MITÄ TEKIS?

OK

Nyt tosi "ale" matka tiedosa Kap Verdeen, Salin saari ja Santa Maria! MUTTA...... lukenut oon paljo juttuja netin kautta...Niin hyviä kun huonoja! Lähtö olis 6.4.2010. Hirvittää yksin lähtö ja kelit siellä?
Kiitos jos joku viitis vastata.

10

1423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *****

      Lähde vaan jos mieli tekee yksin tai yhdessä, ja sanoit että lukenut oot kaikenlaisia juttuja, meillä jokaisella omat mielipiteet asioista, ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee, ainakaan noita huonoja kommentteja ei ihan kaikkia kannata uskoa, olen matkustellut paljon ja noita marisioita piisaa aina, en tiedä missä palatseissa he asuvat kun aina on jokin marina päällä, pitäshän sen ymmärtää jos lähtee turistimatkalle niin kaikki ei voi olla aina täydellistä.
      Marisioiden pitää lähteä todella 5 tähden hotelleihin missä yksi yö maksaa sen mitä tällänen turistimatka vaikka viikossa maksaa, niin eiköhän jo alkaisi kelpaamaan vaativammallekin.
      Avoimin mielin vaan matkaan.

      • dubai

        Asiaa ***** tähteä, todella tympii tuo ainanen valitus, ei auta lähteä halpamatkalle jos on niin hienonahkanen ettei mitään vastoinkäymistä siedä.
        Eurolla saa euron tavaran niinkuin vanha sanonta on, rahalla tosiaan saa palvelua tasokkaissa paikoissa ja tavalliset lomakohteet eivät todella ole niitä huippuhienoja ja kalliita paikkoja.
        Hauskoja matkoja vaan kaikille kaikentasoisissa paikoissa.


      • minäkin menisin yksi
        dubai kirjoitti:

        Asiaa ***** tähteä, todella tympii tuo ainanen valitus, ei auta lähteä halpamatkalle jos on niin hienonahkanen ettei mitään vastoinkäymistä siedä.
        Eurolla saa euron tavaran niinkuin vanha sanonta on, rahalla tosiaan saa palvelua tasokkaissa paikoissa ja tavalliset lomakohteet eivät todella ole niitä huippuhienoja ja kalliita paikkoja.
        Hauskoja matkoja vaan kaikille kaikentasoisissa paikoissa.

        Kyllähän sinne voit lähteä! Yksinkin!
        Onhan se matkatoimiston tarkistamaja hyväksymä paikka, ei sinne ole päällä mitää matkustuskieltoa ulkoministeriön osalta ja on siellä matkatoimsiton oppaat palvelemassa sinua ongelmatilanteissa. (Tarkista vielä varmuuden vuoksi onko näin, yleensä on!)

        Koko salin saari on sanottu olevan pääosin turistelille tarkoitettu joillakin muilla saarilla on sitten enemmän omia asukkaita. Jos niille muille saarille ei ole tarvetta yksin tai lainkaan mennä, niin olet kuin herran kukkarossa lomalla.

        PS. itse harkitsisin 3 vkn tai pidempää matkaa mutta ei taida mikään järjestää niin pitkiä


      • Tyytyväinen matkaan
        minäkin menisin yksi kirjoitti:

        Kyllähän sinne voit lähteä! Yksinkin!
        Onhan se matkatoimiston tarkistamaja hyväksymä paikka, ei sinne ole päällä mitää matkustuskieltoa ulkoministeriön osalta ja on siellä matkatoimsiton oppaat palvelemassa sinua ongelmatilanteissa. (Tarkista vielä varmuuden vuoksi onko näin, yleensä on!)

        Koko salin saari on sanottu olevan pääosin turistelille tarkoitettu joillakin muilla saarilla on sitten enemmän omia asukkaita. Jos niille muille saarille ei ole tarvetta yksin tai lainkaan mennä, niin olet kuin herran kukkarossa lomalla.

        PS. itse harkitsisin 3 vkn tai pidempää matkaa mutta ei taida mikään järjestää niin pitkiä

        Suosittelen lämpimästi ja vähän tuulisestikin, siellä tulee jonkun verran välillä. Eilen oli lähtiessä 28 astetta lämmintä ja ilman tuulta siellä olisi läkähtynyt. Meille kyllä riitti viikko vallan mainiosti, mutta kaksikin olisi ollut hyvä, koska nyt jäi vähän saarikiertoja yms. väliin. Hyttysiä ei näkynyt kuin yksi hotellihuoneessa, mutta eikä sekään välttämättä ollut mikään "denguehyttynen". Tekemistä riitti kylliksi. Hintataso tosin yllätti, koska kaikki maksoi saman minkä Suomessa, no ei nyt ihan kaikki kuitenkaan. Jos kaipaat aurinkoa ja uintia aallokossa, mikä tosin oli välillä liiankin aaltoista, niin mene toki. Kerron myöhemmin lisää, on vähän univelkaa nyt.


