En oikein tiedä kuuluuko tämä tähän palstalle mutta jospa joku osaisi vastata.. Kun minulla hyvin ei-kovin-todennäköisesti mutta Voi olla hepatiitti mutta varman testituloksen saan vasta maaliskuussa. minulla alkaa vuoden alusta työt lääkefirman pakkaamossa jossa kaiken pitää olla hygieenistä.. on kumihanskat kädessä kyllä ja suun edessä se "lappu"... niiin velvoittaako joku laki ilmoittamaan työnantajalle et menen niihin testeihin maaliskuussa... Inhottaa mennä asiasta mainitsemaan kun asia ei ole edes millään lailla varma että mulla jotain olisi..
Hepatiitti
3
501
Vastaukset
- sh....
hepatiitti? B vai C?
Työterveydessä asia on otettava esille, ja työterv.lääkäri sitten päättää oletko sopiva kyseiseen työhön, työnantajalle asiaa ei tarvitse kertoa. - Työelämän_Guru
Hei,
Vastauksen kannalta olisi oleellista tietää tarkemmin mistä hepatiittiepäilystä on kysymys. Onko siis kyseessä A-, B- tai C- hepatiitti. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen nettisivuilla (www.thl.fi) on paljon tähän liittyvää tietoa. Itse ottaisin selvää mikä on tartuntariski työn kannalta, jos epäily osoittautuu oikeaksi. Vaikka tilanne olisi arkaluonteinen, niin et varmasti halua ottaa riskejä asian suhteen. Vastauksia saat varmasti työterveyshuollosta tai terveydenhuollosta.
T: Työelämän Guru - Gula
Miten niin saat varman tuloksen vasta maaliskuussa? Kummallista.
Jos se on toi C- hepatiitti niin eihän se edes voi tarttua muuten kuin verikontaktissa, niin ei sit luulis olevan vaaraa tartuttaa ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse894694Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.732123Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 531055
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924