4 h:n sisällä ovikello soi kaksi kertaa. Ekalla kerralla luulin että tytär tulee koulusta kotiin, mutta "pakolais poika ikä noin 18 vuotta" siellä oli pienen lapun kanssa suomeksi kirjoitettuna "Olen pakolainen ym" jotain tekstiä etten viitsinyt edes ruveta tavaamaan vaan sanoin EI. Toisen kerran ovikello soi lujaa rimputtaen enkä viitsinyt heti mennä ovea avaamaan, mutta kun rupesi kuulumaan radiopuhelimen ääntä luulin että poliisi on oven takana. Katsoin ovisilmästä ja joku nuori mies kassin kanssa puhuu radiopuhelimella venäjäksi tietenkin ja samalla pimputtaa naapurien ovikelloa. Ensin käyn työssä ja maksan veroissani näiden pakolaiset elämisen ja sitten vielä pitäisi mun ruveta elättämään ne vielä toiseen kertaan. Tässä on hyvin lähellä omankäden oikeuden käyttäminen sallittua. Paikkakunta Tampere, Janka.
Pakolaiset oven takana...
3
468
Vastaukset
- Polroskiin
Ei pakolaiset välttämättä ole siellä ovella kolkuttelemassa vaan esimerkiksi rikolliset ja Suomessa asuvat opiskelijat.
Harvemmin ihan oikeasti apua tarvitsevat pakolaiset edes pääsee Suomeen vaan tänne tulee enempi näitä hyvän elintason perään haluavia tyyppejä.
Oman käden oikeutta en suosittele kuitenkaan käyttämään, siitä kun ei ole mitään hyötyä, päin vastoin sotket vaan oman elämäsi pahemmaksi ja myötätunnot on sen "ulkomaan" ihmisen puolella.
PS. Aika monesti tänä päivänä esim. rikolliset kolkuttelee ovella ja haluaa katsoa että onko kotosalla ketään ja kun ei kotosalla ketään ole niin joko mennään huonosti lukitusta ovesta tai sitten ikkunoista.- ***********6
Joo, vanha temppu keikkamiehiltä. Soitetaan ovikelloa ja jos kukaan ei tule avaamaan, niin koukulla tai piikillä sisään yhtä helpoisti kuin avaimellakin, jollei ovi ole takalukossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456