Liekö urkukoraali tää Taalainmaan karjamajoilta hymni? En löydä oikeaa hakusanaa tälle kauniille musiikkiesitykselle. En ikuna kyllästy tähän hartaaseen teokseen.
Kuka osaa etsiä?
11
319
Vastaukset
Aikanaan urkutaiteilija Tauno Äikää soitti ym. teoksen lauantain toivotuissa. Löytyy varmaan YLE:n musiikkiarkistosta.
Tästä tuli mieleen Ylen pitkäaikainen toimittaja Hannu Taanila. Hyvin räväkästi kantaa ottava pakinoitsija, nykyisin eläkeläinen. Hän on myös urkuri. Hänen vaimonsa prof. Kati Hämäläinen ehkä myöskin urkuri.
Tästä tiedostosta tosiaan löytyi suomeksi laulettuna tämä Taalainmaan karjamajoilta juttu.
Sikäli tämä oli eka päivä omalta pöytäkoneelta kuultu esitys. Kulokkeet ovat puuttuneet.
Kuuntelin ensimmäisenä erään kirjoittajan Jumalan kunnia luonnossa, mahtavine videokuvineen. Kiitos vielä.
- sama*
pilvi* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=J6zSb9t8rqI&feature=related
Minunkin lempiurkumusiikkiase työntää joskus edellisen oota vähän
- pilvi*
sama* kirjoitti:
se työntää joskus edellisen oota vähän
kokeile Youtubessa
En gammal fäbodspsalm från Dalarna
kuulin sen kyllä, mutta en onnistunut
Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.
- Ramoona*
capt.cöpenick kirjoitti:
Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.
Minullekin tuo virsi on hyvin rakas ja tuttu, siksi se helposti löytyikin. Youtubessa on muitakin versioita, esim. Abban. Tämä löytyy myös Fazerin toivelaulukirjasta 14. Laitan tähän suomenkieliset sanat. Minulla on tämä virsi Hannu Jurmun levyllä nimeltä Suurin on rakkaus.
Yö kun saapunut on ylle niittyjen
sen varjot peittää maan.
Olen yksin mutta silti pelkää en
nyt kuitenkaan.
Sillä tiedän, että enkeleitä sain
yön hetkiin turvaksein,
niitä pyysin rukouksin Luojaltain,
kun hälle huolet vein.
Nään taivaan tähdet kuten paimenet
nuo jotka kulki kedollaan.
Luokse tähtitarhain käy mun aatokset
ja luottaa ma saan,
siihen että kerran lailla paimenten
saan nähdä Jeesuksen.
On Herra mun paimen,
nyt puutu mitään multa ei.
Hyvää huolta paimen pitää laumastaan,
pois pelkoni hän vei.
Vaikka yksin oon.
silti tiedän sen,
oon saanut rohkeuden.
Olla saanhan kanssa enkelten.
Yö kun saapuu ylle niittyjen."
Tämä virsi sopii joulutervehdykseksikin, paimenineen, tähtineen. Tämän myötä hyvää joulua Sinulle ja muille lukijoille toivotan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995