Otsikossa se jo tulikin: kiinnostaisi kuulla,
millainen on luokanopettajien työtilanne.
Onko toivoakaan edes pidemmistä sijaisuuksista,
jos ei halua pääkaupunkiseudulle mutta
toisaalta ei myöskään mihinkään itärajan tai
Lapin tuppukylään. Kannattaako luokanopeksi
opiskelu ollenkaan. Kokemukset tai edes
mutu-tuntuma ovat tervetulleita!
Luokanopettajien työtilanne
4
1283
Vastaukset 4
- tyllistymisestä
www.ammattinetti.fi
Työllistymisessä vaikeinta on uran alku. Esimerkiksi luokanopettajat työllistyvät kyllä hyvin, mutta vakinaisen viran tai toimen saaminen voi olla hankalaa.
Opetusalan työttömyys on käytettävistä luvuista riippuen 3-8 prosenttia. Työttömyys vaihtelee kausittain. Kesällä ja joulun aikaan on enemmän työttömyyttä kuin muulloin. Kesällä työttömyys voi jopa kolminkertaistua.
www.yliopistokoulutus.fi
Opettajat ovat työllistyneet hyvin koulutustaan vastaavaan työhön. Opettajien työllisyysnäkymät tulevaisuudessa ovat erinomaiset. Opetusalan työttömyys on erittäin pientä, ja sen syynä on lähes poikkeuksetta kysynnän ja tarjonnan alueellinen kohtaamattomuus. Työttömyyttä on esiintynyt lähinnä työuran alussa määräaikaisten työsuhteiden väliin jääneinä työttömyysjaksoina eli pääsääntöisesti kesäajan työttömyytenä.
www.utu.fi
Turun yliopistosta vuosina 1999-2006 valmistuneista työssä oli 87 %, työttömiä 4 % ja työvoiman ulkopuolella 9 %.- Elle__
Hmm, vähän epäilyttäviä linkkejä. Kyllähän yliopistot nyt itse hehkuttavat, että "meiltä työllistyy hyvin", mutta todellisuus voi olla toinen.
- lukaisin
Elle__ kirjoitti:
Hmm, vähän epäilyttäviä linkkejä. Kyllähän yliopistot nyt itse hehkuttavat, että "meiltä työllistyy hyvin", mutta todellisuus voi olla toinen.
Eka linkki on työ- ja elinkeinoministeriön. Kai siellä jotain tiedetään.
- Virkaan?
Sain itse aikoinaan nopeastikin pieneltä paikkakunnalta töitä ja parin vuoden päästä viran. Elämäntilanteen muutoksen vuoksi lähdin suureen kaupunkiin, jossa olen vuosia tehnyt sijaisuuksia päivästä koko lukuvuoteen saakka. Nyt olen työtön. Nykyisin viran saa täältä, jos jaksaa elää epävarmuudessa ja tehdä sijaisuuksia kymmenkunta vuotta. Joudunkin "heittämään verkot" koko Suomen alueelle, sillä tämä on raskasta. Toisaalta raskasta on myös aloittaa josskin uusi elämä 40 -ikäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei91014Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125966- 109939
- 55909
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85812Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42766Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66711Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev157707- 63683
- 70586
- 95561
- 37525
- 60524
- 52521
- 35497
- 22496
- 26480
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15052449Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31443Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408