      • toivottavasti tyytyv
        Tyytyväinen matkaan kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi ja vähän tuulisestikin, siellä tulee jonkun verran välillä. Eilen oli lähtiessä 28 astetta lämmintä ja ilman tuulta siellä olisi läkähtynyt. Meille kyllä riitti viikko vallan mainiosti, mutta kaksikin olisi ollut hyvä, koska nyt jäi vähän saarikiertoja yms. väliin. Hyttysiä ei näkynyt kuin yksi hotellihuoneessa, mutta eikä sekään välttämättä ollut mikään "denguehyttynen". Tekemistä riitti kylliksi. Hintataso tosin yllätti, koska kaikki maksoi saman minkä Suomessa, no ei nyt ihan kaikki kuitenkaan. Jos kaipaat aurinkoa ja uintia aallokossa, mikä tosin oli välillä liiankin aaltoista, niin mene toki. Kerron myöhemmin lisää, on vähän univelkaa nyt.

        Hei tyytyväinen matkaan.

        Kerro toki lisää kunhan olet päässyt vähän lepäämään.Olen itse lähdössä santa mariaan 5.1.2010 kahdeksi viikoksi ja odotukset korkealla.Haittasiko esim aallokot uimista eli oliko kieltoja uimisen suhteen ym ym.Oliko siellä perus kauppoja mistä ostaa tavaraa ja tarvikkeita.Ruokailun hintasaso olisi hieno tietää myös eli perus pihvit juomineen mitä maksoi?en syö kalaa joten lihan kurssi kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastaauksista


      • sal sal
        toivottavasti tyytyv kirjoitti:

        Hei tyytyväinen matkaan.

        Kerro toki lisää kunhan olet päässyt vähän lepäämään.Olen itse lähdössä santa mariaan 5.1.2010 kahdeksi viikoksi ja odotukset korkealla.Haittasiko esim aallokot uimista eli oliko kieltoja uimisen suhteen ym ym.Oliko siellä perus kauppoja mistä ostaa tavaraa ja tarvikkeita.Ruokailun hintasaso olisi hieno tietää myös eli perus pihvit juomineen mitä maksoi?en syö kalaa joten lihan kurssi kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastaauksista

        Kivaa oli, mutta... Sal on karu ja pieni saari, jossa ei kovinkaan paljon ihmeellistä nähtävää. Dengueta on tavattu oikeastaan vain vehreämmillä saarilla, joten se ei ole ongelma. Tuulet puhaltavat tällä hetkellä kovaa ja samaa luvassa vielä noin 2kk, vaihtelee tietty. Aallokko oli kova ja "uiminen" tarkoitti aaltojen läpi sukeltelua lähellä rantaa. SM:n ranta näytti olevan ihan ok, itse ei siellä oltu. Suosittelen kyllä all-inclusive hotellia tuonne. Kauppoja on... noh, hengissä pysyy. Hintataso korkea, koska lähes kaikki muu paitsi kalat joudutaan tuomaan muualta. Jos ei merenelävät maistu, niin hintataso on yllättävän korkea. All-incl. takia ei käyty paikallisissa safkalla, joten vaikea sanoa kunnon aterian hintaa. Hintatuntuma siis kaupan hyllyjen pohjalta. Mitään merkkikamaa tms ei kannata edes luulla löytävänsä tuolta, mutta kyllä kaupasta paidan ja housut saa jos akuutti tarve iskee.
        Hieno paikka käydä, mutta ilman all-incl. olis viikko reissussa riittänyt. Hyvää matkaa ja kannattaa ostaa saarikierros ElvisToursilta, tykättiin kaikki kovasti! Myy saarikierroksia Riu Funanan rannalla. :)


      • SALWALKER
        sal sal kirjoitti:

