Otsikossa se jo tulikin: kiinnostaisi kuulla,
millainen on luokanopettajien työtilanne.
Onko toivoakaan edes pidemmistä sijaisuuksista,
jos ei halua pääkaupunkiseudulle mutta
toisaalta ei myöskään mihinkään itärajan tai
Lapin tuppukylään. Kannattaako luokanopeksi
opiskelu ollenkaan. Kokemukset tai edes
mutu-tuntuma ovat tervetulleita!
Luokanopettajien työtilanne
4
1138
Vastaukset
- tyllistymisestä
www.ammattinetti.fi
Työllistymisessä vaikeinta on uran alku. Esimerkiksi luokanopettajat työllistyvät kyllä hyvin, mutta vakinaisen viran tai toimen saaminen voi olla hankalaa.
Opetusalan työttömyys on käytettävistä luvuista riippuen 3-8 prosenttia. Työttömyys vaihtelee kausittain. Kesällä ja joulun aikaan on enemmän työttömyyttä kuin muulloin. Kesällä työttömyys voi jopa kolminkertaistua.
www.yliopistokoulutus.fi
Opettajat ovat työllistyneet hyvin koulutustaan vastaavaan työhön. Opettajien työllisyysnäkymät tulevaisuudessa ovat erinomaiset. Opetusalan työttömyys on erittäin pientä, ja sen syynä on lähes poikkeuksetta kysynnän ja tarjonnan alueellinen kohtaamattomuus. Työttömyyttä on esiintynyt lähinnä työuran alussa määräaikaisten työsuhteiden väliin jääneinä työttömyysjaksoina eli pääsääntöisesti kesäajan työttömyytenä.
www.utu.fi
Turun yliopistosta vuosina 1999-2006 valmistuneista työssä oli 87 %, työttömiä 4 % ja työvoiman ulkopuolella 9 %.- Elle__
Hmm, vähän epäilyttäviä linkkejä. Kyllähän yliopistot nyt itse hehkuttavat, että "meiltä työllistyy hyvin", mutta todellisuus voi olla toinen.
- lukaisin
Elle__ kirjoitti:
Hmm, vähän epäilyttäviä linkkejä. Kyllähän yliopistot nyt itse hehkuttavat, että "meiltä työllistyy hyvin", mutta todellisuus voi olla toinen.
Eka linkki on työ- ja elinkeinoministeriön. Kai siellä jotain tiedetään.
- Virkaan?
Sain itse aikoinaan nopeastikin pieneltä paikkakunnalta töitä ja parin vuoden päästä viran. Elämäntilanteen muutoksen vuoksi lähdin suureen kaupunkiin, jossa olen vuosia tehnyt sijaisuuksia päivästä koko lukuvuoteen saakka. Nyt olen työtön. Nykyisin viran saa täältä, jos jaksaa elää epävarmuudessa ja tehdä sijaisuuksia kymmenkunta vuotta. Joudunkin "heittämään verkot" koko Suomen alueelle, sillä tämä on raskasta. Toisaalta raskasta on myös aloittaa josskin uusi elämä 40 -ikäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446