Elikkäs olen kauan jo miettinyt,että vaihtaisin Sony Ericsson merkkiin Nokiasta.
Mikä näistä olisi minulle parhain,kun etsin puhelimelta kestävyyttä,kun puhelin tippuu jatkuvasti sitten saisi olla hyvä kamera,kun matkustelen jonkin verran haluaisin ottaa melko hyviä kuvia.
Vaihtoehtoni:
Sony Ericsson C510
Sony Ericsson Naite
Sony Ericsson C702
Sony Ericsson T700
Eli mikä noista olisi minulle kaikkein parhain.?
Kokemuksia saa kertoa ja mielipiteitä.
Kiitoksia kaikille vastaajille.
Aika Sony Ericssonin?
3
548
Vastaukset
- mie täältä
..vaikka www.gsmarena.com ja www.matkapuhelinfoorumi.fi, sieltä löytyy infoa. Itse henk. koht. ostaisin C510:n, vaikka n 9:n vuoden SE-kokemusten jälkeen ostin kokeeksi Samsungin..
Tuo C702 on vähän ristiriitainen tapaus, speksit on hyvät mutta paljon sai moitetta käyttäjiltä yleisen bugisuuden ja mekaanisen laadun suhteen. Uudemmat 702:t lienevät jo paljon parempia, mutta malli itsessään alkaa olla vanhentunut.
T700 ei sekään varmaan huono ole, mutta arvelisin tuon 510:n paremmaksi mm datan ja etenkin kameran puolesta. Naite lienee ihan OK peruspuhelin, mutta kamera on 2MP ilman autofocusta.
Eikä kannata säikähtää, edellisen sukupolven aikana SonyEricsson melkein onnistui tuhoamaan maineensa muutamalla huonolla mallilla, mutta nämä uudet ovat varmastikin jo hyviä vehkeitä!=)
ps. Seuraava kännykkä luultavasti taas SE..=) - Bzztt
Sain juuri hetki sitten omani ja tämä on paras puhelin mikä minulla on ikinä ollut, suosittelen lämpimästi sen ostoa vaikka hyvää kamerapuhelinta lupaavat ei kamera ole paras kohta puhelimessa mutta puhelin on todella hyvä!
- Molempia kokeillut
Itselläni on ollut 2 Nokialaista ja 3 Sony Ericssonia joten kokemusta on tullut n 10 vuoden ajalta. Nokialaisia on ollut 9110 kommunikaattori sekä E50, Sony E:tä on T68, K700 ja nyt menossa C510.
Nokiassa harmitti laatu: molemmat olivat useaan otteeseen takuukorjauksessa, viimeisin E50 jopa 5 kertaa. Symbian -puhelimen haittana oli vielä hitaus, bugisuus (puhelut katkesivat yllättäen) sekä todella pieni fonttikoko. Fonttikokoon toki voi vaikuttaa lisäohjelmin.
Sony Ericssonit ovat olleet mekaanisesti kestävämpiä eikä softapuolellakaan ole ollut ongelmia. Käytössäni olleet T68 ja K700 ovat vain alkaneet tuntua kovin vanhoilta ja akun kuluttua loppuun on "ollut hyvä syy" alkaa katsella uudempaa.
Nyt on menossa C510 ja se on ehkä paras tähän mennessä käyttämistäni. Lueskelin runsaasti testejä kun etsin puhelinta suunnilleen samasta listasta kuin sinäkin. Testejä googlasin esim "C510 review" haulla.
Tässä joitakin kokemuksia:
-hyvä, kirkas näyttö, testien mukaan yksi parhaista mitä on kännyköissä
-suuri fonttikoko joka on luettavissa ilman lukulaseja
-mielellään Cyber Shot -kamera (C510 on vielä automaattitarkennuksella mikä on suuri etu kuvanlaadulle)
-kameran zoom toimii vain VGA:lla mutta kuvaa voi paremmin "zoomata" kuvankäsittelyohjelmalla kun käyttää 3,2MP resoluutiota
-kamerassa yllättävän hyvä kuvanlaatu, erityisesti ulkokuvat kirkkaana päivänä melkein kuin digikameralla
-loogisempi käyttöjärjestelmä kuin Nokialla
-kalenteri ja osoitetiedot synkronoitavissa Macin kanssa (Sony E:n sivuilta löytyy tarvittava plugin)
-hyvä RDS -radio
-käyttökelpoiset pikavalinnat (itse määriteltävissä) keskimmäisen nelisuuntaisen näppäimen ympärillä
- musiikkisoitin ihan OK mutta mieluummin käytän erillistä soitinta (tämä on makuasia)
-tekstarien määrä on nyt suurempi kuin ennen (ennen max 100kpl), nyt rajoittaa vain muisti ja muistikortti
-ennakoiva tekstinsyöttö toimii selkeämmin ja loogisemmin kuin Nokiassa, vaihtoehtoiset sanat valitaan listasta
-hyvä näppäimistö tekstareihin, hyvä näppäintuntuma
-sisäistä muistia riittävästi eli puhelin noin 100MB, tukee vielä 4GB korttia
-ehkä hinta/laatusuhteeltaan 2 GB kortti on sopivin ellet lataa soitinta täyteen
Haittoja
-ei 3,5mm kuulokeliitäntää (kuin ehkä adapterilla)
-ei mini-USB-liitäntää (mutta mukana tulee USB -kaapeli joten haitta on ehkä teoreettinen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693