        Kivaa oli, mutta... Sal on karu ja pieni saari, jossa ei kovinkaan paljon ihmeellistä nähtävää. Dengueta on tavattu oikeastaan vain vehreämmillä saarilla, joten se ei ole ongelma. Tuulet puhaltavat tällä hetkellä kovaa ja samaa luvassa vielä noin 2kk, vaihtelee tietty. Aallokko oli kova ja "uiminen" tarkoitti aaltojen läpi sukeltelua lähellä rantaa. SM:n ranta näytti olevan ihan ok, itse ei siellä oltu. Suosittelen kyllä all-inclusive hotellia tuonne. Kauppoja on... noh, hengissä pysyy. Hintataso korkea, koska lähes kaikki muu paitsi kalat joudutaan tuomaan muualta. Jos ei merenelävät maistu, niin hintataso on yllättävän korkea. All-incl. takia ei käyty paikallisissa safkalla, joten vaikea sanoa kunnon aterian hintaa. Hintatuntuma siis kaupan hyllyjen pohjalta. Mitään merkkikamaa tms ei kannata edes luulla löytävänsä tuolta, mutta kyllä kaupasta paidan ja housut saa jos akuutti tarve iskee.
        Hieno paikka käydä, mutta ilman all-incl. olis viikko reissussa riittänyt. Hyvää matkaa ja kannattaa ostaa saarikierros ElvisToursilta, tykättiin kaikki kovasti! Myy saarikierroksia Riu Funanan rannalla. :)

        Jos oikeasti haluaa kokea jotain, niin ei ehdottomasti all-inclusive hotellia, vaan pikkuhotelli ilman palveluita, niin kokee ja näkee, maistaa ja kuulee oikean Sal-saaren;)


    • reisu

      Olin mieheni kanssa joulukuussa 2009 ko paikassa. Tuulta, hiekkaa, hotelleja ja lisää hiekkaa ja hotelleja, taas tuulta ja hiekkaa. Siellä tuulee lähes koko ajan, lämmintä kyllä oli. Nähtävyyksiä ei todellakaan ole paljoa, mutta hiekkarantaa riittää ja merivesi on ihanan lämmintä. Hotellista riippuen erilaisia aktiviteettejä on tarjolla. "My frendejä" riittää kauppaamassa tavaroitansa, mutta kun sanoo ettei kiinnosta niin kyllä ne jättää rauhaan. Mitää isoja kauppoja ei ole, ravintolat ovat tosi pieniä, hintataso vaihtelee, onko ulkomaalaisten omistama vai paikallinen kuppila.
      Meidän matkaamme kuului 5 päivän Senegalin kierros, joka oli aivan mahtava kokemus, sen jälkeen oli kiva ottaa vaan aurinkoa ja oleilla. Senegaliin lähtisin uudelleen, mutta en välttämättä Kap Verdelle, ehkä...paitsi että olisi ihana kun aurinko paistaa ja on lämmintä...
      Meille sattui kaikenlaisia kommelluksia matkalla, mutta eikai sitä lomalla tarvi kaikkea niin vakavasti ottaa, hengissä säilyttiin ja melko terveinä, mitä nyt pikku mahatauti yllätti. Hauskaa reissua jos päätit lähteä

    • SALWALKER

      Olin vuosi sitten äkkilähdöllä (1 vrk aikaa miettiä) Kap Verdellä Sal saarella viikon. Olin pienessä vaatimattomassa hotellissa Santa Marian keskustassa. Viihdyin hyvin. Paljon tekemistä ei kyllä ollut. Vuokrasin kahdeksi päiväksi auton ja kiertelin saaren oppaani kanssa. Paikalliset "oppaat" kyllä poimivat matkaajat huomiinsa. Minun oppaani 27 v Walker oli ihana tapaus. Puhui hyvin englantia, tiesi paljon, kertoi, oli sivistynyt ja kohtelias ja koko viikon avuliaana kanssani kun halusin. Maksoin hänelle kaikki kulut kun olimme yhdessä, ruuan yms. Hän vei syömään pieniin paikallisiin paikkoihin ja kuuntelemaan öisin rumpumusiikkia salaperäisiin merenrantakohteisiin. Kuljin illallakin yksin, mutta paikalliset halusivat kyllä että en niin tekisi. Tuulista ja hiekkaista, joka päivä ei rannalla voinut edes olla. Aika kallista huomioiden paikan elintaso. Ruoka kohtuullista. Iltaelämää vain 1-2 baarissa/ilta.
      Jos lähdet Sal saarelle, niin voin antaa yhteystietoja. Walkerille voisin lähettä lahjan ja paikallista rahaakin minulla vielä on. Voit soittaa minulle jos tahdot. Tarkkailen matkojen hintoja, voi olla että itsekin vielä lähden. Mutta viikko kyllä riitää. Toisaalta jos on varaa lennellä saarelta toiselle, niin sitten kannattaa varata kaksi viikkoa. Tarja 040-8277382

    • SALWALKER

      Hei vielä lisää äskeiseen viestiini; mistä ja millä hinnalla olet matkaa ostamassa? Suunnittelen paluuta saarelle;) Voit siis soittaa, numeroni ed. viestissä. Tarja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe