Kuka osaa etsiä?

capt.cöpenick

Liekö urkukoraali tää Taalainmaan karjamajoilta hymni? En löydä oikeaa hakusanaa tälle kauniille musiikkiesitykselle. En ikuna kyllästy tähän hartaaseen teokseen.

11

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanaan urkutaiteilija Tauno Äikää soitti ym. teoksen lauantain toivotuissa. Löytyy varmaan YLE:n musiikkiarkistosta.

      • Tästä tuli mieleen Ylen pitkäaikainen toimittaja Hannu Taanila. Hyvin räväkästi kantaa ottava pakinoitsija, nykyisin eläkeläinen. Hän on myös urkuri. Hänen vaimonsa prof. Kati Hämäläinen ehkä myöskin urkuri.


      • Tästä tiedostosta tosiaan löytyi suomeksi laulettuna tämä Taalainmaan karjamajoilta juttu.

        Sikäli tämä oli eka päivä omalta pöytäkoneelta kuultu esitys. Kulokkeet ovat puuttuneet.

        Kuuntelin ensimmäisenä erään kirjoittajan Jumalan kunnia luonnossa, mahtavine videokuvineen. Kiitos vielä.


    • Vinkkaan
      • pilvi*

      • sama*

      • pilvi*
        sama* kirjoitti:

        se työntää joskus edellisen oota vähän

        kokeile Youtubessa

        En gammal fäbodspsalm från Dalarna

        kuulin sen kyllä, mutta en onnistunut


      • Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.


      • Ramoona*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.

        Minullekin tuo virsi on hyvin rakas ja tuttu, siksi se helposti löytyikin. Youtubessa on muitakin versioita, esim. Abban. Tämä löytyy myös Fazerin toivelaulukirjasta 14. Laitan tähän suomenkieliset sanat. Minulla on tämä virsi Hannu Jurmun levyllä nimeltä Suurin on rakkaus.

        Yö kun saapunut on ylle niittyjen
        sen varjot peittää maan.
        Olen yksin mutta silti pelkää en
        nyt kuitenkaan.
        Sillä tiedän, että enkeleitä sain
        yön hetkiin turvaksein,
        niitä pyysin rukouksin Luojaltain,
        kun hälle huolet vein.
        Nään taivaan tähdet kuten paimenet
        nuo jotka kulki kedollaan.
        Luokse tähtitarhain käy mun aatokset
        ja luottaa ma saan,
        siihen että kerran lailla paimenten
        saan nähdä Jeesuksen.
        On Herra mun paimen,
        nyt puutu mitään multa ei.
        Hyvää huolta paimen pitää laumastaan,
        pois pelkoni hän vei.
        Vaikka yksin oon.
        silti tiedän sen,
        oon saanut rohkeuden.
        Olla saanhan kanssa enkelten.
        Yö kun saapuu ylle niittyjen."


        Tämä virsi sopii joulutervehdykseksikin, paimenineen, tähtineen. Tämän myötä hyvää joulua Sinulle ja muille lukijoille toivotan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe