Cane Corso

CeRaLa

Olen miettiny monia rotuja, paljon on vaihtoehtoja - mitään en ole vielä päättänyt. Mutta kysympä ks. rodusta hieman.

1) Millanen kouluttaa?
2) Sopiiko kerrostaloon/rivariin?
3) Miten tulee toisten koirien kanssa toimeen, entäpä samaa sukupuolta olevien?
4) Miten suhtautuu lapsiin? Sopisiko esim. lapsi perheeseen? Itselläni ei vielä lapsia, mutta ehkä tulevaisuudessa - ja lisäksi vierailen paljon sukulaisten luona joilla on lapsia.

3

2275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      Jos lapsia on tulevaisuudessa tiedossa, kannattaa totuttaa koira pennusta asti vieraisiin lapsiin, jotta se sitten osaa aikuisena suhtautua lempeästi oman perheen lapsiin.

      Kerrostalossa koira kasvaa rauhalliseksi ja hiljaiseksi, kun pennusta asti siellä kuulee ja näkee ympärillään kaiken maailman ääniä/ihmisiä, joten hyvin tottuu niihin. Tiedän kerrostaloissa asuvia suomenpystykorvia ja kerrostalossa asuvan kaukasianpaimenkoiran, eivätkö kuulemma turhia metelöi, vaan ovat tottuneet naapureihin ja kaiken maailman ääniin.

      Tulee kyllä toisten koirien kanssa toimeen, jos ne tulevat sen kanssa toimeen siitä asti kun se on pentu. Jos koira tapaa pentuna paljon pentuystävällisiä koiria, niin kasvaa kyllä sosiaaliseksi. Mutta yksikin murahdus koiranpennulle toiselta koiralta voi saada pennusta kasvamaan ärhäkän aikuisen, on rotukin sitten mikä hyvänsä.

      En toistaiseksi juurikaan caneja henkilökohtaisesti pahemmin tunne, mutta olen tavannut ja kysellyt rodun omistajalta oman koiransa luonteesta. Koira oli ystävällinen, ei piitannut toisista koirista ja omistajan mukaan rakasti lapsia.

      Tosin yhden koiran perusteella ei voi kuvailla rodun yleisluonnetta, mutta tietysti koiran luonne matkaa sinne suuntaan, millaisessa ympäristössä se on kasvanut, kuten mitä kaikkea on elämässään murrosikään mennessä kokenut/oppinut.

    • vepsu

      No nyt sattui kysymys, johon osaan kerrankin aika kivasti vastata.

      1. Todella helppo koulutettava, kun teet koulutuksen johdonmukaisesti ja löydät oikean tavan motivoida.
      Omistani yksi on tullut pentuna, eikä ole ikinä tarvinnut koiralle ääntä korottaa. Corson kanssa voit muuten harrastaa melkeimpä mitä itse keksit, agility, toko, jälki, haku...

      2.Käy lukaise cane corso foorumilta, useampi koira taitaa asustaa joko kerros- tai rivitalossa, omamme ovat maalla omakotitalossa.

      3. Kun teet sosialisamisen pennusta asti kunnolla, ei tule olemaan minkäänlaisia ongelmia, kaikki omani ja tapaamani corsot ovat hyvän itsetunnon omaavia, enkä ole huomannut minkäänlaisia agressioita muita koiria kohtaan, vaikka paljon vieraiden koirien kanssa touhuammekin. Mene joskus, johonkin näyttelyyn katsomaan corsoja, tulet yllättymään, miten hyvin vieraat koirat tulevat keskenään toimeen, ei juuri kehän reunalta ylimääräistä rähäkää kuulu.

      4. Lapsirakas rotu, mutta jos perheessäsi ei ole lapsia, niin varmasti tuttavaperheissäsi on, opeta koira pienestä pitäen vaikka vieraisiin lapsiin. Lapsiin tutustuminen ei ainakaan Corsolle ole ongelma.

      Muista kaikkiin noihin kysymyksiisi, pennusta asti todella paljon totuttelua ja sosialistamista, niin aikuisen koiran kanssa on todella helppoa elää.

      Ja jos päädyt Corson hankintaan, niin onnea, olet löytänyt todella upean rodun!

      • carmen borg

        hei! minulla on 1v corso on ositain uhooja saanut traumoja kun koira on purrut....sain sen 8 kuukautisena on ihmis rakas pyytäisin neuvoja uhous ogelmaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe