Fereral Champion .22 High Velocity

Late Lieksasta

Kertoisitteko kokeneemmat jotta minkälainen patruuna on tuo Federalin High Velosity piekkarissa.
Tarkoitus on harvennella variskantaa yms. Vaimentimella ei ole tarkoitus niitä ampua. Laadulla tarkoitan tasalaatua eli saako pienehkön kasan 50 metristä. Kauempaa tuskin vaakkuun saa sattumaankaan vaikka kiikaripyssyllä osun kyllä tauluun tulitikkuaskin kokoisella alalla Winsun Subsonikeilla. Tuo Federal lienee iskuvoimaisempi suuremman nopeutensa ansiosta mutta vieko nopeus tarkkuuden? Hinta on halpa joten hieman epäilyttää senkin vuoksi.

5

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki-Erkki

      Niin kiväärissä kuin Exemplarissa. Kaikenmaailman zetorit ja berettasakot asia erikseen. Vain kokeilemalla selviää.

      • Ryynäsen Topi

        Paukkua on kokeiltava tauluun jo tähtäimen säätämiseksi. Erimerkkiset ja nopeuksiset paukut kun vievät hieman eri tavalla.
        Varisjahdissa pihakoivuista pääset kyllä niin lähelle että kannattaa ampua niillä jo tutuilla aliäänipaukuilla vaikka eivät ihan metsästysjouleja vastaisikaan. Siihenkin taitaa tulla muutos?
        Kun käytät vaimenninta niin voit napsutella puoli parvea eikä muu parvi välttämättä pakene ensimmäisen varisvainaan jälkeen. Naapuritkaan eivät häiriinny.
        Itse ammuskelin radalla vaimentimen kanssa ja samaan aikaan talitintit titityytteli kaikessa rauhassa muutaman metrin päässä. Kun lopuksi posautin muutaman kutin ilman vaimenninta Jellow Jacketeilla pyrähti koko risukon linnut matkoihinsa jo ekalla lasauksella.


    • ...

      Omakohtaista kokemusta tuosta paukusta ei ole, mutta hyvin usein nopeus vie tarkkuuden. Pienoiskiväärit ovat yksilöitä. Tarkkuus omalla aseelasi selviää ainoastaan kokeilemalla.

      • HV-patruunat vaativat melkoisen paljon testausta ja tietysti testauskelejä.

        http://www.hunt101.com/showphoto.php/photo/648705/size/big/cat//ppuser/52887

        Tuossakin on kolme kärpästä ja kun tarkemmin laskee niin enemmän reikiä kuin ammuttuja laukauksia, mutta perustarkkuus olosuhteisiin nähden hyvä 19-20lks(en muista varmaksi)/100m. Kronotuksessa oli pari kärpästä, toinen alapäässä ja toinen yläpäässä, mutta muuten kohtuullisen tasanopeuksinen patruuna.(64 fps hajonta)

        Tuolla patruunalla tuli sen verran hyviä kasoja kohdistaessa paremmissa olosuhteissa, etten kehdannut edes ruveta muita testaamaan kun patruunan saatavuus on hyvä kotipuolessa.


      • Stepniewsky
        k0rh0nen kirjoitti:

        HV-patruunat vaativat melkoisen paljon testausta ja tietysti testauskelejä.

        http://www.hunt101.com/showphoto.php/photo/648705/size/big/cat//ppuser/52887

        Tuossakin on kolme kärpästä ja kun tarkemmin laskee niin enemmän reikiä kuin ammuttuja laukauksia, mutta perustarkkuus olosuhteisiin nähden hyvä 19-20lks(en muista varmaksi)/100m. Kronotuksessa oli pari kärpästä, toinen alapäässä ja toinen yläpäässä, mutta muuten kohtuullisen tasanopeuksinen patruuna.(64 fps hajonta)

        Tuolla patruunalla tuli sen verran hyviä kasoja kohdistaessa paremmissa olosuhteissa, etten kehdannut edes ruveta muita testaamaan kun patruunan saatavuus on hyvä kotipuolessa.

        Pitäs olla rekisteröetyny enne ku osottees aakii.!!!!
        Ilima vua kurreelessan empähä rekisteröötynykkää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe