten todellisiin suurperheisiin, joku varmasti sättii tätä yhteisten rahojen tuhlausta näinkin moneen lapseen, mutta kyllä niitä veroja maksetaan aika rutkasti vuosittain ja omien valintojen mukaan vielä 30 vuotta nuorimman kasvettua aikuiseksi! Ja hankin muuten lisää lapsia, jos tilaisuus tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe